Stát rozdělí dalších 1,6 miliardy korun na chodníky, přechody a cyklostezky

Nová cyklostezka Loučovice - Vyšší Brod. Pramen: Jihočeský krajNová cyklostezka Loučovice - Vyšší Brod. Pramen: Jihočeský kraj

Stát obvykle obcím a krajům uhradí až 85 % nákladů.

55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zvukař

Nic proti cyklistům (občas kolo také vytáhnu), ale už se to přehání. A cyklisté (tedy někteří) toho bezohledně využívají. Na Šumavě (zejména v okolí Prášil) je běžné, že jedou dva vedle sebe po silnici, i když doslova o pár metrů vedle vede souběžná cyklostezka. Na silnicích je běžné, že cyklista se motá metr i víc od krajnice, takže předjetí je možné jen při porušení předpisů. Ale uznávám, že cyklisté ještě nejsou ti nejhorší. Tohle privilegium patří jezdcům na elektrických koloběžkách. Běžně bez přileb se motají i v tom nejhustším provozu, potom zamíří na chodník, kde ohrožují chodce díky vysoké rychlosti… Číst vice »

zdeněk

hlavně více cyklopruhů

Happy

Takže se peníze rozfrcají za nic…

Pavel S

Chodníky podél průtahů silnic, kde projede několik tisíc aut denně (a doteď pěší chodili mnohdy po krajnici, pokud vůbec byla) , přechody pro chodce, zastávky veřejné dopravy – to je nic? Co by Vám přišlo vhodnější?

Happy

To si snad obce již dávno měly zaplatit ze svých rozpočtů. Nevím, proč by to mělo být placeno z veřejných peněz. To je o prioritách v daných obcích….

Herold

Peníze obcí a krajů jsou taky veřejné peníze.

Pavel S

Na to se dá stejně nesmyslně zareagovat, že z veřejných peněz již dávno neměl tranzit jezdit přes města. Ale uvědomil jsem si, s kým mám tu čest, takže končím 🙂

Michal Bartoníček

A obce berou peníze odkud?

Joe

Od starosty z nočního stolku.

libor

to je blbost, on stát (kraje) drž obce trochu pod cenou (posílá jim méně) a pak stát i kraj formou dotací pro obce schvaluje projekty a proplácí XX% a tím vlastně trochu dohlíží na to, co bude a co ne….. a takto jsou chodníky, hřiště, kanalizace, komunikace, úpravy ZŠ/MŠ, atd…

Michal Bartoníček

To byste možná udělal vy, ale chodníky, přechody a cyklostezky jsou důležité víc, než si myslíte.

Granja

V mnoha obcích jsou rádi, že i na takovéto „nic“ jsou schopni díky těmto penězům dosáhnout.

Hoermalmeister

Za co jiného byste je chtěl dát? Jeden kilometr dálnice? To bude toto asi užitečnější. Nemůžeme jenom dotovat automobilismus a na ostatní se vykašlat

Michal Bartoníček

Skvělé. Hlavně by to chtělo budovat takovou infrastrukturu, aby se cyklisté nemotali mezi auty. Takže doufám, že to neskončí u cyklopruhů na současných silnicích pro auta.

libor

bohužel to někdy jsou cyklostezky co nevedou pořádně z – do , ale vyjedou najednou na silnici první třídy a je to. ale už se to zlepšuje, dříve to bylo ještě horší…

Pako

Cyklista na silnici I. třídy nemá co dělat.

Libor

Zakazuje to zákon? Ne. Tak co?

Jiří Kocurek

Ale fakt by to chtělo alespoň tu krajnici. Pak to dopadá tak, že cyklista šlape a autobus ho nemá jak předjet. V horším případe je stealth, v černém, bez světel, bez odrazek, aby ho neviděli, že jde z hospody opřený o kolo.

Hoermalmeister

To je sice moc pěkné, ale pořád se najde víc automobilistů, kteří jezdí jako prasata a cyklista je pro ně snadný cíl, než cyklistů, kteří by si na těch svých dvou kolech honili ego. Mimo to, že když jedete po krajnici, tak každý řidič projíždějící okolo vidí čáru a říká si, že ta nás vlastně odděluje, tak projede klidně 40 cm ode mne a je mu to šumafuk. Když jedu na druhé straně čáry, tak si stejně musí počkat až bude mít víc místa a je to bezpečnější. Kdyby jela sanitka, uhnu

Honza V.

