Myslím si, že výpadek této daně ve státním rozpočtu při stále rostoucích cenách vláda v pohodě pokryje (i když je to jiná kopička peněz) zvýšeným výběrem daně z DPH z věcí pro život člověka nezbytných (potraviny, pohonné hmoty a energie).
Na rozdíl od vlád jiných států, odmítá problém vysokých cen jakkoliv řešit a nechá si to od občana – daňového poplatníka, v plné míře na daních zaplatit. Za rok se pak bude 5k chlubit, že i přes nepříznivé vnější okolnosti nezvýšila státní dluh.
Démon
2 let
Hlavně ať vyhodí těch X úředníků co to spravuje. Pak z toho budou 3 mld. mínus.
Kdo měl agendu silniční daň. Nebo ta se vybírala sama a nikdo ji nekontroloval?
Vladimír Bílý
2 let
Silniční daň je poměrně dosti nespravedlivá až nesmyslná, kdy daní podle toho jestli vozidlo máte a nikoliv podle toho jak s ním jezdíte. Také náklady na její výběr jsou docela vysoké. Tomuto kroku ale moc nerozumím. Je to spíše politické gesto, kdy je daň zrušená jen pro vozidla do 12 tun. Správné a spravedlivé je ji zrušit komplet a nahradit ji mýtem rozšířeným na dvojky a trojky.
To by šlo snadno.. spousta mýtných bran má u sebe dynamické váhy, jenže to není homologovaný, a není propojený s mýtným systémem… Takže kdyby se chtělo, tak by to šlo…. Jenže se nechce…
Proč to vlastně není homologovaný a jaká přesnost je potřeba? 😀
Kdyby byla tolerance 50%, tak nevadí, prostě se 50% odečte a podle té hodnoty zaplatím mýto.
Kdyby výběr daně nebyl komplikovaný mnoha výjimkama, tak by to bylo jen primitivní vybírání peněz. Chce to mít systém bez výjimek.
A myslíte si, že mýto by bylo jednoduché? Takový jednoduchý „velký bratr“ by to byl, aby jste mohl spočítat konečnou cenu.
Miky
2 let
Daně by se měly vybírat kromě jiného efektivně. Tedy co nejnižší náklady na výběr v poměru k vybraným částkám. Silniční by tedy bylo efektivní zrušit a případně nahradit úpravou parametrů spotřební daně. Jako další by mohla následovat zejména třeba daň z nemovitosti nebo dědická daň.
Dědická daň už se léta neplatí. Daň z nemovitostí je u nás celkem symbolická, naopak se hovoří o jejím zvýšení jako o cestě, jak umožnit nižší „zdanění práce“, neboli částečné přenesení daňového břemene „od chudších k bohtaším“.
Tak ona efektivita by se zlepšila, kdyby se těch spousta výjimek (= všechny) při placení silniční daně zrušila.
Jan Svoboda
2 let
Nechápu, proč se silniční daň nezrušila úplně. Teď se z ní bude vybírat už jen asi 1,5 mld Kč a to mi nepřijde moc efektivní. Měla se zrušit úplně, zbytné zaměstnance propustit ty nejlepší nechat na jinou agendu. Další příjmy se dají najít v mýtu, které bych zavedl na všech dálnicích, silnicích 1. a 2. třídy BEZ výjímek…i tím se ušetří zaměstnanci, protože nebudou muset řešit výjimky jednotlivých městům na obchvaty. Jen sazby na dálnicích a silnicích by se měly navzájem přiblížit, aby nebylo na některých relacích lepší pro kamióny jet po silnicích 2. třídy místo po dálnici. A další… Číst vice »
Krysa350
2 let
Silniční daň se rušit neměla, mezi „opatřeními“ to byl zbytečný krok. Naopak, bych zavedl možnost výběru mýta na silnicích II. a nižší třídy a zvedl mýto na silnicích souběžně vedoucí s dálnicemi nad mýtné na dálnici, aby to borci neobjížděli přes obce.
Už jsem se lekl, že by někdo spočítal, kolik prostředků by se dalo přetransferovat z té silniční…
Pepa
2 let
Opět úlevy státu firmám, ale na běžné občany kašlou z vysoka. Však se občané omezí a nějak to, co potřebují zaplatí. Doufám, že voličům pětikoalice dochází koho a co si zvolili. Ale asi to tak má být, komu není rady, tomu není pomoci. A kecy o nedostatku peněz v rozpočtu, si mohou politici schovat do televizních debat a vlastních PR.
