Nejsem si úplně jistý, zda to přinese to, co se od zákazu očekává, to je plynulost dopravy. Jezdím po D1 osobním autem i několikrát za týden a situace mi přijde spíš horší. Mnohdy totiž zpomalují a brzdí dopravu ne řidiči nákladních aut, ale spíš dodávek a osobnich, kteří za volant dřimou, hrají si s telefonem nebo prostě jedou pomalu, mnohdy stejnou rychlostí jak právě nákladní auta.
To nerozšiřování je příčinou přetížené dopravy? Já mám za to, že problém je v brutálně velké spotřebě lidí. Rozšiřování komunikací je právě to řešení následku.
Ne, nadjezdy jsou stavěny na uspořádání 3+3. Pilíře u odstavných pruhů u většiny nejsou- nahradil je jeden uprostřed. Jsou jen u vyšších nebo delších nadjezdů a i tak v dostatečné vzdálenosti.
Lehomirak
6 měsíců
Tak snad budou profíci dodržovat taky mezi sebou rozestupy, aby se mezi ně osobák vešel, když bude chtít třeba k pumpě nebo pustit nějakýho rychlíka… Je to prostě o ohleduplnosti. Mohou si za to sami, kdyby předjížděný jednoduše na chvilku ubral, tak by ten problém vůbec nevznikl.
Jan
6 měsíců
Tak to teda držím státu palce s vymáháním…
Michal 220
6 měsíců
V cizině na 2 pruhu mají taky klidně 40km zákaz předjíždění vč karavanů,vozíků i OA.Doprava tím zdražuje(hodně) a zaplatíme to všichni ale jako + bude více pracovních pozic.
David
6 měsíců
Bych radši měl policejní drony na tři-pruzich na stredoproudare. No a vážení. Kamiony a karavany. By si to pak ty špunty provozu rozmyslely.
Kodl
6 měsíců
Roky zpátky kolem toho bylo nesmyslných keců jak to nejde a zkolabuje doprava pokud ne ve střední Evropě tak určitě v ČR. No a ejhle, najednou to jde a je to tady. Díky bohu za to každopádně z mé perspektivy.
Zrzek
6 měsíců
Tak se aspoň docílí jiného extrému, pravý náklaďáky kolem 80km/hod. a v levý osobáky a autobusy kolem 100km/h. Z tohoto důvodu jsem eliminoval D1 z mé mapy a vytvořil si vlastní cesty na vykládky mezi Prahou a Jihlavou.
Mám jinou zkušenost: V levém často splašené dodávky 150-160. Závodit s nimi nehodlám, necuká mi oko, že jsem předjížděn, jen se divím (že to jejich řidičům prochází). Autobus, co mě předvídatelně na chvilku ze 140 zpomalí na kilo, neberu jako omezení. D1 nejčastěji spořádané vláčky osobáků v levém okolo těch 130 (předjíždějící těžkotonážní či jinak pomalejší provoz v pravém), i když tu jistou harmonii nezřídka naruší buď nějaký jezdec na gumě, tj. neschopný plynulé jízdy, nebo kretén, co se pověsí na kufr dobrzděním ze 180-190 (velice často Oktávkáři, BMWaři a Passatisti). Propady rychlosti v levém ke a pod 100 způsobují… Číst vice »
Taky nejsem příznivec nějakého bezmyšlenkoviteho vjetí do levého pruhu. Je ostudou ČR, že nejvytíženější tuzemská dalnice při rekonstrukci neprošla rovnou i rozšířením. K těm gumičkarum to je snad největší trest v kterémkoliv pruhu. Drc 70, drc 150, drc 70 a to před sebou nikoho nemají.
Happy
6 měsíců
Už to mělo být dávno. Tohle není o šikaně, ale o plynulosti a bezpečnosti. Neustálé rozjíždění a brždění má vliv na spotřebu a tolik vzývané CO2.
Prasacke predjizdeni zakazano byt muze, stejne jako maji nakladaky zakazano predjizdet, pokud by svou vyrazne nizsi rychlosti zpusobovaly neplynulost v levem pruhu.
Jestlize jsou takto definovane zakazy v praxi obtizne vymahatelne, jevi se plosny zakaz jako omezeni vymahatelne snadnejsim zpusobem.
