Stát se poprvé dohodl s krajem na převzetí rychlíků, bude na ně doplácet
Řídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhy
Kraj již nemluví o vodíkovém pohonu na této trati.
Kraj již nemluví o vodíkovém pohonu na této trati.
Věřím, že bezemisní vodíková vozba se ještě dočká své příležitosti a předvede všechna svá pozitiva.
Na která nikdo za čtvrt století nepřišel, ale fajn.
hlavně by to chtělo obnovit jesenickou větev
Přesně tak. Ten dvouhodinový takt tam patřil, přičemž ty spoje by šlo ještě lehce zrychlit – zejména odstraněním trvalých omezení rychlosti na přejezdech či dynamičtějšími vozidly.
Kdo tu umí dělat jízdní řád?😅
Správa železnic a nikdo jiný! 😀
Kdo to bude objednávat mi je celkem jedno, ale aby poslední přímý a rychlý vlak z Ostravy do Krnova jel v 18:00! hodin, mi přijde opravdu na pováženou. Tam rozhodně chybí ještě rychlík ve 20:00 ze Svinova minimálně po Krnov, totéž platí v opačném směru, kde poslední rychlík z Krnova jede v 19 hodin.
Totéž pak poslední rychlík z Bruntálu směr Olomouc už cca v 17:30 h (vyjma neděle, tzn. včetně sobot!).
Rychlíky Olomouc – Krnov zajišťované vozidly 843+043+943 jsou opravdové vlaky hrůzy. Poruchy všech zůčastněných vozidel každý den sužují dispečery SŹ. Vlaky se v Olomouci neustále přešibovávají, mění se pokažené motoráky 843, nekomunikující nebo dveře neotevírající/nezavírající řídící i vložené vozy (i několik pokusů na jeden vlak než se najde alespoň nějaký funkční). Záloha pak celé hodiny přeřazuje ten šrot v dílnách. Myslím, že nic horšího už nás nemúže potkat.
Strašnej blábol. A proto, že jsou nespolehlivé se drží turnusově na svých dnech.
Nevěděl by někdo jaká je frekvence cestujících na 310? Diky
Mám zkušenost s víkendovými spoji. Jako lufťák. Vlaky plné, přepravovat kolo je o nervy a o „hubu“, bez ohledu na to, že si v předstihu koupíte pro kolo místenku.
Problém je, že uprostřed týdne a o „nezajímavých“ víkendech jsou ty vlaky kromě úseku Svinov – Opava dost prázdné.
Při jejich až 14min. prostoji v Krnově a celkově líné jízdě (ve směrech do kopce nedosahují vždy traťové rychlosti, že) + při 2h taktu bez posílení (co se týče úseku Bruntál – M. Beroun) se moc nedivím.
Při svižné jízdě s 1h taktem a žádnými dlouhými prostoji bych se nedivil opaku.
Mmch. „dost prázdné“ znamená kolik cestujících? Mj. srov. s Os vlaky v témže úseku.
Obecně fajn postup, ale zrovna tady se mi to nelíbí. Silně hrozí, že tím MSK fakt prosadí ty svoje vodíkový nesmysly a – co hůře – může to ohrozit i tu alespoň částečnou elektrizaci Krnova.
Elektrizaci Krnova by tak jako tak využily jen couráky od Opavy (tímto v Krnově nutně končící jízdu), tzn. vlaky tak jako tak objednávané MSkrajem.
Jestli MSkraj nemá zájem na zdejší pořízení elektrických jednotek + nemá zájem o roztržení ramene Os vlaků zrovna v Krnově, pak je úplně jedno, jestli formálním objednatelem rychlíků skrz Krnov bude MD nebo MSkraj.
Nebo BEMU pokračující do Olomouce.
Moc kopec a moc daleko. 70 km je na dnešní baterie pořád ještě hodně.
A i kdyby, dá se to řešit elektrizací úseku Olomouc – Hrubá Voda. A ne Opava – Krnov.
