Stát mění pravidla pro jízdu s majáčkem. Nově ho bude mít i hlavní hygienička
Auto s majákem. Foto: FB
Ministerstvo zařazení pozice hlavního hygienika na seznam aut s možností výbavy majáčkem vysvětluje bezodkladnou potřebou řešit epidemii covid-19.
Modre majáky všem , oranžové důchodcům a dětem , IZS červené a vojáci zelené . To se budeme mít . Modré už má teď kdejaký Jouda . Za chvíli budeme jak Rumuni , kde policajt bliká a houká a přesto jede v Koloně a nikdo ho nepouští , třeba to veřejné zdraví bude chránit vlastním tělem tak aby to stihl/a . Jinak stále mi ani po třech měsících nedošla ani první rouška tak snad se dockam. Když to Bureš slíbil tak to tak i bude
Být šéfem Narodního pamatkoveho ústavu tak se nastvu.
Hlavní hygienička už je i památkově chráněná?
Zítra se paní generální ředitelky zeptám, co na to říká. 😉
Nemá se to rozšiřovat, ale rušit. Modrý maják má mít jen policie, hasiči a záchranka a nikdo jiný.
Není důvod, proč by zrovna tyhle tři náhodně vybrané pohotovostní služby měly být povýšeny nad ostatní.
Bob: z tohoto hlediska má majáček i prezident (vrchní velitel ozbrojených sil) a členové bezpečnostní rady státu. Ovšem tam by použití měli být velmi omezené pro mimořádné situace.
A pán už slyšel o IZS?
Myslíte jenom základní složky, anebo i ostatní složky IZS? Nicméně zůstává otázka, proč by zrovna tyhle tři náhodně vybrané pohotovostní služby měly být povýšeny nad ostatní.
Vtip z období reálného socializmu, platný dodnes: Ke křižovatce se ženou houkající hasiči a z druhého směru T603 (aktualizovaně BMW 7) s majákem. Příslušník VB (aktualizovaně PČR) zastaví hasiče a pustí ministra. Ten nechá zastavit a ptá se policajta, proč to udělal. „Jim to hoří na jednom místě, Vám všude, soudruhu (pane) ministře.“
Co se změnilo po 50 letech? Tehdy ten maják měli jen vybraní ministři, dnes všichni.
Dokud si modrý majáček může koupit každý a použít ho, aniž by ho soud obratem exemplárně potrestal (viz kauza Miroslav Ševčík), je tohle pořád jen diskuze o ničem…
A jak to chcete v dnešním světě kontrolovat?
Jednoduše. Maják má být přidělen ke konkrétní SPZ (s výjimkou vozidel v nátěru policie, hasičů atd.). Policie v autě bez problémů pak ověří, jestli dané auto má oprávnění maják používat.
Myslel jsem především tu koupi.
Zda vozidlo patří k těm co ho mají právo používat si samozřejmě může ověřit i dnes
nevidím problém v tom, aby si ho koupil kdokoliv, ale problém je s použitím
Kdysi i oranžový maják musel být zapsán v tech.průkazu.
To musí být i modrý. Ale pevný, magnetický ne.
Hm, tak to by se asi do techničáku měla zapisovat i zahrádka na střechu anebo držák na bicykly.
Ten Ševčík byl na soudě kvůli majáku ?? To je nějaké divné. Nebyl to jen přestupek ?
Já myslím, že to nějak zametli a nebylo z toho snad vůbec nic.
Možná Já První zastavil stíhání.
.. prostě řekneš jim, co ti tady Vojta napíše a zítra máš maják! A modrej! .. asi tak
To bude asi nějaké nové chytré trasování. Místo obvolávání bude hlavní hygienička s tuškou a notýskem objíždět nakažené osobně.
Kape jim na maják?
Kéž by jenom kapalo, tam je takové vlnobití že prý se už Noe ptal jestli nemá dělat další archu.
Někde jsem četl že koronavirus může napoadnout mozek. Tady je důkaz. Rozumného člověka by totiž nikdy nenapadlo dát hlavnímu hygoenikovi maják
A jste si jist přítomností oné napadnutelné tkáně?
