Stát více omezí předjíždění kamionů, zákaz se rozšíří na dalších 98 km D1
Situace na D1 ve středu 12.12. 2018 odpoledne. Foto: Oldřich Sládek
ŘSD má prověřit možnost rozšíření proměnného dopravního značení.
ŘSD má prověřit možnost rozšíření proměnného dopravního značení.
Také by to chtělo dostatek odstavných ploch pro kamiony.
Řidičům pak tečou nervy, aby měli normální místo, kde odstavit.
A pokud už jsou odstavy naproti sobě na dálnici, tak prosím o propojení komunikací která spojuje obě parkoviště. Při rekonstrukcích/opravách se totiž lépe přesunují na opačnou stranu dálnice…
Další beton protože neřešíme příčinu?
Příčinu ? Myslíš evropskou legislativu přikazující povinné pauzy řidičům kamionů ? Tak se předveď, jak bys to řešil. 🙂
Ne, to opravdu nemyslím. Myslím tím počet kamionů. Řešil bych to po vzoru Švýcarska-omastit mýtné.
Zákazy jsou krásná věc obzvláště když není jak je vymáhat. Kocourkov!
Dávno mají být všude 3 pruhy. Jsme tranzitní země, kde jsou dálnice plné, uděláme rekonstrukci, bez přidání pruhů. Stejně tak koridor na železnici. Návsí – Praha mají být 3 koleje. A Ova – Brno jezdit na jednokolejce, to je ještě větší ostuda.
Dávno měl být tranzit na kolejích, pruhy nejsou řešení.
Misto toho aby stat zajistil dosavadni kapacitu pro vsechny se zas plosne omezi. Tj. dostavet treti pruhy na vytizenych usecich. To je stejny jak s danema, misto toho aby stat hledal cesty jak efektivne vydelat, zvysi dane. A tyhle dementy v politice, na magistratech apod. si platime ze svych dani. Vi se o tom x let ze je D1 pretizena a vsichni se zas divi. Kupko, odstup , vsem bude lip.
Nejdříve bych se zeptala policie proč toleruje všem kamionům rychlost 90km/h celý den, když mají povolenou max. 80km/h.
To že mají omezovač na 90 je přeci neopravňuje jezdit nadoraz.
A taky proč toleruje osobákům 140 a víc a víc. Co?
Tak to rozhodně netoleruje
Když jsem jel naposledy před měsícem na D1 kolem 130, byl jsem skoro nejpomalejší ze všech.
Kde například dochází k ohrožování bezpečnosti provozu rychlými kamiony?
Kde taková místa jsou (přechody) tam většinou jezdí rychle i osobáky a tam jsem skutečně pro mix opatření, radar a také zařízení aby to nesvádělo k rychlosti(ostrůvek pro chodce).
Policie se ptát nemusíte, musela by se změnit legislativa. Při měření rychlosti mimo obec totiž existuje toleranční odchylka 10%, takže 88 km/h je pro kamiony zcela legální rychlost.
Legální není, je akorát obtížně prokazatelné překročení (tedy že řidič skutečně viděl na svém tachometru víc).
Zavedl bych to vsude! Kamiony na vlaky a zdar, nesnasim je..
A žrát budeš co?
Jestli vy žerete, tak si nechte čvachtat. Já se stravuji a dávám přednost domácím producentům.
A argentinské hovězími vlak přiveze také?
Píšu v příspěvku, na který reagujete o nějakém vlaku?
Takže z farmy na porážku a do obchodů to nesou v ruce 🤔😱? Nebo to vezou nákladní automobily? 🤔
Trochu bych přemýšlel než začnu vztekle psát.🤔
Tak jsem trochu zapřemýšlel a zjistil jsem, že regionální rozvoz se nedá s tranzitem srovnávat ani náhodou (komár a velbloud?). Pochopitelně, že bez náklaďáků to nejde, ale kamionová doprava v dnešní podobě není nic jiného, než extrémní zátěž pro lidi i přírodu.
Nic vzteklého jsem nenapsal, jen jsem reagoval ve stylu svého předřečníka.
