Stát se poprvé dohodl s krajem na převzetí rychlíků, bude na ně doplácet

Řídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhyŘídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhy

Kraj již nemluví o vodíkovém pohonu na této trati.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vavrroch

Věřím, že bezemisní vodíková vozba se ještě dočká své příležitosti a předvede všechna svá pozitiva.

Michal M

Na která nikdo za čtvrt století nepřišel, ale fajn.

den

hlavně by to chtělo obnovit jesenickou větev

veli.k

Přesně tak. Ten dvouhodinový takt tam patřil, přičemž ty spoje by šlo ještě lehce zrychlit – zejména odstraněním trvalých omezení rychlosti na přejezdech či dynamičtějšími vozidly.

Marcel

Kdo tu umí dělat jízdní řád?😅

Jiří Kocurek

Správa železnic a nikdo jiný! 😀

aaabbb

Kdo to bude objednávat mi je celkem jedno, ale aby poslední přímý a rychlý vlak z Ostravy do Krnova jel v 18:00! hodin, mi přijde opravdu na pováženou. Tam rozhodně chybí ještě rychlík ve 20:00 ze Svinova minimálně po Krnov, totéž platí v opačném směru, kde poslední rychlík z Krnova jede v 19 hodin.

xyz

Totéž pak poslední rychlík z Bruntálu směr Olomouc už cca v 17:30 h (vyjma neděle, tzn. včetně sobot!).

panZdenda

Rychlíky Olomouc – Krnov zajišťované vozidly 843+043+943 jsou opravdové vlaky hrůzy. Poruchy všech zůčastněných vozidel každý den sužují dispečery SŹ. Vlaky se v Olomouci neustále přešibovávají, mění se pokažené motoráky 843, nekomunikující nebo dveře neotevírající/nezavírající řídící i vložené vozy (i několik pokusů na jeden vlak než se najde alespoň nějaký funkční). Záloha pak celé hodiny přeřazuje ten šrot v dílnách. Myslím, že nic horšího už nás nemúže potkat.

Pan průvodčí

Strašnej blábol. A proto, že jsou nespolehlivé se drží turnusově na svých dnech.

Marcel

Nevěděl by někdo jaká je frekvence cestujících na 310? Diky

Pavel

Mám zkušenost s víkendovými spoji. Jako lufťák. Vlaky plné, přepravovat kolo je o nervy a o „hubu“, bez ohledu na to, že si v předstihu koupíte pro kolo místenku.

David 814-047

Problém je, že uprostřed týdne a o „nezajímavých“ víkendech jsou ty vlaky kromě úseku Svinov – Opava dost prázdné.

xyz

Při jejich až 14min. prostoji v Krnově a celkově líné jízdě (ve směrech do kopce nedosahují vždy traťové rychlosti, že) + při 2h taktu bez posílení (co se týče úseku Bruntál – M. Beroun) se moc nedivím.

Při svižné jízdě s 1h taktem a žádnými dlouhými prostoji bych se nedivil opaku.

Mmch. „dost prázdné“ znamená kolik cestujících? Mj. srov. s Os vlaky v témže úseku.

Tomáš Záruba

Obecně fajn postup, ale zrovna tady se mi to nelíbí. Silně hrozí, že tím MSK fakt prosadí ty svoje vodíkový nesmysly a – co hůře – může to ohrozit i tu alespoň částečnou elektrizaci Krnova.

xyz

Elektrizaci Krnova by tak jako tak využily jen couráky od Opavy (tímto v Krnově nutně končící jízdu), tzn. vlaky tak jako tak objednávané MSkrajem.

Jestli MSkraj nemá zájem na zdejší pořízení elektrických jednotek + nemá zájem o roztržení ramene Os vlaků zrovna v Krnově, pak je úplně jedno, jestli formálním objednatelem rychlíků skrz Krnov bude MD nebo MSkraj.

Tomáš Záruba

Nebo BEMU pokračující do Olomouce.