A četl jste třeba odůvodnění, proč to tak je? Já jen, že takhle jednoduše definovat, kdo je rozumný a kdo ne moc rozumu nenaznačuje.
Hmm, hlavní hygienik řeší nějaké urgentní věci co nejde odkejvat po telefonu? Stačí, jak se po Praze vysokou rychlostí prohání komanda celní správy s ječícími majáky – chápu, asi někde neúčtují do EET. 🙂 Tohle hraní si na důležitost u ouřadů co opravdu nejsou v urgentním režimu mě dost irituje.
A co chceš? Podívej se na prezidenta, Babiše a spol. atd. Mělo by se vyrazit demonstrovat do ulic. Tady je to k ničemu.
Zrovna dnes jsem někde četl, že prezident nabádá ve věci koróny k rozumu a zdrženlivosti. 😉
Problém je že s jejich fanklubem odkojeným tím že přece mohou všechno když mají funkci to nepohne. Když by se teď začalo s demonstracemi proti nim, tak zase vylezou že jsou demonstranti nezodpovědní a nějak si najdou způsob jak do zdiskreditovat skrz covid a podobně. Je to složité. Ono stačí jak se chovali když se sešlo na jednom místě kolem 3% oprávněných voličů. V normální zemi by možná vláda taky neodstoupila, ale premiér by to nezesměšňoval tím že je to koncert.
To se i chodí, ale co naplat, pořád je tu třetina spokojených (nebo nespokojených ale do zblbnutí je podporujících), kteří je znovu zvolí (naštěstí Zemana fakt už ne).
Hlavní hygienik je v současnosti jednou z nejdůležitějších osob.
Přemýšlím, co hrozného by se s touhle zemí stalo, kdyby nebyl dosazen hlavní hygienik.
Všichni zemřeme!
O tom nepochybuju!
neměl by kdo vykonávat jeho pravomoci
Zrovna hlavní hygienička nemá kam co spěchat, to není žádná pohotovostní složka. To už spíš by měly mít modrý majáček ty řadové hygieničky, aby mohly včas dojet zasáhnout po udání, že se na nějakém skautském táboře krájí petržel na prkýnku od syrového masa. Jinak snad celá destiletí hygienici nic urgentního nedělali.
koukám, že obliba hygieniků nezná hranic. No ale majáky, ty by je vytrhly, to jako fakt??
Přečtěte si kompetence hlavní hygieničky ČR a zjistíte, jaký plácáte krávoviny.
A co tak vybavit majáky vozidla hromadné dopravy. Co když bude mít nějaký cestující koronavir? To je přece třeba rychle řešit
Takovém vozidlu se zatlučou okna a pošle se na přejezd Cassandra.
To ovšem bude potřeba řádně zadotovat. V každém městě se sítí MHD vybudovat chatrný most, prodloužit na něj tramvajovou nebo trolejbusovou síť a u měst na rovině ještě navíc vyhloubit dostatečně hluboké údolí, aby měl most kam spadnout. Konečně chápu, jak a čím se z té krize proinvestujeme.
Škoda vozu. Hezky ložené dříví napřed.
Nebylo by praktictejsi tu funkci zrusit uplne? Ta predchozi vystrasena holka tomu nerozumela a nezvladala to, tahle sebejista kvocna tomu mozna rozumi, ale nezvlada to taky.
Představte si v té funkci a v tom stresu kolem sám sebe, jak byste tu funkci zvládal. Možná se pak chytíte za svůj rypák a dojde Vám, jakou krávovinu jste vypustil ven.
Jenom, docela nechutné, hraní si na něco víc. Dalo by se to pochopit, kdyby se to používalo v případě vyhlášení války, velkého teroristického útoku ve stylu 11. září, ale reálně to mají jenom na to, aby nemuseli jezdit pomalu a čekat jako obyčejný plebs, že jo. Jezdí s tím naprosto běžně jenom pro pár minut, zatímco normálnímu člověku se to prý neoplatí a máme jezdit pomalu a ještě pomalej. Jak kdyby Zeman nebo Babiš nemohli jezdit bezpečných, ekologických 130 a čekat v koloně jako každý.