Má to malý háček. Kapacita železnice. 😉
Ten háček je velký, u nás se zkapacitňují jen a jen silnice.
myslíte kapacita nevyužitá? ne vsechny trate jsou vyuzity jako most pod Vysehradem nebo kolin- nymburk.
I tam je kapacity na poskakování mezi stanicemi dost. 😀 akorát dopravci chtějí zelenou ulici aspoň 100 km, ne popojíždět mezi návěstidly.
Neznám obchoďák kam vedou koleje.
Do obchoďáku taky nejezdí přímý kamion ze Španělska ani z Číny.
Poslední míli ze skladu do obchoďáku je lepší autem, ale to neřeší jak se dostane zboží do skladu.
Ok a místo osobáku VHD nebo kolo? Já zas nesnáším autíčkáře, zvlášť ty, co jezdí autem zbytečně i za roh do krámu, nejlépe 1 os/auto. Ale aspoň to nikomu to necpu, narozdíl od vás.
Nedávno jsem po D1 jel. Bylo to úterý odpoledne. A upřímně řečeno nechápu, jak může být vůbec kamionová doprava efektivní, když to pořád stojí a tvoří kolony a jiné komplikace. Přimlouvám se za zákaz předjíždění.
Na cestičku tzv. dálnice D1 buzerace kamionů! Nemají kde zaparkovat, u Humpolce se to někdy protáhne pluhem, u Pávova zůstanou stát, protože kloužou. Když dál valej v pravém pruhu, neodbočím v Brně -západ, ucpáno. A úřední šiml zařehtá a lejstro je venku problém se odsune na jiné, máme splněno. TRAPNE Silnice úzká, aut moc, jeden škobrtne a je pár kilometrů kolona. Potom porušuju vyhlášku – jedu méně než 80 km/hod. Bohužel sjezdy jsou od sebe dále, proměnné značení zřídka. Zajedete do kolony a čekáte na zázrak až se to rozjede. Když tedy platím za dálnici – tak by měla být… Číst vice »
Vas prispevek hovori za vse. Jestli jste profesional a jezdite kamionem (jak jsem pochopil), tak asi vratte profesak a mozna i ridicak a bezte delat neco mene odpovedneho. Protoze jestli si myslite, ze jizdou v kolone mene nez 80 na dalnici porusujete predpisy a nevsiml jste si, ze uz zhruba ctvrt stoleti se provoz na pozemnich komunikacich se ridi zakonem a ne vyhlaskou, tak to opravdu o necem vypovida.
Jako obecně je to dobré opatření, ale dal bych tam nějaký výjimky, třeba že mohou předjet pokud mají dostatečný rozdíl rychlostí a nebude to trvat dlouho. Takhle se stává, že se tam zjeví vehikl jedoucí 60 a za ním je kolona několik km. V levym se pak jede 90 za nejpomalejší dodávkou/busem a kolona zmateně zpomaluje, protože si ne všichni drží odstup.
A nervy tečou.
Tahle definice platí už teď a je to k ničemu.
Pokud se to změní, tak:
1) Slušní budou mít pakárnu. Kolona za šrotem jedoucím 60, někdy ani ne kamion ale strejc v klobouku, který zapomněl že Felicie má i plynový pedál. V levém pruhu v lepším případě autobus jedoucí 90-100, za ním osobáky které chtějí sjíždět, ale taky se nemůžou zařadit.
2) Trotlové budou předjíždět stejně jako dneska, tedy i s minimálním rozdílem rychlosti.
Jenze tohle neni jadro problemu, na dalnicich neni moc aut, ktere by se vlekly 60. Jde o to, ze vetsina kamionu jede 75-85 a pak jsou frajeri, kteri jedou 85-95 a 80 jim prijde strasne malo
Není jich moc, ale jsou taková. A větší problém netvoří, protože je možné je předjet.
Jak si to vlastně představujete? Kam ten kamion pojede, kdy bude mít zákaz vjezdu na dálnici? Tváříte se jako kdyby kamiony byly nějakej obtížnej hmyz, přitom jen vozí kraviny co si všichni objednáváme a kupujeme. Nebejt kamionů, tak máme sotva polovinu dálnic.
