Stát odhalil, které dálkové vlaky nabídne k provozu i konkurenci Českých drah

RegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhyRegioShark od výrobce Pesa Bydgoszcz. Autor: České dráhy

Ministerstvo dopravy odhalilo, na jakých tratích čeká v příštích měsících České dráhy obhajování kontraktu na provoz dálkových vlaků i proti

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Klauda

Zrovna nedávno jsem si v Landshutu fotil které vlaky z důvodu nemoci nepřijedou u soukromé firmy Agilis. A zrovna u nich jsou výpadky časté. Nedávno místo třívozové jednotky jeden bus náhradní dopravy a cestování o hodinu delší. Tak jenom že soukromník není vždy výhra.

Moza14

Jinými slovy se dá říci: „Stát odhalil, které dálkové vlaky půjdou v příštích letech do pr****. Ač jsem odpůrcem velkého státu, firem, které stát vlastní a přitom nemusí, z vlastní zkušenosti vím, že „předražený“ státní dopravce není až tak špatná věc za situace, kdy stát není schopen uzavírat s dopravci pro občany výhodné smlouvy. My severočeši s tím máme bohaté zkušenosti… BusLine, „nejvýhodnější a nejlevnější“ dopravce prostě přestal jezdit, občané ať si trhnou nohou. V Teplicích (kde jezdí Arriva, vybraná na základě ceny), vynechává každý druhý spoj, Arriva se vymlouvá, že nemá řidiče (bodejť by ne, když je pokutují i… Číst vice »

vendelín

no ale objenavatel přece ušetří a vo tom to ne? 🙂

Vašek

A můžete mi prosím říci, proč se většina linek soutěží jen na tři roky? S takovou tam moc velká kvalita jezdit nebude, neb kupovat vozy jen na tři roky se nikomu nevyplatí… Takže trasy nejspíš zůstanou u ČD.

Petr.R

u té R8 je to proč na 8let?Když se začne stavět, tak budou problémy, ale neviděl bych to za 8 let.

liberal shark

Proč tam není trať Praha – Tábor – České Budějovice ? To je zase taková švindl-liberalizace, aby ČD náhodou nepřišly o lokální monopol :-((.

Elb

Protože věci dost zjednodušuje a i zlevňuje, když dvě souběžné linky zajišťuje jeden. Moc nerozumím tomu, kdo by tak vysoký počet lokomotiv a vozů, které budou ještě za chvíli potřeba dost posilovat, protože to začíná kolabovat již teď, zajistil. A už vůbec netuším, kdo jiný zvládne odjezdit výluku, až se bude měsíce jezdit nickolejně a ty vlaky bude potřeba zdvojnásobit.

Vendelín

tak to má být, tak je to správné. nepříznivé období odjezdí České dráhy a pak se to teprve přidělí soukromníkovi.

Petr.R

čd jsou národní dopravce nebo chcete jim to vzít?

Elb

ty češtinu budeš muset moc ještě učit někde

Jiří Šrámek

To bylo nepovedené Haiku

Vendelín

Leč pravdivé. Bohužel a s podporou MD.

Vendelín

No rozhodně nějakou zvláštní podporu ze strany vlastníka nevidím.

Brumla

Tak tak přesně tak to je

Anjel777

Ex 2 : to by ma zaujímalo,kde by v Žiline napr. Regiojet odstavoval súpravy a lokomotívy. Źst. Žilinu čaká rozsiahla modernizácia .A na druhej strane,je isté,že Jančura bude musieť opustiť pre neho zatiaľ výhodné Smíchovské nádražie.T.č. na expresoch Praha-Horní Lideč-žilina sú radené aj jedálne vozne.Čo má Jančura ? Asi 5 jedál.vozňov,ktoré sú odstavené na Smíchove a zarastajú kopřivou 🙂

Elb

Tohle není třeba brát vážně, hrozí maximálně tak motorová trakce, stejně jako DB odpadají hlavně ty malé výkony.

Pibik

Sice to není žádná pravá liberalizace, ale s čím více tratí ČD odpadnou, tím lépe. Koridor Praha-Ostrava je třeba dočistit, tam už to mají modří nahnuté, stačí ještě párkrát šťouchnout a sesypou se.
Kdyby jim sebrali R8 a R18, bude to fajn.