Ano, když jedete s kolem po krajnici, tak nepřekážíte tolik, jako když jedete v jízdním pruhu. I proto, že vás ostatní nemusejí objíždět tak nesmyslně širokým obloukem.

Jirka K.

Jestli prekazi a nebo ne je ale ve vysledku jedno. Pokud tam je, jde o pomalu jedouciho ucastnika provozu a vy ho nesmite ohrozit. Navic teda nevim, kde jste prisel na to, ze nemusite objizdet obloukem 1,5m kdyz jede po krajnici? Nejaky odkaz by nebyl?

Jakub P

Jenže ono taky záleží, v jakém stavu ta krajnice je. Často bývá rozbitá, ještě častěji plná bordelu. Takže tam hrozí výrazně vyšší riziko defektu, může být zapotřebí prudce uhnout doleva (nebezpečné) nebo brzdit, opatrně objet překážku a znovu se rozjíždět z nuly nebo skoro z nuly (vysilující pro člověka na kole a velmi otravné pro řidiče aut).

Proto může být o hodně lepší nechat si vpravo nějakou rezervu…

Nemluvě o tom, že i ta samotná čára vymezující krajnici může být hrbolatá aby vydávala varovný zvuk při najetí kolem automobilu – ty jsou pro bicykl lahůdka.

Martas

Zákon to nezakazuje, ale zákony fyziky se oblafnout nedají a vleze tam podle mě jen člověk bez pudu sebezáchovy. Jak tenhle týden na Táborsku, přitom 200m vedle opuštěná silnice třetí třídy, ale cyklista vleze na I/3.

Místo nehody: https://mapy.cz/turisticka?pid=94466326&newest=1&yaw=3.371&fov=1.257&pitch=-0.008&x=14.7156766&y=49.3002210&z=14&ovl=8

Cyklotrasa: https://mapy.cz/turisticka?pid=94470792&newest=1&yaw=3.177&fov=1.257&pitch=-0.042&x=14.7027280&y=49.2943276&z=14&ovl=8

frank

Přitom kousek vedle od I3 vede souběžně krásná dálnice, ale automobilista se veze na I3, asi nemá na známku což ? Mimochodem nejvíc sestřelení cyklistů se v ČR stává na “ opuštěných silnicích 3 a 4.třídy , jsou úzké, klikaté, děravé a řidiči se na ni chovají jako na silnici první třídy…

Martas

A jak víte odkud kam jel? Tam nejsou nájezdy co 3 km jako na dálničních úsecích ve Středních Čechách.

A jasně, opuštěná stará cesta bude pro cyklistu nebezpečnější než silnice 1. třídy.

A žádné díry tam nejsou (až mě to překvapilo), ani jste neklikl na odkaz

frank

Hm ale klikl, jak bych asi viděl tu dálnici , což ? Hodnotil jsem ovšem průměrnou kvalitu českých silnic , to je snad jasné z kontextu o nejčastějších místech nehod když je cyklista sestřelen autem . No a napsal jsem to přesně jak jste to napsal vy a čekal jsem přesně takovou odpověď a měl tudíž
na vás připravenou otázku : Jak vy víte odkud a kam jel ten cyklista ? He ?

Martas

Neklikl, z mého odkazu žádná dálnice vidět není 😉

Hoermalmeister

To bychom pro cyklisty napřed museli postavit alternativu, která často chybí a jinou možnost pak ani nemá. Jako příklad uvedu Třebíč Náměšť, když mám silničku a jedu ráno do práce, tudíž spěchám.

V Německu na většině Bundesstraßen je zákaz vjezdu cyklistů, ale je to možné pouze protože okolo opravdu většinou vede přijatelná alternativa

Zdeněk Hynek

To je nějaké nové točvolantské pravidlo? Jako třeba že cyklista tunu železa nepřetlačí, tak není třeba dávat mu přednost, nebo červená není zeď?

frank

Silnice první třídy v naší vlasti jsou specifické tím, že jejich krajnice, pokud je tedy vůbec mají , bývají vyznačeny bílou čárou nastříkanou 10 – 15 cm od trávy/příkppu… Mimochodem výpadovka I/12na Kolín, je silnicí první třídy již od Jarova, tedy i v Hrdlořezích, Kyjích , skrz Jahodnici, Běchovice a Újezd nad Lesy. Podle vás je normální, že skrz tyto části Prahy vede silnice první třídy a podle vás na nich nemá cyklista co dělat ??? Jste se nám zbláznil což ?

