Stát plánuje stavbu servisních a zásobovacích lodí za 205 milionů, budou sloužit i jako čerpací stanice
Výletní loď v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jediná státní servisní loď slouží od roku 1998 v Praze, zmodernizovat ji ale podle ŘVC nelze.
ŘVC by mělo a mohlo navrátit se k „tradici“ pražské firmy České Loděnice Praha Liben ! Dnešní generace tuto pražskou činnost nepamatuje a nezná. Pražské říční sací bagry pro sssr , byly sice zastaralé ale výkonné a fungující exportní výrobky. Dnes je ČR spíše odkázána na komerci a nákup z ciziny než vývoj a výroba vlastních.
Jeste by mohla prodavat parky v rohliku a tocit pivo.
Co to je za podnik todlencto RVC, ze za prachy obcanu provozuje byznys (zrejme nevydelecny) pro zabavu par stovek vyvolenych?
Podobně poskytuje palivo pár vyvoleným letiště Praha a světě div se také CNG čerapčka v autobusových garážích. No může si snad normální človkě koupit autobus?
Kdysi byl symbolem zazobaného zbohatlíka a zloděje mobilní telefon… kdysi před tím automobil a ještě dříve kvalitní boty. Vypráskat ševce, živnostníky! Bosky budete chodit!
O lodě jsem se nikdy moc nezajímal, tak mi to možná někdo vysvětlí.
23 let (tedy výroba v r. 1998) a je na konci životnosti?
Jako klasicky u vsech veci v cr chybi pravidelny servis.Jednou za par let natreni barvou bohuzel neni servis.
Spíše se od té doby zpřísnil nějaký předpis a tak se reko nevyplatí. Něco jako by byla přestavba Šukafónu podle soudobých pevnostních norem…
Já jsem to pochopil tak, že stará loď nemá dvojité dno, bránící ekologické havárii. To bych pak chápal.
Já zas pochopil, že se dá u současné lodě tankovat jen nafta a přestavba se nevyplatí.
Podle mě je to dobrá služba, co by si na sebe vydělala. Nebo by to mohlo jít do pronájmu, jako odpočívadlo u dálnice, také postaví ŘSD z našich peněz a pronajme.
Pokud si na sebe něco vydělá, není důvod, aby to provozoval stát. Pokud ne, nabízí se otázka, jestli to je skutečně nepostradatelná veřejná obslužnost, nebo se bez toho všichni obejdou.
Vždyť to v tom článku je, že jde o provizorium zbastlené ze starých plavidel, které odporuje současným normám.
Jedná se o tlačný remorkér a tlačný nákladní člun zhruba z počátku osmdesátých let (+/-).
„Výroba“ spočívala v umístění nádrží, čerpadel, regálů, schodů, zastřešení, apod. v rámci nákladního prostoru člunu.
Od té doby se jen vše v oblasti bezpečnosti a nově také ekologie zpřísňuje.