Elb

Hm, přitom by jeden řekl, že do Ostravy je to pořád nejvytíženější dopravce.. R8 a R18 je dost vlhkým snem, protože na tohle nikdo nemá kapacitu a ni ji rychle nevytvoří, navíc pokud by to někdo nepřevzal i přímo s R9, tak to bude znamenat jedině snížení kapacity pražského a nebo minimálně brněnského uzlu.
Jinak jsou to TY linky R8 a R18.

Pibik

Brno-Bohumín doufám, že dojde ke změně v přímém vlakovém spojení, aby cestující nemusel kvalitu hledat v autobusech. Občané druhého a třetího největšího města si zaslouží změnu, čekají již příliš dlouho, tak to prostě je. Nebo co máte proti těmto občanům?

Elb

Nevím co bych měl mít proti nějakým občanům, prostě jen vidím, že spojení linek Praha-Brod-Brno s Brno-Bohumín přináší efektivitu, docela rychlé spojení Ostravy s Vysočinou a kapacitu brněnskému uzlu, protože co přijede od Kralova Pole, jede dále na Vyškov, kdo by ty dvě ramena rozdělil na dva za současné situace uzlu, vyžene další osobáky. Co vy máte proti nim? Ty vlaky nejsou žádná boží katastrofa, kdy stejně během smlouvy se ta trať rozkope a přinese to řadu omezení, chvíli opět i nutnost autobusů v polovině trase, tedy nutnost více souprav, než vůbec teď jezdí. Já ve voze Aee 151/145 netrpím,… Číst vice »

X 1

Elbe, to než bude, tož budeme mít oba fousatý vnoučata, co budou chodit venčit psa, nám na hroby.
😉

jan

Jo? Lepší? A v čem to bude lepší. A pro koho?

Karel

Jsem zvědav, jak by jste jezdil třeba na víkendovou špičku, když by trasu Praha – Ostrava dostal třeba RJ. To aby jste si kupoval jízdenku týden dopředu a pak se strachoval, jak pojedete, když by jste se z nějakého důvodu zdržela a vlak vám ujel a další by byl už vyprodán. Již v současnosti bývá RJ v pátek odpoledne a v neděli vyprodán dopředu. A pak je ČD dobrý, třeba i na stojáka. Nebo si myslíte, že by Jančura držel záložní vozy na to, aby mu po celý týden stály a použil je jen v pátek a v neděli ?

Alex, Havířov

Pleteš si dvě věci – komerční linky a státem objednané. To co píšeš se týká komerční linky Praha – Ostrava – Košice. Ta je čistě v režii dopravců, jinak si ji zorganizují, do toho stát nemá co kecat. Ale linka R8 stejně jak kterákoliv další se seznamu je linka objednána mínisterstvem dopravy, tam budou platit podmínky, jaké určí stát, který tu linku dotuje a ne jaké dopravce. Takže toho se strachovat nemusíš. Lidé na trati Plzeň – Žatec – Most, kde místo ČD úspěšně jezdí GW, se také takhle strachovat nemusí. Jízdné je každý den stejné, ať je špička nebo… Číst vice »

Petr

České dráhy to mají nahnuté ???? Co to je za blbost. Ach bože to se mi snad jen zdá. Jeden větší chytrak jak druhý…..

Zdeněk

Asi toho moc o železnici nevíte, že. Jinak by jste nemohl plácat takové hlouposti.

Pibik

Ve špičce nejprve profrčí narvaná 12-ti vozová souprava RJ, pak narvaná 5-ti vozová LE a nakonec poloprázdná 4 (občas 5-ti) vozová ČD.. Noční dálkové soupravy na Slovensko již ČD ztratilo zcela, tam je to nula celá nula. RJ rostou v desítkách procent za rok. Zatím stát s ČD úspěšně blokuje vstup dalších peněz do dálkové železnice za nemalé prostředky, ale stav, který vidíme na dálkové autobusové doprav je nezadržitelný vývoj v celé Evropě, dostihne pak železnici. Nakonec to skončí tak či onak privatizací předluženého ČD do rukou soukromého kapitálu, Kellenr bude mít hodně práce ze šrotiště ponechat něco kloudného do… Číst vice »

Glum

No jasně koridor dejte soukromým dopravcům a pak se nediv až pojedeš někam na výlet mimo koridor , že budeš muset cestovat s ČD a čekat na připoj třeba 2 hod.Měl by sis promyslet o čem dopravní komplexnost je.