Honza V.

Najděte si lepší mapu, kde uvidíte správně, kde přesně začíná silnice 1/12.

frank

Díky za upozornění . Silnice 12 začíná na Jarově, jen jsem se zmýlil v její klasifikaci jako I. třídy, ta oravdu začíná až v úseku pod Spojkou Běchovicích a pokračuje skrz Újezd nad lesy a Úvaly směr Kolín. Vzhledem k tomu, že po ní jezdím každý den, nejenom na kole ale MHD a občas autem vám klidně můžu říci, že slušnou krajnici má jen ve Běchovicích, tam se ovšem silnice modernizovala 2 roky a to místně totální výlukou, všude je jinde v Praze je to provedením hnus.

Honza V.

Zdá se, že se vám najít a pochopit mapu nepodařilo, nebo neznáte základní pojmy. Silnice číslo 12 začíná na MÚK Běchovice. Žádná silnice 12 bez třídy neexistuje. Ten úsek z Jarova není evidován dokonce ani jako místní komunikace plnící funkci silnice.

frank

Co to mění na tom prostém faktu, že silnice první třídy vede od Štěrboholské spojky až na hranici Prahy převážně skrz hustě obydlené městské části a její kvalita, kromě úseku uvnitř Běchovic, který se dva roky rekonstruoval, je mizerná a bez použitelných krajnic ? V té oblasti žiju už 30 roků a tu silnici používám skoro každý den jak na kole, tak MHD a někdy i autem . . .

Jan

Tak cyklista se jako každý jiný taky snaží dostat z bodu A do bodu B a není jeho chybou, že silnice jsou přizpůsobeny rychlosti 50-90 kilometrů za hodinu, cyklostezky skoro neexistují a když už, tak spíš jako přeznačené chodníky, mnohde i nesmyslně vydlážděné. A faktem je, že silnice I. třídy jsou leckde jenom rozšířené a vyasfaltované stovky let existující cesty, k nimž prostě nikdy neexistovala rozumná alternativa, proto na ni mají právo všichni.

Michal Bartoníček

To je pravda. Chtělo by to ucelené úseky.

Pavel S

Cyklostezky jsou pouze malou částí toho, na co jdou peníze. Byť jako lákadlo do nadpisu fungují dobře 😉

Michal Bartoníček

To ja vím. Ale nalákat jsem se nenechal, jen reaguju na to, co mě zajímá.

Zbyněk

Cyklisté se mezi auty nemotají. Cyklisté na silnici patří úplně stejně jako auta.
Rozumím vám, ale formulaci nepovažuju za nejšťastnější.

Dachs

V Praze se v některých místech motají i mezi busy MHD tak, že se ježí se z toho vlasy hrůzou. Koncepci něco jen tak načmárat na komunikaci, nebo označit do map, že jde o cyklotrasu, bych za koncepci úplně nepovažoval.

Pako

Přesně tak. Nacpat cyklopruhy a cyklopiktogramy všude je cesta do pekel pro obě strany – jak pumpičkáře, tak autíčkáře.

Granja

Ale je to nejrychlejší a nejsnadnější cesta jak se mohou politici pochválit.

Frank

Hm, kdysi jsem jezdil na Výstavní do jopcev cca 90 cm širokém pruhu za krajnicí . Dnes je tam buspruh +cyklisté a uhnout není kam, leda rovnou do příkopu. Kvůli tomu sjíždím na souběžnou korenovou pěšinku a to tak, že slezu z kola, předtím ho přendám přes metr hluboký příkop a přijedu 10 metrů trávy, tedy když je posekaná…