Mmch. o to zajímavěji nyní vyznívá „zdůvodnění“ MD cca z roku 2019/20 o tom, že ty 4 rychlíkové linky, které od 12/2019 jezdí Arriva, nebyly soutěženy + nebyly požadovány nové motorové jednotky proto, že „je nejistota dieselu“ (pozn. při vyhlášení skutečné soutěže by k této muselo dojít cca v r. 2016 – aby nové jednotky mohly být od 12/2019 nasazeny, přičemž v r. 2016 bylo o „nejistotě budoucnosti dieselu“ těžko potuchy“).
A ono ejhle – o cca 8 let později najednou bude „jistota dieselu“.
Nuž, tím padl ten argument (?) z r. 2019.
Jako vykopávku nové éry této trati by rychlík do těch kopců a oblouků měl tahat moderní Brejlovec s kapacitně dostačující baterií, kdyby mu došla nebo zamrzla nafta 😀
Takže už nebudou vodíkové 810? Taková škoda.
Když to bude financovat Moravskoslezský kraj, jak by to bylo s jízdným
v Idsoku.?
Řekl bych, že budou platit cestu po kraji a dál to bude z peněz MD. Takže integrace bude nejspíš stejná.
Na území Moravskoslezského kraje ODIS nebo OneTicket, na území Olomouckého kraje IDSOK, tarif ČD nebo OneTicket, a pro jízdu mezi kraji OneTicket, nebo kombinace ODIS+IDSOK a nebo kombinace ODIS+tarif ČD.
Prozatím bych tam bral za úspěch, kdyby se od Opavy po Olomouc přes Krnov dalo vůbec projet, a ne že tam jsou od jara do podzimu neustále nepřetržité výluky skoro každý rok. Viz letošní plány.
Možná hloupý dotaz, ale nepraktikuje se totéž už jinde? Třeba linka R25, kde část vlaků (ty co byly ještě chvíli ČD poté co nastoupil GW) platí kraje? A nebo jde o to, že smlouvu s dopravcem u R25 má jen MD, kraje přispívají, a u R27 to bude přesně naopak? Mimochodem jak je to u R13 a vložených vlaků v JMK, mají ČD pořád smlouvu s MD i krajem?
Proč vlastně MD bude doplácet? Bude mít nějakou možnost ovlivnit podmínky, uznávané tarify, zaměstnanecké jízdné, výbavu vozidel, atd…?
Jestli ne, tak ať si to celé hradí kraj, když tolik stojí o to, aby to organizoval, tak ať si to i hradí.
Bude mít možnost zařídit, že ty rychlíky pojedou, a levněji.
Jestli levněji, to bude záležet na to, co si kraj do podmínek dá, například jestli si tam nedá nějaké požadavky zužující hospodářskou soutěž, nebo takové, které to celé prodraží. Tady bych doufal (ale nevím, jestli to tak je), že součástí té dohody státu a kraje budou i nějaké parametry, aby se právě toto nestalo.
Hlavně ty rezijky 🤣🤣🤣
Uvádím to jen jako jeden z příkladů, tak žádné že hlavně ty režijky.
Proč? Protože MD objednává a platí rychlíky. MD si řekne základní takt, který bude platit, kraj si k tomu přidá osobáky a případné rychlíky, které by chtěl nad rámec objednávky ministerstva a pak to kraj celé vysoutěží jako jeden provozní soubor, protože to jeden provozní soubor logicky je. Kraj to neorganizuje, ale když se udělá společná soutěž, dají se lépe vymyslet počty i oběhy vozidel a získat lepší cena, než kdyby se to soutěžilo na kousky.
Ministerstvo dopravy se dohodlo s Moravskoslezským krajem, že region převezme organizaci rychlíkových linek a výběr dopravce, ministerstvo bude kraji jen doplácet za část výkonů. Vyplývá to z veřejnoprávní smlouvy zveřejněné v registru smluv.
Z toho mi plyne víc, než jen to, že to společně vysoutěží. Dobře základní takt, ale může mluvit i napříkalad do požadavků na vozidla, ats…?
