Stát odkládá plán na obnovu Kozí dráhy, ministerstvo neschválilo peníze na opravu
Nádraží v Telnici. Foto: Gortyna / Wikimedia Commons
Podle ministerstva se má nejprve dohodnout Ústecký kraj s Děčínem, zda trať opravdu chtějí nebo ne.
Rád bych se po trase Kozí dráhy rád projel. Jenže na kolo už asi nevlezu. Vezme mě někdo z cyklistů do baťůžku? Cyklistu ale vlak uveze. A hodně, když bude zájem.
Není zakázáno chodit po cyklostezce pěšky.
Jsem také pro cyklostezku. Čtu, že se někteří bojí stoupání 25 promile. To znamená, že na kilometru vyjedete 25 metrů nahoru, to vůbec nepoznáte, pokud je to konstantní. Během 100 metrů vystoupíte o pouhých 2,5 metru. To je naopak přesně důvod, proč jsou železnice vhodné k předělání na cyklostezku. Stoupání se natolik rozloží, že je to ideální. Podobný sklon má plavební kanál na Šumavě a jede se podél něj krásně i nahoru. Když se dívám jaké jsou v okolí Děčína stoupaky, tak se vůbec nedivím zájmu o cyklostezku místo zapomenuté trati. Snad to vyjde.
Další pokračování: https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/kozi-draha-vlaky-ustecky-kraj-20210423.html
No mě už auta osobně pěkně ser… Byl bych pro vlak.Jezdíme do Telnice,Krupky nebo na Barboru, byla to pěkná trať a je to investice do budoucna.
Proč by se měl kraj domlouvat s Děčínem? To má být vlak pouze pro Děčínské?
Kolik by stálo vybudování cyklostezky? A i ona bude chtít údržbu. Na to bude mít SŽ finance?
Kozí dráhu mám rád, jezdil jsem pravidelně 3 roky na učnák do Děčína.
Nicméně momentální stav je katastrofální, minimálně usek Krupka – Novosedlice.
Určitě by byla lepší cyklostezka Teplice – Děčín s nástupem na Lesní bráně.
a kolikrat na te cyklistezce pojedete v tydnu ? petkrat ? nebo jednou na jare a jednou v lete? kdyz vybudovani cyklostezky stoji take miliony.. to jsou nazory..
A kolikrát za rok pojede tím vlakem? jednou na jaře a jednou v létě?
Jak ministerstvo neschválilo běžnou údržbu trati, která má být normálně sjízdná?
To ministerstvo rozhoduje o tom, kdy kam půjde traťovka, dráteníci,… SŽ jsou jenom kopáči bez managerů a dispečerů?
Fakt už s tím vším běžte někam. Věčné žvatlání o :poop: a věčné mletí o nějakých dogmatech, které někdo jednou napsal a ostatní ani neověřili, jestli je to pravda. První mega žvást je, jak jsou VŠECHNY stanice někde vysoko v kopcích a daleko. Fakt? Co třeba město Jílové, kde je nádraží pár metrů od náměstí a zámku? Co taková Krupka a tam několik zastávek přímo v centru dění? Ona taková lanovka na Komáří vížku je nikam, ona Krupka je město o ničem a nějaké UNESCO, kvůli kterému na mnoho míst jezdí davy lidí je taky o ničem. A tak bych… Číst vice »
Je úplně jedno,kde jsou nádraží,důvodem pro provoz vlaků je zájem obecenstva,a ten lze vysledovat jen zde, případně na šoto stránkách fejsbůčku. Tohle na obnovení provozu není.
a zajem cyklostezky najdes zase jen na cyklistickem webu ty sasku.. kazdej si zastava to svoje co je na tom.. jen problem je v tom ze radnmi v decine jsou uplatni hajzlici co tohle prosazuji ve vlastnim zajmu do kapsy a s chuti naruzivich cyklistu..
Typické Česko, traťě a nejen tuto a to s Martinem souhlasím postupně utlumit všemi možnými cestami a nakonec nechat chátrat a pak po letech se někdo vzbudí, že by nebylo špatné kdyby tu zase jel vlak, ať k turistickému využití a nebo v byznysu. Loni jsem si prošel lety zavřenou a hodně rozebranou a zchátralou trať Kounice -Loket, nebylo tomu ani měsíc a nevím jestli tady jsem se dočetl, žy by obce okolo měli zájem a chtěli trať opravit. Ale tam je to totálka na rekonstrukci od podlahy. Tak na tom ještě Kozí dráha není. Když tady Vás spousta melete,… Číst vice »
Ne, obce by nechtěly trať opravit, ty by leda chtěly aby byla opravena ze státního.
Jinak „obce okolo“ jsou tam přesně 2 – Horní Slavkov a Údolí. Nic jiného tam není. A Údolí je to IMHO zcela šumák, protože to je díra s necelou stovkou obyvatel ovšem roztahaná na třech kilometrech, takže tu obslouží autobus co tam má hned tři zastávky.
Když kraj objedná alespoň na 5 let 300 vlaků ročně, tak opravit. Pokud ne, tak je ta oprava sporná.