Já si nedávno vytáhl a poslechl VK z 90. let. Vůbec nic se u ODS nezměnilo, aspoň ne k lepšímu. 🙈👎A to jsem před lety doufal, že zmizí v propadlišti dějin. Lidé jsou prostě nepoučitelní.
Bez podpory těch firem, tak máte navýšení cen úplně všeho. Vyšší náklady na individuální přepravu znamenají to, ze využijete častěji homeoffice ci použijete MHD …ovlivněn je jen někdo.
Na těch silnicích jsou mnohem důležitější kamiony než auta, když nebudou jezdit kamiony – bude trpět hladem.
Tak zrušení této daně je spíš podpora individuální dopravy než veřejné, takže vašemu příspěvku nerozumím, protože peníze budou chybět především na železniční stavby.
Individuální ano, ale jen té podnikové, zejména nákladní; soukromých aut se (naštěstí) nedotkne. Přesto je to výzva vozit věci více a dále namísto využití bližších zdrojů a cílů, a to ještě navíc jen na silnici, což je jednoznačně špatně. Ovšem, celé spolu se směrováním investic do infrastruktury to povede jen k dalšímu snižování podílu železnic a zároveň zvyšování přepravních objemů – opět špatně. Plýtvání omezenými zdroji, o něž se pak povedou války, kvůli nimž bude devastována krajina a zdraví, není nic, co by zasluhovalo takto umělé přiživování podpory.
Ty firmy by ty auta měly, ať už by byla silniční daň jakákoliv, protože spousta „služebních jízd“ by bez auta vůbec nešla realizovat, nebo by trvala mnohem déle. Z hlediska nastavení silniční daně, jakožto „poplatku za vlastnictví auta“, je úplně jedno, jestli to auto nechají lidem i na soukromé užití, nebo ne.
-kdyz nebudou jezdit kamiony , budete trpet hladem- . je nutne mit na stole rajcata z maroka a brambory z beloruska v cechach zabalene a jako ceske vydavane a stovky jinych absurdit.? Neni cas zacit rovnat pokrouceny trh? Proc jeden zemedelec vyvazi psenici do D a druhy ne? Penize? Tyto kamiony jsou škodna. Neco jineho je nakladak vezouci naklad na 30km a neco jineho je nekonecny prou smradu a hluku vozici pres republiku zbytecnosti. Kdyz nepojede 15 kamionu s víčky ze spanelska , tak opravdu hladem trpet nebudeme .
Problém je v důsledcích podpory větších přepravních objemů a vzdáleností uskutečňovaných silniční dopravou. Nic více a nic méně. Nehodnotím teď individuální potřeby něco vozit z větší či menší dálky, někdy to nejde jinak, ale…
Úlevy pro firmy se mohou promítnout do nižších cen pro běžného občana. Jinak jak byste si tu podporu běžného občana představoval? Stát nevydělává téměř žádné peníze, vybírá je na daních. Pokud sníží daňovou povinnost běžným občanům, budou ty peníze v rozpočtu chybět a bude potřeba si půjčit. Pokud z vybraných daní vrátí něco občanům, budou ty peníze v rozpočtu chybět a bude potřeba si půjčit. Už teď je díky minulé vládě stát zadlužený až po uši. I letošní rozpočet je deficitní. Za 2 roky nám hrozí, že narazíme na dluhovou brzdu. Jo a dluhy nejsou dary, věřitelé je chtějí splácet.… Číst vice »
Asd
2 let
Myslím že jsme se připravili o mnohem více peněz tím, že jsme neměli připravené projekty na které bychom mohli čerpat dotace z EU. Zatímco my jsme vesele stavěli cyklostezky a rozhledny jiní budovali dálnice a jinou tolik potřebnou infrastrukturu.
My jsme moc nedali ani těm cyklostezkám. Dodnes nedošlo ke změně zákona, cyklostezky stále nepatří mezi veřejně prospěšné stavby a tak stačí jediný nesouhlas na trase a nestaví se. Vím o třech takových úsecích, jeden je důležitější než druhý, ale dokud nebudou pro stavbu cyklostezky/smíšené stezky pravidla stejná, jako při stavbě silnice, výsledek nebude žádný.
