Stát poprvé nakupuje ve velkém elektromobily, 140 aut na baterie dodá Hyundai

Hyundai Ioniq. Foto: HyundaiHyundai Ioniq. Foto: Hyundai

Ministerstvo vnitra je prvním veřejným zadavatelem, který uzavřel soutěž na nákup elektromobilů pro úředníky a státní zaměstnance. Během příštích čtyř

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil

Osobně si myslim, že hyundai v Evropě nabízí nejlepší elektro auta v poměru cena/výkon a pokud se kapacita baterií ještě zvýší, tak to bude bezkonkurenční auto v elektrice.

Ropáksedusí

no, jen tak dál státe, už aby EV bylo alespoň 1/3 aut na našich silnicích…

Olda

Je to dobrý auto, já si na Ioniqa udělám místo v garáži v létě.

Bastl

Nabídka od Hyundaie za 735tis za elektro auto víc než štědrá, podle testů Ioniq dosahuje výborných parametrů včetně dojezdu a je to nejekologičtější vozidlo, takže pro reprezentaci státu více než dobré auto.

Čenda

Ano určitě dobrá vizitka státu, že se snaží snížit ekologickou zátěž zakoupením elektro aut. Hyundai navíc umí dělat kvalitní auta, takže mají mojí pochvalu.

R2R2

Hyundai dava obcas statu pomerne zajimave nabidky, zrejme je to soucast marketingove strategie, jako jednotlivec nebo mensi firma samozrejme muzete na podobne ceny zapomenout a i v pripade velkych firem bych si nebyl jist, zejmena v pripade elektromobilu, ktere jsou pri dnesnich cenach spise ztratovou zalezitosti. Problem s Hyundai a ceskym statem je ten, ze se obcas podari vyhrat vyberove rizeni, dokonce i uzavrit ramcove smlouvy, jenze pak prichazi odber symbolickeho poctu kusu a vypsani souteze pro Skodu. Jsem zvedav, jak se situace vyvine v pripade elektromobilu, u nich zatim vyberove rizeni na miru Skode prilis nehrozi.

Raddie

Doufám, že vedle přerostlých RC hraček nakoupí MV taky nějaká skutečná auta.

Mloudis

Tak ono je to logický když jsou vepředu s elektromobilama oproti konkurenci takže se není čemu divit

machr

máte špatné ilustrační foto – na fotce je hybrid, elektro má jinou masku

Standa

Koukám že rčení Policajti na baterky se stane realitou 😂😂

Venca_K

Tak to je vskutku hodně pěkná nabídka za Ioniqa s cenovkou 735tis i s daní, to bych asi dlouho neváhal a šel do toho, ale pro jednotlivce se takové ceny asi nedostane. Uvidíme co bude do budoucna, hodně o EV přemýšlím. Hyundai s EV celkem válí a to hlavně v Americe a má to svoje opodstatnění.

Standa

Za 730 000 si raději koupím skutečné auto s pořádným motorem, ne Korejce na baterky

petr.r

s turbem, chlazeným vodou, dvě oběhový pumpy, tři chladiče a stop systémem.

Standa

Napsal jsem skutečný auto. Takže minimálně třílitrový šestiválec , pokud nafta tak atmosféra bez turba , filtrů a podobných ekoblobostí . Tatra 603, původní švédské Volvo, Volhu a podobné

Y.K.

Zní to frajersky, jenže kdyby měl takový výtvor každý v těch dnešních nekonečných kolonách po Praze, tak aby člověk šel ven v plynové masce.

petr.r

taky na to čumím, nejdříve jsem to počítal a říkal, že to bude bez daně. Já bych to v práci taky chtěl, nebot mám ted eko diesla a ta oranžová kontrolka toho filtru mně vytáčí a musím jet tam kde chce auto a né já.

Jirka

Správná volba, kdo jiný by měl dodávat elektromobily, když ne Hyundai? Za mě jsou korejci špičkou v oblasti elektromobility! 🙂

DPDP

Tak to slyším prvně, že jsou korejci zrovna špičkou v tomto oboru ??? Nikde na netu o nich moc nepíšou, nejste náhodou jejich zaměstancem 🙂

Cagaj

No, tak jako jediní s toyotkou vyvíjí palivové články na vodík. Jo já myslím, že jsou celkem průkopníci. Korejci pracovitý.

E.M.

Hyundai Kona EV (již v prodeji) a Kia e-Niro (u nás až koncem roku) jsou v dané cenové hladině s přehledem nejschopnější elektromobily na trhu. Ioniq má zase mimořádně nízkou spotřebu, na kterou se konkurence (s výjimkou Tesly Modelu 3) nechytá, navíc za několik měsíců bude uvedena vylepšená verze s větší baterií.
Takže ať se nám to líbí nebo ne, korejci v současné době v elektromobilitě skutečně válcují konkurenci.

Lukáš F.

No nevím, nejprodávanější EV je zdaleka Nissan Leaf. A ten má větší baterii a delší dojezd.

E.M.

Ano, nejprodávanější je skutečně Leaf. Mně šlo ale o technickou úroveň, což jsem měl asi více zdůraznit. Mimochodem Leaf (po faceliftu, 40 kWh) má navzdory větší baterii v praxi přibližně stejný dojezd jako Ioniq. Důvodem je vysoká spotřeba, navíc má pomalejší DC nabíjení a i v dalších aspektech je Leaf technicky podřadný.

Michal

Stačí se podívat na jejich nabídku a hlavně cenovku. Jejich elektromobily mají dobrou výbavu, skvělý dojezd a cenovka není přemrštěná jako u konkurence, takže bych řekl, že p.Jirka se nemílí a Hyundai se opravdu řadí k jedním z TOP výrobců 🙂