Už pro rok 2016 (kdy se zaváděly Turistické linky Ústeckého kraje) tam kraj předpokládal objednat vlaky v režimu nepracovních dní po 7 měsíců v roce, což je cca 60 dní za rok. Předpokládám, že aspoň 3 páry vlaků by tam v provozních dnech jezdily, což by už při těch 3 vlacích činilo 360 vlaků ročně.
Přesto Dobrá správa nebyla schopna onen úsek Děčín – Telnice (tehdy jsoucí ve výluce poměrně čerstvě) zprovoznit.
Ono když se hledají důvody, jak to udělat, aby se nemuselo, tak to půjde těžko. Tohle zná patrně každý dospělý, který má děti. Jenže o děti tady teď nejde. Jde o další osekávání sítě bez toho, že by to mělo sebemenší přínos pro její zbytek.
A co nákladní vlaky?
Rok 2019: 20% sítě zajišťuje 78% výkonů v osobní železniční dopravě a 90% v nákladní… Kozí dráha je jinak ekonomicky problematická už od svého vzniku v 19.století a dnes tomu není jinak. Pokud se má nadále provozovat, tak je to skutečně na racionální spočítání přínosů včetně nákladní dopravy CBA analýzou, podobně jako se běžně dělá u jiných projektů. Infrastrukturu platíme my všichni z našich daní, na to nezapomínejme, a bohužel železniční doprava je zatím všude válcována silniční z důvodu systémových vad , které se mávnutím ruky hned tak nezmění. A to má dopady na ekonomiku provozu i takových tratí, jako… Číst vice »
Oprava tratě do sjízdného stavu nerovná se projekt vyžadující CBA analýzu.
Tato je prováděna jen u investic.
Ano. A co jako? Jde přece o zjištění stavu věcí, já neříkám, že to není administrativně oprava.
Tak ono jde právě o tu síťovost. Na tu se často a rádo zapomíná. Navíc tady je správce trati inkasující peníze za opravy každý rok. Účelem těchto plateb je udržení sjízdnosti. Kdo bude potrestán za to, že peníze sice šly, ale tratí nyní bezpečně projet drážním vozidlem nelze? Kdo a jak za tohle bude potrestán?
Síťovost typu Koziny ap. táhne ve skutečnosti železnici do bažin ztrátovosti.
On jako cestující prostě nesmí přestoupit na Kozinu z jiného vlaku, protože pařez a doprava?
Mimochodem, předpokládám, že nádražácké odbory vejdou do pohotovosti, protože (nejen) zde je ohrožována železniční doprava. Určitě budou stejně rozhodné jako např. na konci roku 2010, když za podivných okolností docházelo k likvidaci osobní dopravy na tratích do Vidnavy, Jemnice, nedlouho poté i Netolic apod., přičemž některé tratě od té doby jsou nesjízdné (mj. i Teplice lesní brána – Telnice). Jo počkat, proti tomuhle vlastně nijak neprotestovali a nechali to projít. No jo, proti takovému Jihomoravskému kraji a tom, jakou konkrétní podobu „nesmí“ a jakou naopak „musí“ mít kontrakt s ČD, a.s., protestovali nádražáci (včetně pracovníků Dobré správy, která „nemá s… Číst vice »
Takže kvůli pár strejcům z města se svými zájmy bude se rozhodovat o železnici, která má význam pro zmenšení dopravy na silnicích a řešit problémy v dopravě. je vidět, jaké zájmy hájí ministerstvo dopravy.
Kam pořád chodíte na to, že Kozina zmenší problémy třeba na Teplické v Děčíně? Už podle té frekvence aut, která tam teď je, je to totální blbost. Půlhodinový takt tam nikdo nikdy neobjedná a investice do velké rekonstrukce a přeložek, kde by se trať napojila nějak rozumně do Teplic, také nikdo nedá.
Mě nikdo nemůže obviňovat, že bych neprosazoval železnici kudy chodím. Ale všechno má mít nějakou hlavu a patu, musí to být odůvodněné – ať už výkony , resp. reálným potenciálem v osobní nebo nákladní dopravě.
Ministerstvo je složitý organismus a jsou tam složky, které hájí železnici, nepaušalizujte!
Nic není jednoduché a na všechno NEBUDOU peníze.
Tak díky tomu nastal za posledních 10, zejména posledních 5 let, znatelný pokrok – protože posledních 10 let už je trať mezi Teplicemi lesní bránou a Telnicí nesjízdná, resp. posledních 5 let i mezi Telnicí a Děčínem.
Takže díky tomu byly potřebné peníze nasměřovány jinam. 🙂
Máte pravdu. Do VRT, odstranění úrovňových křížení na koridorech, do optimalizování tras a zvýšení rychlosti? Postavily se za to přesmyky, , všechna nádraží v ČR jsou díky onomu přesměrování na úrovni 21. století? Na koridorech díky tomu vlaky sebou „nehází“ a odstranilo se za to několik propadů rychlosti? Došlo k dobudování sítě? Její zásadní modernizaci jako celku? Už ČR nebudou dopravci objíždět?Víte, oni jsou obyčejní chlapi od SŽ většinou celkem fajn. Ryba obvykle smrdí od hlavy. A tahle ryba smrdí opravdu hodně……
Možná by místo boje o každý pražec mohli šotoušci pochopit (z vývoje v okolních zemích včetně Rakouska), že čtvrtina až třetina železniční sítě je dlouhodobě neudržitelná a vůle státu financovat memorandem různé vzduchovoziče hoblující čtyřicítkou lokálky nemusí vydržet navěky.