Jen aby pak těmi oklikami někdo jezdit. Ze sedadel auta, se zlevněným palivem k tomu, menší zajížďku už ani nevnímáte (no co, trocha čoudu, hukotu a opotřebení navíc vás nijak zvlášť netrápí), ale na kole, neřku-li pěšky (a ještě třeba když někdo přemístí stanici vlaků od města do polí), je vzdálenost dost zásadní věc. Jinak ano, stopa chodníku a stezky pro kola v krajině je pro okolí mnohem snesitelnější. 🙂
Což je dost dáno tím, že když už někde cyklostezky stavíme, jsou často použitelné spíš pro tu rekreaci, než že by se po nich dalo šikovně odněkud někam dostat.
No já zase po Praze vídám dost lidí na kolech, kteří po ní asi nejezdí úplně rekreačně.
Sám sice občas rekreačně jezdím, ale daleko častěji to jsou cesty do práce a z práce.
A teď kdo z nás má pravdu? Klidně i oba – je fakt, že na té mé trase do práce moc cyklostezek není… Jak tu už padlo, ty „rekreační“ cyklostezky se asi staví trochu snáz (někde v polích). Ve městě nějak není kde…
Ale vznikají dnes občas i stezky propojující města a vesnice a na nich se nějací ti dopravní cyklisté vyskytují občas také…
No…dálnice není potřebná infrastruktura.
Občané i IZS se bez nich hravě obejde…(dálnice se dají objet „po staré“).
Karel Mio
2 let
Nafta podrazila o 10 korun za litr. V CR se proda 6 mld litru. Stat si na tech 10 korunach vezme 2 koruny DPH. Benzin podrazil asi o 7 korun/l – 1.4 koruny DPH. V CR se prodaji 2 mld litru. Kdyby se cenova hladina drzela stejne, tak stat vybere o 15 mld vic. Kdyby mezirocni prumerne zdrazeni bylo jen o 3 koruny, tak jsme po zapocitani zruseni silnicni dane na nule, ale zrejme bude vic. Ale mozna jde o to, kam ty penize jdou, co? Nebo jak jinak muze byt penez na infrastrukturu mene.
Jak je to dlouho, co se psalo, a nevím jestli zde, že výběr silniční daně je velice neefektivní? Mimochodem, kolik zas stát získal tím, že to několika podnikům pomůže od bankrotu?..
Tak pokud ty vysoky ceny paliv vydrzej, vybere stat vic i na DPH. Otazkou je ochota cast toho vyssiho vyberu z DPH presunout do SFDI, silnicni dan tam sla automaticky, z DPH to tam musej poslanci kazdorocne alokovat rozpoctem. Coz muzou a nemusi byt ochotni udelat. Uvidime.
Nehledě na fakt, že vysoká cena ropných produktů donutí lidi přemýšlet o levnější/ekologičtější alternativě. Kolik stojí elektřina, přeprava vlakem apod.?
Myslím si, že výpadek této daně ve státním rozpočtu při stále rostoucích cenách vláda v pohodě pokryje (i když je to jiná kopička peněz) zvýšeným výběrem daně z DPH z věcí pro život člověka nezbytných (potraviny, pohonné hmoty a energie).
Na rozdíl od vlád jiných států, odmítá problém vysokých cen jakkoliv řešit a nechá si to od občana – daňového poplatníka, v plné míře na daních zaplatit. Za rok se pak bude 5k chlubit, že i přes nepříznivé vnější okolnosti nezvýšila státní dluh.
Hlavně ať vyhodí těch X úředníků co to spravuje. Pak z toho budou 3 mld. mínus.
Jojo…systém, že každý motorista obdrží krabičku (a podle toho bude platit) bude potřebovat jen velice málo úředníků…
Konkrétně které úředníky mají propustit?
Kdo měl agendu silniční daň. Nebo ta se vybírala sama a nikdo ji nekontroloval?
Silniční daň je poměrně dosti nespravedlivá až nesmyslná, kdy daní podle toho jestli vozidlo máte a nikoliv podle toho jak s ním jezdíte. Také náklady na její výběr jsou docela vysoké. Tomuto kroku ale moc nerozumím. Je to spíše politické gesto, kdy je daň zrušená jen pro vozidla do 12 tun. Správné a spravedlivé je ji zrušit komplet a nahradit ji mýtem rozšířeným na dvojky a trojky.