Jiří Kocurek

Moc kopec a moc daleko. 70 km je na dnešní baterie pořád ještě hodně.

xyz

A i kdyby, dá se to řešit elektrizací úseku Olomouc – Hrubá Voda. A ne Opava – Krnov.

xyz

Mmch. o to zajímavěji nyní vyznívá „zdůvodnění“ MD cca z roku 2019/20 o tom, že ty 4 rychlíkové linky, které od 12/2019 jezdí Arriva, nebyly soutěženy + nebyly požadovány nové motorové jednotky proto, že „je nejistota dieselu“ (pozn. při vyhlášení skutečné soutěže by k této muselo dojít cca v r. 2016 – aby nové jednotky mohly být od 12/2019 nasazeny, přičemž v r. 2016 bylo o „nejistotě budoucnosti dieselu“ těžko potuchy“).

A ono ejhle – o cca 8 let později najednou bude „jistota dieselu“.

Nuž, tím padl ten argument (?) z r. 2019.

Jan Sova

Jako vykopávku nové éry této trati by rychlík do těch kopců a oblouků měl tahat moderní Brejlovec s kapacitně dostačující baterií, kdyby mu došla nebo zamrzla nafta 😀

Jan Horák

Takže už nebudou vodíkové 810? Taková škoda.

Roka66

Když to bude financovat Moravskoslezský kraj, jak by to bylo s jízdným
v Idsoku.?

Igor

Řekl bych, že budou platit cestu po kraji a dál to bude z peněz MD. Takže integrace bude nejspíš stejná.

Traveller

Na území Moravskoslezského kraje ODIS nebo OneTicket, na území Olomouckého kraje IDSOK, tarif ČD nebo OneTicket, a pro jízdu mezi kraji OneTicket, nebo kombinace ODIS+IDSOK a nebo kombinace ODIS+tarif ČD.

182-097

Prozatím bych tam bral za úspěch, kdyby se od Opavy po Olomouc přes Krnov dalo vůbec projet, a ne že tam jsou od jara do podzimu neustále nepřetržité výluky skoro každý rok. Viz letošní plány.

Twix

Možná hloupý dotaz, ale nepraktikuje se totéž už jinde? Třeba linka R25, kde část vlaků (ty co byly ještě chvíli ČD poté co nastoupil GW) platí kraje? A nebo jde o to, že smlouvu s dopravcem u R25 má jen MD, kraje přispívají, a u R27 to bude přesně naopak? Mimochodem jak je to u R13 a vložených vlaků v JMK, mají ČD pořád smlouvu s MD i krajem?

Dos22

Proč vlastně MD bude doplácet? Bude mít nějakou možnost ovlivnit podmínky, uznávané tarify, zaměstnanecké jízdné, výbavu vozidel, atd…?
Jestli ne, tak ať si to celé hradí kraj, když tolik stojí o to, aby to organizoval, tak ať si to i hradí.

tarten

Bude mít možnost zařídit, že ty rychlíky pojedou, a levněji.

watslaw

Jestli levněji, to bude záležet na to, co si kraj do podmínek dá, například jestli si tam nedá nějaké požadavky zužující hospodářskou soutěž, nebo takové, které to celé prodraží. Tady bych doufal (ale nevím, jestli to tak je), že součástí té dohody státu a kraje budou i nějaké parametry, aby se právě toto nestalo.

Karel

Hlavně ty rezijky 🤣🤣🤣

Dos22

Uvádím to jen jako jeden z příkladů, tak žádné že hlavně ty režijky.

MartinS.

Proč? Protože MD objednává a platí rychlíky. MD si řekne základní takt, který bude platit, kraj si k tomu přidá osobáky a případné rychlíky, které by chtěl nad rámec objednávky ministerstva a pak to kraj celé vysoutěží jako jeden provozní soubor, protože to jeden provozní soubor logicky je. Kraj to neorganizuje, ale když se udělá společná soutěž, dají se lépe vymyslet počty i oběhy vozidel a získat lepší cena, než kdyby se to soutěžilo na kousky.

Dos22

Ministerstvo dopravy se dohodlo s Moravskoslezským krajem, že region převezme organizaci rychlíkových linek a výběr dopravce, ministerstvo bude kraji jen doplácet za část výkonů. Vyplývá to z veřejnoprávní smlouvy zveřejněné v registru smluv.

Z toho mi plyne víc, než jen to, že to společně vysoutěží. Dobře základní takt, ale může mluvit i napříkalad do požadavků na vozidla, ats…?

Zajímavé že i bez společných objednávek lze zkombinovat oběhy. V loňském GVD (nevím jak letos) například rychlíkový Panter dělal jeden obrat osobáku Pce – Kolín – Pce.

dan Žatecký

To nemůže dopadnout dobře. Už jen převzetí dopravy krajem je velký průs***švih, jak Ostrava!!!

