Stát má poslední tři vlastní veřejné STK. Podívali jsme se, jak poctivě tam měří emise
Kontrolní stanice STK a SME patřící pod ministerstvo dopravy. Foto: CSPSD
Stát stále provozuje vlastní stanice, které mu zůstaly z různých historických důvodů.
Tažení proti čmoudilům započalo. Cílem je, dostat sterej vergl ze silnic. Je jich bohužel velmi značné procento autoparku. Nejvíc zapláčou tuzingáři a optimalizéři výkonu a ti, co u nich úpravy pořídili…. Hodně kšeftu budou mít recyklační provozy…
Další fáze boje proti nafťákům bude vytvoření stránek pro ohlašování čoudících vozidel občany. Pak se provozovatel vozidla pozve na SME, a vše jede dokola. Udavačství v této zemi za Heydrichyády a komančů fungovalo dobře. Až se podaří vytlačit z provozu většina spalováků, tak bude co? Čerstvý vzduch jako na horách? Lepší klima na planetě? Dobře víme,že ne. Všichni ostatní se greendealu smějí,a nezapojí se. Čína jako největší výrobce elektroaut a dalšího to nedělá pro lepší klima,aby mohli vyrábět staví jednu uhelnou elektrárnu za druhou, dělá to z důvodu ekonomického ovládnutí Evropy. Američani se jen tváří že chtějí chránit klima planety,… Číst vice »
V případě emisí z aut nejde zdaleka o to, jakým způsobem ovlivňují globální klima, ale co musíme dýchat v ulicích.
Budu ti chodit chcát na domovní dveře a běda jak mě za to udáš ty nácku!
Proč hned opačný extrém?
Vnitráckým emisím bych i poměrně věřil, mají dost peněz na mladý vozový park. Poslední vejtřasky mají občas jen dobrovolní hasiči, hodí se při povodních a platí na ně emisní normy z 50. let…
Pouze tlak na vyřazení spalovacích aut a koupě elektrických…Tudy však cesta nevede. Jediná cesta je formou šrotovného jako v Německu.Máš staré auto a pokud ho vyřadíš tady máš příspěvek 200 tis. kč na novější nebo elektro.Kupodivu pro firmy těch 200 tis. kč na auto stát peníze má. Občan jen musí platit daně a držet hubu.
Tak firmy ještě pořizují auta bez DPH, to je taková legální zlodějna, že to mlátí dveřmi…
Ze 101 prodaných Ferrari je 95 služebních.
https://zdopravy.cz/luxusni-auto-jako-pracovni-nastroj-cesko-odpocty-dph-na-vozy-omezilo-nyni-vsak-couva-201518/
Když je firma plátce DPH, tak nevím proč by si nemohla odečíst DPH z nákupu vozu…
Zlodějina by byla, kdyby si odečetl DPH neplátce daně…. Takže se jen zajíkáte neschopností podnikat a být plátce DPH se vším všudy, co k tomu patří.
Amen, většina lidí vůbec netuší, co to znamená být plátce, především pokud fakturujete fyzikům…
Celkem by mě zajímalo, jak tenhle boom s podvody na STK dopadne. Aby si na sebe stát tímhle spíš neušil bič. Když bude kontrolovat a rušit STK tak, jak slibuje, tak STK budou poctivě měřit. Tím pádem značný množství vozidel neprojde a lidi tím reálně přijdou o auta, protože cena opravy by mnohde převýšila cenu vozidla. Tím pádem dojde k celkové zhoršení životní situace těch lidí. Ať už z toho důvodu, že nebudou mít čím jezdit (což mimo hustě obydlená území může být existenční problém) nebo se budou muset zadlužit koupí nového. Nechci aby to vyznělo tak, že podporuju kouřící… Číst vice »
nikdo přece nemusí kupovat nový auto!!!!! stačí když si bude trochu hledět svého auta s euro3….jo ten kdo si koupí vw touareg audi q7 a td….a nemá na údržbu ten zapláče
Zhoršení životní situace ztrátou auta nikoho z kompetetních nezajímá. Někteří se nedostanou do práce, někteří neodvezou staré rodiče, nebo děti tam, kde potřebuji. No a co. Jestli má dvě práce, má si najít další dvě, aby měl na novější auto. Zkuste někdo zpočítat kolik je denně v pohybu výletních a obchodních námořních lodí. Kolik asi vypustí sazi ty na naftu a kolik exhalací ty na plyn. A nikoho to nezajímá. Letecký průmysl expanduje nebývalou rychlostí. Že by se zdražovaly letenky jsem nezaznamenal. Jó, vlastně kerosin je zdravý, to se nepočítá. A ty lodě? No a ty lodě to se taky… Číst vice »
Tahle akcekerační zkouška nedělá starším vozům vůbec dobře. Ne že by nebylo potřeba je změřit, to v každém případě ano. Ale jak často takhle majitel trápí svůj vůz v reálném provozu? Chápu, je to simulace zatížení. Ale už jsem viděl víc vozú, co nedlouho po STK a emisích prostě odpadly v řádu dní. Mimochodem i 10 let stará udržovaná Setra, používaná od výroby na cesty na zápasy, tudíž nízký nájezd oproti linkovým. Škoda jí. Majitel koupil novou, ale troufám si říct, že to rozhodně nebylo vozidlo nadměrně zatěžující atmosféru. Viděl jsem to i u benzínů a nebo dodávek. 2 –… Číst vice »
….vozů….