Bery

A rekl uz jim nekdo, ze celositovej tarif bude az nekdy kolem roku 2021, kdy se tim padem budou take menit i podminky, takze delat poptavku ted je pitomost ? Nebo je to z jedne kancelare do druhe na MD prilis daleko ?

Jan Semela

By mně zajímalo R18: To si někdo pořídí 3 diselové lokomotivy, aby po roce 2023 jezdil jen s elektrikou? A jak bude řešit různá zpoždění. Bude v Luhačovicích stát náhradní souprava? Předpokládám, že ČD to s regionovou soukromníkovi vozit nebudou.

Elb

Jako by byl problém si nějaký starý diesel pronajmout.. Věc kterou spíš nikdo není schopen překonat bude nabízená vozová kapacita, Indie se stupňuje, šesti, sedmi vozové luhačováky se začínají měnit v konzervu sardinek, takže se budou muset pěkně prodlužovat.

a8n

Po jakém roce 2023? SP na Luhačovice nebyla schválena, tam se nejspíš těch 9 let vůbec nekopne.

Pavlik

Ještě víc se ta návaznost / síťovost rozdrolí. Dneska např. není šance jet Pendolinem z Prahy a v Olomouci přestoupit na rameno směr Přerov-Otrokovice. Ty přípoje od Pendolina v Olomouci (směr Přerov-Otrokovice) byly, ale byly zrušeny. Když jsem se dotazoval na MD, tak odpověď byla, že mají cestující používat Rx Praha-Luhačovice….

Radek Janata

Přípoje nemohou být z všeho na všechno.
Tak ideální železniční síť bude možná tak ve Švýcarsku za 20 let (mají plán modernizací, který k tomu míří). A pokud je nutno obětovat nějaký přestup, je lépe obětovat, ten, kde je náhrada, zde zmíněnými Rx (většina nešotouškých cestujících navíc silně preferuje spojení bez přestupu).

železničář v důchodu

„Ty přípoje od Pendolina v Olomouci (směr Přerov-Otrokovice) byly, ale byly zrušeny.“ A nebylo to třeba i proto, aby ty italské výtvory nebyly přeplňovány velkou frekvencí do Olomouce na úkor prostoru pro „delší“ frekvenci až do Ostravy či dokonce na Slovensko? I Jančura (a „paštikář“ asi také) snad přece také nabízel místa (= místenky i ceny jízdného) podle nějakých kvót pro jednotlivé relace, aby mu zbytečně neunikaly výhodnější „kšefty“ a „nevozil vzduch“ na většině tras svých vlaků – zda a jak to dělá nyní, nevím, protože jeho vlaky nejezdím, ale určitou logiku takový přístup má: například v Čerčanech také nezastavují… Číst vice »

František

Čím dálkovější vlak, tím méně těsnějších přípojů. Mně to přijde v pořádku. Rozhodně lepší, než aby byl na vše přípoj jen od expresu, zatímco vzájemné vazby místních vlaků zpřetrhány, jako se to děje. Logickým výsledkem je pak požadavek na zastavování expresů všude…

Pibik

Hra na liberalizaci železnice. 😀 Dokumentuje pouze schizofrenní stav, stát nechce pustit dříve dobytá území, ale není již schopen udržovat velmi vysoké doplatky pro jeho nerenatabilní a zastaralé ČD. Hraje se hra krok doleva, krok doprava a čekání, že to nějak vyhnije, nebo to vezme na bedra někdo státní a pak se mu to hodí na hlavu. Ale svobodný trh a politika je sfiňa, tlačí to čím dále více..

jan

Není schopen udržovat? Když státu neustále rostou příjmy a daně? Státní výdaje brutálně rostou. A investice a dotace do železnice téměř nerostou?

Elb

K těm velmi vysokým doplatkům, jste seznámen se situací, kdy se vlaky do Ostravy přestaly po vstupu konkurence objednávat a státu se s nimi zvedly náklady během několika málo let na více než šestinásobek, což vedlo ke zrušení důchodcovské slevy a i jiným škrtům, aby se udržela hladila nákladů MD na stejné částce, jako předtím?

jan

Poptávkové řízení je strašná mr.ka. Když neumí soutěžit dle zákona tak proč to teda dělají.
Brno Bohumín. Tak co, tak nebudu jezdit do Brna vlakem nebo přes Břeclav. Ale co bude fakt blbé, že to tvoří páteř celého kraje. Všech návazných tratí. A pokud na to bude jiná předražená jízdenka. Nikdo tím jezdit nebude. A tím chcípnou návazné tratě. Což je možná cíl.

