Stát kupuje další váhy na kamiony, rozšířil počet kontrolních jednotek

Vážení kamionu. Pramen: Policie ČRVážení kamionu. Pramen: Policie ČR

Za překročení hmotnosti o 500 kg a více je ve správním řízení vyměřena pokuta 9 000 Kč za každou započatou tunu.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Stát dělá jeden nesmysl za druhým. Proč nakupuje drahé váhy, když staci papiry od nakladu?

Jiran

Jo jo jen tak dal.ridic ˇmalo kdy muze ovlivnit vahu a hlavne vahove rozlozeni nakladu.nakladajicim firmam je uplne jedno jak to nalozi odnese to ridic.a pak se nedivme ze s praci ridice hodne starsich konci

Jan Sova

Zákon 13/1997 Sb. umožňuje pokutovat i odesilatele (v ČR).

medvěd

A) Kdyby nebyl listopad 1989 , tak u každého okresního města měla být váha na nákladní auta. B) Teď mýtem vyhnali kamiony na okresky a když asi zjistili, že jsou dolámaný a oprava stojí moc – začne se vážit??? C) Jsou vůbec silnice na takové zatížení projektovaný a stavěný ????

Lumpy

Pro vas kdo si myslite ze jezdi kamiony pretizene: V mezinarodni doprave to prakticky neexistuje protoze je vseobecne nastaveno 24t nakladu a je zam rezerva cca 2t Na vnitru uz vas na vetsine mist nepusti pokud mate vic jak 3% nad limit Jedine kde jeste muze dochazet k pretizeni jsou auta co nakladaji na stavbe kde nejde overit hmotnost a nebo v lese kde u dreva taky nevite kolik je nalozeno To s cim se setkavam je ze celkova hmotnost je v poradku ale napravovy tlak nesedne jak ma Ale v tom je vyhoda cr kde mame celkovou hmotnost 48t… Číst vice »

Karel

A co je na tom špatně?

AdamK

Polska Inspekcja Transportu Drogowego też się nie cacka z przeładowanymi tirami. Często wystarczy 1 dokument – zezwolenie – i pyk, nagle jego ładowność jest normalna. Choć moim zdaniem karanie za przekroczenia 250-500 kg to trochę nie fair – wystarczy że przy ważeniu będzie (prawie) pusty zbiornik paliwa (taki tir ma nawet 600 litrów), do tego inny kierowca (np o 50 kg cięższy) i znikąd bierze się 500 kg….

Pája

Niesprawiedliwe jest niszczenie sieci transportowej przez ciężarówki i zachowanie ich kierowców. A co z kierowcami z Polski? To bardzo długa rozmowa, ale niektórzy wolą obrażać się zamiast debatować.

AdamK

Na ewidentnie przeładowane ciężarówki niszczące drogi – karać, karać. Na ścianie wschodniej to normalka, że 40 tonowe tiry mają po 60 i więcej. I karać przede wszystkim firmy, dyspozytorów. Kierowca często jest tylko ostatnim pionkiem – on ma jechać, a jak coś się stanie „dzwoń do szefa, on to załatwi“ – tak, załatwi zwolnienie z pracy, bo na jego miejsce przyjmie kolejnego – który nie będzie zadawał niepotrzebnych pytań. Ostatnie przykład z PL – kierowca naczepy specjalistycznej o wadze z ładunkiem 130 ton miał zezwolenie V kategorii, wystarczyła by dodatkowa opłata na zezwolenie kat VI i nie byłoby problemu. I… Číst vice »

Pája

Ta Ferona na fotce veze železo? Zajímalo by mně, jak dopadla. Kamarád tam pracuje na dispečinku, hned bych ho poškádlil 😆

Otakar

Zase další znevýhodnění silniční dopravy vůči železniční, nebo jste někdy četli o tom, že si PČR na koridoru postavila kontrolní místo a vážili vlaky?

richmond

Ty nebudeš nejostřejší tužka v penále viď? Vlaky platí za dopravní cestu v závislosti na spoustě faktorů, hmotnost nevyjímaje. Stačí otevřít web správy železnic.

Otakar

Richi, než budeš urážet, zkus se zamyslet, že ten komentář mohl být myšlen jinak.

Otakar

Sakra, teď si všímám, že z mého komentáře zmizela značka #nadsázka. Pak to vyzní jinak, než jsem zamýšlel 😀 Omlouvám se všem dotčeným šotoušům 🙂

Karl vB.

Sakra, kde ten František vězí? On by vám kvalifikovaně vysvětlil, jak je v Česku železnice utlačovaná na úkor silniční dopravy. 🙂

Kkarel

Ty pokuty jsou směšné.

