Stát začal řešit razítko pro poslední úsek D35. Stavba úseku do Mohelnice má začít příští rok
Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD
Náklady na stavbu se blíží 16 miliardám korun, součástí bude 1,3 kilometru dlouhý tunel.
Uf, poslední úsek. Takže od Úlibic dál na SZ už nic!
To bude vytuněná jednička, ne dálnice.
Proč vytuněná jednička? Řekl bych, že se D35 jeví v mnohem lepších parametrech směrových i výškových oproti „lochnesce“ zvané D1 mezi Prahou a Brnem. Spíš jde o to, jestli bude všude stačit 4 pruh, až se většina dopravy od Ostravy, Olomouce a Zlína ku Praze přesune sem.
Távající silnice – za tepla taje, to bude chtít opravdu dálnici
Výborně. Včera bylo pozdě.
Souhlas, jen bych to zmírnil, na některých stavbách našich dálnic se našly hrubé projektové chyby, D8, D3, a podobně je to i u sousedů na D1 – sesuvy půdy, ražené tunely s nízkým nadložím, . které se propadalo, nekompetentní firmy apod. Tak jen věřme, že k ničemu podobnému nedojde. Toby šly miliardy nahoru a spousta práce navíc. Tato dálnice je totálně strategická. A nečekat, až se celá dostaví, již teď na dostavěné úseky by se měly dát váhy.
Chrudim a Havbrod budou docela trpět po dostavbě D11… Ty kamiona z Polska nemají kudy jet na jih a mě všechny jedou od Krakowa/Katowic
Obě města mají obchvat.
Chrudim má obchvat asi rok či dva, Havl brod má obchvat (Jihlava-HK) asi měsíc či dva. Jak budou města trpět nechápu.
No u HavlBrodu je problém, že stále chybí JV obchvat směr Šmolovy > Humpolec > Budějice
To by bylo úžasné, kdyby příští rok opravdu začala. Obávám se však, že zapojením PPP se zahájení může posunout na 2026/2027 naprosto bez problémů. Je to pitomý nápad zapojovat PPP na takto připravené poslední úseky. Prostě to už postavte, i třeba bez PPP.
Máte naprostou pravdu a nejvíce mě rozčiluje, že neustále tvrdí, že se příští rok začne. Kdyby alespoň přiznali reálné termíny.
Tak na rovinu – usek I/35 Svitavy – Mohelnice je plne obchvatovy. To jsou horsi useku v trase tahu 35, ktere je nutne udelat v kategorii D.
Perlička: https://mapy.cz/s/gutodeselo
Podolí obcházela už stará císařská, vyznačená červeně a se sromy okolo, jakože alej.
taky se divím, že vůbec někdo uvažuje o PPP, takových jiných akcí, kde by se dalo zapojit PPP a vhodně než zde. Ta D35 měla už stát před lety..
Tak u tohoto úseku nejsou důvody pro (zvažování) PPP ani tak ekonomické, procesní či právní, ale spíše ideologické.
PPP je fajn varianta, někde se hodí, někde moc ne. Tlačit ji za každou cenu je ideologismus ze strany ODS..
Tak SFDI není součástí státního rozpočtu… Tak se budou moci opíjet voliči tím jak stanjura ušetřil a rozpočtové deficit klesá.. to že ten deficit stoupá jinde tam volič už nedohlédne..
Ajo Stanjura, teď už to dává i „ekonomický“ smysl. Tento pán, co jako primátor Opavy přivedl toto město málem ke krachu, tento pán by neměl na MF ani zametat chodby. Kdykoliv mu předložíte návrh typu „letos to bude stát 10 milionů, ale každý další rok tím ušetříme 5 milionů“, tak vás pošle do pryč, protože přece nemůžeme zvýšit deficit o 10 milionů. Ten pán nevidí za konec fiskálního roku.. Zkušenost vícero lidí z vícero resortů. Takže pokud někdo chce urychlit dopravní stavbu a hrozí mu Stanjurova stopka, přes PPP mu to projde – i kdyby to bylo v důsledku pro… Číst vice »
Možná ani ne ideologismus, možná už mají vítěze tendru, co potřebuje taky vydělat. To víte, časy jsou zlé, Andrej za dveřma, ten pak bude chtít svůj desátek…
Měla ale nestojí, tak to máte komentář v kategorii KDYBY. Tady vzhledem k důležitosti stavby, se nedivím, že bude dokončena V PPP.