Taky by mohli gumokolové pochopit, že není nutné platit opravy silnic ke každé chalupě.
A souběžný provoz soustavně prázdných autobusů (jen tak od boku Beroun – Liteň) není právo, ale retardace.
Jen tak od boku, autobus ve směru Beroun – Liteň, rozhodně není souběžný autobus z tratí údolím Berounky a Liteňkou. Stejně byste obsluhu těch obcí po trase autobusu musel vyřešit jinak.
Ano, máte pravdu, úvahám o omezení či rušení tratí by měla předcházet objektivní analýza přínosů trati, jak ekonomických, tak celospolečenských. V případě Kozí dráhy toto neproběhlo a neprobíhá. Například, z hlediska ekonomického, do jaké kategorie řádného hospodaření byste zařadil investici 72 milionů korun na stavbu nového železničního mostu v roce 2002, když o pět let později, v roce 2007 již nebyla doprava na základě zavrženíhodného motivu (obohacení politiků a úředníků ústecké mafie) objednána a nový most tak 15 let chátrá. To není přístup řádného hospodáře. Likvidace Kozí dráhy probíhala v postupných, logicky na sebe navazujících krocích, vše je řádně zdokumentováno… Číst vice »
Ano, výstavba mostu byla chyba.
Co jiného tam měli udělat, když v té době byla na trati objednávána osobní doprava, a to celoročně + v rozsahu odpovídajícím celodenní obsluze?
Jen tak pro zajímavost – dokonce i na trati Hostivice – Středokluky byl vybudován dálniční most při budování dálnice, byť tam v té době již více než 10 let nejezdily žádné vlaky, protože trať byla vyloučena z provozu.
Na Hostivice – Středokluky byl vybudován most hlavně z důvodu zásobování letiště palivem i alternativní trasou.
Jenže v té době bylo už rozhodnuto o obnově této tratě v důsledku událostí 11.září v podobě nutnosti mít 2 nezávislé trasy zásobování JET A-1 letiště . Proto se stavěl v předstihu ten most. Byl jsem totiž tehdy u toho. Rozhodoval mimo jiné o tom i Stanislav Gross..🙂 Takže přirovnání kulhá.
V duchu některých dalších zdejších příspěvků: 14 let (začátek 1993 – konec 2006) se letiště obešlo bez alternativní trasy, takže by se bez ní obešlo dál.
A pokud tu trasu potřebovalo, tak ji mělo od státu odkoupit a za své opravit do sjízdného stavu.
🙂
Tak je dobré tu vzájemně řešit letiště a Kozinu…😂
Vy bezhlavě přejímáte INnázor, který nyní frčí a vůbec nedokážete přemýšlet o jeho správnosti. Já si pod pojmem vyspělá společnost nepředstavuji něco, co je vymyšlené a tlačené za každou cenu jen proto, že to prosazuje někdo, kdo má aktuálně v rukou moc. Já si pod pojmem vyspělá společnost představuji možnost výběru pro každého, kdo si nevybere škodit ostatním. A to konkrétně v dopravě znamená výběr z několika možností. Pro autíčkáře kvalitní silnice, pro cyklisty kvalitní cyklostezky a pro ty, co z nejrůznějších důvodů nemohou nebo nechtějí řídit auto ani jet na kole kvalitní VHD. Názor, že lokálky jsou OUT a… Číst vice »
A lokálky kde se šukafon plíží čtyřicítkou je ona kvalitní VHD?
Člověče nešťastná, celou dobu zde hovoříme o opravě trati, ale rekostrukci spojenou se zvýšením rychlosti to přece nevylučuje. Stejně tak nikdo netvrdí, že tam musí zůstat 810 a nebo stejně uskákaná Regionoha.
určitě. nové DMU70 od ČD už čekají!
Protože jediný správný dopravce v ČR jsou ČD?
To se ale netýká této trati, tam vlaky mohou jezdit 80 – 90, kdyby se ovšem chtělo.
Ano, ta trať se může považovat za hlavní a minimálně odklonovou, s rychlostí v řadě úseků až na 100 km/h. A z toho má být cyklostezka? To je na psychiatra nebo trestní stíhání.
Psychiatra. Ale ne úroveň Chocholoušek. Ještě drsnějšího. Jako hrál Milan Šteindler v Mazaném Filipovi.
A co ji takhle předělat? Pak bude vše jinak. Co ale budete tvrdit potom?
jasně, rovnou i zvoukolejnit a elektrifikovat
Tady se někdo chystá likvidovat milovníky lokálek? No to jsou věci. Vemte si prášek. A nejezděte do totalitního Rakouska nebo Polska.
Nejhorší totalita je ve jmému maximální ekonomičnosti a bezbřehé svobody.
Kvalitní VHD se dá provozovat i na těch kvalitních silnicích kvalitními autobusy. VHD přece nemusí nutně znamenat vlak, pokud na dané trase existuje jiná kvalitnější a levnější alternativa.
