Stát poslal další peníze Správě železnic, rozpočet na investice přesáhne 40 miliard korun
Práce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice
Navýšení peněz umožní zahájení některých oprav, na které dosud nebylo jasné financování.
Výcuc ze zdejší diskuze „fanoušků“ železnice: „Čím víc fondů, tím více špatně!“
🤦♂️😂
Spíše čím méně mám o tom páru, tím větší zasvěcené pitomosti tady zcela vážně píšu. Týká se drtivé většiny příspěvků….
A také jsou bezva obraty :“měli by“, „mělo by se“ 😉
Do výstavby a údržby tuzemských silnic a železnice navrhuje ministerstvo dopravy v příštím roce nalít 150,9 miliardy korun. Pokud návrh schválí kabinet a následně i Poslanecká sněmovna, znamenalo by to meziroční navýšení peněz do Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o víc než 23 miliard korun.
Tak to je chabe a smutne, jestli na cca 50 let zaostavajici zeleznici pujde jen 1/4 prostredku…
Podíl železnice na nákladní přepravě v roce 2008 byl asi 6 %, v roce 2020 už 21 %. To má být zaostávání?
ano, nakl. doprava posiluje, osobni take a infrastruktura zaostava… chybi i rychle spojeni,…
ja posileni rozpoctu vitam, predpokladam, ze vice stejne neni mozne vyuzit… jen ocekavam, ze se to zmeni v budoucnu…
Počítám že většina půjde do oprav budov na lokálkách co obslouží 3 vlaky týdně, jak je zvykem poslední roky 🙂
Počítám že neumíte číst.
Ó jak velkorysé. Tady se ovšem nedá hovořit o finančním plánování. Každý rok se o rozpočtu rozhoduje znovu a zpravidla až v jeho průběhu (nikoliv rok předem, natož dva roky dopředu). Kolikrát se výše finančních prostředků, které jdou do železnice v průběhu roku mění, bez ohledu na to, kteří šašci jsou zrovna u kormidla. A všichni nadávají, že tu není žádný pořádný plán modernizace železnice. Inu, bez stabilního rozpočtu nemá cenu nic plánovat. Je vůbec s podivem, že se nějaký plán investiční výstavby vůbec vydává, když stabilita poskytovaných prostředků neexistuje. Rušení zakázek pár měsíců před plánovanou realizací je naprosto běžné.… Číst vice »
Nelze než jen souhlasit.
Tak hlavně, že se budou stavět VRT na 350 km/h, ale od března opravit jednu výhybku na lokálce kde se jezdí 50 km/h přes kterou pomalá jízda 10 km/h to ne
Kde se budou stavět VRT na 350?
RS1 bude ve druhé fázi na 350.
Jako příští rok?
Tak ano, budou dle FR norem, takze max. bude 320km/h, ale trate budou na 350km/h…
To by mohlo byt i na uklid po stavebnich firmach. Jako z katalogu je jen kolejiste a nejblizsi okoli. 5m od naspu odpadky vseho druhu v neprerusene delce poricany kolin. Petky , igelit , kabely , folie , hromadky betonu , zatim milostive skryto zeleni. Bravo Swietelsky.
nemohli by poslat jeste neco na lidi (nove, sikovne?)
za 40 milionu dostanete (k soucasne tabulce) 50 sikovnych lidi…
Stačí vyhodit pár lidí z nábřeží, kteří za celý rok vlakem nejedou a není jim divné maximalizovat rozestavěnost a u výluk počítat se stejnou jízdní dobou jako bez nich.
Neměl by ty náklady po MU platit spíš viník? Nebo je to jen dočasné přeúčtování (že bude SŽ vymáhat a tohle si nechá za drápkama)?
Jakože fíra zacáluje 60 mega za to, že z ukolejnění přeskočil proud do zabezpečovačky? To fakt ne, ještě by někoho na Správě napadlo udělat z hákovnice odpalovací zařízení a podminovat most.
Strojvedoucí v Otrokovicích by měl platit max zničený úsekový dělič, zbytek by při správném ukolejnění a nastavení ochran v měnírně neměl nastat.
Spíš by to měla zatáhnout pojišťovna viníka. Viník na to nikdy mít nebude.
Ze zakona je zamestnanec zodpovedny za skodu v maximalni vysi 4 a pul nasobku sve hrube mzdy. A presne na takovou castku se i delaji pojisteni…
Měli by hlavně dodělat koridor Praha- Brno a do Berouna.
Takže žádné navýšení jen likvidace mimořádných událostí a zaplacení již násmlouvanych investic, jejímž nezaplacení by následné pokuty vyšli ještě dráž.
Jj, přesně tak.