No to dálniční známka taky…takže se shodneme na platbě za ujetý kilometr…
Ještě tak najít způsob, jak nominálně vyčíslit opotřebení vozovky v závislosti na hmotnosti vozidla, a bude financování jako fík…
To by šlo snadno.. spousta mýtných bran má u sebe dynamické váhy, jenže to není homologovaný, a není propojený s mýtným systémem… Takže kdyby se chtělo, tak by to šlo…. Jenže se nechce…
Proč to vlastně není homologovaný a jaká přesnost je potřeba? 😀
Kdyby byla tolerance 50%, tak nevadí, prostě se 50% odečte a podle té hodnoty zaplatím mýto.
Podle maximální hmotnosti vozidla zapsané v TP?
Podle pohotovostní hmotnosti v údajích výrobce.
Kdyby výběr daně nebyl komplikovaný mnoha výjimkama, tak by to bylo jen primitivní vybírání peněz. Chce to mít systém bez výjimek.
A myslíte si, že mýto by bylo jednoduché? Takový jednoduchý „velký bratr“ by to byl, aby jste mohl spočítat konečnou cenu.
Daně by se měly vybírat kromě jiného efektivně. Tedy co nejnižší náklady na výběr v poměru k vybraným částkám. Silniční by tedy bylo efektivní zrušit a případně nahradit úpravou parametrů spotřební daně. Jako další by mohla následovat zejména třeba daň z nemovitosti nebo dědická daň.
Dědická daň už se léta neplatí. Daň z nemovitostí je u nás celkem symbolická, naopak se hovoří o jejím zvýšení jako o cestě, jak umožnit nižší „zdanění práce“, neboli částečné přenesení daňového břemene „od chudších k bohtaším“.
Dneska je dědická daň „schovaná“ v poplatku pro notáře za vyřízení dědictví.
Poplatek notáři není součástí daňových příjmů státu.
A co takhle obráceně – zruší se spotřební daň z PHM, ale zároveň se zavede daň za ujeté kilometry?
Tak ona efektivita by se zlepšila, kdyby se těch spousta výjimek (= všechny) při placení silniční daně zrušila.
Nechápu, proč se silniční daň nezrušila úplně. Teď se z ní bude vybírat už jen asi 1,5 mld Kč a to mi nepřijde moc efektivní. Měla se zrušit úplně, zbytné zaměstnance propustit ty nejlepší nechat na jinou agendu. Další příjmy se dají najít v mýtu, které bych zavedl na všech dálnicích, silnicích 1. a 2. třídy BEZ výjímek…i tím se ušetří zaměstnanci, protože nebudou muset řešit výjimky jednotlivých městům na obchvaty. Jen sazby na dálnicích a silnicích by se měly navzájem přiblížit, aby nebylo na některých relacích lepší pro kamióny jet po silnicích 2. třídy místo po dálnici. A další… Číst vice »
Silniční daň se rušit neměla, mezi „opatřeními“ to byl zbytečný krok. Naopak, bych zavedl možnost výběru mýta na silnicích II. a nižší třídy a zvedl mýto na silnicích souběžně vedoucí s dálnicemi nad mýtné na dálnici, aby to borci neobjížděli přes obce.
silnicni dan je asi administrativne narocna, taky bych preferoval presun k vykonovemu zpoplatneni silnic. infrastruktura na to je…
Jistě – do každého vozidla krabičku, a na každý výjezd/sjezd mýtnou bránu…
Pardon – nájezd/sjezd
Kdyby se zrušily všechny výjimky při výběru této daně, tak by to nebylo vůbec náročný.
Mně by jen zajímalo, jak stát ulevil železničním dopravcům, kterým taky zdražují energie, ale poplatek za využití dráhy platí vždy.
asi bych to tu nerozmazaval, protoze jeste nekdo spocite jak obrovsky se dotuje provoz drahy (poplatky za DC pokryvaji zlomek nakladu).
Už jsem se lekl, že by někdo spočítal, kolik prostředků by se dalo přetransferovat z té silniční…
Opět úlevy státu firmám, ale na běžné občany kašlou z vysoka. Však se občané omezí a nějak to, co potřebují zaplatí. Doufám, že voličům pětikoalice dochází koho a co si zvolili. Ale asi to tak má být, komu není rady, tomu není pomoci. A kecy o nedostatku peněz v rozpočtu, si mohou politici schovat do televizních debat a vlastních PR.
Já si nedávno vytáhl a poslechl VK z 90. let. Vůbec nic se u ODS nezměnilo, aspoň ne k lepšímu. 🙈👎A to jsem před lety doufal, že zmizí v propadlišti dějin. Lidé jsou prostě nepoučitelní.
