Stát zanedbal údržbu a opravy mostů, zjistil NKÚ. Pomoci má pan Most či paní Mostová
Most přes Labe na dálnici D11. Foto: ŘSD
Stát zanedbává kontroly, údržbu a opravy silničních i dálničních mostů. Vyplývá to z prověrky, jejíž výsledky dnes zveřejnil Nejvyšší kontrolní
Docela by mě zajímalo, jestli se u nových konstrukcí dbá už při projektování na možnosti diagnostiky a údržby. Ocelové konstrukce obvykle není problém prohlédnout a ohodnotit. Ale když léta zatéká někam dovnitř železobetonu, tak se to často objeví náhodou, pozdě a nebo vůbec. Třeba taková lávka v Troji, tam nebyla šance stav nosných lan kontrolovat. Bude to u dnešních novostaveb lepší?
To vypadá na další mediální výstup a skutek utek. Už vidím jak na Ministerstvu dopravy, ŘSD a SŽ vytvoří tým se schopným vedením, který v dohledné době vytvoří funkční systém evidence svých mostů v cloudu, vybaví své pracovníky technikou, pracovníci objedou celou síť a všechny mosty zaznamenají. U nás v kocourkově nemožné. Zase se to bude flikovat až bude pozdě, ad-hoc, bez kontroly nad projekty, penězi a kvalitou.
Tak doufám, že pan „Most“ bude mít pravomoc poslat památkáře do „míst, kde záda ztrácí slušný název“, to myslím ve spojitosti s železničním mostem pod Vyšehradem.
Záleží na tom, jakou pravomoc bude mít druhý pan Most, kterého si zřídí památkáři.
Stát prostřednictvím své organizace ŘSD má evidenci mostů na silnicích I. třídy a dálnicích:
http://bms.clevera.cz/Public
Hezký odkaz, jen mě zaujalo, že mosty na D1 pár let po rekonstrukci jsou klidně ve stavu III – dobrý, nebo i V-špatný (D1-193..3 přes potok Jelenka). To jsou snad radioaktivní, že mají tak krátký poločas rozpadu?
no víme přece všichni, na to nepotřebujeme mít zprávu úřadu !!!!!!!
Jednodussi by bylo vypsat, co cesky stat, respektive aktualni vlada a vlady minule nezanedbaly.
Svoje kapsy. 😉
Pani Mostová? To by na ně zas mohli vypustit Pošvářovou 😀
Pokud nemáte velké terénní auto, tak zpravidla můžete dedukovat divný stav nejen u mostů, ale minimálně u povrchů dopravních staveb také. V souvislosti s tím by mne zajímalo, jestli jsme vůbec schopni někdy zjistit, kolik financí stojí udržování dopravních sítí v normovém stavu a podle toho nastavit daňový systém a distribuci vybraných financí do provozu, údržby, oprav, rekonstrukcí a investic. Pokud mosty chřadnou, povrchy na komunikacích mají souvislé poruchy, které se ne vždy opravují a mnoho silnic i I.třídy má šířkové uspořádání vhodné pro dopravu před rokem 1960, tak předpokládám, že peněz je potřeba násobně více. No a na závěr… Číst vice »
Je to jako v pohádce – samý padací most.
Nekecej a plav!
Takže závěr NKU – chybí prováděcí vyhláška a registr. Superministr Havlíček, přidáme uředníka a komisi. Čím dřív tenhle člověk odejde, tím líp pro všechny.
Ten jentak neodejde. On se naucil jako pan premier kobliha ume kazde hovno, ktere mu dopadlo na hlavu, setrit rukavem nekoho jineho. Vsimnete si, ze se primarne bude kontrolovat stav mostu obci, kraji a pak tedy i RSD, tim problem ministerstva hodil na jine a kontrolu povede pan most z ministerstva dopravy, takze pro obcany jasna zprava: Havlicek maka, vstava uz o pulnoci, zadal audit, na ministerstvu posili o urednika a na ty holomky na RSD, obcich a krajich, co nemakaj a spi do 11, si pekne posviti.