Autobus nikdy nebude kvalitnější doprava, sorry. Rychlejší možná ano, to závisí na místních poměrech, ale kvalitnější? To jste jako z čeho vyvodil?
Zrovna co se týče toho memoranda, tak ta vůle zjevně existuje do roku 2034. Tzn. dalších 13 let.
No dopadá to tak jak jsem napsal v dřívějším komentáři a to jsem byl za blbce jako vždy.Někdo má zase plány jak na té trati vydělat .Tak nešla ta dálnice ,tak půjdeme jinak .A kdo pamatuje dobu kdy od Bíliny 2 průvodčí nestíhali odbavit cestující na Kozinu a pak jako všude kde byl jinej záměr se udělaly nepřípoje ,aby se odradili cestující a mohlo se to zrušit je spousta .Vejprty,Moldava a jiné .No a dnes už je pravda ,že tam lidi do vlaku nedostanete ,už mají auta a i na cestu do práce se složí a serou na vlak ,tak… Číst vice »
Někdo má zase plány jak na té trati vydělat
KPT?
Do Telnice mi přijde, že trať je pomalou rychlostí zcela sjízdná.
Což je alespoň výchozí pozice…
Omlouvám se, ale dávám sem odkaz na jeden článek z 13.4.2021 o problematice novely zákona o drahách a její navrhované změně o tzv. konzervaci lokálních tratí. Čekal jsem, že zde na zdopravy.cz se v nějaké formě objeví reakce na tento článek, který tuto záležitost posouvá do další dimenze.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/lokalni-trate-vyletni-spoje-drahy-zeleznice.A210412_145849_eko-doprava_ven
V kontextu těchto navrhovaných legislativních procesů k udržení turistických lokálek a v kontextu stále probíhající covidové krize a ohromných výdajů státu je opět velice nejistá a nejasná již dříve schválená tzv.nejúspornější varianta opravy a obnovení turisticky známé středohořské tratě 097 v úseku Radejčín-Chotiměř.
Dokud není známý přesný text nového návrhu, tak nemá smysl cokoliv psát. Na webu Sněmovny jsem ho nenašel.
To za patnáct let tolik kleslo IQ? Co čtu názory o Kozí dráze tak žasnu, jsou přece snadno dohledatelná fakta a předpokládám i osobní svědectví o počtu cestujících před „optimalizací“ JŘ??? 1) jízdní řád byl zkurven (optimalizován) za účelem odlivu cestujících. 2) v projektu děčínského přivaděče na tělese Kozí dráhy byla zainteresovaná ústecká mafie, primátor Raška, vzpomínáte, pamatujete??? Nebo pan Šulc??? Spekulace s výkupy pozemků pro dálniční přivaděč nevyšla, je to v médiích zdokumentováno! 3) SŽDC (nyní SŽ) porušovala přes deset let zákon o údržbě trati, peníze určené na Kozí dráhu místní oddělení SŽDC rozkradlo, nebo použilo na jiné účely.… Číst vice »
Pěkně shrnuto na jednom místě. Ten prostavěný chátrající most je ostuda SŽ na druhou…
Dohledal jsem ještě tento oficiální odkaz na stránkách SUDOP: https://www.sudop.cz/cs/projekty/zeleznicni-most-v-km-19459-trati-decin-oldrichov-pres-dalnici-d8-v-km-87715
Po mostě bude jezdit na kole děčínský důchodce z magistrátu Aster.
Tedy až nechá postavit ty plavební komory a jiné nesmysli…
„peníze určené na Kozí dráhu“
Ony byly nějaké konkrétní peníze určení přímo pro Kozí dráhu? Kým, a od koho je SŽ(DC) dostala?
Ve vyúčtování zveřejněném SŽ bylo za období 2018 až 2020 (tři roky) na Kozí dráhu „použito“ cca 7,1 milionů v roce 2020, 4,2 milionu v roce 2019 a 3,7 milionu v roce 2018. Tyto peníze byly zaúčtovány na „údržbu“, Kozí dráhy. Odkaz zde: https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-ukazala-kolik-stoji-udrzba-lokalek-bez-vlaku-miliony-vykazuje-i-tam-kde-nejsou-videt-74792/ Po odhalení těchto čísel jako lži následovala oficiální reakce, kdy byly tyto hodnoty „opraveny“ na 4,2 milionů v roce 2020, 1,8 milionu v roce 2019 a 1,6 milionu v roce 2018. Odkaz zde: https://zdopravy.cz/zarostle-trate-nas-stoji-mene-otocila-sprava-zeleznic-opozice-chce-planu-na-konzervaci-trati-zabranit-76004/ Vtipný rozhovor z března 2021 , chcete li se zasmát (ředitel Svoboda a zejména ministr Karel Havlíček,který vám v čase 1:27 dá… Číst vice »
Hmmm…to musela být nějaká kontrarevoluční údržba…když je trať jen částečně sjízdná…
I kdyby byla pravda vše co píšete, nějak mi v tom elaborátu chybí, v čem je vlastně současný stav nevyhovující. Tu trať kromě pár šotoušů nikdo nepostrádá. Ani místní, ani ta armáda.
Zase lži.
Tak nebuďte slušnej, řekněte jméno.