Tak schválně, kolik regionálních zastávek za to Dobrá správa zmodernizuje? 🙃
Zdá se, že jste byl nepochopen. Aneb čím menší obrat cestujících tím víc milionů je tam třeba nacpat a pak zavřít…
Podívejte se do registru smluv. Tam třeba odpověď na svou otázku dostanete. Budete to ale chtít vynaložit nějaké úsilí.
No a to bylo keců.
Upřímně, 2 miliardy na tom stavu nic nezmění. Bohužel se vlastně jen dokončují stávající akce a žádné nové velké stavební a modernizační akce se nezahajují. Vše se jen odsouvá…
Jsem zvědav na uzel ČT.. takových roků se to odkládá… Vzpomínám si jak se v roce 2016 hovořilo o 2020 a teď 2024 nedivil bych se kdyby se začlo v 2025-26..
Upřímně, Dobrá Správa je ráda, že dokončí stávající akce. A dá dopravcům a cestujícím na chvíli pokoj. Celá řada akcí bude pokračovat i příští rok. Budeme rádi, když firmy neutečou ze staveb a když se sežene elektrika pro vlaky.
pravda- lysa-vysocany pokracuje, bezpravi pokracuje, pardubice pokracujou… nic z toho nejsou male veci.
Kéž by Dobrá správa dokončila rozestavěnou druhou kolej a elektrizaci ze Střelic do Zastávky. Zatím máme jen vyhozené miliardy za nedostavěné torzo, které ničemu neslouží a elektrizovanou trať, po které nejel jediný elektrický vlak. Leč asi se spíš dočkáme dalších rozvrtaných staveb, aniž by se rozdělané dokončilo (kéž bych se mýlil).
Nějak si nedovedu představit, že by se za současného stavu zahájila reko nádraží v Kutné Hoře a ve Světlé nad Sázavou.
To určitě ne. Ale jsou tu jiné akce, například rekonstrukce trati Liberec – Česká Lípa, Otrokovice – Zlín – Vizovice, Ostrava – Frýdek Místek, Veselí nad Lužnicí – České Velenice a tak by se dalo pokračovat. Kopat do koridorů za současného stavu bych rozhodně nenavrhoval.
Do FM už mají stavební povolení? Bez něj to moc nemá smysl zahajovat.
Proč ne? Spržel ráda souběžné tratě, Poříčany zároveň s Lysou. Rudnou současně s Radotínem.
Leč takové odstranění krátkého úseku s oblouky mezi Kutnou Horou a Čáslaví, kde je propad ze 100 na 70 km/h by mělo smysl i příznivý vliv na provoz.
Páni…. ministr dopravy a vedení železnic udělali na pana Stanjuru smutný kukuč?
Dokonce i slzička ukápla… 😉
Je to možný ale to by asi bylo větší navýšení. 😉 Ale pan stanjura je škrt tak asi jo.
Žejo, kdyby sebral všechy peníze z důchodů a dal je dráze, to by byl kujón!
Myslím že bohatě stačilo říci, že pokud nenavysi tak na penálech to bude stát ještě více. Ale zase Bárta to nepochopil….
Spíše je zajímavé že se vůbec schválil rozpočet, který nekryla již rozestavěné stavby.
On ten rozpočet připravila ještě minulá vláda, stejně jako plán investičních akcí.
A současná ho několik měsíců předělávala…
Myslíte proškrtávala?:)
Na politiku kašlu, nedala to tam ani jedna, obě se chvástaly, že investice nezastavují a realita je taková, že nebyly (nejsou) kryty ani rozestavěné stavby.
Realita je taková, že v době voleb v listopadu 2021 sotva někdo věděl, že po novém roce v březnu …
Ukrajina je producentem a exportérem jak oceli, tak železné rudy. V roce 2020 export přesáhl 6 + 4,3 mld USD, ocel + železná ruda. Viz: https://oec.world/en/profile/country/ukr
To je teď značně ztížené. Což z části stojí za prodražením čehokoliv, co je z velké části z ocele. Tak se nedivte tomu, že je problém ty investice pokrýt.
Nesmysl to nemá nic z Ukrajinou společného. Prostě ty peníze tam nebyla od loňského září až dosud, a teď před volbami najednou přihazují peníze které tam měly být od začátku.
Oni je to takhle možná lepší. Když dostane vláda nůž na krk s tím, že když nepřidá, tak se práce zastaví a navíc se bude platit penále, tak alespoň koření proudí. Jinak by nedali nic, a nestavělo by se také skoro nic.
Typickej rejpavej čech má řečí okolo toho jak je česká železniční infrastruktura ve špatnym stavu, že nejsou prachy, jak se mimořadnostem dalo zabránit apod. Když už se ty prachy seženou tak to očividně vaší povaze nedá si zas v komentářích do někoho rejpnout😃 Buďte rád že se ty peníze využijou smysluplně, třeba na tu výše zmíňenou sanaci na trati do Berouna.