Hmm …po 13 letech od uzákonění nevznikla povinná evidence cest… …Vyhlášku ale podle kontrolorů nevydalo a aplikaci nevyužilo… Stalo se to před 13 lety, nikdo za to nebude popotahován. Kdo to tehdy zemi řídil? Ing. Mirek Topolánek – předseda vlády Ing. Aleš Řebíček – ministr dopravy posléze Ing. Petr Bendl – ministr dopravy Ing. Miroslav Kalousek – ministr financí proč mne to nepřekvapuje? Co uděláne nyní: Uděláme audit (kde zjistíme -opět- že stav věcí je takový jaký je) Uděláme komisi (kde probereme výsledky auditu a že se za poslední dobu neudělalo nic přibližně za rok budou volby do PČR. Další… Číst vice »
Co s tím má společného Kalousek??
Kalousek muze za vsechno.
škrtal kde mohl a odkláněl kam potřeboval
Tak za těch 13 let vládlo mnohem víc vlád než jste vyjmenoval a taky to nikdo neřešil.
třeba Nečas/ODS, Sobotka/ČSSD. Ale „tah na branku“ a rozhodnost vidím až současné vlády, resp. za ministra Havlíčka.
No tah na branku… Spis tah na takove trubky jako jste vy. Oni hlavne kecaj a umi PR a takovi ti jednodussi Cesi jim to basti.
to byla vlada, ktera to spustila, ale nedotahla
tohle byla první vláda, která to měla řešit. Ty ostatní na to prdely taky, včetně tý stávající..
A to, že už prakticky dvě volební období má klíčové resorty pod palcem ANO, Vám uniklo. Ale jasně, za všechno může Kalousek.
Fakta: vláda za ANO trvá necelé tři roky a v dobách minulých 25 let se zde různě střídaly ODS a ČSSD. https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_vl%C3%A1d_%C4%8Ceska
ANO je na Min Dopravy již 6 let – https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ministr%C5%AF_dopravy_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky
Tady neexistuje omluva ve smyslu, že na něco neměli dost času.
za ty mínusy někde něco dávají? Třeba trafiky?
A Klaus! Na toho nezapomínat! 😀
a kdeže jsem to napsal, že za to může Kalousek?
Děs a horor, úředníci by museli vylézt z kanceláří a kontrolovat věci pod krutým nebem vlastníma očima.
nevim, za co ty minusy..bohuzel to je smutna reality, urednik v kancelari je ponekud otrzen od reality (az to vypada, ze v te kancelari bud zije cely zivot a nebo se prepravuje vznasedlem z doma do kancelare. At uz clovek jde pesky, na kole, jede autem, tak musi davat pozor na cestu a vsima si problemu a pak jeste, aby ve svem volnem casu reportoval uradum, co je spatne, co by bylo dobre opravit a to obce dostavaji penize na obcana…myslim si, ze vubec neni spatny napad jednou, dvakrat tydne travit pracovni dobu v terenu a zjistovat zavady minimalne od… Číst vice »
A co tak úředník vlastníma očima zjistí? Pevnost betonu si dovodí mozkovým myšlením podle průhybu konstrukce pod typizovaným kamionem? Míru předpětí v přepínacích lanech pomocí propisky a pravítka? Postupující karbonataci očucháním?
Na tohle je potřeba vybavení. A znalosti, titul z fakulty Správní stačit nebude. A bez odborné praxe na to budou čumět jak papagáj do motoru.
No, fakt je, že ti kteří na to jsou určení a měli by být i kvalifikovaní (nejspíš i jsou; hodně zdejších cestmistrů má navíc i projekční nebo stavební firmy) na krajských dvojkách a trojkách na prohlídky v zákonných lhůtách dost kašle, na evidenci závad podle příslušných TP tuplem, většinou dost okázale.
Ne že bych teda čekal, že by to půlministrův současný výron nějak změnil…
Úředníci nejsou ani náhodou definovaní jako lidé, co vystudovali fakultu správní, a dokonce jich ani dodnes není většina.