Když nasněží a kamiony tu dálnici ucpou, tak nepojedou taky nikam. Rozdíl bude v tom, že při použití proměnlivého dopravního značení ta dálnice zůstane k dispozici aspoň osobním vozidlům, která ji projedou i ve zhoršených podmínkách.
Znova – jak si to predstavujete? Kdyz jim najednou zakazete jizdu po dalnici promennou znackou, tak ty kamiony nezmizi. Zasekaji vjezdy, vyjezdy a vsechny silnice okolo. Budete mit volnou dalnici, ale nedostanete se na ni, protoze vsude budou stat kamiony.
Tak proč Vy Kokoti stojíte i na těch žlutých zebrách. Dodržujte předpisy a bude výjezd i vjezd kdekoli. Minulý týden jsem takto stál 5 minut, než jsem se dostal ven z dálnice a předpokládám, že se za mnou vytvořila pěkná kolona tentokrát osobaku.
Na výjezdech občas bývá vodorovné dopravní značení V 12b. Naučte jejich význam i své kumpány a krizových situací ubude.
Nevím na co reagujete, protože v článku se píše akorát o zákazu předjíždění a zákazu vjíždění do levého pruhu při kalamitě.
O žádném zákazu vjezdu na dálnici pro kamiony se tam nepíše.
„Ředitelství silnic a dálnic prověří možnosti rozšíření proměnných dopravních značek na dálnicích, které by vjezd nákladních aut omezily během sněhových kalamit.“
To je mysleno jako zakaz pouzivani leveho pruhu?
Plho, ale o tom zde už dobrou čtvrt hodinu hovoříme! O čem je asi celý článek a celá diskuze?
Bylo by dobré číst dále než jen za první odstavec článku:
„Zároveň nyní ŘSD prověří možnosti rozšíření proměnného dopravního značení na dálniční síti, abychom mohli i na dalších místech v případě kalamitních stavů zakazovat vjezd kamionů do levého jízdního pruhu,“
No OK, chapal jsem to jako 2 ruzna opatreni (zakaz vjezdu do leveho pruhu a uplny zakaz vjezdu na dalnici). To ale na veci moc nemeni – Muzete zakazat jizdu v levem pruhu, ale ty kamiony se nikam neztrati. A kdyz pro ne bude dalnice neprujezdna, tak budou prekazet ostatnimu provozu jenom nekde jinde.
Kamiony nejsou obtížný hmyz. Jsou něco horšího.
Dálnice by vznikly stejně, i kdyby kamionů byla polovina.
Infrastruktura jak za krále klacka, ale šikana kamionů, to nám jde. Mám takový pocit, že tady prohráváme všichni, nejen kamiony.
Sikana to nejspise bude jen na papire … narazit na dalnici na policejni hlidku taky neni jen tak. A pokud, tak jen stoji na stale stejnych mistech.
Bez pravidelné represe a vymahatelnosti pokut je to bohužel k ničemu…
To nikdo nebude dodržovat. Značka není zeď.
To čára také není zeď. Podle toho to dopadá
Cynický dotaz: jak se vůbec mohou dva kamiony, které jedou max. povolených 80 km/h, předjíždět? Jo, aha, protože 80 km/h nejedou ani omylem. Ale když jim někdo zatne najednou tipec, tak s tím mají problém. Možná by ta ohleduplnost měla začít zejména od nich… Když už nedodržuji předpisy, tak alespoň držím hubu.
varianta, ze jeden jede 80 a jeden 77 vas nenapadla?
Jako že ta 1 minuta na 35 km je tak zásadní?
Neřeším „zásadnost“. Jen to, že předřečník nějak nechápal, jak je možné, že některé kamiony jsou rychlejší a některé zas pomalejší.
Na 350 km je to 10 minut, ktere muzou znamenat rozdil mezi vykladkou odpoledne nebo druhy den.
Tak vyjed o 10 minut dříve. Já si také dávám rezervu 1 hodinu, neboť nevím kdo zase nebude s kamionem dodržovat předpisy a zůstanu trčet kvůli tomu na dálnici jako 2x za týden. Mluvím o dálnici D1 kterou jezdím Každý den.