Petr766

Tak ono jet vlakem je dneska pomalu za trest na této trati. To už je lepší si v OL přeskočit na bus přímo u nádraží. Kolikrát to vyjde líp než přímo vlakem ČD i finančně

Elb

Časově ale určitě ne, nevím co na těch vlacích za trest, pořídit si zadarmo místenku nebo připlatit za jedničku mi tedy ještě nikdy neublížilo.

Alex, Havířov

Když si tak prachatý, že si můžeš dovolit jedničku, tak Ti tyhle články mohou být ukradeny. Někdy proto pro Tebe možná vyjde nejvýhodnější taxík…
Já u každého spojení hledám jen tu nejlevnější variantu a na trase Ostrava – Brno je to RJ Ostrava – Olomouc (lowcost) za 44 Kč a pak Arriva Olomouc – Brno za 69 Kč. Sice to už je autobus, ale mnohem levnější než předražený a absolutně nespolehlivý vlak po přetížené jednokolejce.

Radosto

R8 vítám. Ačkoliv je problém i v trati (část vede jednokolejkou), tak bych rád jezdil v moderním vagonu aspoň s klimatizací. Snad to uhájí ČD, ale s moderními vozy.

jan

Je pravdou, jedno BMZ by tam mohli dát. Ale třeba první třída je docela kvalitní. Si musíme vybrat. Buď státní dopravce nebo zkrachovalý státní dopravce a finty.. Ale tak alespoň si borci odjezdí hromadu výluk. Už nyní je tam docela hromada pomalých jízd. Takže zdá se, životnost trati opět končí.

MartinM

Tak já naopak R8 nechápu, protože prakticky po většinu doby platnosti smlouvy, bude trať mezi Přerovem a Brnem rozkopaná, takže se bude ještě jezdit autobusy nebo odklony..

Radosto

To je taky pravda. Na to jsem však taky myslel. Ostatně už teď jsem radši za výluky, protože ta cesta autobusem bývá pohodlnější a občas i rychlejší (když bus jede na konečnou v Brně)

Martin1

To znamená, že ze seznamu vypadla linka R14/15 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem?

Vít Jůza

O Pardubice – Liberec ve Zprávě o železničním trhu, na niž odkazováno … již vyhrály ČD. Aby ne, věděly, kolik dostávají z různých stran, zejména od krajských integrovaných dopravních systémů, zatímco Arriva s tím možná tak přesně a jistě nemohla počítat.

Martin1

Vyhrály, ale na dva roky… Jinak byla už několikrát plánovaná velká soutěž.

Robert

Tak to jsem zvědav na podmínky a výsledek. Kafe zdarma a noviny jsou fajn ale jsem zvědav zda MD bude chtit po všech i opravdu drahe a náročné věci jako např multifunkční vozy speciálně uzpůsobené pro přepravu vozíčkářů a nebo zda soukromnikum někam uhne aby je pořizovat na rozdil od ČD nemuseli a hned byli levnější………

Dominik

Bych to spíš viděl na to uhíbání, protože my se přeci musíme tvářit, jak je soukromník důležitý, tak aby se náhodou neurazil jako na Slovensku.
Vidíme to i v případě Ústeckého kraje.

X 1

Dominiku, v Ústeckym kraju budou ale nízkopodlažní vlaky od Jančury.
Jo, jsou staršího data výroby ale stále jsou lepší než 90% toho co u nás jezdí.

Dominik

No uvidíme, jal cestující třeba do Prahy, či ještě dál třeba na Vysočinu budou nuceni kupovat si 3 lístky, protože jednou to bude regiojet, pak České Dráhy a pak třeba GWTR, ani si nejsem jistý, jestli Jančura bude držet pokladny ve stanicích.
Ideální stav je prostě ČD doprava v rámci ZDO soukromníci na sebe, hlavně Jančura křičel jak je snadné jezdit bez dotací, ale že to neprokáže i na regionálních tratích?
A v neposlední řadě je jakákoliv soutěž defacto poškozováním podniku ve vlastnictví státu a takto by se řádný hospodář chovat neměl.