Luke

Až bude novej ministr dopravy, napiště mu dopis/mail. Mohlo by to pomoct 🙂

Jiří Kocurek

Si myslím. Co kdyby se zákon novelizoval pokaždé, když ministrovi přijde e-mail a ne jen 4x do roka?

Nedělám si srandu, opravdu je z něho telenovela, budoucí znění má platit jen 31 kalenářních dnů:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/historie

Test

Jasně, proběhne jedna velikánská novela: “ se slova „potvrzení o přechodném pobytu“ nahrazují slovy „osvědčení o registraci“.“….

Kebab

Především je směšná jejich vymahatelnost. Kdyby se vážilo aspoň stejně často, jako se měří rychlost, bude to o něčem jiném.

Honza

Říkáte směšné, ale zkuste vzít do úvahy, že jde u soupravy zhruba o přežížení kolem 2% – 2,5%. Kolik je pokuta za překročení rychlosti o 2%? Tzn,. místo 90 km/hod jede řidič 92 km/hod.? Připadalo by vám normální zaplatit 9000 Kč?

Otakar

Hlavně by těch aut muselo jezdit více, protože pokud by byly pokuty až tak drakonické, nikdo si nelajzne se dostat k té hranici a tím pádem by auta jezdily naloženy jen z 4/5, tím pádem každá 5. jízda by bylo auto navíc.

Přitom když státu zaplatím povolení, tak mohu s tím nákladem jet a ničit silnici tak jako tak. Pokuty za přetížení se dávají jen kvůli tomu, že jsem státu nezaplatil výpalné…

Lumpy

Rikas hloupost
Povoleni dostanes jen na nedelitelny(nadrozmerny) naklad
A stejne napravovy tlak musis mit v poradku

JiP

Dokud se nebude hlidat zatizeni kamionu, tak se ze soucasneho stavu silnic nikdy nevyhrabeme. U nas ted vozi repu, nakladaky s nastavbami prelozene tak, ze se na silnici doslova klati a v silnici jsou za ta leta vyjezdene koleje jak nekde na polnacce, krajnice utrzena temer v cele delce, nemluve o tom, ze uz nas jednou malem padajici repa trefila, kdyz jel prelozeny nakladak proti nam, vyhybal se a rozkolibal.

Zrzek

Tak zrovna u řepy většina cukrovarů přešla na systém proplacení max. nosnost. Proplati dopravu za dovezenou hmotnost maximálně za nosnost. Co je navíc veze dopravce zadarmo. Problém je jak hmotnost řepy odhadnout, rozdíl může být klidně 4000kg na 45cm. A soupravy se klátí kvůli vysokému těžišti. Další věcí je max. dovolená hmotnost soupravy, která je u 6 a více náprav 48t a u 5 náprav za splnění určitých podmínek 45t. Na tohle není většina našich komunikací stavěná. Problém řešit snížením hmotnosti na 40t nic nevyřeší, protože místo 5 souprav pojede 6. Jestli se někde silnice 1. třídy opravuje stylem, že… Číst vice »

JiP

Tak prelozene dodavky jsou videt denne, nicmene jejich hmotnost i v pripade prelozeni neni zdaleka takova, jakou zatez vyvijeji na silnici prelozene kamiony. V pripade dodavek jde spise o obecnou bezpecnost provozu, protoze na tu zatez pak nejsou dimenzovane napr. ani brzdy. Vubec nebudu mluvit i tom, ze prave stare dodavky jsou na nasich silnicich casto ty nejvetsi dymovnice.

dejf

tak ona ta dodávka do 3,5 tuny s plachtou zase tak konstrukčně odlišná od tý na 5,5t není, často to bejvá i stejnej stroj, motivací pro snížení max hmotnosti je snazší legislativa při provozu „osobáku“, což má za následek pekelnou únavu řidičů těchle strojů, protože sou placený cca 2-2,5kč/km, můžou jet 130 a nepotřebujou tachograf. ono když to za šichtu ujede 1600 nebo 800 km je docela rozdíl. a to sem těch 1600 ještě docela podcenil. samozřejmě to neobhajuju, jenom se snažím popsat faktický stav věci. a taková dodávka není nikdy stará, když ujede za měsíc 30tkm, tak má za… Číst vice »