Dobře já rád vyjedu o 10 minut dříve,ale to by jste musel přijít vy do práce o 10 minut dříve a naložit mně,aneb výjezd ne vždy záleží na řidiči ,ale často na práci ostatních
Ale houby. Tohle není žádný argument.
To by jsi pak stejně mohl argumentovat i pro to, aby se zrušily semafory. Po pár semaforů může znamenat, že někam přijedeš pozdějc.
Prostě vyjedeš dřív. Nic víc, nic míň.
A 350 km není žádný stoupací pruh nebo úsek s povoleným předjížděním? Nebo vysoká pravděpodobnost, že ten první někam uhne?
Hele, horský muži. Napadla. Ale jednak to není případ skoro nikdy a za druhé, pokud už nejede 80, tak může na chvíli zpomalit ještě víc a umožnit rychlé předjetí. Ale to neudělá a pak se předjíždí 3kilometrovým rozdílem 10 kilometrů. Jasné?
Že se rychlost nedodržuje (nejen u kamionů) dokud není radar víme všichni, tak proč se tak blbě ptáte?
Já myslím, že jsem to dostatečně vysvětlit. Kdybyste byl schopen chápat psaný text, tak byste se nemusel tak blbě ptát vy.
Toto by melo byt vsude. Ne jen nekde. A vymahat.
zbytečné… leda by dopravní policie něco dělala se zarytými středopruhaři:)
Souhlas. Tak jako v okolních zemích okolo nás.
D1 měla mít dávno 6 pruhů, ostatně to i D8 po Lovosice; D11 Praha (- Plotiště)/ D35 -> Litomyšl a D5 po Nýřany.
a D10 po bolku
zbytečné… leda by dopravní policie něco dělala se zarytými středopruhaři:)
Pouze za předpokladu, že i střední pruh bude levý 😉 Jinak to nemá smysl.
To je u nas projekt na 50 let
Ne.
konečně
Vždyť je to úplně jedno. Podívejte se na D1 před Prahou – osobní auta jedoucí v levém pruhu a prostě do pravého pruhu neuhnou.
To mě vytáčí daleko víc, než pár nějakých kamionů za celou cestu.
A kolik je to jedete, že vám tahle auta, která jedou 140 min, překáží?
To je úplně jedno. Levý pruh slouží k předjíždění. Poté se máte zařadit zpět do pravého.
Vzdy pobaví, když se k provozu vyjadřuje někdo, kdo nejspíš vůbec nemá řidičák.
Viděl jste někdy provoz na D1 v okolí Prahy? Tam levý pruh předjíždí vozidla v pravém pruhu, který je úplně plný … třeba 20 kilometrů.
A pokud řidičák máte, raději ho vraťte.
Řidičák mám 30 let. Jezdím 5x týdně Praha – Benešov – Praha. Co tam máte dál?
Tak to mi budete muset to „vracení do pravého pruhu“ na dálnici u Prahy ukázat.
Jsem na vás zvědavý.
Dotaz, jak se mám ve 130 km/h v levém pruhu zařadit na D1 do pravého, kde jede souvislá kolona vozidel rychlostí 90 km/h, tak, abych uhnul někomu kdo jede 140?
Ta kolona(sic!) nikdy není natolik souvislá, abyste nemohl na pár vteřin levý pruh uvolnit a nechat rychlejší vozidla předjet.
To by k tomu nesmělo být není nutné zpomalit na těch 90, jak očekává ten problikávající psychopat jedoucí 180 za mnou.
Ale pak řešme psychopaty a ne kamiony jedoucí, co zákon umožňuje. Mimochodem – i ta 130 je na dálnici rychlost maximální, ne nařízená. Takže když v levém pojede někdo s vozíkem 100-110 a v pravém souvislá kolona kamionů (protože před 200 vozidly jede jeden do kopce 70), zlepší se něco?
z benesova do prahy autem? pokud neridite nakladak tak dobre vam tak.
A to, že se to nemá dělat, píšu kde? Jo, vlastně nikde. Tak nic.
Porad bych rekl, ze potrebujeme na dalnici spise ten kamion a aby dojel vcas, nez aby nekdo nahodou neprijel o 5 minut pozdeji na chalupu a nebo na schuzku, ktera mohla byt conf. call/e-mail.
