Stát hledá po roce nového správce hlavního nádraží, bude to dražší
Správa železniční dopravní cesty znovu hledá firmu, která se bude starat o pražské hlavní nádraží. Nyní má nádraží na starost
Správa železniční dopravní cesty znovu hledá firmu, která se bude starat o pražské hlavní nádraží. Nyní má nádraží na starost společnost Mark2 Corporation, která loni získala roční smlouvu. Ta vyprší letos v srpnu. Novou smlouvu chce SŽDC uzavřít už na čtyři roky, předpokládané náklady přitom činí 160 milionů korun. To vychází na 40 milionů korun ročně, když dnešní limit pro Mark2 Corporation je 24 milionů.
„Navýšení hranice plnění je z důvodu zvýšení počtu a standardu poskytovaných služeb zejména v oblasti ostrahy, obsluhy toalet a podobně. Dále je třeba počítat s větším počtem oprav během čtyřletého období,“ zdůvodnila to mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní je částka nastavena s rezervou.
Smlouva bude totiž napsána tak, že vyprší buďto v řádném termínu po uplynutí čtyř let nebo v okamžiku vyčerpání smluvní částky. Druhá možnost zřejmě nastane u současné smlouvy s Mark2 Corporation. Dle časové podmínky by smlouva měla skončit až v srpnu, limit 24 milionů ale bude pravděpodobně vyčerpán dříve.
SŽDC první smlouvu podle Šubové uzavřela jen na rok právě proto, aby si péči o nádraží otestovala. Předtím se o nádraží starala řadu let společnost ISS, kterou si najala firma Grandi Stazioni. Ta měla mít nádraží na 30 let v pronájmu, správa železnic ji ale na podzim 2016 z nádraží vypověděla. Velkou ostudou nádraží je zatékání do odbavovací haly. To chce ale SŽDC řešit samostatnou zakázkou, nebude to tedy předmětem smlouvy s novým správcem.