Doufám, že výjimka myslí i na děkany faktult vysokých škol, případně připouští výjimky pro sociopaty s potvrzením od psychiatra. 🙂
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/1039888-mam-doma-rolbu-tak-pouzivam-majacek-vysvetloval-dekan-sevcik
Neodkladné řešení koronakrize. Máme 14.9. nikoliv 1.4.
Pochybuju, že hlavní hygienik bude dělat kurýra slíbených roušek osobně až do domu. A jako poradní hlas potřebuje telefon nebo telekonferenci. Je to mnohem rychlejší, než s majáčkem projíždět Prahu.
Kdysi to chtěl i Rychetský, že když jako ústavní soudce pendluje Praha-Brno častokrát atp. Nedali mu to. A teď tahle řepková neutuchající kampaň to dá na požádání komukoliv.
Nebylo by praktičtější létající koště s modrým majákem?
Ještě lepší by byl teleport ze Star Treku. Bohužel, ani jedno z toho není k dispozici.
Všechno lítá pokud to má dostatečný tah…
Mno když jsem před pár lety zjistil, že modrý maják má koroner soukromé firmy přestal jsem se divit….Dostalo se mi i dosti arogantní odpovědi od majitele, že jako součást IZS mají na maják nárok atd a co že jsem za zrůdu, že o nich pochybuji……
Že dotyčný podle stylu jízdy byl spíš psychopat než trénovaný řidič to už snad ani nebudu řešit….
Koroner by modrý maják měl mít, třeba proto, aby se přes kolony dostal k dopravním nehodám. Čekal bych ale, že takový řidič projde psychotestem a výcvikem. Dát modrý maják bez jakéhokoli výcviku člověku, co možná jen horkotěžko získal ŘP skupiny B, mi přijde dost riskantní.
Tak klienti koronera už nikam nespěchaj, ne. Otázka je zda je kvůli nim nutné blokovat provoz do jeho příjezdu. Ale on je formálně součástí záchranky, která by to jinak musela dělat za něj, takže je to asi jedno….
Bezpochyby je to důležitá funkce, uleví lékařům v záchrance atd…To naprosto nepopírám. Mě jen vadí, že se soukromá firma ohání tvrzením, že jsou součástí IZS a má proto nárok na maják. A zcela chybí požadavky na tyto lidi typu praxe, trénink atd…Svého času tuto funkci dělávali vysloužilí lékaři právě ze záchranky….OK odbornost mají, ale je to i kvalifikace pro jízdu s majáky a sírénou?
Pamatuju, že v Anglii policisté měli několik stupňů oprávnění podle výcviku. Ne každý mohl jet pod sirénou a majáky…..
Blbost a papalášské manýry. Její fyzická přítomnost na místě ničemu nepomůže a dokonce bych řekl že je z bezpečnostního hlediska kontraproduktivní. Nehledě na to je to obyčejný úředník, k dispozici máme v dnešní době takové vymoženosti jako skype a další aplikace pro telekonference. Ta hra na akční vládu, šarády a podobně nás stály už tolik za posledního roku že to není normální. Není normální denně dvakrát měnit nařízení, v pátek dělat absolutní opak toho co se řeklo v pondělí, měnit bez závažných příčin lidi kteří na nejvyšším místě celou situaci mají řešit. Kolikátý člověk za poslední půlrok to řeší? 4.?… Číst vice »
hlavní hygienik asi není úplně obyčejný úředník
To ano, obyčený úředík nemá pravomoc na místě zavřít laboratoř, která dělá testy levněji než jiní.
Jenže ministr (či poěřená osoba) tam nemusí vůbec jezdit. Může tu laboratoř zavřít ze své kanceláře. Nemusí (a ani nemusel – Tilia) nikam jezdit.
Z pohledu nutnosti někam jezdit pod majáčkem je.
Tak otázkou je, jestli si to myslíte, aniž byste o dané věci něco věděl, tak jak si většina lidí myslí, že ví anebo jestli jste s prací hlavního hygienika blíže seznámen, např. tím, že jste četl odůvodnění k této novele. A spíše bych tipoval to první.
Napiste nam, prosim, co Vas v tom oduvodneni presvedcilo, ze je to dobry napad.
