Stát začal vybírat poradce pro soutěž na stavbu D35 formou PPP
Vizualizace portálů tunelu Dětřichov na D35. Foto: ŘSD
Plán na zapojení soukromého kapitálu do výstavby D35 již schválila vláda.
Plán na zapojení soukromého kapitálu do výstavby D35 již schválila vláda.
bych zařadil D3 (stč.k.) taky do PPP, až to jednou odmávnou, ať na to můžou vlítnout….
Kolik to vše bude na dluh stát za ty různé studie, poradenství a jak se to pak státu prodraží při následné stavbě a splácení.
Vyčíslil toto někdo, s variantou, že by to dělal stát svépomocí?
K čemu má Ředitelství silnic a dálnic, které řídí přes Ministerstvo dopravy.
PPP svépomocí už tu bylo, ještě za premiéra Zemana. Přišlo nás to tehdy nakonec na 20 mil. eur za ukončení smlouvy.
A vyčíslil někdo škody, kdyby si to úředníci mastili sami s lobbisty a tuneláři obcházejícími jejich kanceláře? Bez nezávislého poradenství renomovaných a praxí prověřených specialistů?
Buďme rádi, že tomu tak není. Že musí udělat regulérní soutěž na poradce a tito pak dohlédnout na regulérní výběr koncesionáře i jeho činnost.
To je hate na lidi co mají hodinou sazbu přes 200 CZK? Pokud si pozvete renomované konzultaccky, která velkou čtyřku, tak ty věci budou hotové v dohledné době a kvalitě o který se interním teamu ani nesni. Tam nikdo nemá zájem o nějaký reputaci riziko či korupci. Nějakých pár milionů na konzultaccky pak může ty věci posunout o roky… Miliardové stavby zásadního významu… Ale já vím, mit kdo ví kolik za tabulku na 5 let nikde není tolik vidět.
Bez poradců by to nešlo?
Nešlo. ŘSD má přesně tolik zaměstnanců a v takové kvalifikaci a specializaci, aby zvládalo běžnou agendu spojenou s přípravou, realizací a udržováním staveb. Rozhodně si nemůže dovolit držet trvale odborníky na činnost spojenou se zcela výjimečnou akcí, kterou je příprava PPP projektu a která nastane jednou za x-let a taky třeba taky nikdy. Jak dlouhou se mluvilo o PPP před D4 a kolik uplynulo času od předání D4 koncesionáři a to tam po celou dobu mělo sedět x-lidí vyčleněných pouze na tuto problematiku? Kdyby tomu tak bylo, to by byl panečku křik, proč tam naprázdno sedí. Nebo naopak mají některé… Číst vice »
Mají si nechat poradit v hospodě. Tudle Andrejko by tam nahnal všecky ty holiče, kuchaře, no prostě živnostníky i s hospodským. Aby vzali do ruky lopatu… a šli razit dálniční tunel. Ve skále. Lopatou.
To rád slyším, že nějaký státní podnik tak moudře a úsporně hospodaří, ne jako všechny ostatní. Ještě kdyby se tak naučil pracovat rychle…
Tady je vidět jak asi reálná je stavba IV. koridoru formou PPP a jak vážně MD vidí ty termíny. Jinak je smutné, že MD/ŘSD nedisponuje kompetencemi pro to, aby si výběrové řízení administrovalo samo.
Stavět železnice pomocí PPP je hloupost. Na železnice bude dost peněz z EU fondů. A nyní mají přednost jiné stavby než tento úsek D35.
To bych ani neřekl. D35 je jedna z prioritních staveb vlády. Pokud vím je zařazena v síti TEN-T. A podle mich interních zdrojů z ŘSD se k ní tak posledních pár let přistupuje.
MD kompetencemi disponuje, jak jste přišel na to, že ne? Že mezi tou armádou úředníků není tým, který by to zvládl, to je věc jiná.
ŘSD kompetence nemá, nějak to souvisí s právní formou ŘSD.
Nejak se nam ty terminy dokonceni D35 protahuji. Pamatuji si 2026, nedavno nejpozdeji 2028 a ted snad az 2030…
Nezlobte se na mne, ale to tempo je na prioritu extremne pomale.
Také to pozoruji.
Po dotažení dálnice ke Svitavám bude úsek Svitavy – MH děsivě přetížený. Doufám, že do té doby alespoň udělají na D35 Ol-MH bezpečnostní zálivy.
Na tomto úseku nejsou žádné obce a jediný problém je kruháč u Moravské Třebové.
asi by nebylo od věci, kdyby ŘSD nechalo do roku 2026/27 přestavět stávající okružku u Moravské Třebové na turbo-okružní se dvěma pruhy v přímém směru I/35.. Ale asi by byl problém s místem, hlavně co se týče příjezdových komunikací I/35
Na těch pár let optikou ŘSD zbytečné. Po dostavbě D35 to bude zbytečně předimenzované.
Stačil ten kruhač u Zamrsku za 80 000 000 Kč ,
Je to fakt ubohe, vzhledem k tomu, ze D35 byla snad jiz pred 10 lety prohlasena za prioritu.
Jak by to bylo byvalo vypadalo, kdyby prioritou nebyla? 😀
Jako neprioritní by už asi stála. Takhle funguje ŘSD – prioritní stavby jako D0 a D35 se každý rok posunují o rok, zatímco kritické úseky jako „obchvat Sulce“ nebo „zkapacitnění obchvatu Loun“ mají zelenou…
Nikdo tam proti tomu neprotestuje, podle mě hlavní zdržení je v tom, že si někdo řekl, že se dálnice bude stavět od západu na východ a na západě to zbrzdilo VM a hlavně Litomyšl, takže nikdo neřešil ani tyto úseky.
Kdežto D7 a D6 v krajině nikoho, jdou rychle a bez odporu.
Obzvlášť keď sa na D35 paradoxne darí v „papierovačkách“. Väčšina úsekov má pravomocné územné rozhodnutia, niektoré už aj stavebné povolenia. Čo by za to ŘSD dalo ešte pár mesiacov dozadu pri D1 u Přerova.
O to väčšia škoda to je.
Podle mě nejvíce to brzdí rozhodnutí, že dálnice se bude stavět od HK směrem na Olomouc. Kdyby se stavělo co je vypapírováno, tak to mohlo být rychlejší nebo se alespoň už po dalších úsecích jezdit. Takto to na pár let zazdil Litomyšl, kde když už je po jejich, tak chtějí ať to je dle původních plánů (viz sjezd), takže se to bude dodělávat. Aspoň, že se domluvili, že se to dodělá dodatečně a nemusí se předělávat projekt = začínat odznova.
Jak v Litomysli chteji aby to bylo? Podle aktualniho letaku jsou sjezdy jen pred a za Litomysli na I/35, od CT ani UO ne. Je to zase jinak?
Nemyslim, ze se domluvili😊