Zajímavé že i bez společných objednávek lze zkombinovat oběhy. V loňském GVD (nevím jak letos) například rychlíkový Panter dělal jeden obrat osobáku Pce – Kolín – Pce.
To nemůže dopadnout dobře. Už jen převzetí dopravy krajem je velký průs***švih, jak Ostrava!!!
To nechci vidět, jak to MS kraj zprčí.
Ano, zrovna ODIS je velice špatný 🙂 takové VDV je nejlepší. Nechte už těch nesmyslů 🙂
Tak to to nechávají vybrat skutečně ty největší odborníky. Retroprovoz ČD zajištěn…
Teď už budou muset soutěžit, takže je jistá šance, že to dopadne jinak než obvykle.
No uvidíme… MSK dotáhl bagrovací šmé s ČD do dokonalosti: modernizovali trabant, pak něco halucinovali o vodíku a úplný top jsou ty schödingerovské BEMU.
Takže bude zajímavé sledovat, jak dopadnou ty rychlíky…
To záleží na podmínkách souteže. Také to může být nahrazeno jen retroprovozem někoho jiného, jako R23, R24, apod.
To vyjádření, že část vlaků by mělo být nizkopodlažních, je dost divné. Spíš bych čekal, že v každém vlaku bude požadovaná nízkopodlažní část. Jako mě se jeví jako ideální řešení Olomouc Krnov 3vozova Pesa, z Krnova do Ostravy zesílená o 2 vozovku. Stávající vozidla jsou samozřejmě ze hry.
Vy už jste u nás viděl schválenou třívozovou Pesu? Já viděl jen standard dvouvozový a před lety na INNOtransu solo (to byl pěkný ingot s místy asi jako mikrobus). O třívozovce se mluvilo, že namlovaná, ale ne vyrobená. Třívozovku mají okolo akorát Slováci a o Márie není moc o co stát.
Tříčlánkové Pesy jezdí v Německu. Ale samozřejmě v tuhle chvíli je ti spousta neznámých – co budou požadovat objednavatelé, co bude Pesa (a další výrobci) nabízet v příštích letech atd. Řešit teď Link III nebo ten slovenský dunihlav a jejich (ne)schválení v ČR nemá moc smysl.
Tak jsou na to ještě 4 roky. Ale možná kvůli kapacitě by i bylo lepší Olomouc Krnov 2 dvouvozovky a z Krnova o další 2vozovku zesilovat jen špičkové spoje. Co jiného nizkopodlazniho by šlo nasadit? Stávající vozidla i 845 Arrivy jsou snad kvůli nízkopodlažnosti ze hry.
Schválenou u nás ne, ale kromě třívozového „žraloka“ z Německa je spousta starších třívozových Pes v Polsku a Itálii (říkají tomu Atribo) a novější širokorozchodné na Litvě a v Bělorusku. Zrovna to schvalování by nemělo být velkou překážkou.
Dotaz pro redakci: Jak je to prosím na lince R22 Kolín – Rumburk, kdy Arriva jezdí i večerní vlaky L4? To se taky nějak účetně dělí? Díky.
A nadále zoufalý 2h takt, který těžko může mít ambici přetáhnout do vlaků nějaké relevantní % lidí z aut (ostatně do takové motorové jednotky jedoucí jen 1x za 120 min. by se jich tolik ani nevešlo).
Jsem zvědav, co tam bude jezdit na Os vlacích – namísto těch 811, které považuji za zrůdnost v nasazení zejména na úsek Opava – Krnov s v(max) až 120 km/h, kterou tam tyto motoráky ale zdaleka nevyužijí.
… a snad bude MSK v celé soutěži transparentnější než to co předvádí v posledních měsících, kdy anonymizuje i počet vlkm: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/31974507/KUMSX02UB49F.pdf?backlink=c348a
… jakož i aktualizovanou částku za vlkm (potažmo roční výši úhrady): https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/33104207/02128_2019_DSH_3an.pdf?backlink=4yeyt
(nějak jsem předpokládal, že od toho ten registr je – aby bylo vidět, kolik peněz se z veřejných rozpočtů komu platí. A ne že zrovna částky budou „anonymizovány“)
Jel jste někdy rychlíkem z Opavy do Olomouce??? To, co tu píšete je zcela mimo mísu.