Na to ze modrou nemá ani auto RSD u nehody 🙈🤷🏿♂️
🤣🤣🤣
A kdy dostane modrý majáček pan Svoboda nebo pan Nebeský? 😄
Ti mají od toho drážní hasiče…
Zkouším si to představit. Hlavní hygienička spěchá s majákem na místo určení a tam udělá co? Jaké nebezpečí hrozí z prodlení? Může mi někdo popsat konkrétní důvody? Snažím se to pochopit, než předem řeknu, jestli je to dobře nebo špatně.
Jaké nebezpečí hrozí z prodlení? Salmonea? Z toho by se člověk i ..sral …
přijede na místo určení a na všecky tam naprská kovida.
Tak nám ten konspirační pojem „sanitární totalita“ pomalounku začíná dostávat docela zajímavý rozměr, že?
Ministerstvo by se mělo hlavně starat aby plynulý průjezd po pozemních komunikacích šel i bez modrého majáku. Jinak pokud bude něco tak strašně urgentního tak ať jí udělá doprovod Policie, ne?
Jakým způsobem docílíte plynulý průjezd? Dálnice v uspořádání 15 pruhů kazdym6 směrem a ve městech se zboří každý třetí blok budov a místo něj 8 pruhů silnice?
Ne, jakože postavíte silnice tak aby k něčemu byly, že nebudete mít jednu dálnici mezi Čechami a Moravou, že nebude hrozit pád mostu na transevropské síti a že předjíždění cyklisty podle nového předpisu nebude znamenat pokácení lamp na druhém chodníku.
To by plynulejší určitě nebylo, už jen ty křižovatky. 🙂 Ale někdo o tom nepochybně (snad marně) sní…
U nás v Brně taková modrá taky jezdí.
leda že by někdo na Dornychu dostal na budku a akutně potřeboval do nem. u Sv. Anny.
Tyjo tak ta ilustrační fotografie překvapila. To už bude docela archivní kousek ne ? A nebo snad ještě někde mají jedničkové Octavie ?
Pokud se premiér pochlubil, že začala v těchto dnech „komputerizace hygienických stanic a budování wi-fi“, myslím, že jde o naprosto vypovídající foto:-)
Máte svatou pravdu. To mě nenapadlo 🙂
Uhodil jste hrebicek na hlavicku. V tom budou zavratnou rychlosti letat stosy papiru, lejstra a sanony!
To zní jak reportáž z JZD Slušovice.
To by tam měl být žigulík nebo trabant barvy žluté s nápisem VB, případně Čajka StB.
Trabanty zpravidla neměli. Stodvacítky ano. A dost často měli u VB Volhy. StB jezdila většinou v modrých nebo bílých žigulech, neuniformované složky SNB vším možným, což tehdy zase znamenalo žigul, wartburg, škodovku nebo volhu.
Co já si pamatuju, tak Trabanty měla Volkspolizei, nikoli VB.
Hlavně je to auto civilní, tedy tajná dálniční police. Účelem nebyla bezpečnost provozu, ale výběr pokut od těch, kteří zychlili, když se jim tohle nalepilo na zadek.
Ještě minulý rok příslušníci měli v okrese Přerov červenou ochytávku I. generace pro skrytý dohled. Na ježíška to ale vypadá, že se urodilo a už jsem ji od té doby nepotkal.
Proč? V dnešní době kdy se dají dělat virtuální meetingy i na mobilních zařízeních, není jediný důvod, aby modrý majak měla hlavní hygienicka, jakýkoliv politik. Jedinni,kdo by ho měl mít jsou záchranka,hasiči a státní policie – nikdo jiný.
A vojenská a městská policie ne?
Ne.
Městská policije je zralá na zrušení a zrušením uvolněné prostředky (všechny) přesunout na policii státní.
Obecní policii platí obec. To má své prostředky přesouvat ministerstvu vnitra?
ano a policie státní by za to poskytovala adekvátní služby.
Tohle „hraní si“ na „malý policajty a velký policajt je naprd.
řešení co je v čí kompetenci…
Ve finál měšťáci dojdou k nějakým problému a stejně volaj státní.