Plošně, nebo to nebudou dodržovat budou se vymlouvat. Teda jen v případě, že policista rozumí plynně polsky.
Já jsem proti. Ekonomický význam dálnic tkví právě v tom, že umožňují efektivní dopravu zboží. Sice není tak ekologická jako po železnici nebo řece (ale ty mají jiné problémy, hlavně v nespolehlivosti a těžkopádnosti), ale aspoň nezatěžuje průjezdem obce. Přičemž právě ty největší kamiony dosahují nejvyšší efektivity v množství přepraveného zboží vůči spálenému palivu. Kamiony sice jezdí zdánlivě přibližně stejnou rychlostí, ale přece jenom, na 2000 km vzdálenosti je rozdíl, jedete-li 75 km/h nebo 90 km/h (schválně z hlavy vypočtěte, o kolik hodin to bude). Vynutit, že všechny kamiony musejí jet tou rychlostí, jakou jede ten nejpomalejší z nich, ve… Číst vice »
Kamion nemá co jezdit 85 nebo 90 km/h. Limit je 80 a pomaleji jedou maximálně ve stoupání, kde jsou pro předjíždění připravené pruhy.
Ani zdaleka ne všude je ve stoupání stoupací pruh. V osobním autě ten kopec ani nevnímáte
Pokud kamion není schopný vyjet kopec na dálnici bez ztráty rychlosti, tak je prostě přetížený. Možná ne z pohledu zákona, ale z pohledu fyziky.
A když neodkáže autobus MHD držet ve městě 50 km/h do kopce, tak je taky přetížený.
Obojí přetížení se vyřeší výkonnějším motorem… ne asi.
Častěji než si myslíte…
O tom by brněnský plyňáky mohly vyprávět. Ty nejedou do kopce ani prázdný.
to přece není pravda, protože stejně jako osobáky, tak i kamiony jsou různě výkonné
No a proto by na to měli dopravci brát ohled když berou náklad. Tahač který stačí na návěs s polystyrenem nemusí stačit na plnou cisternu. A buď musí poslat silnejší tahač, nebo ubrat náklad.
Všichni jedou 92, co je pustí omezovač.
Což je blbost, protože kdyby všichni jeli 92, jeli by všichni stejně a nikdo z nich by nemusel předjíždět
Rychlostní limit pro kamiony (mimo obec i na dálnici) je 90 km/h, nikoliv vámi uvedených 80. Pokud toto neznáte, zařaďte se prosím do fronty do autoškoly, nebo si alespoň ověřte základní fakta, než vypustíte takovýto omyl do světa..
Nic ve zlém, ale do té autoškoly se zkuste podívat Vy 🙂
Nemáte pravdu. § 21 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích: „Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, vozidla základní složky integrovaného záchranného systému a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.“
Citace § 18 Zákona č. 361/2000 Sb.
„Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1. (4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.“
Do autoškoly by jste se měl vrátit vy. Jste arogantní a ani se nedokážete podívat do zákonů
😀 tohle se moc často nevidí 🙂
Už v té frontě doufám jste…
Tak sebejistě tvrdit takovou blbost. To se jen tak nevidí.
Bože, proč jsi dal dušu do barana
Hmm, ne 😀 Pokud jedu osobákem např. Ostrava-Plzeň, a musím cestou 30x zpomalit na 80km/k, což je v exponované časy poměrně častý jev, tak mi to udělá půl hodiny zpoždění. Navíc, dobrá čtvrtina těch předjíždějí je realizovaná deb*ly, kdy to má obvykle dva scénáře: Scénář1: Deb*l vyjede zpoza kamionu chystajíc se předjíždět, aby zjistil, že po vyjetí ze vzduchového pytle už mu to tolik nejde a celé předjíždění je klidně na 3 minuty či víc. Scénář2: Deb*l je hodně naložený, začne předjíždět a nevšimne si, že začíná mírný kopec, takže to po cca 2-3 minutách vzdá a zařadí se zpět.… Číst vice »
Podepisuju- a po zakazu predjizdeni humpolec-jihlava se plynulost v tomto useku vyznamne zlepsila
tak holt neco nekam dorazi o pul hodiny pozdeji.