Z kamionů se stává pomalu lovná zvěř. Chtěl bych vidět, kdo to bude dělat, když jim ŘSD místo pomoci přikazuje jak mají jezdit. Kamioňáci by se měly vzbouřit a alespoň týden stávkovat. Aby bylo vidět, kdo tady drží ekonomiku nad vodou. Šmejdi. Firmy budou prosit, abychom je s kamiony přišly zachránit a odvezli jim zboží.
Kamioňáci by měli především jezdit svou max povolenou rychlostí 80km/h a pak by předjíždění trvalo o dost méně než když jedou všichni na omezovač 90km/h a jelikož má každý jinak sjeté gumy tak je mezi nimi tak malý rozdíl v kterém se nesmyslně dlouho předjíždějí. Dobře jim tak, toto si způsobili jen oni a nikdo jiný.
Belgičan
6 měsíců
„pro vozidla nad tři a půl tuny“, tzn. i některé dodavkáře a autobusy? Představa, jak jedu za naloženým návěsem v kopci pětašedesát a nesmím ho předjet je úžasná.
Dle fotky bude instalovaná dopravní značka „B22a“ – Zákaz předjíždění pro nákladní automobily s dodatkovou tabulkou s časovým vymezením zákazu.
Značka zakazuje řidiči NÁKLADNÍHO automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3,5 t. předjíždět motorové vozidlo vlevo.
Řidič takového vozidla tedy v době 6 -22 hodin nesmí užít k jízdě jiný než pravý jízdní pruh.
Autobus má sice asi 4x větší hmotnost, než 3,5 t., ale z logiky věci jej nelze považovat za nákladní automobil.
Můj otec jezdil Matesem do kopce i 20km/h a nestěžoval si.
Neměl klimu, kvalitní odpružení ani jiné vymoženosti.
Vašek bus
6 měsíců
Ale však je to stejně prd.l platné. 90% kamioňáků jede slušně a ty to bude omezovat a těm zbývajícím 10% je to přesně tam kde se tělo dotýká sedačky ty budou předjíždět pořád a bude jim to jedno. Ano pochopil bych zákaz v nějakém časovém okně dejme tomu od 6 do 22 . Ale tvrdý zákaz však ať se soudruzi vedoucí činitelé podívaj jako to vypadá v té zatáčce před Vídní. Jen za minulí týden mě volalo 5 známých jestli bych neměl čas jet jim naproti po D1 protože ráno vyjeli z Prahy a měli 3 vykládky v okolí Brna… Číst vice »
A plánuje se někdy začít to i vymáhat, nebo se nadále bude spoléhat na to, že jsou slušní (tedy imho blbost, protože slušní nevadí)
JardaP
6 měsíců
Včera bylo pozdě! Léta jsem to omlouval s ohledem na těžký život kamioňáka, ale poslední dobou v klidu několik kilometrů 85 km/h v levém pruhu, stále častější jev. V místech s omezením podstatně plynulejší provoz. Můžete si za to sami, chlapi! Kvůli těmto pacientům – nebudu se omezovat na zemi registrace soupravy k nějaký (mezi)národním verbálním útokům, protože to jde napříč.
Jenomže kamion si předjede a zařad (nepopírám, že občas jsou to sobci), ale spíš mi vadí ti „stodesítkáři“, co jsou schopní jet v levém pruhu i několik kilometrů v domnění, že přejíždí.
Druhou věcí, která reálně hrozí je dlouhý štrůdl kamionů, tzn. pravý pruh 80, levý 110 a kde je ta plynulost?
Borce, kteří ignorují maximální povolenou rychlost a pak brzdí na poslední chvíli ani nezmiňuji.