Státní policie není firma, jejíž služby by se daly objednávat. Obecní police je mnohde jediná možnost jak si zjednat bezpečnost. Že tam jednou za den projede hlídka PČR nebo na tísňové volání dorazí za 20 minut to toho moc neřeší. Ano, když měštáci dojdou k nějakým problému kde končí jejich kompetence (podezření z trestného činu, zadržení hledané osoby či vozidla) tak samozřejmě volaj PČR.
to je zvláštní.
Před 89 městský policie nebyly a nemám pocit, že by tehdy byla horší „bezpečnostní situace“ co se civilních tr. činů a „bordelu“ týkalo.
Ještě meli čas nahánět a buzerovat disidenty.
Jak to tehdy státní sbor národní bezpečnosti dělal?
Inu, zmlátili si, koho chtěli a nic moc jim za to nehrozilo. To se to vyslýchalo, to se to zavíralo.
Dělali to úplně stejně jako za Rakouska i za republiky. Drbanovi pedrekem, slušným lidem salutovali na pozdrav. Tedy právě opačně než dnes.
😀 😀 😀 😀
Každý, kdo má sklon se posmívat sovětským či ruským děžurným, by se měl při pohledu na měšťáka pořádně chytit za nos. Nic jiného než institucionalizovaná zvůle místních důležitých v podobě kašpara v placaté čepici to není. Čest nečetným výjimkám.
No a tam by mohly jít ty peníze za obecní, jenom by to u většiny obcí znamenalo výpadek příjmů za botičky a podobné chujoviny. Raději nebudu začítnat moc o tom že problém špatného parkování jde za obcemi které neřeší jak zajistit parkovací/garážová místa efektivně. (Jde to například do ÚP dát že na bytovou jednotku je třeba minimálně 1 místo v garáži pod budovou, nebo že musí být zřízen v docházkové vzdálenosti (200m) parkovací dům/parkoviště. U historických sídlišť to holt bude muset být v režii obce a na její tratu, stejně jako u bodů zájmu, pokud nechtějí mít holt zaparkovaná auta… Číst vice »
Mýlíte se. Hierarchie v těchto složkách je jasně daná. Armáda, státní policie, vězeňská a justiční stráž, městská policie a úplné dno ještě kousek pod nimi jsou securiťáci. Ne každého, kdo chce nosit na zadku kvér nebo alespoň tonfu a být velký, důležitý do těch horních pater vezmou. Tak to berte třeba tak, že je lepší, když vás ten nepříliš bystrý strážce vyhlášek obere v poledne na parkovišti o dvě stovky na pokutě, než aby to dělal s rouškou o půlnoci a rovnou o vše.
taková hierarchie neexistuje, každý má svoji zákonnou působnost
Mluvím o přijímání do těchto složek a případném prostupu uchazečů mezi nimi, nikoli o tom, že by městská policie šla střílet Afghánce raketometem 😁
Jen pro zajímavost, když si každá obec své záležitosti může upravovat, znamená to, že ta státní policie má hlídat co jak v které obci platí?
Obávám se že tohle řešení už se nikdy nevrátí, jakmile by mohlo být z principu správné. V reálu PČR-ka a její příšlušníci tak „zlenivěla“, že už by nešli ani do těch „činností“, jako kontrola barů a heren nebo problémových lokalit, co děla v současnosti běžně MP.
Tak tohle mě pobavilo. 😀
pane nebo paní ABC, když se v Brně zřizovala MP, tak před tím byla v televizi diskuse jaké to bude pozitivum, že každá ulice bude mít svého strážníka a že obyvatelé jej budou znát …. obávám se, že MP dokáže v naší čtvrti jezdit jen v autě, protože je to tam samý kopec a nikdo nezná svého strážníka natož, aby se na něj mohl obrátit v nějaké potřebné záležitosti …. pěšky jít jsem tam viděl dvě policajtky, které seřvaly osmdesátiletou paní, že nemá uklizený sníh … takže tak asi …. MP zrušit … je zbytečná ….