To nechci vidět, jak to MS kraj zprčí.

Marana_CZE

Ano, zrovna ODIS je velice špatný 🙂 takové VDV je nejlepší. Nechte už těch nesmyslů 🙂

Michal M

Tak to to nechávají vybrat skutečně ty největší odborníky. Retroprovoz ČD zajištěn…

Kubrt

Teď už budou muset soutěžit, takže je jistá šance, že to dopadne jinak než obvykle.

Michal M

No uvidíme… MSK dotáhl bagrovací šmé s ČD do dokonalosti: modernizovali trabant, pak něco halucinovali o vodíku a úplný top jsou ty schödingerovské BEMU.
Takže bude zajímavé sledovat, jak dopadnou ty rychlíky…

watslaw

To záleží na podmínkách souteže. Také to může být nahrazeno jen retroprovozem někoho jiného, jako R23, R24, apod.

Pavel Vavříček

Pokud by to vyhrály České Dráhy, musely by na časti vlaků dát nízkopodlažní vozidlo. Je tam požadavek, aby část vlaků byla na R27 nízkopodlažní. Stávající soupravy 843, vložený a řídící vůz by navíc musely být dovybaveny tím, co by bylo dále v požadavcích, což je třeba WiFi, zásuvky a další vybavení interiéru vozů

Vid

To vyjádření, že část vlaků by mělo být nizkopodlažních, je dost divné. Spíš bych čekal, že v každém vlaku bude požadovaná nízkopodlažní část. Jako mě se jeví jako ideální řešení Olomouc Krnov 3vozova Pesa, z Krnova do Ostravy zesílená o 2 vozovku. Stávající vozidla jsou samozřejmě ze hry.

platamond

Vy už jste u nás viděl schválenou třívozovou Pesu? Já viděl jen standard dvouvozový a před lety na INNOtransu solo (to byl pěkný ingot s místy asi jako mikrobus). O třívozovce se mluvilo, že namlovaná, ale ne vyrobená. Třívozovku mají okolo akorát Slováci a o Márie není moc o co stát.

Kubrt

Tříčlánkové Pesy jezdí v Německu. Ale samozřejmě v tuhle chvíli je ti spousta neznámých – co budou požadovat objednavatelé, co bude Pesa (a další výrobci) nabízet v příštích letech atd. Řešit teď Link III nebo ten slovenský dunihlav a jejich (ne)schválení v ČR nemá moc smysl.

Vid

Tak jsou na to ještě 4 roky. Ale možná kvůli kapacitě by i bylo lepší Olomouc Krnov 2 dvouvozovky a z Krnova o další 2vozovku zesilovat jen špičkové spoje. Co jiného nizkopodlazniho by šlo nasadit? Stávající vozidla i 845 Arrivy jsou snad kvůli nízkopodlažnosti ze hry.

Twix

Schválenou u nás ne, ale kromě třívozového „žraloka“ z Německa je spousta starších třívozových Pes v Polsku a Itálii (říkají tomu Atribo) a novější širokorozchodné na Litvě a v Bělorusku. Zrovna to schvalování by nemělo být velkou překážkou.

Kamil Novotný

Dotaz pro redakci: Jak je to prosím na lince R22 Kolín – Rumburk, kdy Arriva jezdí i večerní vlaky L4? To se taky nějak účetně dělí? Díky.

xyz

A nadále zoufalý 2h takt, který těžko může mít ambici přetáhnout do vlaků nějaké relevantní % lidí z aut (ostatně do takové motorové jednotky jedoucí jen 1x za 120 min. by se jich tolik ani nevešlo).

Jsem zvědav, co tam bude jezdit na Os vlacích – namísto těch 811, které považuji za zrůdnost v nasazení zejména na úsek Opava – Krnov s v(max) až 120 km/h, kterou tam tyto motoráky ale zdaleka nevyužijí.

xyz

… a snad bude MSK v celé soutěži transparentnější než to co předvádí v posledních měsících, kdy anonymizuje i počet vlkm: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/31974507/KUMSX02UB49F.pdf?backlink=c348a

xyz

… jakož i aktualizovanou částku za vlkm (potažmo roční výši úhrady): https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/33104207/02128_2019_DSH_3an.pdf?backlink=4yeyt

(nějak jsem předpokládal, že od toho ten registr je – aby bylo vidět, kolik peněz se z veřejných rozpočtů komu platí. A ne že zrovna částky budou „anonymizovány“)

dan Žatecký

Jel jste někdy rychlíkem z Opavy do Olomouce??? To, co tu píšete je zcela mimo mísu.