„Kamion si predjede a pak se zaradi“ sice na papire vypada hezky, avsak kutecnost je takova, ze zacne predjizdet jeden kamion, kteryzto osobaky treba na minutu, dve „odstrihne“, cehoz promptne vyuzije jeho kolega o kousek vic vepredu a zahaji svoje predjizdeni, a tak porad dokolecka dokola. Strudl osobaku po predjeti prvniho kamionu zrychluje a brzdi hned u kolegy, jako na gumicce. To se na to kolikrat muzu vykvaknout a holt si to dudlam 80 za nejakym kamionem, nez riskovat, ze to za mnou na gumicce nekdo nedobrzdi. Apropo je pozoruhodne, ze kdykoliv jedu po dalnici, tak je situace budto takova,… Číst vice »
Mr_nobody
6 měsíců
„Zákaz platí pro vozidla nad 3,5 tuny. Znamená to, že se netýká pouze kamionů.“
Jaké dopravní značení se tedy osazuje? Zákaz pro vozidla nad 3,5 t, nebo zákaz pro nákladní vozidla? V prvním případě by nemohly předjíždět ani autobusy …
To bych autobusákům (a cestujícím v nich) nepřál. Pokud by se autobusy taky musely táhnout jako smrad v té kamionové hradbě (a před Brnem se do ní hezky s lidmi na palubě postavit), můžeme zapomenout na obvyklou jízdní dobu mezi Prahou a Brnem 2:30-2:35. Autobusy mají slušný odpich a většinou za volanty velké profíky. (Toho, co mi to na D1 minulou sobotu poslal do levého přede mě bez blinkru, byl to zelenej Flix, nepočítám.) Jinak co říká značka B22a: „(…) na vozovce se dvěma a více jízdními pruhy v jednom směru jízdy nesmí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující… Číst vice »
To byste se divil, kolik lidí neví, že autobus nepatří mezi nákladní vozidlo. Viz třeba kolik lidí si myslí, že značka „zákaz vjezdu nákladních vozidel“ platí i pro autobusy.
Je pravda, že „slušně předjíždět“ člověk kamion neuvidí. Buďto musí mít dálnice aspoň tři pruhy, nebo ten kamion zrovna nikoho za sebou nemá.
A kdyby někdo předjížděl slušně, všiml by sis toho?
Dobrý den,
Nikde se neřeší , že dopravní značka “ velký červený nesmí předjíždět malý černý “ platí i pro soupravy delší 7 metrů.
Takže větší osobák se středním vlekem jedou z Prahy do Brna také pouze v pravém pruhu .
Uvědomuje si to někdo?
Je to za 6 bodů.
To jste zjistil kde? Týká se to jen náklaďáků nad 3,5 tuny:
https://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/zakazove-dopravni-znacky/b22a/zakaz-predjizdeni-pro-nakladni-automobily/
Nejsem si úplně jistý, zda to přinese to, co se od zákazu očekává, to je plynulost dopravy. Jezdím po D1 osobním autem i několikrát za týden a situace mi přijde spíš horší. Mnohdy totiž zpomalují a brzdí dopravu ne řidiči nákladních aut, ale spíš dodávek a osobnich, kteří za volant dřimou, hrají si s telefonem nebo prostě jedou pomalu, mnohdy stejnou rychlostí jak právě nákladní auta.
Kazdych dvacet kilometru vlacek kamionu, ktery predjizdi mnohem delsi vlacek osobnich aut, ktera jedou jen o neco malo rychleji. Sobota rano.
Když jsem tu uváděl odstrašující příklad dálnice do Verony, kde se toto děje skoro nonstop, tak jsem dostával mínusy. Teď už je to i na D1.
Řeší se následek a ne příčina. Nikde jsem nečetl, že se připravuje rozšíření D1 na 3+3 v celé délce. Tím nechci říct, že tento zálaz nepodporuji.
Osadit dopravní značky je rychlejší a levnější, než bojovat za to, co navrhujete.
To nerozšiřování je příčinou přetížené dopravy? Já mám za to, že problém je v brutálně velké spotřebě lidí. Rozšiřování komunikací je právě to řešení následku.
Věřím ale, že jste četl, že se ve velkém teď staví D35, která má ulevit právě D1.
To ani nikdo rozšiřovat nebude. Nové mosty a hlavně přemostění má pilíře blízko sebe.
Mosty jsou nachystány na 3+3.
Nejsou, těsně u odstavných pruhu jsou pilíře. O mostech po kterých se jezdí ani nemluvím.
Ne, nadjezdy jsou stavěny na uspořádání 3+3. Pilíře u odstavných pruhů u většiny nejsou- nahradil je jeden uprostřed. Jsou jen u vyšších nebo delších nadjezdů a i tak v dostatečné vzdálenosti.
Tak snad budou profíci dodržovat taky mezi sebou rozestupy, aby se mezi ně osobák vešel, když bude chtít třeba k pumpě nebo pustit nějakýho rychlíka… Je to prostě o ohleduplnosti. Mohou si za to sami, kdyby předjížděný jednoduše na chvilku ubral, tak by ten problém vůbec nevznikl.
Tak to teda držím státu palce s vymáháním…
V cizině na 2 pruhu mají taky klidně 40km zákaz předjíždění vč karavanů,vozíků i OA.Doprava tím zdražuje(hodně) a zaplatíme to všichni ale jako + bude více pracovních pozic.