X 1

Bez dotací v regionální dooravě, nejezdí nikdo v evropě ! To si zapamatuj až budeš příště argumentovat.
Bez dotací se jezdí jen v dálkové, tedy IC/EC.

Jízdenku na vícero dopravců, vyřeší Cendis se svým národním ticketem.
V Německu taky přijdu k automatu a koupím si lístek a jedu a je mi šumafuk s kým. DB, Abellio, Keolis a opět
DB a ČD a nakonec Berlínskej dopravní podnik a jeho S- Bahn.
Prostě jedna jízdenka z jednoho automatu (ze dvou), ve dvacetitisícovém městě. A šluß.

medvěd

Opravdoví hospodáři ???? Uředník vybere trať na soutěž, komise vybere dopravce. Nový dopravce jezdí a stát cáluje. Když ale skončí, že se mu to nerentuje , kdo bude jezdit? Počítá s tím někdo? NIkdo. Údržba tratě stojí víc, SŽDC zruší trať. Cestující se naučí jezdit auty nebo budou jezdit autobusy. Takto se provádí destrukce železniční dopravy. Její vybudování stálo xx miliard Kč. Až budou volby, zas bude chvástání, že prioritou je železnice. Úředník totiž neví, že železnice neslouží jen k dopravě cestujících ale i k dopravě nákladu. To vyřešili kamiony , dobrá. Potom máme rozmlácené silnice! Proč se kamiony neváží… Číst vice »

Pavel

Zkuste říct patrikovi co z toho, a kamiony se dostanou před žabičky, krtky, hlodavce, ptáčky 🙂

Radosto

Ten komentář to je dadaismus. Proto jen poznámku. Existují smlouvy.

Vendelín

chacha, jste mne rozesmál. Viděli jsme to loni u autobudů.

Radosto

Tam byl jiný problém. A víc říct nemůžu.

Vendelín

Nesmyslný a nekoncepční zásah vlády. To ano. Určitě by bylo správné a z hlediska dění i zajímavé držet se vysoutěžených smluv. A myslíte, že v případě železniční dopravy to bude jinak?? Doprava je velké politikum. Takže smlouva nesmlouva…

Petr766

A když se to nebude rentovat správnému dopravci tak s tím sice asi nesekne ale bude chtít víc peněz. Tak to můžeme v případě opačném klidně doplatit soukromému dopravci

železničář v důchodu

Nemusí jít jen o faktické „doplacení“: stačí, když si někdo nabere výkony (a někdo mu je neopatrně přidělí), pro které pak nemá pokrytí – a k čemu pak jsou peníze, když za ně není co a kde koupit?

T.H.

No jo, přidělovat se musí opatrně, hlavně aby nepřišel zkrátka ten Jediný Správný, co má pro všechno pokrytí, pokud se mu teda žabotlam už definitivně nerozpadne…

železničář v důchodu

Na to, proč nechal definitivně rozpadnout „žabotlamy“, se ptejte současného „generála“ – třeba nám to pomůže včas ozřejmit, jak nechá postupně „definitivně rozpadnout“ celé ČD – a ani k tomu nebudou potřeba ti „priváti“ …

noerf

Přijde mi to trochu jako komedie. Místo poptávky na koridorových tratích, kde lze jezdit bez dotací, se řeší nesmyslné rychlíky na 3 roky. Dle mého názoru by u EX2 a R18 stačilo navázat v Olomouci přípoje na spoje jedoucí do/z Ostravy. Alternativně použít model ze Švýcarska, kde jedou dvě spřažené jednotky a následně se rozpojí/spojí. Trať Praha – Písek – České Budějovice je historický přežitek, který lze vyřešit v úseku Praha – Beroun (Zdice) rychlíky na Plzeň, v úseku Písek – České Budějovice spěšnými vlaky, oba úseky elektrifikované a v úseku Beroun (Zdice) – Písek osobními motorovými vlaky. Při dobrém… Číst vice »

Milan

Dalo by se souhlasit snad jen s ukončením R26 v Písku. V žádnén případě ale se ztrátou přímého spojení z Prahy. Každý přestup navíc snižuje atraktivitu spoje. Vzhledem k trasování přes Rudnou, bych ale navrhnul zastavování minimálně v Rudné a možná i Loděnici.