Jj, a prosťáček Jarak pajduláček bude trollit.
Na tento váš dotaz nelze odpovědět, nemohu totiž vyvracet vaše domněnky, vyvracet lze fakta. Poukazuji pouze na sled událostí, který vedl k likvidaci standardně užívané lokální tratě (cca 1000 cestujících denně, po změně grafikonu pokles na cca 300 denně a zahájení kampaně o nevýhodnosti, těmi samými úředníky a politiky z magistrátu, kteří byli zainteresovaní na spekulacích s pozemky k dálničnímu přivaděči). Podobný osud čekal v té době například také dráhu Švestkovou.Tam byla také zrušena také ve stejném roce 2007 veřejná objednávaná krajská doprava a také by trať po svém zániku nikomu nechyběla. Nicméně nestalo se tak. V roce 2016 ji… Číst vice »
Kéž by.
Mám jen jedinou malou výhradu – už žádné 654…
myslím že tolik testovacích drah zase AŽD nepotřebuje
Na tento váš dotaz nelze odpovědět, nemohu totiž vyvracet vaše domněnky, vyvracet lze fakta. Poukazuji pouze na sled událostí, který vedl k likvidaci standardně užívané lokální tratě (cca 1000 cestujících denně, po změně grafikonu pokles na cca 300 denně a zahájení kampaně o nevýhodnosti, těmi samými úředníky a politiky z magistrátu, kteří byli zainteresovaní na spekulacích s pozemky k dálničnímu přivaděči). Podobný osud čekal v té době například také dráhu Švestkovou.Tam byla také zrušena také ve stejném roce 2007 veřejná objednávaná krajská doprava a také by trať po svém zániku nikomu nechyběla. Nicméně nestalo se tak. V roce 2016 ji… Číst vice »
Toto není otázka IQ, ale názoru na roli železniční dopravy.
Mně v konspiračních teoriích o přivaděči chybí jedna věc a to proč teda nestojí…
Pozemky jim nikdo neprodal a pak se provalila kauza ROP. Ale Kolo***ník se už zase činí. Snad ho smetou volby.
Taky v tom cítím jeho rukopis. Volby budou hodně zajímavé, společnost je názorově dost roztříštěná.
Zkuste to nějak sesumírovat. Hlavně nějak identifikovat tu ústeckou mafii…
Proč bych si nemohl vybrat, zda pojedu autobusem, vlakem, nebo na kole? Pokud se jdeme najíst do hospody a nabídnou nám jen řízek, půjdeme patrně jinam. Mít možnost výběru je snad základ.
A kam půjdete v tomhle případě?
Jako turista možná do jiného kraje, jako cestující možná do auta, takže další plechovkář na silnici. Proč?
To přirovnání trochu kulhá. Je to asi jako kdyby v restauraci, kam denně zavítá dejme tomu 100 lidí navařili za státní peníze 200 porcí řízků a 200 porcí knedlo vepřo zelo proto, aby těch 100 lidí, kteří tam zaplatí za oběd dvacku (zlomek nákladové ceny) mělo na výběr.
Dobrá tak jinak – chci si vybrat, jestli můžu do hospody, restaurace, nebo mi stačí kiosek. Svobodně vybrat, ne poslouchat, že to co chci vlastně není správné protože správné je to, co řekne „strana a lid“ . To už tady bylo.
Tak vybrat si určitě můžete, z toho co tam bude. Když tam bude jenom kiosek, můžete si svobodně vybrat že tam nepůjdete 🙂 Ale stát vám určitě není povinnen zajišťovat abyste měl vždy na výběr dle svých rozmarů.
Volbu dopravního prostředku bych fakt rozmarem nenazýval. Notabene když se má něco zrušit jen proto, že někdo neplní údržbu, přesto na ni inkasuje peníze.
Co to je za češtinu …. zaplatila zhruba 50 milionů korun do obnovy železniční tratě …. ?
Snad „investovala …. do …, nebo zaplatila …. za obnovu ….“ !!!
Také tam mohlo vypadnout „které šly“, takže věta by pak zněla: „…zaplatila zhruba 50 milionů korun, které šly do obnovy…“ První souvětí v prvním odstavci, zda-li se nepletu.
Nedávno jsme tady četli, jak je obtížné se vypořádat s námitkami při rekonstrukci provozované dráhy. Tohle se tomu dost podobá. Jezdím často po cyklostezkách, přesto si myslím, že cyklostezka a železnice mohou existovat vedle sebe.
Aby se uřícení cyklisti mohli zachránit odjezdem vlakem?
Tohle nemyslíte vážně, že ne?
Teď už jde jen o to, co dalšího z plánů se bude škrtat. 🙁
už vidím tu scénu z Tondy Blaníka….
„…Tondo, ale jak to máme zabít, když to chce kraj a někoho ukecali v Dlážděný, navíc to není tolik peněz….“
„Libore, neboj, to vyřešíme. Koho znáš v Děčíně? Tak ať pošlou dopis, že tam chtějí třeba postavit koloběžkovou dráhu….a já pak zavolám Havlíčkovi ve dvě ráno, to zrovna šel spát, to mi slíbi cokoliv.“
Vůbec, co má znamenat pojem „vyjasnit“? Že by jeden ze subjektů měl ustoupit? A proč?