Otakar

Říká se tomu jezdit první ligu. V praxi to znamená, dnes nakládáš v Praze, zítra ráno se hlas v Barceloně. Neuvěřitelně to kurví trh, protože dodávky nemusí mít nic (tachograf, mýto atp.), zatímco kamiony ano. Navíc se vždy dá do dodávky posadit mladého řidiče, který bude chtít poznat svět a za 30 tyček na měsíc bude spát na sedačkách a jíst konzervy…

dejf

Tak ono u velkejch je to tam sice později, ale místo cca 3 tun to přiveze zhruba plácnu 30t. Nějak nevím jak se k tomu postavit, ta expresní vrstva se občas hodí, ale to jak se to prasí skrz dobu jízdy je otřesný. Recept na to je asi začít je pořádně vážit, pokud se bude dát naložit jenom 1,5 tuny, tak to zůstane vyhrazeno jenom pro expresní příplatkovou dopravu. Rvát tachografy do dodávek pod 3,5t mi přijde jako přehnaná reakce…

Otakar

Není to přehnaná reakce. Oni do té dodávky naloží to co do té 5t. Prostě kdyby se s tím nešulilo, tak tam tachografy dávat nebudou. Navíc se sníží hranice z 3,5t na 2,8t. Pořád to ale bude pouze pro vozidla v podnikání, do karavanu vám tachograf nikdo rvát nebude.

Otakar

* teď si nejsem jist, zda nebudou už od 2,5t. Musel bych dohledat.

Jan Sova

ano 2,5t od 2026.

dejf

Tak kdyby se důsledně vymáhala ta hmotnost, tak by se to přestalo vyplácet. Ale protože nikdo nedokáže vymáhat existující zákon, tak se vymyslí nová pytlovina, dodávka se otypuje na 2,8t a bude se vesele pokračovat. Takový český no…

dejf

Protože jestli jedu přeloženej o 2,5 nebo o 3,2t už je buřt.

Jan Sova

Dodávka s výrazným přetížením a jejími malými kolečky je opravdové pošušňání pro naše afaltky, navíc jejich násobně více než kamionů. Ty kontroly se na dodávky právě proto v poslední době zaměřily.

Jiří Kocurek

Z hlavy netuším jaká je objemovka řepy, ale bude to výrazně pod 1000 kg na m3, neboť řepa plave a je v ní hromada mezer = vzduchu.
To že se klátí znamená jen to, že těžiště nákladu je vysoko. Kdyby vezl plechy téže hmotnosti, tak se naklánět nebude.

Cestující, teď ale doma

Nákladní vozidla, které překročí maximální povolenou hmotnost mají hned po zvážení odstavit a zakázat mu další jízdu pokud část nákladů nepřeloží. To že je zváží a pak to řeší ve správním řízení je kocourkov.

Otakar

Oni ale nepokračují dále, čeká se než se přeloží. Samotná pokuta se pak řeší ve správním řízení.
Pokud odmítnou vážení, tak 30 000 flastr a než budou chtít odjet, musí projít vážením. Pokud neodjedou do 2 dnů, vážení se opakuje, pokud znovu odmítnou, znovu 30 000 flastr.

Proč myslíte, že kamiony se dřevem čekají na odpočívadlech a vyjíždí až se soumrakem, kdy končí kontrolním orgánům služba? Nezaznamenal jsem, že by se vážilo i v noci.

Rudolf Tuček

Taky jsem viděl u Rakouských hranic překladali ze dvou našich na tři rakouský. Proto třeba v Austrálii mají tolik vleků, unás by tři australský vleky odvezli jedním návěsem.

Cestující, teď ale doma

Tak to je jedině dobře, díky za doplnění. Ještě lépe vychytat tu noc.

Honza

Po poslední novelizaci 13/1997 už je příkazem na místě při odmítnutí vážení 100000 Kč.

Otakar

Je tam kouzelné slůvko DO.

Honza

To je sice pravda, ale chcete tím tvrdit, že policista nebo celník bude z nějakého důvodu volit sankci, která evidentně bude mírnější, než kdyby se auto zvážilo? Proč by to dělal?

Miroslav Zikmund

Rozum zůstává stát nad tou částkou 9 000 Kč. Logiku by mělo jednoduché pravidlo – co kilo navíc, to 10 korun .
Tuna = 10 000 Kč …
Při recidivě „jistota desetinásobku“, za kilo = 100 Kč … Tuna za 100 000. To už bude dopravce bolet ….

Otakar

Takto vyberou více, protože se bere každá započatá tuna.

none

Statni rozpocet je zachranen 😀

Frantisek

To jistí ořezání železnic, které přeci i bez údržby stojí spousty peněz, zatímco nové silnice, parkoviště, policejní oddělení, tyto váhy a podobné záležitosti jsou zdarma. 🙂