Automobilový průmysl Automobily Elektromobilita

Stát poprvé nakupuje ve velkém elektromobily, 140 aut na baterie dodá Hyundai

Hyundai Ioniq. Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq. Foto: Hyundai

Ministerstvo vnitra je prvním veřejným zadavatelem, který uzavřel soutěž na nákup elektromobilů pro úředníky a státní zaměstnance. Během příštích čtyř let může koupit až 140 vozidel Hyundai Ioniq v hodnotě 85 milionů korun bez DPH.

Vítězství Hyundai v soutěži na rámcovou dohodu na dodávky elektromobilů vyplývá z kontraktu zveřejněného v registru smluv. Kdo všechno se do soutěže ještě přihlásil není jasné, ministerstvo vnitra dosud na svém profilu zadavatele nezveřejnilo výsledek soutěže.

Podle smlouvy nabídl Hyundai za jeden vůz Ioniq s čistě bateriovým pohonem 735 tisíc korun s DPH, jinak ho oficiálně nabízí nejméně za 900 tisíc korun. Firma nabídla státu pětiletou záruku bez omezení kilometrů, 8 let či 200 tisíc kilometrů pak na samotné baterie.

Stát se ve smlouvě nezavazuje k vyčerpání celého objemu zakázky, celkový rámec smlouvy je 85 milionů korun bez DPH. To odpovídá 140 vozům, které Hyundai nabídl. Mezi možnými budoucími provozovateli tohoto vozu figurují například krajská policejní ředitelství či krajská vedení hasičských záchranných sborů a další organizace ministerstva vnitra.

Hyundai u modelu Ioniq slibuje s lithium-ion polymerovým akumulátorem dojezd nejméně 280 kilometrů na jedno nabití.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Kamil
Host
Kamil

Osobně si myslim, že hyundai v Evropě nabízí nejlepší elektro auta v poměru cena/výkon a pokud se kapacita baterií ještě zvýší, tak to bude bezkonkurenční auto v elektrice.

Ropáksedusí
Host
Ropáksedusí

no, jen tak dál státe, už aby EV bylo alespoň 1/3 aut na našich silnicích…

Olda
Host
Olda

Je to dobrý auto, já si na Ioniqa udělám místo v garáži v létě.

Bastl
Host
Bastl

Nabídka od Hyundaie za 735tis za elektro auto víc než štědrá, podle testů Ioniq dosahuje výborných parametrů včetně dojezdu a je to nejekologičtější vozidlo, takže pro reprezentaci státu více než dobré auto.

Čenda
Host
Čenda

Ano určitě dobrá vizitka státu, že se snaží snížit ekologickou zátěž zakoupením elektro aut. Hyundai navíc umí dělat kvalitní auta, takže mají mojí pochvalu.

R2R2
Host
R2R2

Hyundai dava obcas statu pomerne zajimave nabidky, zrejme je to soucast marketingove strategie, jako jednotlivec nebo mensi firma samozrejme muzete na podobne ceny zapomenout a i v pripade velkych firem bych si nebyl jist, zejmena v pripade elektromobilu, ktere jsou pri dnesnich cenach spise ztratovou zalezitosti. Problem s Hyundai a ceskym statem je ten, ze se obcas podari vyhrat vyberove rizeni, dokonce i uzavrit ramcove smlouvy, jenze pak prichazi odber symbolickeho poctu kusu a vypsani souteze pro Skodu. Jsem zvedav, jak se situace vyvine v pripade elektromobilu, u nich zatim vyberove rizeni na miru Skode prilis nehrozi.

Raddie
Host
Raddie

Doufám, že vedle přerostlých RC hraček nakoupí MV taky nějaká skutečná auta.

Mloudis
Host
Mloudis

Tak ono je to logický když jsou vepředu s elektromobilama oproti konkurenci takže se není čemu divit

machr
Host
machr

máte špatné ilustrační foto – na fotce je hybrid, elektro má jinou masku

Standa
Host
Standa

Koukám že rčení Policajti na baterky se stane realitou 😂😂

Venca_K
Host
Venca_K

Tak to je vskutku hodně pěkná nabídka za Ioniqa s cenovkou 735tis i s daní, to bych asi dlouho neváhal a šel do toho, ale pro jednotlivce se takové ceny asi nedostane. Uvidíme co bude do budoucna, hodně o EV přemýšlím. Hyundai s EV celkem válí a to hlavně v Americe a má to svoje opodstatnění.

Standa
Host
Standa

Za 730 000 si raději koupím skutečné auto s pořádným motorem, ne Korejce na baterky

petr.r
Host
petr.r

s turbem, chlazeným vodou, dvě oběhový pumpy, tři chladiče a stop systémem.

Standa
Host
Standa

Napsal jsem skutečný auto. Takže minimálně třílitrový šestiválec , pokud nafta tak atmosféra bez turba , filtrů a podobných ekoblobostí . Tatra 603, původní švédské Volvo, Volhu a podobné

Y.K.
Host
Y.K.

Zní to frajersky, jenže kdyby měl takový výtvor každý v těch dnešních nekonečných kolonách po Praze, tak aby člověk šel ven v plynové masce.

petr.r
Host
petr.r

taky na to čumím, nejdříve jsem to počítal a říkal, že to bude bez daně. Já bych to v práci taky chtěl, nebot mám ted eko diesla a ta oranžová kontrolka toho filtru mně vytáčí a musím jet tam kde chce auto a né já.

Jirka
Host
Jirka

Správná volba, kdo jiný by měl dodávat elektromobily, když ne Hyundai? Za mě jsou korejci špičkou v oblasti elektromobility! 🙂

DPDP
Host
DPDP

Tak to slyším prvně, že jsou korejci zrovna špičkou v tomto oboru ??? Nikde na netu o nich moc nepíšou, nejste náhodou jejich zaměstancem 🙂

Cagaj
Host
Cagaj

No, tak jako jediní s toyotkou vyvíjí palivové články na vodík. Jo já myslím, že jsou celkem průkopníci. Korejci pracovitý.

E.M.
Host
E.M.

Hyundai Kona EV (již v prodeji) a Kia e-Niro (u nás až koncem roku) jsou v dané cenové hladině s přehledem nejschopnější elektromobily na trhu. Ioniq má zase mimořádně nízkou spotřebu, na kterou se konkurence (s výjimkou Tesly Modelu 3) nechytá, navíc za několik měsíců bude uvedena vylepšená verze s větší baterií.
Takže ať se nám to líbí nebo ne, korejci v současné době v elektromobilitě skutečně válcují konkurenci.

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

No nevím, nejprodávanější EV je zdaleka Nissan Leaf. A ten má větší baterii a delší dojezd.

E.M.
Host
E.M.

Ano, nejprodávanější je skutečně Leaf. Mně šlo ale o technickou úroveň, což jsem měl asi více zdůraznit. Mimochodem Leaf (po faceliftu, 40 kWh) má navzdory větší baterii v praxi přibližně stejný dojezd jako Ioniq. Důvodem je vysoká spotřeba, navíc má pomalejší DC nabíjení a i v dalších aspektech je Leaf technicky podřadný.

Michal
Host
Michal

Stačí se podívat na jejich nabídku a hlavně cenovku. Jejich elektromobily mají dobrou výbavu, skvělý dojezd a cenovka není přemrštěná jako u konkurence, takže bych řekl, že p.Jirka se nemílí a Hyundai se opravdu řadí k jedním z TOP výrobců 🙂

Partneři