- Voda •
- Vodní doprava •
- Zprávy
Stát modernizuje přístaviště v Litoměřicích, začal odtěžováním bahna z bočního ramene řeky
Stavba nového přístaviště pro malá rekreační plavidla, Litoměřice. Pramen: ŘVC
ŘVC chce Labe postupně přizpůsobit rekreační plavbě, vzorem je Baťův kanál a Vltava.
a kdy postaví zdymadlo u Ustí nad Labem pro nákladní lodě , to až jim povolí ekoteroristi asi.
Spíš až si seženou pořádné projektanty, kteří nezamrzli myšlením za komančů. V posledních asi 10-20 letech je po celém světě trend odstraňování překážek na řekách a jejich vracení k přírodě blízkému stavu, zjistilo se že kanalizované řeky s vysokými stupni nejsou úplně ideální. (A architektonicky jsou také hnus, protože průmyslová architektura je také hnus v posledních desetiletích oproti minulosti) Inženýři řešící usplavnění Labe ale nejsou s to tento nový trend reflektovat a místo toho iterují nad neprůchodnou stavbou s počátky někdy v 70.-80. letech. Komory pro příslušnou třídu (Va, pokud se nemýlím) jsou přes 100 m dlouhé, s nutnými přesahy… Číst vice »
Rozdíl hladin je daný přírodou. Průtok… nesmí být moc velký, jinak by loď plula proti vodě dopředu, ale při pohledu z břehu by couvala dolů.
Lodní výtah je drahý a to i provozně. Více nižších plavebních komor bude dražích než jedna velká. A mělo by to bez větších škod přežít povodeň. Jak teda na to?
Podotýkám že souběžná železniční trať je přetížená, do 10-15 let se snad podaří přidat jednu kolej Krušnohorským tunelem…
Problém je že ta jedna velká toho zatopí poněkud zbytečně moc a nevyřeší že hned o kousek dál u Malého Března je další problematický úsek. A i ten který by to vyřešilo se zdá být nad ekologicky důležitým místem. Ano, to řešení s více komorami bude pravděpodobně dražší, nicméně z dlouhodobého pohledu asi lepší, než současné minimální s přehradou pod Děčínem, která toho moc nevyřeší a navíc s možností navrhnout o něco přijatelnější řešení. Představoval bych si něco jako umělé peřeje, které by se nacházely v délce nějakých 100 m, podle potřebného spádu, vedle komory. Myslím že v dnešní době… Číst vice »