Autobusy Dopravci Železnice

Stát doporučil redukci spojů i zákaz prodeje jízdenek u řidiče. Ve Zlínském kraji ho znovu zavedli

Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj
Autobus ČSAD Vsetín. Pramen: Zlínský kraj

Ve stejný den, kdy Zlínský kraj zavedl opět povinnost nastupovat do autobusu předními dveřmi a kupovat si lístek u řidiče, vyzvala vláda kraje, aby dál omezily prodej jízdenek u řidiče. Současně vláda vyzvala kraje k omezení dopravy podle aktuální poptávky cestujících.

„Doporučujeme, aby byla upravena dopravní obslužnost s ohledem na faktický stav, aby tak odpovídal snížené poptávce cestujících,“ řekl po jednání vlády ministr dopravy Karel Havlíček.

Stát i většina krajů provoz autobusů a vlaků v závazku veřejné služby v minulých dnech výrazně omezily, některé kraje ale větší redukci stále odmítají. Ve Středočeském kraji tak pořád jezdí například v ranní špičce na páteřních tratích zdvojené jednotky CityElefant v méně než čtvrthodinovém intervalu. Hejtmanka Jaroslava Jermanová Pokorná (ANO 2011) redukci odmítá s tím, že by se snížil komfort občanů kraje a mohli by být odříznuti od světa. Zda pouze nepochopila rozdíl mezi redukcí na páteřních trasách a regionálních tratích se slabším provozem není jasné, její vyjádření na toto téma jsou stále stejná.

Omezení spojů ale zdaleka nepřinese tak velkou úsporu, jak by se mohlo na první pohled zdát: velkou část ceny za kilometr tvoří fixní náklady, zejména odpisy vozidel. V řadě případů se často ušetří jen projetá nafta. Například u zrušených spojů mezi Mladějovem a Lomnicí nad Popelkou zůstane dříve nasazované vozidlo jen stát v Mladějově, nadále se strojvedoucím. I proto některé kraje nepřistupují k razantní redukci.

Většina krajů nadále neprodává jízdenky u řidičů, výjimkou je Zlínský kraj. Vláda ale doporučila, aby se jízdenky u řidiče neprodávaly kvůli omezení kontaktu lidí. Odboráři s rozhodnutím Zlínského kraje nesouhlasí.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Eva
Host
Eva

Taky jezdím ve Zlínském kraji, ale cestující mi nastupují zadními dveřmi a nejsou odbavováni. Záleží zřejmě taky na dopravci, jak se k tomu postaví 😉

SuJeP
Host
SuJeP

Křečovitá snaha zachránit alespoň minimum tržeb. Brutto smlouva + pouze vlastní tarif, který nelze koupit bezkontaktně online je „výborná“ kombinace…ještě že tu dopravu ve Zlínském kraji řídí odborníci. 🙂

Roman
Host
Roman

Zlínsko byl vždy dopravní balkán. Tam mě nepřekvapuje nic.

Eduard
Host
Eduard

Je logické, že se ruší spoje. Počas karantény cestuje podstatně méně lidí, takže není důvod je vypravovat. Navíc když je někdo doma a nejezdí po čertech ďáblech, tak se eliminuje riziko nákazy. A smekám přede všemi (zdravotníci, policie…) kdo v této těžké době musí pracovat mezi lidmi.
Jinak nechápu toho Čunka ve Zlínském kraji co vymýšlí za kraviny. Řidiči by měli za takovéto situace vyhlásit minimálně stávkovou pohotovost.

Dáda
Host
Dáda

Redukce spojů je na místě.
Počet nakažených bude stoupat, nemělo by se vůbec cestovat, aby nárůst nemocnejch se zpomalil.
Co se týče tržeb, peníze budou chybet, ale nyní asi není čas na hrdinství.

Novotny
Host
Novotny

Co na to hejtman? Snad mu to dojde a narizeni prodavat jizdenky u ridice obratem zrusi. Zdravi lidi je prednejsi nez trzby. Nedejboze, kdyby nekdo onemocnel diky tomuto narizeni, tak kdo za tu bude mit odpovednost z Kraje. Doporuceni statu schvaluji vsemi deseti.

mlha
Host
mlha

Jó, za peníze v Praze dům, co tak hejtmanův náměstek pro dopravu?