Pavel

noerf: Kdypa jste jel naposledy vlakem do Zlína? Tyto nápady s R18 si raděje nechte pro sebe, představa, že ta velmi početná tlupa lidí se bude muset vmačkat mezi ostravaky je úplně mimo mísu.

To

Tak ono by větší smysl měla relace např. Praha – Strakonice/Sušice (Pha-Šumava). Ovšem tuto relaci naplníte třeba 2x denně nebo víkendy. Na druhou stranu rychlíky Příbram/Písek – České Budějovice mají také smysl.

Radek

Jenže soukromník snáz sežene motorové soupravy, zvlášť na tak krátkou dobu se mu nemůže vyplatit shánět elektriku. Tak možná proto ty motorové rychlíky.

železničář v důchodu

„Trať Praha – Písek – České Budějovice je historický přežitek“
V případě nemyslícího žvanila je takový přihlouplý názor samozřejmě svatý: nikdo soudný pochopitelně nebude běžně jezdit mezi Prahou a Českými Budějovicemi přes Příbram a Písek, ale to neznamená, že takový vlak s adekvátní kapacitou nenaplní cestující na dílčích kratších relacích (jak lze ostatně dokonce i odpozorovat při každé cestě takovým vlakem). Osobně bych ale také dal přednost koncepci dvou v Písku vzájemně navazujících vlaků relací Praha – Písek – Strakonice – Sušice a Písek (město) – České Budějovice …

To

Nenapsal bych to lépe. Klidně by mohl být spoj Příbram – ČB. Fascinuje mě, jak většina lidí si myslí, že cestující musí jet celou trasu spoje, jinak je spoj k ničemu. Kolik lidí jede trasu Pha – Košice nebo Praha – Budapest či Praha – Cheb?

VRT

Přesto je řada lidí schopna všude papouškovat, že VRT budou k cestě Praha-Paříž/Berlín/Vídeň a kolik takových lidí asi bude.

raddie

To ale trochu VRTíte jablíčka s hruštičkama 😀

VRT

Jak přesně? Šlo by vysvětlit?

X 1

Vrťáku.
Proti své vůli jsem byl donucen využít několikrát vlak railjet v trase Praha-Vídeň. Musím říct, že kdyby byl Railjet na patro, tak by tolik lidí nestálo. Prostě natřískáno. Jsem rád, že už tam nemusím.
Za to trasu do Hamburku využívám celkem furt. A musím říct, prázdniny, neprázdniny, je to to taky furt plny.
Se divím, že nic přes den nejezdí do Lipska. To jen postřeh z Drážďanských přestupů.
A trať do Písku?
To se fakt nedá srovnávat.
Srovnávat můžeme jedině stav kolejové infrastruktury. Trať do Písku vypadá jak koňka a koridory tak budou vypadat za chvilku.

železničář v důchodu

„Se divím, že nic přes den nejezdí do Lipska. To jen postřeh z Drážďanských přestupů.“
Asi to Němcům nezapadá do jejich „dopravních konceptů“ (a taktové dopravy) …

X 1

Tak Deutsche takt, se teprve buduje.
Ale trasa Dresden-Leipzig, je dost využívaná nakladní dopravou. A omezovat něco, co zaplatí víc ja EC, by znamenalo, pomalu zařezávat slepicu, co snáší zlaty vajca.

X 1

Třeba takovej spoj Pendolina Olomouc – Cheb, využívám dost často. Kdyby jezdilo něco častěji z Brna do Hamburku, tak bych se nemusel furt nervovat, jestli stihnu přípoj. Jo a taky by v Brně mohli postavit nějaké nádraží. To, že se v Brně přestupuje v asylovém domě, je děs.
Dokonce znám lidi co využivaly spoj Brno – Jeseník, v celé délce spoje. Potem to tak zredokovale, že přešly do auta, nebo se přestěhovaly.

František

Stačí dům pořádně uklidit od nánosů, vyčistit a řádně vybavit, místa je tam kupodivu dost.

železničář v důchodu

Jenže i tam platí, že „když se nechce, je to horší, než když to nejde“: třeba by se totiž pak zjistilo, že to současné nádraží po nějakých meších úpravách bude ještě chvíli stačit a mezitím je lze plynule za provozu přesunout „Pod Petrov“ – a co by si pak počali ODSunovatelé, kteří mají své drápy „zaháčkované“ v bažinách „U Řeky“ …