Stát vybírá dopravce pro nejdražší rychlíky, jde o čtyři linky najednou
Motorový vůz řady 854. Foto: České dráhy
Další čtyři rychlíkové linky mohou od roku 2019 získat nového provozovatele. Ministerstvo dopravy začalo s takzvanými tržními konzultacemi, ve kterých
R21 To jsem zvědav, jak se bude líbit mnohým náhodným dojíždějícím, kteří nemají jízdenku ROPID a ani ji neplánují, jak vstřebají fakt , že najednou na jedné trati jezdí něco, co che jinou jízdenku. Hlavně že MD ušetří pár korun.
Škoda, že na R21 a R22 stále přes den 4hodinové taktové díry. Snad je alespoň částečně zaflikují kraje (jako doteď).
„Snad je alespoň částečně zaflikují kraje (jako doteď).“
Skutečně kvalitní „zaflikování“ tam ovšem není ani „doteď“: výrobou „taktového GVD“ s tím, že z něj některé spoje vypadnou, vzniká ve skutečnosti jen těžko použitelný paskvil, a v podstatě zbytečně se tak plýtvá prostředky i na ten zbytek.
Ta R22 je počtem míst dost podstřelená.
No, není nad to vytrhnout bez rozmyslu část z celku a nabízet to samostatně. Ano, MD jako „dálkový objednatel“ možná „ušetří“. Zvýšené náklady na další vozidla a personál (viz níže) doplatí totéž MD přes kraje? Náležitosti linky R21 jezdí i ranní posilový vlak na lince R43/S3 (jinak by tou dobou stály), náležitosti linky R26 také jezdí ranní posilový spoj na lince S3 (viz v JŘ přímé vozy u vlaku 9503) no a náležitosti linky R22 jsou oběhově provázány s některými vlaky linky L4 a s celou linkou Kolín – Trutnov. Takže, když osamostatníte linku R21 pouze na spoje dle u… Číst vice »
Bude se prostě dít opak úspor z rozsahu..
Zdá se mi to prosté: když chce ministerstvo zachovat jen mírně podivuhodně upravený stávající stav a stávajícího dopravce, což demonstruje kromě zejména jízdního řádu R21 s nesouvislými oběhy zejména požadavkem na pokladny, tak to tak bude … .
A co Olomouc – Krnov ? Tam byl doplatek jako ….. (ve vztahu k tomu, Regiovdovu tam málem cestující musí tlačit sami)
To po jedné zmařené soutěži nějak utichlo…..
R22: Když tak na to koukám, tak v Novém Boru to chtějí utnout, protože jim tam vychází obrat? Pětiminutový? Takže zpět z Nového Boru to nikdy nepojede včas? Nebo tam ta souprava bude zbytečně dvě hodiny trčet? A to se vyplatí. R24: Největší kravina, jakou je možné udělat, je dát rychlíky někomu jinemu, než tomu, kdo jezdí na trati ostatní vlaky. Obraty jsou provázané, v neděli jezdí regina, v poledne to jezdí jako Sp na Ostrovec. Při výlukách se soupravy prohazují, nebo se to různě spojuje (viz třeba 19833/1907 v so a ne Ostrovec-Kladno, nebo 1234/19862 Bubny – Kladno) Takže… Číst vice »
Dotaz na autora: Víte, které vlaky mají být posílené? Nebyla by stejná tabulka s výkony jako Pro Ex2/R18? Díky.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/11/dmurychliky2-2.pdf
byla, doplněno
Díky.
Jsem zvědav zejména na stabilitu 5minutového obratu v žst. Nový Bor. Aneb odstřelení úseku Nový Bor – Rumburk za každou cenu. P. S. Výraz „pro nejdražší rychlíky“ je zavádějící; mj. proto, že ta „největší drahota“ se netýká všech čtyř linek (+ paradoxně se týká té linky, u které neplatí ono „většinou“ z věty „Ministerstvo dopravy začalo s takzvanými tržními konzultacemi, ve kterých chce najít dopravce na provoz čtyř dálkových linek obsluhovaných dosud většinou motorovými vlaky“. P. S. č. 2: Další podivná (ne)soutěž aneb ani Ministerstvo dopravy po celé roky „nevědělo“, že k 12/2019 končí dosavadní 10leté smlouvy. Anebo „nechtělo vědět“?… Číst vice »
Odstřelení rychlíků od Nového Boru na sever je nehorázná debilita. Uznávám, že nemusí být zrovna přecpané k prasknutí, ale svůj smysl určitě mají. Síla a obdivuhodnost každého společenství se měří také tím, jak silnější dovedou pomoci slabším. V tomto případě slabému a zuboženému pohraničnímu regionu namísto pomoci ještě podřízneme další z již tak mála zbývajících větviček. Ať si tam lidi klidně všude jezdí autem, nebo třeba zdechnou….