Z pohledu Dobré správy se mi to jeví být dobrou výmluvou. Pominu-li, že výluku už tam má skoro 5,5 roku a za tu dobu nezvládla opravu provést.
Tak to je šok…
To jsou pořád sliby o oživení, pak se od toho couvne, potom zase že tam bude cyklostezka a tak pořád dokola a kde nic, tu nic.
Boj lidí s mafiány. Jako v Brně.
Díky za to, že se Správa železnic zachovala jako správný hospodář a ušetřila milióny z veřejného rozpočtu!
Zato při vytrhání kolejí a výstavbě cyklostezky (tzn. dle přání města Děčína) se zachová jak?
To už půjde z jiné kapsy…
Pokud by Děčínu pozemky věnovala za směšnou částku, tak se jako správný hospodář rozhodně nechová.
SZ nic neušetřila, peníze neschválilo MD, resp. její komise ….
No tak je ušetřil stát, tím přece líp.
Tak zrušíme dálnice, „ušetří“ se ještě víc.
Dálnice jsou tepnami ekonomiky, zeptejte se v jakékoliv firmě, která pracuje s nějakým hmotným zbožím, jestli chce či nechce dálnici za humny.
Bingo. Ale silnice II. třídy jimi už nejsou, že…
Kubrte, ano firmy chtějí dálnice za humny, ale lidi co tam pracují a někde bydlí už dálnice za humny nechtějí.
Oj jaký protiklad.
V tom zoufalém šotoušském kvikotu už zacházíte trochu daleko, nemyslíte?
Zoufalý kvikot předvádíte vy svými výrazy typu „zoufalý kvikot“.
Ale ono se na ty mafiány, které tak vehementně obhajujete, taky nakonec dostane.
Ano. S povinným mýtným dokonce vyděláme.
Povinné mýtné vám nevydělá ani na zimní údržbu… 😀
I když zrovna na této trati považuji jakýkoliv provoz za sporný, tak s prominutím jaké „dohodnout“? Objednatelem dopravy je Ústecký kraj a jeho stanovisko je jasné.
Kolo***ník zalobboval.
Tak ho zalobbujeme do základů nějakého mostu…
Vlastníkem trati je ale stát a jeho stanovisko (prostřednictvím MD) je z uvedeného rozhodnutí také jasné.
Zase lžete. Stanovisko MD se opírá o vykonstruovaný argument, rozhodně tedy není „jasné“.
Vy máte nějaký osobní zájem na těch pozemcích nebo co?
Vy lžete.Usnesení zastupitelstva, které reprezentuje 80 procent obyvatel podél té tratě není vykonstruovaný argument.
A co melete o pozemcích? Ty snad někdo prodává ?
Vy lžete. Trať neobsluhuje jenom Děčín, takže vaše pokusy o „80 % obyvatelstva podél tratě“ jsou stejnou trapnou demagogií, jako rozhodnutí MD.
A pozemky patří státu jako dráha a vzhledem k dostatečně prokázané smysluplnosti jejich využití jako dráhy je nanejvýš logické, aby dráhou nadále zůstaly. Jakékoli jejich znehodnocení se rovná konání v rozporu s péčí řádného hospodáře, a děčínská mafie, ktera za nic nenese odpovědnost, si může odhlasovat co chce. Fakta jsou jasná a jiné obce na trati mají na trať právo. Tečka.
Každý,kdo nejede aspoň jednou týdně lokálkou,je demagog,co ty tečko.
Když na tu trať Sebevražda Železnic roky kašlala, tak ať si její vedení udělá sbírku a celou trať uvede do sjízdného stavu ze svých kapes. To by je mohlo naučit.
Kapsy Správy železnic jsou kapsami občanů ČR – daňových poplatníků.
A ty rucey co do nich sahají…?
Ty je přesouvají z kapes do kapes svých.
Je to míněno ať si to vedení SŽ zaplatí ze svých privátních kapes. Nabagrováno mají už dost.
Tak já bych s dovolením preferoval, kdyby SŽ ve vašem regionu soustředila síly na pravobřežku, likvidaci stejnosměru a Krušnohorský tunel.
Pokud šotouši (pravděpodobně všichni přítomni v této diskusi) Kozí dráhu potřebujou, ať si jí koupí a může jim přispět i obec Telnice, pro kterou je zásadní. Pokud je trať v tak dobrém stavu, nebude problém ji zprovoznit.
Falešné dilema.
pravobřežka se optimalizuje tj. dom*dá se i to co nejde, takže klasika. Hlavně každoroční výluky alespoň na 1 měsíc. 070 už má zase NAD už ani nevím kolikátý rok po sobě. Úsek Všetaty MB. To to odborníci nemohou naplánovat najednou všechno. To je taky asi plánovaná likvidace tratí. Každý rok výluky a lepení oprav stylem ať to stojí co to stojí, ale kaštany musíme z vlaku dostat.