Proč by měly jezdit rychlíky mezi Opavou, Krnovem a Opavou častěji, než je současný takt, když jsou do Krnova poloprázdné a nemají žádný problém všechny cestující pobrat?
A co se 811 týče, nevím, co se vám nelíbí. Jo ahá, zase další věčně nevděčný modernista, který potřebuje za každou cenu ty nejmodernější technologie, které po půlroce může zase vyměnit za další žhavou novinku.
Takovým bych doporučil jít pěšky, když jim není nic svaté!!!
Jel jste někdy autem z Olomouce do Bruntálu?
Nebo z Krnova do Bruntálu?
Jinak celkově polemizujete s tolika vlastními smyšlenkami (které chybně podsouváte mně), že nemám potřebu reagovat na ně jednotlivě.
Nikdo neříká, že tam musí jezdit žhavé novinky a nejmodernější technologie, ale 50 let staré šukafony už by fakt chtělo vyměnit. A neříkejte mi, že jsou modernizované na 811, protože i modernizovaný šukafon je stále šukafonem.
Myslíte, že těch asi 8 km na 120 způsobí takovou časovou úsporu u Os vlaků, že je začne používat víc lidí?
I vy směšujete dohromady dvě různé věci, které jsem napsal (1h takt vlaků s nízkou četností zastavování s ambicí přetáhnout aspoň jakž-takž relevantní % lidí z aut vs. stav, kdy i na Os vlacích jezdí soupravy schopné dosáhnout traťové rychlosti).
Jel jsem jednou 811 a není to zas tak špatný vlak. Má to klimatizaci, Wi-Fi, nové sedačky, info systém, překvapivě i trochu nižší hlučnost než 814 nebo původní 810. A rychlost 120 by to stejně nevyužilo když stojí u každé vrby. Navýšení taktu brání kapacita trati, je tam jen jedna kolej.
Byl by to OK vlak na nějaké doplňkové výkony (špička, turisti), ale na jako základ vozby na rameni Opava – Rýmařov, které vede přes spoustu velkých obcí, má rozumně umístěné zastávky a mohlo by – úsekově – oslovit spoustu cestujících.
Problém je s tím, že při stávajícím stavu infrastruktury snad ani hodina mezi Opavou a Krnovem nejde…
Moderní jednotky by Krnov – Opava východ pod 30 min. ujely., tzn. křižování v X:00 h v Krnově, v X:30 h v Opavě.
O. K., Os vlaky by se tam vešly jen asi ve 2h taktu – s využitím AHr. Úvalno by vyjely v cca S:07 (nebo L:07 h) z Krnova s tím, že v cca S:35 h (nebo L:35 h) by se musely strefit do křižování s R v žst. Opava západ.
Ke křižování jsou vhodné i Skrochovice. Jsou tam dvě samostatná nástupiště. https://www.google.cz/maps/@50.0181182,17.7774057,126m/data=!3m1!1e3?hl=cs&entry=ttu
Zdravím.
Dle avizovaných plánů Ms kraje aktualizovaných k 1.5.2023 je/bude uzel Krnov o půl a Opava je uzel v celou.
Já jsem to však nepsal k momentálním plánům kraje, ale k úvaze @Poskok, že by kratší interval než 2h kvůbec nebylo možné zajistit kvůli propustnosti trati. Bývaly časy, kdy se vlaky ve Skrochovicích křižovaly běžně, zpravidla tak, že osobák tam čekal, až spěšňák v protisměru profrčí. Hodinový interval by zřejmě neměl opodstatnění po celý den, ale v ranní a odpolední špičce by dával smysl.