Asi takhle. Všechno má svůj kontext, pane či paní Medvěd. Po revoluci byla státní policie v podstatě neviditelná a vedlo to až k tomu, že si města najímala bezpečnostní služby místo Policie, viz nejslavnější Černí Šerifové v Plzni (a a jejich době, jim všechna čest!). Na to konto vznikl v roce 1991 Zákon o obecní policii. Na jednu stranu sice jejich pravomoci stále bobtnají, pak to vede až k úletům že si na někde zřizují zásahové jednotky. Na druhou stranu proč ne že mohou měřit rychlost nebo pokutovat špatné parkování nebo vyhlášky o konzumaci alkoholu na veřejných místech. Takže můj… Číst vice »
https://www.krimi-plzen.cz/a/bitva-cikanu-s-kovari-aneb-nejslavnejsi-zakrok-cernych-serifu/
+ pokračování
https://www.krimi-plzen.cz/a/bitva-cikanu-s-kovari-2-skutecna-historie-plzne-z-vypovedi-ucastniku/
MP se akorát stará o rozdávání flastrů za „prošvihnutý“ parkovací hodiny a odtah blbě parkoujících aut. Nic jinýho jsem je neviděl řešit. Jo a ještě kolem poledne se potkávají v Globusu na oběd a za tunýlkem se schovají do křa a chrápo v autě (chodím tam se psem pravidelně a často jsem je tam hajat viděl)
a převozové sanitky, elektrikáři, plynaři, horská služba, dopravní podnik, každý si svůj důvod najde….
Převozove sanitky určitě ne, vodari/plynari za určitých okolností ano- a mám pocit že tihle mají teď oranžové. Dopravni podnik v žádném pripade ne
některá auta plynařů a elektrikářů mají i modré
U kritické infrastruktury mi modrý maják nevadí. Když se někde porouchá šalina, je dobře, že tam dispečink bude co nejrychleji.
Když v Brně před lety dostali dráteníci DPMB modré majáky místo oranžových, tak si to docela užívali a jezdili rychleji než hasiči. Ale tam to má rozhodně větší smysl než u hygieničky, té bych hlavně pořídil rychlý internet a rychlý počítač.
Dopravním podnikem se pravděpodobně myslí dispečink a energetický dispečink. Pokud jde o nehody MHD mají často dojezd rychlejší než policie a velmi rychle uvolňují dopravu. Bez nich by se jakákoliv nehoda MHD řešila mnohem déle a mnohem déle by blokoval provoz…to byste chtěl?
velmi rychle uvolňují dopravu? A na to mají nějaké pravomoci? Ne, nemají. Pokud řeknu že do příjezdu Policie nasráth, tak mají smůlu.
Dovezou náhradního šalinmajstra, zorganirují náhradní dopravu, omalují pozice vozidel. Ale jo, klidně jim to seberte.
Přesně….dispečink DP nemá žádné pravomoce..stejně se vždy čeká na policii
Tento postup vřele doporučuji, měl jsem nehodu s MHD a chtěli hned manipulovat s vozidly. prohlásil jsem až po příjezdu policajtů… Agresivně se mi cpali do auta. Ještě před příjezdem policajtů jsem si vše nafotil a obešel několik lidí co byli okolo jestli by mi byli ochotni dát na sebe kontakt a jestli je mohu uvést jako svědky do protokolu. „dispečer“ snějakým pomocníkem toho nechal až když jsem mu oznámil, že jestli mi sáhnou na můj majetek budu se cítit v krajní nouzi a pro obranu svého majetku použiji všech dostupných prostředků…. Po týto větě toho teprv nechali. Výsledek dopadl… Číst vice »
Zkuste si někdy přečíst pravidla silničního provozu, § 47 odst. 3. Účastníci nehody jsou povinni umožnit obnovení provozu na pozemních komunikacích, zejména provozu vozidel hromadné dopravy osob. Předtím samozřejmě vyznačit situaci a stopy. Pokud budete pod jakoukoliv záminkou svévolně blokovat provoz, tak byste za to měl dostat mastnou pokutu a povinnost uhradit újmu všem, které zdržíte.
a zároveň je povinnen, odst. 4. stejného paragrafu
b) zdržet se jednání, které by bylo na újmu řádného vyšetření dopravní nehody, zejména přemístění vozidel; musí-li se však situace vzniklá dopravní nehodou změnit, zejména je-li to nutné k vyproštění nebo ošetření zraněné osoby nebo k obnovení provozu na pozemních komunikacích, především provozu vozidel hromadné dopravy osob, vyznačit situaci a stopy,
takže minimálně do řádného vyznačení a zadokumentování … nasráth ….
