Státní DB Regio získala v Sasku zpět provoz na tratích, kde zkrachoval soukromý dopravce

Siemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhySiemens Desiro DB Regio u České Kamenice. Foto: České dráhy

Po letech ztrát výkonů v Sasku získala dceřiná společnost Deutsche Bahn DB Regio velkou zakázku hned za českými hranicemi. Dopravní

Po letech ztrát výkonů v Sasku získala dceřiná společnost Deutsche Bahn DB Regio velkou zakázku hned za českými hranicemi. Dopravní svaz Horního Labe (Verkehrsverbund Oberelbe – VVO) jí přidělil desetiletý kontrakt na provoz dieselových vlaků v okolí Drážďan.

Nahradí tak společnost Transdev, která zde jezdí na základě přechodného dvouletého kontraktu. Ten získala poté, co zkrachoval předchozí provozovatel vlaků, soukromá společnost Städtebahn Sachsen.

Vítězství DB Regio v zakázce oznámil VVO v tiskové zprávě. DB Regio začne jezdit na celkem pěti linkách v prosinci 2021. Jde konkrétně o linky RB 33 z Drážďan do Königbrucku, RB 34 Drážďany – Kamenz, RB 71 Pirna – Sebnitz, RB72 Heidenau – Altenberg a RE19 Drážďany – Altenberg. Neúspěšní soutěžící se mohou ještě do 15. června odvolat.

VVO počítá se zvýšením provozu proti současnému stavu, ráno a odpoledne budou vlaky jezdit v půlhodinovém taktu. Jde o navýšení počtu kilometrů z 1,8 na 2,06 milionu ročně.

DB Regio bude jezdit na trasách s jednotkami Siemens Desiro, které projdou modernizací a úpravou interiéru. Nově budou vybaveny Wi-Fi, zásuvkami nebo palubním informačním systém.

Tagy DB Regio Sasko Top VVO
21 komentářů