Dostanou splátkový kalendář…
Někdy mám pocit, že kdyby se tolik úsilí, kolik se v Česku věnuje diskuzi o lokálkách, věnovalo modernizaci klíčových tratí/VRT, jsme v tomhle ohledu za vodou. Stát by měl vypracovat nějákou koncepci dopravní obslužnosti, která by jasně řekla, kam má jezdit vlak, kam autobusy a hotovo. A tratě, které mezi nimi nebudou prostě prodat (krajům, spolkům,…). Nevím, proč by měla SŽ, byť jí to přikazuje zákon, starat se o tratě, co nejsou v provozu jen kvůli tomu, že tam kraj možná někdy obejdná doprava. Vím, že jsem to hodně zjednodušil a možná vymyslel úlpnou blbost, ale co si o tom… Číst vice »
O VRT se diskutuje vcelku dost.
A předmětem diskuse bylo jen pár lokálek – obvykle těch, které v tu chvíli potřebovaly modernizaci či na kterých byla sporně zastavena osobní doprava.
„Stát by měl vypracovat nějákou koncepci dopravní obslužnosti, která by jasně řekla, kam má jezdit vlak, kam autobusy a hotovo“
Jak to má stát „z Prahy“ vědět? Od toho jsou kraje, které jsou danému místu blíž.
Souhlasím s posledním bodem. Já mám spíše pocit určitého nesouladu státních institucích. SŽ (stát) se se nestará o trať, protože kraj nechce dopravu, když ji najednou chce, peníze musí dát opět SŽ a následně se handrkují, kdo za co může, že se nejezdí.
VRT se právě SŽ poslední dobou věnuje dost intenzivně. Bohužel spolu s tím se tím začali intenzivně zabývat i NIMBY, takže to bude pořádný boj.
Přesně. Je určitě důležité komunikovat s obcemi, zemědělci, spolky a co já vím, kdo je na trase a z toho, co má SŽ na web, bych řekl, že komunikují. Nechápu tu hysterii. Vypadá to, že betonovaní na dálnicích najednou nevadí a železnice jo…
Význam dálnice chápe každý (vyjma pár skalních šotoušů) a každý by chtěl – v nějaké „optimální“ vzdálenosti od domu – přístupnou kvalitní dálnici (dálniční síť). Ovšem užitečnost VRT do Německa vnímá vesnický pěstitel kedluben asi stejně, jako užitečnost kosmodromu v Novém Veselí. Nikdy to nepotřeboval, nezná nikoho, kdo by to potřeboval, a ty Němci jsou stejně takový divný.
Bohužel na tom je část pravdy, proto jsou ale důležité terminály a ty by měla SŽ propagovat. Ano, bude zde rychlá vrstva, která pojede mezi městy, ale tyhle terminály mají také potenciál obloužit docela dost lidí. To může být pro místní zajímavé, smaozřejmě ceny jsou jiná kapitola.
U nás na Kutnohorsku se terminál plánuje a třeba jízdu do Brna by nám stáhl na nějákou hodinku, možná méně. Neporovnatelné se současným stavem:
vlak přes HB 2:30
auto po D1 2:00 (ale záleží hodně na dopravě)
Jasně, nejsme ve sporu, ale ta komunikace SŽ prostě nejde. Je fajn, že mají nějaký web, ale k tomu si najdou cestu jen lidi, co aktivně hledají informace a o věc se zajímají. Komunikace směrem k pěstitelům kedlubem musí jít jinými kanály a určitě by neměla začínat pošlapanýma sazenicema (kedluben) a vztyčenými vidlemi.
Až vám bude vadit za jednu cestu KH – Brno autem platit 630 – 1000 Kč, budete v rychlíku velmi rychle bez ohledu na dobu jízdy…👺😂
Přesně tak – betonování nevadí – ale úspornější, k přírodě šetrnější a přitom výkonnější doprava najednou strááášně vadí.
Chybí ta dráha někomu? Kolik tam jezdilo lidí dřív a kolik by jich bylo dnes?
Ano, chybí. Především místním z blízkého okolí Děčína.
Ty jsou rádi za autobus v údolí, než aby se štverali na kopec za vsí.
Autobus není totéž co vlak. To už jsem tady rozebíral nejmíň milionkrát.
A plno lidí bydlí u trati a na autobus to mají daleko.
Těch, co to tam mají na vlak dál než na bus, řádově víc. Kolik bus spojů zrušis, abys objednal jeden vlak? 3. To bude radosti mezi volici.
89 linek zruším, abych mohl železniční dopravu (jmenovitě Praha – Kladno) uvést do nějakého stavu.
Pomohla by mi udání, které z ryze pražských linek jsou vzduchovoziče.
Jmenovitě se okamžitě zruší 380, protože konkuruje trati 173…
Není, autobus je obvykle mnohem flexibilnější, levnější a tím pádem může být i častěji jezdící. Vlak mívá výhodu v kapacitě, což nemusí být v tomto případě třeba, v přepravě jízdních kol, kterou řeší cyklovleky, ale jen omezeně. A pak samozřejmě modla všech šotoušů, WC.
Úplně jste zapomněl na režijku.
Tak to už je level č. 2, modrý vlak.
A těch „plno lidí“ jsou nějací lesní poustevníci, nebo kde se tam nacházejí? Trať vede celou trasu paralelně se silnicí obsluhovanou autobusy a vede dál od civilizace.
Můžete to upřesnit?Teda to plno lidí,coto mají blíže k trati než k autobusu?