No vidíte, že se k tomu nakonec dopracujete. Vyznačení a zadokumentování jistě zvládnou řidiči ještě před příjezdem pohotovosti, ta pak může rovnou pomoci s obnovením provozu, a na policii si pak můžete počkat pěkně uklizený na stranu. Ostatně bývalo tomu věnováno i několik testových otázek, aby i blbec pochopil, že je povinností zajistit co nejdříve obnovení provozu.
Já teda u sebe běžně sprej nevozím, takže nemám čím značit…. Tak holt jestli ho má tramvaják nebo ho někdo přiveze. Do té doby, není vyznačeno, nebude se hýbat.
V tom případě by vám měli naúčtovat zdržení dopravy.
Nevidím proč ne převozové sanitky. Jsem sice jen hloupý dobrák (SDH), ale při větších akcích operační často nasměřuje i volné převozky na odvoz lehce zraněných apod.
Mestska určitě ne a vojenska za určitých okolností ano. Mestaci mají mít každý svůj okrsek a ten obcházet a dokonale znát….pro přesuny mají MHD zdarma a pro případné hromadné přesuny dodávkami nepotřebuo modrý majak
Jasně, MP bude zasahovat na místě, jakmile se tam dostanou tramvají 😀
MP ve většině případech nikde moc nezasahuje ta max.buzeruje
Jak třeba? Chtějí něco, co nemají právo požadovat nebo kontrolovat?
Pane jo, ty budeš ale odborník, len čo je pravda.
Kromě níže uvedených taky GIBS, Vězenská služba, Drážní inspekce, ÚZPLN,…
Spíš by bylo vhodnější výčet neuvádět taxativně, ale stanovit proceduru pro posuzování nároků ad hoc, klidně dočasně.
Připoměl bych film Skleněné peklo jak se Paul Newman rozčiluje na servisáka výtahů proč mu to tak dlouho trvá a on říká kdybyste mi dovolili maják jak jsem už X krát žádal…. Jinak ÚZPLN je zrovna ten příklad, zda to má cenu obecně nebo zda si při těch maximálně desítkách případů ročně (maximálně) není není levnější vyžádat asistenci Policie. GIBS bych to určitě nebral, Vězeňská služba zase převází vězně pravidelně…
Vězeňská služba právo přednosti v jízdě nepotřebuje. Na rychlosti převozu muklů společenský zájem fakt není. V Rusku je dokonce vozí ve vagonech (tzv. stolypiny), připojovaných k běžným vlakům a už vůbec tam nikoho netrápí, jestli mukl pojede do Chabarovska o tři nebo čtyři dny déle.
Přesně tak, nechápu proč mají vezni mít právo přednosti v jízdě?
Dyk mají času dost…
Při převozu vězňů to není z důvodu rychlosti, ale z důvodu bezpečnosti. Totéž například při převozu peněz.
Peníze se nevozí pod modrým majákem, možná tak u ČNB.
Což nic nemění na tom, že ta bezpečnostní opatření jsou ve všech případech kvůli bezpečnosti, ne kvůli rychlosti.
Když se někdo rozhodne osvobodit vězně při transportu, tak nějaký blikající majáček mu v tom opravdu nezabrání.
Stojící vozidlo se přepadá o něco lépe než plynule jedoucí vozidlo. Tím spíš, pokud to stojící je uvězněno v zácpě a nemůže ujet.
ale když ten transport bude stát na každý křižovatce tak ty příležitosti k osvobození poněkud narůstají
Zablokovat vozidlo, jedoucí s majáky, není o tolik složitější, než zablokovat vozidlo, které majáky nemá. Takže počítáte s pouze se nedobře připraveným osvoboditelem a takoví to v našich zemích zpravidla dělají v nemocnicích.