Proč by měly jezdit rychlíky mezi Opavou, Krnovem a Opavou častěji, než je současný takt, když jsou do Krnova poloprázdné a nemají žádný problém všechny cestující pobrat?
A co se 811 týče, nevím, co se vám nelíbí. Jo ahá, zase další věčně nevděčný modernista, který potřebuje za každou cenu ty nejmodernější technologie, které po půlroce může zase vyměnit za další žhavou novinku.

Takovým bych doporučil jít pěšky, když jim není nic svaté!!!

xyz

Jel jste někdy autem z Olomouce do Bruntálu?

Nebo z Krnova do Bruntálu?

Jinak celkově polemizujete s tolika vlastními smyšlenkami (které chybně podsouváte mně), že nemám potřebu reagovat na ně jednotlivě.

MartinS.

Nikdo neříká, že tam musí jezdit žhavé novinky a nejmodernější technologie, ale 50 let staré šukafony už by fakt chtělo vyměnit. A neříkejte mi, že jsou modernizované na 811, protože i modernizovaný šukafon je stále šukafonem.

jal

Myslíte, že těch asi 8 km na 120 způsobí takovou časovou úsporu u Os vlaků, že je začne používat víc lidí?

xyz

I vy směšujete dohromady dvě různé věci, které jsem napsal (1h takt vlaků s nízkou četností zastavování s ambicí přetáhnout aspoň jakž-takž relevantní % lidí z aut vs. stav, kdy i na Os vlacích jezdí soupravy schopné dosáhnout traťové rychlosti).

M262

Jel jsem jednou 811 a není to zas tak špatný vlak. Má to klimatizaci, Wi-Fi, nové sedačky, info systém, překvapivě i trochu nižší hlučnost než 814 nebo původní 810. A rychlost 120 by to stejně nevyužilo když stojí u každé vrby. Navýšení taktu brání kapacita trati, je tam jen jedna kolej.

Kubrt

Byl by to OK vlak na nějaké doplňkové výkony (špička, turisti), ale na jako základ vozby na rameni Opava – Rýmařov, které vede přes spoustu velkých obcí, má rozumně umístěné zastávky a mohlo by – úsekově – oslovit spoustu cestujících.

Poskok

Problém je s tím, že při stávajícím stavu infrastruktury snad ani hodina mezi Opavou a Krnovem nejde…

xyz

Moderní jednotky by Krnov – Opava východ pod 30 min. ujely., tzn. křižování v X:00 h v Krnově, v X:30 h v Opavě.

O. K., Os vlaky by se tam vešly jen asi ve 2h taktu – s využitím AHr. Úvalno by vyjely v cca S:07 (nebo L:07 h) z Krnova s tím, že v cca S:35 h (nebo L:35 h) by se musely strefit do křižování s R v žst. Opava západ.

Pavel

Ke křižování jsou vhodné i Skrochovice. Jsou tam dvě samostatná nástupiště. https://www.google.cz/maps/@50.0181182,17.7774057,126m/data=!3m1!1e3?hl=cs&entry=ttu

Ic540

Zdravím.
Dle avizovaných plánů Ms kraje aktualizovaných k 1.5.2023 je/bude uzel Krnov o půl a Opava je uzel v celou.

Pavel

Já jsem to však nepsal k momentálním plánům kraje, ale k úvaze @Poskok, že by kratší interval než 2h kvůbec nebylo možné zajistit kvůli propustnosti trati. Bývaly časy, kdy se vlaky ve Skrochovicích křižovaly běžně, zpravidla tak, že osobák tam čekal, až spěšňák v protisměru profrčí. Hodinový interval by zřejmě neměl opodstatnění po celý den, ale v ranní a odpolední špičce by dával smysl.