Hlavně to podle jízdního řádu vychází, že ty soupravy budou trčet dvě hodiny v Novém Boru. Podle mě je logické aby se kraj dohodnul, aby pokračovaly dále jako Os/Sp, minimálně v pátek/sobotu/neděli, kdy cestují i lidi z výběžku do vnitorzemí/nebo naopak. cestuji těmi rychlíky přes 10 let, tak mám přehled. pro ty cestující se navíc nenabízí jiná alternativa, ppouze autobusové spojení do Prahy, které je ale už tak velmi přetížené, navíc pro cestující směr východní Čechy a Morava je nevýhodné.
Když neumí dělat klasickou veřejnou soutěž, nevím proč to dělají.
Přijde mi to , jako kdyby pejsek s kočičkou vařili dort. Vidím tam poměrně dost problémů, někde nesmyslů. Proč bude muset mít dopravce otevřenou pokladnu ve stanici , kudy pojede jeho vlak ? Ještě bych to pochopil v takové Mladé Boleslavi , ale třeba v Byšicích , kde zastaví pár vlaků za den a kde lze předpokládat denní pohyby maximálně v desítkách cestujících za celý den ? Dále linky Praha-Turnov-Tanvald a Kolín-Nový Bor vynikají jednou specifikou a sice totální nerovnoměrností přepravených osob. Na první ranní rychlík z Kolína do Nového Boru jedoucí v pátek by stačil jeden motoráček s padesáti… Číst vice »
Jak se s tímto vyrovnají soukromí dopravci ?
Tak na to jsem taky zvědav, ta nerovnoměrnost přepravy osob se zatím řeší přivěšením jednoho vozu z Kolína do Č. Lípy a zpět, případně z Prahy se jede se třemi přívěšáky do/z Turnova a stejně posloucháme jaký je to problém ČD že není schopen odvézt vše, jakmile ale na trať nastoupí někdo jiný než ČD tak je to rázem problém objednavatele že nebyl schopen odhadnou a objednat potřebnou kapacitu pouprav.
Tady se ukáže, jak Arriva a LE budou levnější než ČD. Jednou z podmínek je, jak čtu, mít ve stanicích pokladny. To pro oba znamená si pronajmout prostory od ČD či SŽDC a platit nájem, pokladní, úklid…
To je právě i jeden z důvodů, proč mohou být levnější než státní dopravce – nemají nic, jen jezdí s vlaky. Každopádně jsem zvědav, jaký zájem od nich bude, ani jeden zatím není schopen splnit další podmínku – kapacitu vlaků.
Vzhledem k tomu, že je to od 12/19, řekl bych, že min LE je mimo hru… nemá s čím jezdit a prachy došly. Spíš nechápu, proč je to jen na 3 roky? To novým dopravcům taky moc nenahrává, na druhou stranu mi to přijde divný i pro stávajícího dopravce – působí to na mě tak: milé ČD, teď nám to musíte ještě automaticky odjezdit a za 3 roky to dáme možná někomu jinému. Celý to soutěžení je podivný – někde na 10 let, jinde na 9, jinde na 3… aby se v tom prase vyznalo.
Nesmysl, na lince R25 má soukromej dopravce taky pokladny podle přání MD a zvládá to vyjezdit levněji taky.
Zkuste to popsat konkrétněji a podrobněji – takto je jen polopravdivý a zavádějící výkřik do tmy!
Ta absence první třídy mě trochu mrzí. Bohužel to stále pasuje na hydru + x*Bdtn, takže min. na další 4 roky kultura k popukání :-/ Hlavně s kočárkem apod. Ani ty zásuvky nejspíš nebudou..
Hlavně nástup do těchto vozů je žůžo, je to jako lezení po žebříku. A o kraválu při jízdě a skřípání brzd nemluvě. Já nechápu, proč ČD nejsou schopny upravit vchod tak, aby byl pohodlný i pro méně zdatné lidi – normální schodiště o normálním sklonu (ne schody nad sebou jak stupačky ve Slovenském ráji), normální otevírání dveří (nikoliv kopání). Věřte tomu, že normální pohodlný nástup a hlavně výstup je pro většinu lidí důležitější než wifi a podobný chujoviny.
Vagony Bdtn mají předsuvné nástupní dveře s ovládáním tlačítky. O „kraválu při jízdě“ nevím, skřípání při brzdění, to už ano.
Tak ona je otazka proc zas jen na 3 roky ? To znamena jezdit s tim nejlevnejsim co dopravce ma, protoze za tu dobu se zadnemu dopravci nezaplati ani modernizace, natoz porizeni neceho noveho.
Odkaz nefunguje.
URL odkazu:
http://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/11/dmurychliky.pdf
Už opraveno přímo v textu, díky za upozornění.
Odkaz je zadán s chybou. Správně je:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/11/dmurychliky.pdf