Bych radši měl policejní drony na tři-pruzich na stredoproudare. No a vážení. Kamiony a karavany. By si to pak ty špunty provozu rozmyslely.
Roky zpátky kolem toho bylo nesmyslných keců jak to nejde a zkolabuje doprava pokud ne ve střední Evropě tak určitě v ČR. No a ejhle, najednou to jde a je to tady. Díky bohu za to každopádně z mé perspektivy.
Tak se aspoň docílí jiného extrému, pravý náklaďáky kolem 80km/hod. a v levý osobáky a autobusy kolem 100km/h. Z tohoto důvodu jsem eliminoval D1 z mé mapy a vytvořil si vlastní cesty na vykládky mezi Prahou a Jihlavou.
Mám jinou zkušenost: V levém často splašené dodávky 150-160. Závodit s nimi nehodlám, necuká mi oko, že jsem předjížděn, jen se divím (že to jejich řidičům prochází). Autobus, co mě předvídatelně na chvilku ze 140 zpomalí na kilo, neberu jako omezení. D1 nejčastěji spořádané vláčky osobáků v levém okolo těch 130 (předjíždějící těžkotonážní či jinak pomalejší provoz v pravém), i když tu jistou harmonii nezřídka naruší buď nějaký jezdec na gumě, tj. neschopný plynulé jízdy, nebo kretén, co se pověsí na kufr dobrzděním ze 180-190 (velice často Oktávkáři, BMWaři a Passatisti). Propady rychlosti v levém ke a pod 100 způsobují… Číst vice »
Taky nejsem příznivec nějakého bezmyšlenkoviteho vjetí do levého pruhu. Je ostudou ČR, že nejvytíženější tuzemská dalnice při rekonstrukci neprošla rovnou i rozšířením. K těm gumičkarum to je snad největší trest v kterémkoliv pruhu. Drc 70, drc 150, drc 70 a to před sebou nikoho nemají.
Už to mělo být dávno. Tohle není o šikaně, ale o plynulosti a bezpečnosti. Neustálé rozjíždění a brždění má vliv na spotřebu a tolik vzývané CO2.
Prasácké předjíždění je zakázáno dlouho. Kolona kamionů jedoucích 60 v pravém pruhu nebude o moc plynulejší.
Prasacke predjizdeni zakazano byt muze, stejne jako maji nakladaky zakazano predjizdet, pokud by svou vyrazne nizsi rychlosti zpusobovaly neplynulost v levem pruhu.
Jestlize jsou takto definovane zakazy v praxi obtizne vymahatelne, jevi se plosny zakaz jako omezeni vymahatelne snadnejsim zpusobem.
Bohužel…
Z kamionů se stává pomalu lovná zvěř. Chtěl bych vidět, kdo to bude dělat, když jim ŘSD místo pomoci přikazuje jak mají jezdit. Kamioňáci by se měly vzbouřit a alespoň týden stávkovat. Aby bylo vidět, kdo tady drží ekonomiku nad vodou. Šmejdi. Firmy budou prosit, abychom je s kamiony přišly zachránit a odvezli jim zboží.
A teď tu o Červené Karkulce. A bez hrubek, bych prosil.
Kamioňáci by měli především jezdit svou max povolenou rychlostí 80km/h a pak by předjíždění trvalo o dost méně než když jedou všichni na omezovač 90km/h a jelikož má každý jinak sjeté gumy tak je mezi nimi tak malý rozdíl v kterém se nesmyslně dlouho předjíždějí. Dobře jim tak, toto si způsobili jen oni a nikdo jiný.
„pro vozidla nad tři a půl tuny“, tzn. i některé dodavkáře a autobusy? Představa, jak jedu za naloženým návěsem v kopci pětašedesát a nesmím ho předjet je úžasná.
Dle fotky bude instalovaná dopravní značka „B22a“ – Zákaz předjíždění pro nákladní automobily s dodatkovou tabulkou s časovým vymezením zákazu.
Značka zakazuje řidiči NÁKLADNÍHO automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3,5 t. předjíždět motorové vozidlo vlevo.
Řidič takového vozidla tedy v době 6 -22 hodin nesmí užít k jízdě jiný než pravý jízdní pruh.
Autobus má sice asi 4x větší hmotnost, než 3,5 t., ale z logiky věci jej nelze považovat za nákladní automobil.