Kuba2

Jen houšť a větší kapky. Takhle by měly fungovat i další linky rychlé regionálky – R24, R25 a R26 určitě a nejlíp i R21, R22 a R23. Stát by měl zajistit jen základní kostru – odevšud do Prahy + spojnice sousedních krajských měst, zbytek by měly obstarat kraje, které dokáží zrychlenou vrstvu lépe zařadit do svého systému. Viz třeba nedávné rozvrtání časových poloh mezi Blatnou a Březnicí a tím i zničení vazeb v Blatné jenom kvůli vykuchanosti státních švejků.

xyz

Dost si protiřečíte. Stát přeci do nemalé míry učinil to co jste si přál – z původního 2h taktu Švejků udělal vykuchanost. (mmch. pak tam část spojů vrátil, ale to už byly ty vazby roztržené) Mmch. Pokud by linka Plzeň – Most byla prodloužena do Ústí (= už by šlo o „spojnici sousedních krajských měst“) a linka Praha – Turnov přesměrována do krajského Liberce nebo Tanvaldu, už byste byl spokojen? Jak podle vás tyto linky nejsou příliš dobře (resp. kraje že by to udělaly lépe) zapojeny do příslušných krajských systémů? P. S. Proč teda podle vás Středočeský kraj rovnou nedoobjednal… Číst vice »

xyz

… a celkově: na jednu stranu píšete, že MD by mělo zajistit spojení „odevšud do Prahy“ a pak zpochybňujete (co do objednávky MD) rychlíkovou linku mj. z Libereckého kraje do Prahy.

xyz

** Error: mělo být „do krajského Liberce NAMÍSTO Tanvaldu“

Leštění

Ano rychlíky Pardubice-Jihlava by stát objednat měl respektive je neměl rušit.

Kuba2

Nevím, jak jste přišel na to, že jsem si přál vykuchat švejky (podsuv). Jinak jestli se potřebujete autisticky točit na tom, kam který vlak dojede, tak si poslužte, podstatné je, jestli v tom vlaku převažují cestující v dálkových relacích (což je třeba případ R11), nebo jestli se jedná spíš o rychlou regionálku, kterou málokdo jede déle než hodinu jako v R25. Ad PS1: To se zeptejte na tom kraji, ale primárně jde o to, že na to nedostal přidělené prostředky. S přesunem objednávky krajům by se pochopitelně měly přesměrovat i finanční toky, aby na to ty kraje měly. Ostatně i… Číst vice »

xyz

„Kam který vlak dojede“, řešíte vy – protože přímost spojení mezi krajskými městy berete jako kritérium existence. (a ani spojení s přestupem neuznáváte)

(mmch. dle tohoto kritéria by neexistovaly ani R mezi H. Brodem a Brnem)

Zrovna na R11 tvoří (zejména mimo pá/ne) nemalou část lidí úsekovky typu Třebíč/Náměšť – Brno či J. Hradec – ČB apod.

Ad PS1) neptám se kraje, ptám se vás. Proč tedy za ty samé peníze neupřednostnil rychlou regionálku, např. i na úkor couráků na t-200?

Kuba2

Tak asi tady v jedné větě těžko nastavím nějaká komplexní kritéria. Není to samozřejmě jenom o počáteční a cílové stanici, ale i o dostupnosti kvalitní infrastruktury a (rozumné/zavedené) struktuře zastavování. Můj příspěvek měl naznačit, že některé nyní rychlíkové linky by měly být převedeny do krajské objednávky. Nesouhlasíte, v pořádku, ale pak, prosím, argumentujte věcně, místo abyste se točil na jednotlivých drobnostech s pocitem jak skvěle diskuzně vítězíte. Anebo klidně ano, ale beze mě. Proč kraj nedoobjednal švejky se opravdu musíte ptát na kraji. Jiné kraje chybějící vlaky doobjednaly. Středočeský místo toho radši vozil vzduch na lokálkách a teď lepí díry… Číst vice »

xyz

O. K., (další) věcná argumentace: – Jihočeský kraj doobjednal 2h takt Švejků (byť s ČD) v úseku ČB – Písek, aniž by na to potřeboval peníze napřímo od MD: – Argumentujete spojením krajských měst coby podmínkou pro financování od MD, tzn přísně vzato by do tohoto nespadala pomalejší vrstva R tam, kde samotná krajská města jsou spojena vrstvou expresní (tzn. rychlíkové linky Labe, Vltava, Berounka by do toho také potenciálně mohly spadat, ostatně i ony mají v nemalé míře úsekovou dojížďku „ze středních Čech do Prahy“). – Pokud argumentujete, že MD tedy dál mělo platit 2h takt Švejků, tak je… Číst vice »

Leštění

No nevím, větší synergii to přinese pouze v případě, že tam budou nasazený stejné jednotky, což nepředpokládám. Takhle to pouze eliminuje lokalkové dopravce.
Původně měla být součástí i linka Milotice-Vrbno, kde dnes jezdí GWTR. To platí stále?
Jsem rád že kraj prehodnotil ten nesmysl s vodikem.