Jen houšť a větší kapky. Takhle by měly fungovat i další linky rychlé regionálky – R24, R25 a R26 určitě a nejlíp i R21, R22 a R23. Stát by měl zajistit jen základní kostru – odevšud do Prahy + spojnice sousedních krajských měst, zbytek by měly obstarat kraje, které dokáží zrychlenou vrstvu lépe zařadit do svého systému. Viz třeba nedávné rozvrtání časových poloh mezi Blatnou a Březnicí a tím i zničení vazeb v Blatné jenom kvůli vykuchanosti státních švejků.
Dost si protiřečíte. Stát přeci do nemalé míry učinil to co jste si přál – z původního 2h taktu Švejků udělal vykuchanost. (mmch. pak tam část spojů vrátil, ale to už byly ty vazby roztržené) Mmch. Pokud by linka Plzeň – Most byla prodloužena do Ústí (= už by šlo o „spojnici sousedních krajských měst“) a linka Praha – Turnov přesměrována do krajského Liberce nebo Tanvaldu, už byste byl spokojen? Jak podle vás tyto linky nejsou příliš dobře (resp. kraje že by to udělaly lépe) zapojeny do příslušných krajských systémů? P. S. Proč teda podle vás Středočeský kraj rovnou nedoobjednal… Číst vice »
… a celkově: na jednu stranu píšete, že MD by mělo zajistit spojení „odevšud do Prahy“ a pak zpochybňujete (co do objednávky MD) rychlíkovou linku mj. z Libereckého kraje do Prahy.
** Error: mělo být „do krajského Liberce NAMÍSTO Tanvaldu“
Ano rychlíky Pardubice-Jihlava by stát objednat měl respektive je neměl rušit.
Nevím, jak jste přišel na to, že jsem si přál vykuchat švejky (podsuv). Jinak jestli se potřebujete autisticky točit na tom, kam který vlak dojede, tak si poslužte, podstatné je, jestli v tom vlaku převažují cestující v dálkových relacích (což je třeba případ R11), nebo jestli se jedná spíš o rychlou regionálku, kterou málokdo jede déle než hodinu jako v R25. Ad PS1: To se zeptejte na tom kraji, ale primárně jde o to, že na to nedostal přidělené prostředky. S přesunem objednávky krajům by se pochopitelně měly přesměrovat i finanční toky, aby na to ty kraje měly. Ostatně i… Číst vice »
„Kam který vlak dojede“, řešíte vy – protože přímost spojení mezi krajskými městy berete jako kritérium existence. (a ani spojení s přestupem neuznáváte)
(mmch. dle tohoto kritéria by neexistovaly ani R mezi H. Brodem a Brnem)
Zrovna na R11 tvoří (zejména mimo pá/ne) nemalou část lidí úsekovky typu Třebíč/Náměšť – Brno či J. Hradec – ČB apod.
Ad PS1) neptám se kraje, ptám se vás. Proč tedy za ty samé peníze neupřednostnil rychlou regionálku, např. i na úkor couráků na t-200?
Tak asi tady v jedné větě těžko nastavím nějaká komplexní kritéria. Není to samozřejmě jenom o počáteční a cílové stanici, ale i o dostupnosti kvalitní infrastruktury a (rozumné/zavedené) struktuře zastavování. Můj příspěvek měl naznačit, že některé nyní rychlíkové linky by měly být převedeny do krajské objednávky. Nesouhlasíte, v pořádku, ale pak, prosím, argumentujte věcně, místo abyste se točil na jednotlivých drobnostech s pocitem jak skvěle diskuzně vítězíte. Anebo klidně ano, ale beze mě. Proč kraj nedoobjednal švejky se opravdu musíte ptát na kraji. Jiné kraje chybějící vlaky doobjednaly. Středočeský místo toho radši vozil vzduch na lokálkách a teď lepí díry… Číst vice »
O. K., (další) věcná argumentace: – Jihočeský kraj doobjednal 2h takt Švejků (byť s ČD) v úseku ČB – Písek, aniž by na to potřeboval peníze napřímo od MD: – Argumentujete spojením krajských měst coby podmínkou pro financování od MD, tzn přísně vzato by do tohoto nespadala pomalejší vrstva R tam, kde samotná krajská města jsou spojena vrstvou expresní (tzn. rychlíkové linky Labe, Vltava, Berounka by do toho také potenciálně mohly spadat, ostatně i ony mají v nemalé míře úsekovou dojížďku „ze středních Čech do Prahy“). – Pokud argumentujete, že MD tedy dál mělo platit 2h takt Švejků, tak je… Číst vice »
No nevím, větší synergii to přinese pouze v případě, že tam budou nasazený stejné jednotky, což nepředpokládám. Takhle to pouze eliminuje lokalkové dopravce.
