LOT 3a leaderboard

Stát ignoruje data o pohybu lidí od operátorů. Raději posílá tazatele do domácností

Provoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš OndrůjProvoz na dolním nádraží během výluky 2017. Foto: Aleš Ondrůj

Velký dopravní průzkum mezi lidmi spustila státní organizace Centrum dopravního výzkumu. Akce s názvem „Česko v pohybu“, která vyjde státní

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Petrák

Pořád je otázka, co bude pro datové modelování přesnější – bigdata o všech telefonech pohybujících se v Česku nebo dotazník vyplněný 40 tisíci z 10 milionů obyvatel.

Jakub

Já mám taky dvě SIM karty a to ve dvou telefonech. To už se odfiltrovat nedá. Jeden telefon mám osobní a jeden pracovní. A takových lidí znám více. Když jedu s kolegou z Brna do Prahy, tak podle dat o operátorů jedeme v autě čtyři. Určitě je ale škoda data od operátorů nevyužít.

Miroslav

Už jen tím, že máte ty dvě sim neustále s sebou lze identifikovat že patří jednomu uživateli…

Vít Jůza

Záleží, zda se má zkoumat přepravování SIM karet, mobilních telefonů, lidí, nebo domácností. … Vazby mezi tím vším jsou, ale zkoumání těchto vazeb by vydalo na mnohem zajímavější průzkum. Některé zajímavé otázky:
Jak se liší cestování nedržitelů a držitelů mobilních telefonů?
Na jaké cesty si držitelé mobilních telefonů tyto neberou s sebou?
jaké cestovní zvláštnosti se týkají přehazovačů SIMek? Jaké uživatelů několika mobilních telefonů? …

mirekk

Pokud by se použila data od operátorů, bylo by to dost zkreslené. Například já mám v telefonu současně aktivní 2 SIMky a pokud mám pracovní pohotovost, pohybuju se po půlce kraje ještě s dalším telefonem. Takže jen já bych dodával do průzkumu data jako tři lidi. A takových lidí s dvěma SIM je poměrně hodně.

TM

To se čistí podle IMEI, tedy identifikace telefonu.
Jinak k tématu. Pokud chci odpovědi na jednoduché otázky tak budiž, dotazník je cesta. Mně ale přijde zajímavější a užitečnější zkonstruovat z big dat model dopravního chování a ten pak analyzovat. A nepočítejme jen na data od operátorů, ale i třeba obsazenosti vlaků, data ze sčítačů na dálnici,…
Pak můžeme krásně analyzovat třeba vliv různých výluk a oprav na dopravní chování – například vliv rekonstrukce a uzavírek na D1 na obsazenost vlaků.