Kuba2

Nevidím důvod, proč by tam nemohly být nasazeny stejné soupravy. Plus v případě mimořádností je jediný dopravce na trati velké plus, nemluvě o tarifu.

Vesper

Přesně tak, nepředstavujte si že na osobákách bude jezdit RS1 a na rychlíkách mašina a 3 Bmz. Ve skutečnosti obojí odvozí něco na styl RegioFoxu, v případě potřeby zdvojené.

Radim

I kdyby tam na rychlících jezdila klasická souprava s lokomotivou, Bmz by to stejně nebyly, když na EC nasazují ČD B249… Leda by to vyhrála Arriva/GW, ale ti těžko budou někde shánět ojetou mašinu a vozy. Podle mne to bude jako do teď tzn. stejné jednotky na Os i na R, ať vyhraje kdo vyhraje

Jaaa

Ale já jo. Neměly by rychlíky mít přece jen lepší parametry míst k sezení a uspořádání interiéru, než couráky? Rychlík v Desiru bez stolečků, s tvrdými sedačkami a sardinkovou úpravou opravdu není to pravé ořechové.

Dopravní a přepravní technologie se jaksi má přizpůsobit zamýšlené službě, ne naopak.

Kubrt

A když to bude motorák se stolečkama, bude to OK? Zrovna na tyhle rychlíky, reálně spíš zrychlené osobáky, si vozidlo vyhovující R i Os umím dobře představit.

Šalina na Špilas

Tyto rychlíky jsou spíše spěšné vlaky svým charakterem, obvykle se jimi cestuje do hodiny a Olomouc – Opava/Ostrava tím pojedou fakt jenom fajnšmekři.

xyz

Ostrava – Bruntál není do hodiny.

Mmch. i pro hodinovou cestu už je fajn mít jiné rozložení interiéru než pro cestu osobákem, primárně určenou „na pár zastávek“.

Šalina na Špilas

Ostrava – Bruntál je minoritní záležitost, navíc na stejné trase jede i přímý bus.
Provázanost oběhů je větší benefit.

xyz

Bruntál – Opava/Ostrava je důležitá relace mj. pro eliminaci vybydlování venkova (to, čeho mají plná ústa i zastánci VRT), protože Bruntálsko je v této věci jedním z nejpostiženějších okresů.

V opačném směru jízdy jde o důležitou relaci z turistického hlediska.

Mmch. Jaká provázanost? V Ostravě-středu může R obracet opět jen na R (Os vlaky pojedou jen z Opavy směrem na východ). A v Olomouci mají R tak jako tak ostrý obrat (a i kdyby ne, tak tam je objednatelem kraj Olomoucký, ne MSK).

Šalina na Špilas

V relaci Bruntál – Ostrava rychlík má 15 minut prostoj v Krnově. Do Ostravy je bus rychlejší o 20 minut a do Opavy o 10.

Ono by dávalo smysl zlomit to rameno právě v Krnově, byť by na tom Bruntál tratil (leč přímé busy to kompenzují) a relaci Krnov – Ostrava vést v elektrické trakci každou hodinu zastávkový + zrychlený vlak.

Leštění

Bruntál Ostrava- Svinov bus jede 1:29, vlak 1:31 a navíc jede až do centra. Takže vlak vede. A vy píšete nepravdy.

Šalina na Špilas

Chyba na IDOSu, nezadal jsem důrazně Svinov a u vlaku mi to vyhodilo na hlavní.
Nic to nemění na tom, že zlomit frekvenci v Krnově by efektivitu zvýšilo.

Opavák

Taky mám za to, že rozdělit to na rameno Olomouc – Krnov a Bruntál – Ostrava, bez toho 15min pobytu by nebylo od věci.

