Stát začal řešit razítko pro poslední úsek D35. Stavba úseku do Mohelnice má začít příští rok

Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDVizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Náklady na stavbu se blíží 16 miliardám korun, součástí bude 1,3 kilometru dlouhý tunel.

Odebírat
Upozornit na
guest
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vít Jůza

Uf, poslední úsek. Takže od Úlibic dál na SZ už nic!

Michal M

To bude vytuněná jednička, ne dálnice.

Vrták

Proč vytuněná jednička? Řekl bych, že se D35 jeví v mnohem lepších parametrech směrových i výškových oproti „lochnesce“ zvané D1 mezi Prahou a Brnem. Spíš jde o to, jestli bude všude stačit 4 pruh, až se většina dopravy od Ostravy, Olomouce a Zlína ku Praze přesune sem.

Der

Távající silnice – za tepla taje, to bude chtít opravdu dálnici

Asd

Výborně. Včera bylo pozdě.

Vlastimil Kocurek

Souhlas, jen bych to zmírnil, na některých stavbách našich dálnic se našly hrubé projektové chyby, D8, D3, a podobně je to i u sousedů na D1 – sesuvy půdy, ražené tunely s nízkým nadložím, . které se propadalo, nekompetentní firmy apod. Tak jen věřme, že k ničemu podobnému nedojde. Toby šly miliardy nahoru a spousta práce navíc. Tato dálnice je totálně strategická. A nečekat, až se celá dostaví, již teď na dostavěné úseky by se měly dát váhy.

František

Chrudim a Havbrod budou docela trpět po dostavbě D11… Ty kamiona z Polska nemají kudy jet na jih a mě všechny jedou od Krakowa/Katowic

Koro

Obě města mají obchvat.

itanek

Chrudim má obchvat asi rok či dva, Havl brod má obchvat (Jihlava-HK) asi měsíc či dva. Jak budou města trpět nechápu.

Vašek H.

No u HavlBrodu je problém, že stále chybí JV obchvat směr Šmolovy > Humpolec > Budějice

Kodl

To by bylo úžasné, kdyby příští rok opravdu začala. Obávám se však, že zapojením PPP se zahájení může posunout na 2026/2027 naprosto bez problémů. Je to pitomý nápad zapojovat PPP na takto připravené poslední úseky. Prostě to už postavte, i třeba bez PPP.

Tomáš

Máte naprostou pravdu a nejvíce mě rozčiluje, že neustále tvrdí, že se příští rok začne. Kdyby alespoň přiznali reálné termíny.

Jurali

Tak na rovinu – usek I/35 Svitavy – Mohelnice je plne obchvatovy. To jsou horsi useku v trase tahu 35, ktere je nutne udelat v kategorii D.

Jiří Kocurek

Perlička: https://mapy.cz/s/gutodeselo
Podolí obcházela už stará císařská, vyznačená červeně a se sromy okolo, jakože alej.

libor

taky se divím, že vůbec někdo uvažuje o PPP, takových jiných akcí, kde by se dalo zapojit PPP a vhodně než zde. Ta D35 měla už stát před lety..

mgr.pavel

Tak u tohoto úseku nejsou důvody pro (zvažování) PPP ani tak ekonomické, procesní či právní, ale spíše ideologické.

PPP je fajn varianta, někde se hodí, někde moc ne. Tlačit ji za každou cenu je ideologismus ze strany ODS..

digi

Tak SFDI není součástí státního rozpočtu… Tak se budou moci opíjet voliči tím jak stanjura ušetřil a rozpočtové deficit klesá.. to že ten deficit stoupá jinde tam volič už nedohlédne..

mgr.pavel

Ajo Stanjura, teď už to dává i „ekonomický“ smysl. Tento pán, co jako primátor Opavy přivedl toto město málem ke krachu, tento pán by neměl na MF ani zametat chodby. Kdykoliv mu předložíte návrh typu „letos to bude stát 10 milionů, ale každý další rok tím ušetříme 5 milionů“, tak vás pošle do pryč, protože přece nemůžeme zvýšit deficit o 10 milionů. Ten pán nevidí za konec fiskálního roku.. Zkušenost vícero lidí z vícero resortů. Takže pokud někdo chce urychlit dopravní stavbu a hrozí mu Stanjurova stopka, přes PPP mu to projde – i kdyby to bylo v důsledku pro… Číst vice »

Jaaa

Možná ani ne ideologismus, možná už mají vítěze tendru, co potřebuje taky vydělat. To víte, časy jsou zlé, Andrej za dveřma, ten pak bude chtít svůj desátek…

Vlastimil Kocurek

Měla ale nestojí, tak to máte komentář v kategorii KDYBY. Tady vzhledem k důležitosti stavby, se nedivím, že bude dokončena V PPP.