Původně měla být součástí i linka Milotice-Vrbno, kde dnes jezdí GWTR. To platí stále?
Jsem rád že kraj prehodnotil ten nesmysl s vodikem.
Nevidím důvod, proč by tam nemohly být nasazeny stejné soupravy. Plus v případě mimořádností je jediný dopravce na trati velké plus, nemluvě o tarifu.
Přesně tak, nepředstavujte si že na osobákách bude jezdit RS1 a na rychlíkách mašina a 3 Bmz. Ve skutečnosti obojí odvozí něco na styl RegioFoxu, v případě potřeby zdvojené.
I kdyby tam na rychlících jezdila klasická souprava s lokomotivou, Bmz by to stejně nebyly, když na EC nasazují ČD B249… Leda by to vyhrála Arriva/GW, ale ti těžko budou někde shánět ojetou mašinu a vozy. Podle mne to bude jako do teď tzn. stejné jednotky na Os i na R, ať vyhraje kdo vyhraje
Ale já jo. Neměly by rychlíky mít přece jen lepší parametry míst k sezení a uspořádání interiéru, než couráky? Rychlík v Desiru bez stolečků, s tvrdými sedačkami a sardinkovou úpravou opravdu není to pravé ořechové.
Dopravní a přepravní technologie se jaksi má přizpůsobit zamýšlené službě, ne naopak.
A když to bude motorák se stolečkama, bude to OK? Zrovna na tyhle rychlíky, reálně spíš zrychlené osobáky, si vozidlo vyhovující R i Os umím dobře představit.
Tyto rychlíky jsou spíše spěšné vlaky svým charakterem, obvykle se jimi cestuje do hodiny a Olomouc – Opava/Ostrava tím pojedou fakt jenom fajnšmekři.
Ostrava – Bruntál není do hodiny.
Mmch. i pro hodinovou cestu už je fajn mít jiné rozložení interiéru než pro cestu osobákem, primárně určenou „na pár zastávek“.
Ostrava – Bruntál je minoritní záležitost, navíc na stejné trase jede i přímý bus.
Provázanost oběhů je větší benefit.
Bruntál – Opava/Ostrava je důležitá relace mj. pro eliminaci vybydlování venkova (to, čeho mají plná ústa i zastánci VRT), protože Bruntálsko je v této věci jedním z nejpostiženějších okresů.
V opačném směru jízdy jde o důležitou relaci z turistického hlediska.
Mmch. Jaká provázanost? V Ostravě-středu může R obracet opět jen na R (Os vlaky pojedou jen z Opavy směrem na východ). A v Olomouci mají R tak jako tak ostrý obrat (a i kdyby ne, tak tam je objednatelem kraj Olomoucký, ne MSK).
V relaci Bruntál – Ostrava rychlík má 15 minut prostoj v Krnově. Do Ostravy je bus rychlejší o 20 minut a do Opavy o 10.
Ono by dávalo smysl zlomit to rameno právě v Krnově, byť by na tom Bruntál tratil (leč přímé busy to kompenzují) a relaci Krnov – Ostrava vést v elektrické trakci každou hodinu zastávkový + zrychlený vlak.
Bruntál Ostrava- Svinov bus jede 1:29, vlak 1:31 a navíc jede až do centra. Takže vlak vede. A vy píšete nepravdy.
Chyba na IDOSu, nezadal jsem důrazně Svinov a u vlaku mi to vyhodilo na hlavní.
Nic to nemění na tom, že zlomit frekvenci v Krnově by efektivitu zvýšilo.