Neni jediny duvod, aby kamiony mely na dalnici moznost predjizdet. Mozna v noci. Ale ve dne – vubec.
Žádné proměnné značky, zákaz předjíždění musí být trvalý, plošný a hlavně důsledně hlídaný. Jinak se to nenaučí a budou pokračovat výmluvy „já tu značku neviděl“, „mě tam zákaz nesvítil“ atd.
Plošný zákaz je nesmysl, zapomínáte na dvoupruhy v obci.
Ale jako přehlidka nenávistných názorů a dupání lidem po krku je to tady bohaté.
Řeč je o dálnici, ne o obci.
A v obci při jízdě v pruzích nejde o předjíždění.
To právě někdo nedomyslel. Může se stát, že těsně za předjíždějícím kamionem se rozsvítí zákaz předjíždění. Mělo by to fungovat jako semafor, kde ze zelené přes oranžovou blikne červená, tzn. „vyklizovací doba“ např. formou blikání zákazové značky po dobu několik minut, které by bylo nutné k předjetí daného kamionu. Snad si s tím dopravní inženýři poradí.
Vzhledem k tomu, že ti mistři volantu jsou už teď schopni zahájit předjíždění těsně poté, co minou značku která jim to zakazuje, tak bych se nějakými úlevami a „časem na vyklizení“ neobtěžoval.
Perfektní! Konečně je D1 průjezdná a výmluvy kamionáků, že budou kolony v levém pruhu jsou naprosto mimo 🙂
Naopak konečně nepotkám mezi Prahou a Ostravou i 25 předjiždějících se kamionů a běžně ušetřím ve špičce 20 minut na cestě. Jen to chce důsledně konrolovat…
Tak hlavně ten zákaz vymahat, ne jako obvykle…
Na Slovensku je celoplošný zákaz (v zákone) a nemeškajú kvôli tomu rohlíky alebo autá.
Takéto kúskovanie nemá význam.
Slovensko náš vzor! Nebo raději … ?
A čo tak brať veci, ktoré fungujú a ignorovať tie, ktoré nefungujú? Podľa mňa výrazne lepší postoj ako stupídna generalizácia typu „náš vzor“, „všetko alebo nič“, „keď oni skáču z okna…“.
A co takhle nejaky relevantni argument? Protoze to mnohdy v diskusi vypada, ze kdyz bude plosny zakaz predjizdeni, tak se druhy den nenazerem. A pritom se staci podivat prave na Slovensko, abychom zjistili, ze je to nebetycna blbost
Prášky už jste si vzal?
Je ale potřeba dodat, že se ve velkém ignoruje.
Aspoň ušetří na cedulích…
Z osobnej skúsenosti (anekdotalny dôkaz, ale nič lepšie nemám) môžem povedať, že sem-tam sa nájdu nejakí kamionisti s potrebou predbiehať (slovenská D1), ale na peklo na D1 medzi Brnom – Prahou je to vzdialené o niekoľko miliárd svetelných rokov.
Dlouhé prstíky ČESMADu dosahují až do vlády, která pak schvaluje takovéto paskvily a kočkopsy…
A ještě by to chtělo hlídat policií. A k tomu taky hlídat dodržování bezpečných rozestupů.
Dal jsem si minulý víkend D1 a potkával jsem vláčky kamionů nalepených těsně jeden na druhého. A do toho se tento vláček párkrát pokoušel navzdory zákazu jiný kamion předjíždět.
Ani PČR by nebyla potřeba, stačilo by dát zákaz pro kamiony do levého pruhu a kontrolovat to kamerami na mýtných branách
Víte že povinná výbava tahače už několik let obsahuje hlídání reozestupu od vepředu jedoucího a ta věc prostě šlápne na brzdu, když vyhodnotí rozestup jako příliš krátký?
V provozu se jeji existence nejak moc neprojevuje.
No nevím, možnost počítat z osobáku rozpláclé mouchy na masce tahače jedoucímu za sebou se mi stává párkrát do měsíce. Asi mám smůlu na staré tahače co to nemají.
V tom pripade tu jezdi same stare vergly, co to nemaji…
D1 celou, D5 od Plzně do Prahy taky