Zákaz platí pro vozidla nad 3,5 tuny – tedy i pro Rumuny s naloženýma vrakama z Německa. Hahaha, to bych chtěl vidět aspoň jednoho, co to respektuje.
Můj otec jezdil Matesem do kopce i 20km/h a nestěžoval si.
Neměl klimu, kvalitní odpružení ani jiné vymoženosti.
Ale však je to stejně prd.l platné. 90% kamioňáků jede slušně a ty to bude omezovat a těm zbývajícím 10% je to přesně tam kde se tělo dotýká sedačky ty budou předjíždět pořád a bude jim to jedno. Ano pochopil bych zákaz v nějakém časovém okně dejme tomu od 6 do 22 . Ale tvrdý zákaz však ať se soudruzi vedoucí činitelé podívaj jako to vypadá v té zatáčce před Vídní. Jen za minulí týden mě volalo 5 známých jestli bych neměl čas jet jim naproti po D1 protože ráno vyjeli z Prahy a měli 3 vykládky v okolí Brna… Číst vice »
Vsak to je 6-22, ne?
Je to 5-22 h.
Těch 5-22 h se týká jen Jihomoravského kraje. Zbytek má nastaveno omezení na 6-22 h, viz obr. https://crzpravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/D1-kamiony-3.jpg
A plánuje se někdy začít to i vymáhat, nebo se nadále bude spoléhat na to, že jsou slušní (tedy imho blbost, protože slušní nevadí)
Včera bylo pozdě! Léta jsem to omlouval s ohledem na těžký život kamioňáka, ale poslední dobou v klidu několik kilometrů 85 km/h v levém pruhu, stále častější jev. V místech s omezením podstatně plynulejší provoz. Můžete si za to sami, chlapi! Kvůli těmto pacientům – nebudu se omezovat na zemi registrace soupravy k nějaký (mezi)národním verbálním útokům, protože to jde napříč.
Jenomže kamion si předjede a zařad (nepopírám, že občas jsou to sobci), ale spíš mi vadí ti „stodesítkáři“, co jsou schopní jet v levém pruhu i několik kilometrů v domnění, že přejíždí.
Druhou věcí, která reálně hrozí je dlouhý štrůdl kamionů, tzn. pravý pruh 80, levý 110 a kde je ta plynulost?
Borce, kteří ignorují maximální povolenou rychlost a pak brzdí na poslední chvíli ani nezmiňuji.
„Kamion si predjede a pak se zaradi“ sice na papire vypada hezky, avsak kutecnost je takova, ze zacne predjizdet jeden kamion, kteryzto osobaky treba na minutu, dve „odstrihne“, cehoz promptne vyuzije jeho kolega o kousek vic vepredu a zahaji svoje predjizdeni, a tak porad dokolecka dokola. Strudl osobaku po predjeti prvniho kamionu zrychluje a brzdi hned u kolegy, jako na gumicce. To se na to kolikrat muzu vykvaknout a holt si to dudlam 80 za nejakym kamionem, nez riskovat, ze to za mnou na gumicce nekdo nedobrzdi. Apropo je pozoruhodne, ze kdykoliv jedu po dalnici, tak je situace budto takova,… Číst vice »
„Zákaz platí pro vozidla nad 3,5 tuny. Znamená to, že se netýká pouze kamionů.“
Jaké dopravní značení se tedy osazuje? Zákaz pro vozidla nad 3,5 t, nebo zákaz pro nákladní vozidla? V prvním případě by nemohly předjíždět ani autobusy …
To bych autobusákům (a cestujícím v nich) nepřál. Pokud by se autobusy taky musely táhnout jako smrad v té kamionové hradbě (a před Brnem se do ní hezky s lidmi na palubě postavit), můžeme zapomenout na obvyklou jízdní dobu mezi Prahou a Brnem 2:30-2:35. Autobusy mají slušný odpich a většinou za volanty velké profíky. (Toho, co mi to na D1 minulou sobotu poslal do levého přede mě bez blinkru, byl to zelenej Flix, nepočítám.) Jinak co říká značka B22a: „(…) na vozovce se dvěma a více jízdními pruhy v jednom směru jízdy nesmí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující… Číst vice »
Vlak to dává za 2.15 hodiny
2.35
To byste se divil, kolik lidí neví, že autobus nepatří mezi nákladní vozidlo. Viz třeba kolik lidí si myslí, že značka „zákaz vjezdu nákladních vozidel“ platí i pro autobusy.
Zákaz pro nákladní vozidla.