Stát začal s bojem proti stáčení odometrů. Na STK kvůli tomu mohu přijít lidé o technický průkaz
Tachometr společně s odometrem v osobním voze. Foto: Pixabaycom/eak_kkk
Stanice technické kontroly (STK) musí od pondělí porovnávat i údaje na počítadle kilometrů, zda náhodou nemá auto oficiálně najeto méně
Klasická Ťokova továrna na byrokracii. Vymýšlejí v zákoně 56/2001 Sb. nesmysly, místo aby ho inovovali z gruntu (potřebuje to jako sůl)…
Navíc jsou silné tlaky ze strany situace při přepisu vozidel na nového majitele, aby se evidenční prohlídky u tohoto eleiminovaly, takže ty záchytné body ještě ubydou….
Tak technická prohlídka je u starších aut povinná jednou za 2 roky. Mezitím najede normální řidič třeba 30 tisíc km. Když se auta zbaví před další technickou a někdo stočí tachometr právě o těch 30 tisíc km, vše bude OK. Podle uvedené logiky stačí, aby na tachometru bylo najeto třeba jen o kilometr víc než u předchozí kontroly. Navíc to vůbec neřeší většinu případů, kdy se tachometry stáčejí u dovozu „zánovních“ aut ze zahraničí. Pokud nejsou záznamy z technických kontrol mezinárodně propojené, tak nikdo nic nezjistí. Lumpové stočí tachometr ještě před přihlášením do provozu v ČR a pak už je… Číst vice »
Při evidenční kontrole nutné pro účel změny vlastníka vozidla z důvodu dědictví mi technik napsal omylem do papírů o nulu navíc. Zjistil jsem to až na dopravním úřadě, ale těm to bylo jedno, a tak jsem to nechal plavat. Teď z toho může být problém a předpokládám že důkazní břemeno bude na mně. A věřím že nejsem sám, takových případů budou desítky…
Tak pokud je to o nulu na konci, je to snad tak okaté, že normální člověk pochopí, že je to chyba při opisování a nebude dělat problémy.
Navíc posledních pár let se počítadlo musí navíc vyfotit takže se dá ověřit