Stát začal řešit razítko pro poslední úsek D35. Stavba úseku do Mohelnice má začít příští rok
Náklady na stavbu se blíží 16 miliardám korun, součástí bude 1,3 kilometru dlouhý tunel.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je téměř u konce s projektovou přípravou dokončení dálnice D35. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil společné řízení na umístění a povolení stavby D35 Staré Město – Mohelnice.
Vyplývá to z informací na úřední desce. Pokud vše půjde hladce, ŘSD chce začít stavět už příští rok. Úsek ze Starého Města do Mohelnice je mezi vytipovanými stavbami pro použití metody PPP, tedy zapojení soukromého kapitálu.
„Je to poslední úsek mezi Ostrovem a Mohelnicí, kde ještě není vydáno stavební povolení v právní moci,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Dlouho odkládané přípravy stavby dálnice D35 nabraly v posledních deseti letech rychlé tempo. Některé úseky se již postavily, další se staví.
Ministerstvo vybralo poradce na stavbu D35 zapojením soukromých peněz. Jeden z nich již radil s D4
Stavba má od loňského února pravomocné územní rozhodnutí. Trasa je již kompletně zanesena na katastrálních mapách. Probíhá majetkoprávní vypořádání, v dubnu bylo vykoupeno 70 % pozemků.
Úsek Staré Město – Mohelnice měří 18,2 kilometru. Součástí bude i 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín. Dálnice v tomto úseku nahradí távající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit. Stavba má začít příští rok, hotovo má být v roce 2029. Odhadované náklady dál rostou: ještě na přelomu roku ŘSD uvádělo 14,4 miliardy korun, nyní 15,9 miliardy korun. Popsán je v informačním letáku.