Jiří Kocurek

Svinov a do centra, cože?

xyz

Ten prostoj je samozřejmě zrůdnost a dávno neměl existovat.

Doufám, že zanikne nejpozději se vznikem tohoto konceptu.

Roztržení v Krnově nedává smysl ani trochu (mj. buď nárůst počtu potřebných souprav o jednu, anebo pokud ne tak ostré obraty obou souprav mj. s přenášením zpoždění na obratový vlak.)

Poskok

Není v plánu něco jako R27 až do Havířova?

Ic540

Zdravím.
Havířov by vyšel určitě na obrat.
Psalo se však o Kunčicích a cca 40 minut postoj. Tedy zřejmě pauza strojvedoucího a posádky…
V Olomouci asi ostrý obrat soupravy. No ale fíra a posádka mohou doznat změny.
Jsem sám zvědav a hlavně rád že se nepíše nic o vodíku. Spadl mi kámen ze srdce…👍

Twix

Jak konkrétně by měl ten interiér vypadat? Linka R27 je především úseková a v tom mezikrajském úseku staví naprosto všude, takže zásadní je nízkopodlažní nástup, prostor pro kočárky a kola, bezbariérové WC. Vzhledem k tomu že jde o motorovou trakci, co tak odlišného pro R a Os chcete v tom zbytku vlaku vymyslet?

xyz

Např. v rozdílu Regiopanterů vs. Interpanterů.

Mmch. to zastavování „naprosto všude“ (tedy, jde jen o cca 3 – 4 sporná zastavení, že) je taky velmi nevhodné.

Twix

Mezi regio- a interpanterem rozdíly jsou, ale tady bych to pořád viděl pro R i Os na něco mezi, tj. jedny dveře na vůz, více stolků, jednička jen na jednom konci. V tom že 2h takt je nevhodný se shodneme. Ale právě na takových tratích se dost míchá i klientela R a Os – hodně lidí jede krátký úsek rychlíkem, naopak někdo zase jede osobákem mezi rychlíkovými stanicemi, protože prostě jede dříve.

Kuba2

Tak ono se to nejspíš přejmenuje na Sp, když to bude objednávat kraj a můžete být spokojen.

jal

GWTR do Vrbna jezdí s 810. V tom případě má výhru jistou, není nic levnějšího.
: – )

Kubrt

Už známe zadávaci dokumentaci?

tarten

A ta 810 je nízkopodlažní?

Chleba Nakup

Tak třeba jezevec nebo krtek může mít problém se do interiéru dostat.

Jiří Kocurek

Jednoho dne se probudíš a budeš starej. A budeš proklínat mladé, že přistavili schody.

xyz

Jednotný tarif by tam byl i tak – ODIS, IDSOK, One-Ticket.

Stejné soupravy na Os vs. R/Sp se nehodí jak délkově, tak i např. rozmístěním sedadel.

jal

V tarifu je jedno, kdo jezdí, bude stejný.

Zaměstnanec

Takže už teď je jasné, kdo to v roce 2027 vyhraje…

Kubrt

Kdo?

Chleba Nakup

To se dozvíte po reklamě.

Zaměstnanec

Ten jediny spravny dopravce, ktery uz ted ma zajistenou krajskou dopravu…

král j

Nechápu, jaký to má smysl. Tato linka snad funguje bez problémů.

Kubrt

Smyslem soutěže je hospodárné a transparentní nakládání s veřejnými prostředky.

Sova

To je a asi to tak i funguje. Ale to neznamená, že s vítězem nepřijdou problémy, když se rozhoduje podle ceny. Cena jde logicky do kompromisu s kvalitou služby.

Kubrt

Nemusí se rozhodovat jen podle ceny, kritérií může být víc. A především, součástí soutěže jsou i kvalitativní standardy a nastavení sankcí za jejich nedodržení.

Sova

To je ideální stav. V praxi se ale setkáváme spíš s tím, že cena je nejdůležitější a sankce za nedodržení podmínek jsou tak nízké/málo využívané, že je pro dopravce levnější to šidit. Ale tak kdo ví, třeba to na Bruntálsku bude jinak…

Kubrt

V Plzeňském kraji to funguje. Že někteří objednavatelé to neumí není důvod, na soutěže rezignovat a sypat zakázky bez rozmyslu.