No třeba zmízí v dalších volbách…
Díky za názor. Klíčenku chcete od SPD, Trikolóry, ANO nebo Socanů?
Na co klíčenku…já mám hezkou… 😀
Bez podpory těch firem, tak máte navýšení cen úplně všeho. Vyšší náklady na individuální přepravu znamenají to, ze využijete častěji homeoffice ci použijete MHD …ovlivněn je jen někdo.
Na těch silnicích jsou mnohem důležitější kamiony než auta, když nebudou jezdit kamiony – bude trpět hladem.
Tak zrušení této daně je spíš podpora individuální dopravy než veřejné, takže vašemu příspěvku nerozumím, protože peníze budou chybět především na železniční stavby.
Nesouhlasem realitu nezmenite.
Individuální ano, ale jen té podnikové, zejména nákladní; soukromých aut se (naštěstí) nedotkne. Přesto je to výzva vozit věci více a dále namísto využití bližších zdrojů a cílů, a to ještě navíc jen na silnici, což je jednoznačně špatně. Ovšem, celé spolu se směrováním investic do infrastruktury to povede jen k dalšímu snižování podílu železnic a zároveň zvyšování přepravních objemů – opět špatně. Plýtvání omezenými zdroji, o něž se pak povedou války, kvůli nimž bude devastována krajina a zdraví, není nic, co by zasluhovalo takto umělé přiživování podpory.
Divil byste kolik lidí dnes dojíždí do práce a všude možně služebními auty v rámci benefitů firmy, takže ta podpora tam je i individuální.
Ty firmy by ty auta měly, ať už by byla silniční daň jakákoliv, protože spousta „služebních jízd“ by bez auta vůbec nešla realizovat, nebo by trvala mnohem déle. Z hlediska nastavení silniční daně, jakožto „poplatku za vlastnictví auta“, je úplně jedno, jestli to auto nechají lidem i na soukromé užití, nebo ne.
A ještě víc když si člověk uvědomí, kolik lidí může pracovat bez soustavné přítomnosti kdesi v kanceláři…
-kdyz nebudou jezdit kamiony , budete trpet hladem- . je nutne mit na stole rajcata z maroka a brambory z beloruska v cechach zabalene a jako ceske vydavane a stovky jinych absurdit.? Neni cas zacit rovnat pokrouceny trh? Proc jeden zemedelec vyvazi psenici do D a druhy ne? Penize? Tyto kamiony jsou škodna. Neco jineho je nakladak vezouci naklad na 30km a neco jineho je nekonecny prou smradu a hluku vozici pres republiku zbytecnosti. Kdyz nepojede 15 kamionu s víčky ze spanelska , tak opravdu hladem trpet nebudeme .
No ovšem že není.
Jakýsi ekolog spočítal, že 1 hektar půdy představuje 3,12 tuny mouky.
A teď si vemte, že komplex OC ve Zličíně zabírá 1 km2…
Běžní občané silniční daň neplatí, tak v čem je problém?
Problém je v důsledcích podpory větších přepravních objemů a vzdáleností uskutečňovaných silniční dopravou. Nic více a nic méně. Nehodnotím teď individuální potřeby něco vozit z větší či menší dálky, někdy to nejde jinak, ale…
a vy jste invalida, nebo v cem potrebujete pomahat?
Na bezdomovce taky nevypadá, na matku samoživitelku taky ne… 😀
Úlevy pro firmy se mohou promítnout do nižších cen pro běžného občana. Jinak jak byste si tu podporu běžného občana představoval? Stát nevydělává téměř žádné peníze, vybírá je na daních. Pokud sníží daňovou povinnost běžným občanům, budou ty peníze v rozpočtu chybět a bude potřeba si půjčit. Pokud z vybraných daní vrátí něco občanům, budou ty peníze v rozpočtu chybět a bude potřeba si půjčit. Už teď je díky minulé vládě stát zadlužený až po uši. I letošní rozpočet je deficitní. Za 2 roky nám hrozí, že narazíme na dluhovou brzdu. Jo a dluhy nejsou dary, věřitelé je chtějí splácet.… Číst vice »
Myslím že jsme se připravili o mnohem více peněz tím, že jsme neměli připravené projekty na které bychom mohli čerpat dotace z EU. Zatímco my jsme vesele stavěli cyklostezky a rozhledny jiní budovali dálnice a jinou tolik potřebnou infrastrukturu.