Ono nejde o to, že by tak řidič trápil auto v běžném provozu, ale o to, že potřebujete nějak změřit, jaké emise ten motor vypouští. A to se daleko lépe dělá za extrémních podmínek, kdy jsou rozdíly mezi vyhovujícím a nevyhovujícím motorem daleko větší. Kdyby se to měřilo třeba jen při volnoběhu, budete potřebovat daleko citlivější měření a hlavně by to bylo daleko víc ovlivněné různými náhodnými jevy. Takže by pak měřením neprošlo ani auto, které má motor úplně v pořádku a z hlediska průměrných emisí by bylo bezproblémové, ale zrovna při měření by mělo „špatný den“. No a druhá… Číst vice »
Vytáčet motor do maximálních otáček je podle vás normální? Asi nemáte žádný cit k technice. To opravdu není normální provozní situace.
Pokud je motor zahřátý, tak se takhle i provádí údržba (italským stylem čištění motoru). Ale musí to být opravdu zahřáté a olej v pohodě.
Proč se tomu říká italská údržba? Italové obecně technice dávají zabrat, nemají k ní cit.
Podle mě je to proto, že pokud je motor provozován dlouhodobě v nízkém zatížení, zanáší se karbonovými usazeninami. Při vysokých otáčkách a vysokém zatížení ale usazeniny odhořívají, takže se motor čistí – proto italská údržba.
A navíc tato zkouška je nesmyslná. U starých dieselů, kde nebyla synchronizovaná převodovka, jste při prodražování musel dát mezi plyn. Tam otáčky vyletěli bleskurychle nahoru. U novějších dieselů to není třeba a výrobci to v řídících jednotkách omezují. Proč asi?
Jistě by bylo pro reálnější napodobení testovat to při konstantních otáčkách na brzdě (proměnné zatížení), jako při měření charakteristiky motoru. Jen to by zásadně prodražilo již tak drahé měření emisí (cca tisíc Kč za 20 minut).
Nevím Sněhuláku kolik jsi toho najel v LKW bez synchronní převodovky, pouze ten řidič který se zvládl vypořádat na LIAZu s převodovkou Praga P 140 bez synchronnů byl pan řidič, ale vím jistě že nebylo nutné vytáčet motor přidáním meziplynu do maximálních otáček. V naftovém motoru LKW by jenom idiot 5x za sebou držel motor v omezovači.
Dnes se auta používají v nejvyšším točivém momentu cca 1250-1500 ot/min tak ať meří v tomto režimu !
To je jasné, že ne do maximálních otáček, ale podle rychlosti. Nejde a otáčky, ale o způsob měření, kdy se v provozu takovýhle režim změny otáček při nulovém zatížení nevyskytuje nebo jen výjimečně.
Kde zhruba jsem psal, že je to normální?
V posledním odstavci.
Já tam vidím „vcelku normální“. Je poněkud podezřelé, když se ve vašem komentáři nenápadně posouvají významy, z „vcelku normální“ je „normální“, „předepsané otáčky“ se změní na „maximální otáčky“…
Při měření emisí se nevytáčí motor do maximálních otáček, ale na 3500 ot./min (snad mě paměť neklame), což je hodnota, kterou každé auto musí vydržet i dlouhodobě.
Rozhodně při 3500 RPM to nedělají. Ty motory trápí mnohem více. Jestli to dělají navzdory předpisům, to nevím.
O měření při volnoběhu nic nepíšu. To je z extrému do extrému.