Stát doporučil redukci spojů i zákaz prodeje jízdenek u řidiče. Ve Zlínském kraji ho znovu zavedli
Ve stejný den, kdy Zlínský kraj zavedl opět povinnost nastupovat do autobusu předními dveřmi a kupovat si lístek u řidiče,
Ve stejný den, kdy Zlínský kraj zavedl opět povinnost nastupovat do autobusu předními dveřmi a kupovat si lístek u řidiče, vyzvala vláda kraje, aby dál omezily prodej jízdenek u řidiče. Současně vláda vyzvala kraje k omezení dopravy podle aktuální poptávky cestujících.
„Doporučujeme, aby byla upravena dopravní obslužnost s ohledem na faktický stav, aby tak odpovídal snížené poptávce cestujících,“ řekl po jednání vlády ministr dopravy Karel Havlíček.
Stát i většina krajů provoz autobusů a vlaků v závazku veřejné služby v minulých dnech výrazně omezily, některé kraje ale větší redukci stále odmítají. Ve Středočeském kraji tak pořád jezdí například v ranní špičce na páteřních tratích zdvojené jednotky CityElefant v méně než čtvrthodinovém intervalu. Hejtmanka Jaroslava Jermanová Pokorná (ANO 2011) redukci odmítá s tím, že by se snížil komfort občanů kraje a mohli by být odříznuti od světa. Zda pouze nepochopila rozdíl mezi redukcí na páteřních trasách a regionálních tratích se slabším provozem není jasné, její vyjádření na toto téma jsou stále stejná.
Omezení spojů ale zdaleka nepřinese tak velkou úsporu, jak by se mohlo na první pohled zdát: velkou část ceny za kilometr tvoří fixní náklady, zejména odpisy vozidel. V řadě případů se často ušetří jen projetá nafta. Například u zrušených spojů mezi Mladějovem a Lomnicí nad Popelkou zůstane dříve nasazované vozidlo jen stát v Mladějově, nadále se strojvedoucím. I proto některé kraje nepřistupují k razantní redukci.
Většina krajů nadále neprodává jízdenky u řidičů, výjimkou je Zlínský kraj. Vláda ale doporučila, aby se jízdenky u řidiče neprodávaly kvůli omezení kontaktu lidí. Odboráři s rozhodnutím Zlínského kraje nesouhlasí.