My jsme moc nedali ani těm cyklostezkám. Dodnes nedošlo ke změně zákona, cyklostezky stále nepatří mezi veřejně prospěšné stavby a tak stačí jediný nesouhlas na trase a nestaví se. Vím o třech takových úsecích, jeden je důležitější než druhý, ale dokud nebudou pro stavbu cyklostezky/smíšené stezky pravidla stejná, jako při stavbě silnice, výsledek nebude žádný.
U cyklostezky zpravidla není žádný problém změnit trasování, trasa není jinak technický náročná.
Jen aby pak těmi oklikami někdo jezdit. Ze sedadel auta, se zlevněným palivem k tomu, menší zajížďku už ani nevnímáte (no co, trocha čoudu, hukotu a opotřebení navíc vás nijak zvlášť netrápí), ale na kole, neřku-li pěšky (a ještě třeba když někdo přemístí stanici vlaků od města do polí), je vzdálenost dost zásadní věc. Jinak ano, stopa chodníku a stezky pro kola v krajině je pro okolí mnohem snesitelnější. 🙂
Nechci vám brát iluze ale naprostá většina cyklistů na cyklostezce jsou rekreační cyklisté na výletě.
Což je dost dáno tím, že když už někde cyklostezky stavíme, jsou často použitelné spíš pro tu rekreaci, než že by se po nich dalo šikovně odněkud někam dostat.
No já zase po Praze vídám dost lidí na kolech, kteří po ní asi nejezdí úplně rekreačně.
Sám sice občas rekreačně jezdím, ale daleko častěji to jsou cesty do práce a z práce.
A teď kdo z nás má pravdu? Klidně i oba – je fakt, že na té mé trase do práce moc cyklostezek není… Jak tu už padlo, ty „rekreační“ cyklostezky se asi staví trochu snáz (někde v polích). Ve městě nějak není kde…
Ale vznikají dnes občas i stezky propojující města a vesnice a na nich se nějací ti dopravní cyklisté vyskytují občas také…
Vy jste to ale popleta…
Jo tak mi řekněte jak přísné normy jsou u cyklostezek na směrová a výšková zaoblení.
No…dálnice není potřebná infrastruktura.
Občané i IZS se bez nich hravě obejde…(dálnice se dají objet „po staré“).
Nafta podrazila o 10 korun za litr. V CR se proda 6 mld litru. Stat si na tech 10 korunach vezme 2 koruny DPH. Benzin podrazil asi o 7 korun/l – 1.4 koruny DPH. V CR se prodaji 2 mld litru. Kdyby se cenova hladina drzela stejne, tak stat vybere o 15 mld vic. Kdyby mezirocni prumerne zdrazeni bylo jen o 3 koruny, tak jsme po zapocitani zruseni silnicni dane na nule, ale zrejme bude vic. Ale mozna jde o to, kam ty penize jdou, co? Nebo jak jinak muze byt penez na infrastrukturu mene.
DPH jde na spolecnou hromadku (ze ktere se plati armada, skoly, politicke strany …).
Spotrebni dan jde primo do SFDI, takze ucetne je SFDI v minusu o spotrebni dan.
Silniční daň je příjem SFDI; ze spotřební (z paliv) tam jde přímo jen 9 %.
A co třeba inflace? Reálně to bude nakonec méně. Ale co, silnice chceme přeci všichni co nejvíce a zadarmo, že. 🙂
Proč, když jednu máme hned před barákem… 😀
Jak je to dlouho, co se psalo, a nevím jestli zde, že výběr silniční daně je velice neefektivní? Mimochodem, kolik zas stát získal tím, že to několika podnikům pomůže od bankrotu?..
Tak pokud ty vysoky ceny paliv vydrzej, vybere stat vic i na DPH. Otazkou je ochota cast toho vyssiho vyberu z DPH presunout do SFDI, silnicni dan tam sla automaticky, z DPH to tam musej poslanci kazdorocne alokovat rozpoctem. Coz muzou a nemusi byt ochotni udelat. Uvidime.
Nehledě na fakt, že vysoká cena ropných produktů donutí lidi přemýšlet o levnější/ekologičtější alternativě. Kolik stojí elektřina, přeprava vlakem apod.?
No…po jisté organizační léčbě by se ta elektřina dala produkovat za 90 hal./kWh.