Pako

Cyklisté (obecně) nepatří na silnici. Rozhodně ne na tu, kde je vysoká intenzita dopravy a obvyklá rychlost 90 km/h a více. Ne každý cyklista zvládá souběžnou jízdu s auty v jednom jízdním pruhu/pásu (malé děti, starší lidé, méně fyzicky zdatní atd.). Pokud je ovšem trasa oficiálně určená pro cyklisty musí být 100% bezpečná i pro ty nejslabší cyklisty. Stejně tak, pokud na komunikaci připustím pohyb zcela nechráněných a zranitelných, musí být míjení s nimi zvládnutelné bezpečně i pro nejslabšího (nejhoršího) řidiče. Snaha motoristy a cyklisty natlačit aktivisticky násilím do jednoho místa vede k nebezpečným situacím a nekomfortu pro oba druhy… Číst vice »

Kebab

Stejně tak tam nepatří ani traktory, ale kudy mají jet, když doprovodná komunikace nebo cyklostezka neexistuje?

Hoermalmeister

No a co kdybychom jezdili s respektem, pak nemusíme utrácet ty peníze navíc za cyklostezky. Nebo zakážeme auta, to pak bude daleko míň nehod. Tak to je asi podobný žvást, jako jste napsal vy.

Zdeněk Hynek

Vaše starost o bezpečí cyklistů je opravdu dojemná. Co si to vůbec cyklisté dovolují, jet po silnici. Mají jet po cyklostezce, která je vedle silnice, na které jsou na každém křížení betonové obrubníky a na každém křížení dávat přednost autům a čekat, až nadlidé točvolanti projedou. To je ta správná bezpečnost. Hlavní je neomezovat točvolanty.

Honza V.

Stačilo by před každou křižovatkou ukončit silnici a dát tam značku „motoristo, vystup z auta“ nebo „motoristo, veď auto“. Samozřejmě taky na mostech, úzkých místech, v centrech obcí a podobně.

Honza V.

V tom případě byste taky mohl přijít s tím, že motorová vozidla nepatří na žádné jiné silnice než na ty, které jsou vyhrazeny pouze pro motorová vozidla. Nic proti motoristům, ale nebyl dobrý nápad je aktivisticky natlačit do všech vesnic. Ne každý motorista bezpečně zvládá jízdu po komunikaci určené pro všechny účastníky provozu.

Michal Bartoníček

Motají. Sice tam patří taky, ale v mém případě se mezi agresivními lidmi, co sotva zvládli autoškolu, motat nechci. Necítím se mezi nimi bezpečně.

Jiří Kocurek

Neschopní řidiči si moc nemají co vyčítat, ať mají vozidlo motorové, nebo bezmotorové.

Zdeněk Hynek

Přesně tak, točvolant přece nebude dávat přednost cyklistovi, který jede ve vyhrazeném pruhu po hlavní silnici. Má tam být stezka, kde cyklista na každém křížení dává přednost autům a čeká, až točvolanti projedou.

frank

Přesně, navíc 2/3 automobilistů se ani neobtěžuje vzít v potaz, že cyklista na hlavní je účastník provozu, natož aby se zabývali tím, že má přednost v jízdě a snažili se odhadnou jeho rychlost. Cyklista je pomalej tak lup mu tam s autem , stane se mi to i v autě, ale na kole je to pravidlo , kolikrát jsem už takhle na kole nouzově brzdil jen proto, že na vedlejší si řidič/ka nemyslí , že jedu ve městě na kole z kopce 40-50 … Jsou místa kde už dopředu vím, že mi tam s 90 procetní pradvěpodobností vjedou, typicky Jeremenkova,… Číst vice »

Honza V.

Zrovna vy byste tu povinnou třicítku ve městě potřeboval, když nemáte soudnost.

frank

když je tam 30ka tak ji dodržuji i na kole a víte co je zajímavé ? 9/10 aut které mě na 30ce dojedou mě předjede. Na Jeremenkově je dolů z kopce 40ka, jedu tam tedy na kole 40 kou a co byste řekl, metr za mnou dost často jede “ soudnost v autě“ a troubí abych jí uhnul …. Měřím GPS a a mám tam hlasité pípnutí když jsem na limitu. Čili si vaši soudnost laskavě strčte za klobouček a zabývejte se tím, proč řidiči nejenom na místní 30ce, ale i v zóně 30 jedoucí za cyklistou, který jede 30kou… Číst vice »