Stát modernizuje přístaviště v Litoměřicích, začal odtěžováním bahna z bočního ramene řeky

Stavba nového přístaviště pro malá rekreační plavidla, Litoměřice. Pramen: ŘVCStavba nového přístaviště pro malá rekreační plavidla, Litoměřice. Pramen: ŘVC

ŘVC chce Labe postupně přizpůsobit rekreační plavbě, vzorem je Baťův kanál a Vltava.

Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo tento víkend modernizaci dvou přístavišť na Labi v Litoměřicích. Jako důvod uvádí zvýšení bezpečnosti a pohodlí pro zastavení rekreačních i osobních lodí.

Původní přístaviště osobních lodí na Lodním náměstí sloužilo téměř dvacet let pro stání velkých hotelových lodí, v případě menších osobních lodí byl nástup cestujících podle ŘVC nevyhovující. Pár desítek metrů vzdálené přístaviště malých plavidel na bočním rameni bylo tvořeno lehkými málo stabilními plastovými moduly a plavidla k němu zaplouvala jen obtížně.

Molo v přístavišti malých plavidel bylo před několika dny rozebráno, stavební stroje zahájily odtěžování bahnitých nánosů. Na jeho místě bude namontováno nové plovoucí molo tvořené železobetonovými plováky s dřevěnou palubou o délce téměř 60 metrů, kde mezi 7 šikmými výložníky bude moci stát až 14 rekreačních plavidel. Na místě budou molo držet dvě ocelové dalby zavrtané do skalního dna. „Novinkou budou přípojky elektrické energie a pitné vody ke každé lodi a pohodlný bezbariérový přístup po lávce,“ doplnil šéf ŘVC Lubomír Fojtů.

Budoucí podoba přístaviště osobních lodí, Litoměřice. Pramen: ŘVCStavba nového přístaviště osobních lodí, Litoměřice. Pramen: ŘVCStavba nového přístaviště pro malá rekreační plavidla, Litoměřice. Pramen: ŘVC

Na přístavišti pro osobní lodě bude jedna nástupní plocha snížena o jeden metr, aby umožňovala snadný nástup cestujících i na menší osobní lodě. Přípojka elektrické energie má umožnit větším lodím vypnout dieselagregáty. „Stavební úpravy mola přístaviště osobních lodí budou probíhat pouze v době, kdy není plánováno stání hotelových lodí a jejich provoz tak nebude nijak omezen,“ uvedl Roman Krupička z firmy Labská, strojní a stavební společnost, která práce provádí.

Stavební náklady činí 32,4 milionu korun, hradí je Státní fond dopravní infrastruktury. ŘVC chce Labe postupně přizpůsobit rekreační plavbě, vzorem je Baťův kanál a Vltava mezi Českými Budějovicemi a Orlíkem. V Ústeckém kraji chce stát ještě letos zahájit výstavbu nových přístavišť pro malá rekreační plavidla v Ústí nad Labem – Brné, Roudnici nad Labem a ve Štětí.

Tagy přístaviště Litoměřice rekreační plavba ŘVC
4 komentáře