Taky mám za to, že rozdělit to na rameno Olomouc – Krnov a Bruntál – Ostrava, bez toho 15min pobytu by nebylo od věci.
Svinov a do centra, cože?
Ten prostoj je samozřejmě zrůdnost a dávno neměl existovat.
Doufám, že zanikne nejpozději se vznikem tohoto konceptu.
Roztržení v Krnově nedává smysl ani trochu (mj. buď nárůst počtu potřebných souprav o jednu, anebo pokud ne tak ostré obraty obou souprav mj. s přenášením zpoždění na obratový vlak.)
Není v plánu něco jako R27 až do Havířova?
Zdravím.
Havířov by vyšel určitě na obrat.
Psalo se však o Kunčicích a cca 40 minut postoj. Tedy zřejmě pauza strojvedoucího a posádky…
V Olomouci asi ostrý obrat soupravy. No ale fíra a posádka mohou doznat změny.
Jsem sám zvědav a hlavně rád že se nepíše nic o vodíku. Spadl mi kámen ze srdce…👍
Jak konkrétně by měl ten interiér vypadat? Linka R27 je především úseková a v tom mezikrajském úseku staví naprosto všude, takže zásadní je nízkopodlažní nástup, prostor pro kočárky a kola, bezbariérové WC. Vzhledem k tomu že jde o motorovou trakci, co tak odlišného pro R a Os chcete v tom zbytku vlaku vymyslet?
Např. v rozdílu Regiopanterů vs. Interpanterů.
Mmch. to zastavování „naprosto všude“ (tedy, jde jen o cca 3 – 4 sporná zastavení, že) je taky velmi nevhodné.
Mezi regio- a interpanterem rozdíly jsou, ale tady bych to pořád viděl pro R i Os na něco mezi, tj. jedny dveře na vůz, více stolků, jednička jen na jednom konci. V tom že 2h takt je nevhodný se shodneme. Ale právě na takových tratích se dost míchá i klientela R a Os – hodně lidí jede krátký úsek rychlíkem, naopak někdo zase jede osobákem mezi rychlíkovými stanicemi, protože prostě jede dříve.
Tak ono se to nejspíš přejmenuje na Sp, když to bude objednávat kraj a můžete být spokojen.
GWTR do Vrbna jezdí s 810. V tom případě má výhru jistou, není nic levnějšího.
: – )
Už známe zadávaci dokumentaci?
A ta 810 je nízkopodlažní?
Tak třeba jezevec nebo krtek může mít problém se do interiéru dostat.
Jednoho dne se probudíš a budeš starej. A budeš proklínat mladé, že přistavili schody.
Jednotný tarif by tam byl i tak – ODIS, IDSOK, One-Ticket.
Stejné soupravy na Os vs. R/Sp se nehodí jak délkově, tak i např. rozmístěním sedadel.
V tarifu je jedno, kdo jezdí, bude stejný.
Takže už teď je jasné, kdo to v roce 2027 vyhraje…
Kdo?
To se dozvíte po reklamě.
Ten jediny spravny dopravce, ktery uz ted ma zajistenou krajskou dopravu…
Nechápu, jaký to má smysl. Tato linka snad funguje bez problémů.
Smyslem soutěže je hospodárné a transparentní nakládání s veřejnými prostředky.
To je a asi to tak i funguje. Ale to neznamená, že s vítězem nepřijdou problémy, když se rozhoduje podle ceny. Cena jde logicky do kompromisu s kvalitou služby.
Nemusí se rozhodovat jen podle ceny, kritérií může být víc. A především, součástí soutěže jsou i kvalitativní standardy a nastavení sankcí za jejich nedodržení.
To je ideální stav. V praxi se ale setkáváme spíš s tím, že cena je nejdůležitější a sankce za nedodržení podmínek jsou tak nízké/málo využívané, že je pro dopravce levnější to šidit. Ale tak kdo ví, třeba to na Bruntálsku bude jinak…
V Plzeňském kraji to funguje. Že někteří objednavatelé to neumí není důvod, na soutěže rezignovat a sypat zakázky bez rozmyslu.