Ať víme, za co mají být peníze z mých daní utraceny, navrhuji adresnou anketu s informacemi, kdo chce využívat železniční přepravu – vyplňte ve svém komentáři následující údaje:
Jméno:
Věk:
Relace odkud – kam:
Účel cesty:
Četnost cest:
Důvod v čem je výhodnější než cesta busem:
Stejný dotazník pro využití mých daní požaduji k cyklostezce, včetně plánu financování její ůdržby, včetně zimní.
Takhle, primární problém je zbytečná železniční trať. Cyklostezka je jen nápad jak využít její v budoucnu opuštěné těleso. Jestli vám přijdou užitečnější kopřivy a náletové dřeviny, tak na cyklostezce nikdo netrvá.
Hmm, ono fotbalové hřiště je taky 0,4 – 1,08 ha zbytečně nevyužité půdy…
Problém je, že ta trať vůbec neměla být opuštěná. Takže znovu – po účelové „optimalizaci“ JŘ nastal pokles cestujících. I potom ale nedošlo ke zrušení trati, tudíž SŽ(DC) provádí její údržbu a za to také dostává zaplaceno. Předpokládejme tedy, že je trať sjízdná i v tento okamžik. Pokud není, problém má ona SŽ(DC) To ostatní jsou výmluvy malých dětí, které poslouchám denně.
Přesně.
Naše slavné zastupitelstvo bych stejným způsobem hnal k zodpovědnosti kvůli naučným stezkám. Ono totiž po nich chodí tolik turistů, že to svět neviděl (ani noha)
Tak pak ale já chci podobný formulář v případě, že se má postavit nová silnice nebo zavést autobusová linka, protože ta se z našich daní zaplatí taky.
Proč takto útočit na ty, kteří chtějí vlak a vyslýchat je jak u soudu? Kde se v těch lidech diskutujících na tomto webu bere pořád tolik nenávisti k železniční dopravě?
Já železniční dopravu miluju, ale tu smysluplnou.
Toto je zcela bez pochyby smysluplná železnice, ať už tu budete psát cokoli.
A jaké je pro vás kritérium smysluplné železnice? Že je tvořena kolejnicemi a pražci?
Že vede odněkuď někam…
Tahle železnice už v době svého vzniku byla problematická. Vznikla jako pokus konkurovat ATE v přepravě uhlí z Duchcovska k Labi, ale „kupodivu“ sklonové poměry činily tento záměr ekonomicky neschůdný a po 15 letech zoufalého přežívání společnost zkrachovala a provoz převzaly Státní dráhy.
Myslím, že někteří zamrzli v dobách ČSSR. VždyT jde trať i vlak zkulturnit, nabídnout něco navíc. Ale ti, co vlakem nejezdí to nepochopí.
A k čemu ta trať má sloužit? K obsluze území je nevhodná. Za desítky milionů se opraví, za miliony ročně se bude udržovat a k tomu tam kraj bude dotovat víkendové šotovláčky?
Problém je, že po silnici máte provoz zadarmo. Tady zaplatíte ranec za opravu trati, za její údržbu a to celé pro pár turistických vláčků, protože k obsluze území je trať nevhodná.
To chcete vědět celkem dost na to, že „z vašich daní“ na to jde cca 5 korun (50 mil. Kč děleno počtem obyvatel).
(Když už potřebujete mermomocí psát o „svých daních“.)
Mimochodem – to, že objednávku sezonní dopravy chce učinit Ústecký kraj coby orgán veřejné správy je pro vás málo?
A kolik lidí s ní jezdilo?
Hodně, než schválně zvrtali jízdní řád, aby byl nesmyslný a nenavazoval na nic.
No tak, nestydtě se, řekněte, kolik? A kde ty lidi jsou teď? A kdyby tam teď začal jezdit vlak denně, zrušíte jim autobusy, protože místo 3 bus spojů zaplatí UK jeden vlakový?
Že by vlakem náhodou začali jezdit i další lidé, s tím prostě nepočítáte.
A turistická doprava je taky nesmysl, tím by taky nikdo nejezdil.
Prostě jsou to všechno vyhozené peníze, raději ať všichni jezdí auty, těch pár chudáků autobusy; a ti odjinud vlastně ať raději jezdí úplně jinam, že.
Úroveň debaty z vaší strany je ubohá.
A nějaký postoj k té nákladové stránce vlak vs. bus? Polohu železničních zastávek vůči obcím už je mi trapné připomínat.
Nejsou investice – nejsou přínosy. Dilema bus – vlak, které prezentujete, je falešné. Není nutné žádný bus rušit.
To je zcela reálné dilema platby za zavazkovou dopravu UK, kasička je prázdná. DUK je luxusní systém, a tím pádem i nákladný.
A jaké investice byste si do této dráhy představoval, aby převzala roli páteřní dopravy?
Dilema rozhodně falešné není, proč by kraj objednával k autobusu ještě vlak jezdící někde po kopci?
Proč by ten vlak objednával? Protože bude řádově atraktivnější než těsnej bus? Krajina zde je turisticky atraktivní dostatečně. Ale busy tam žádní turisti nejezdí. Přitom dokud tam byl vlak, tak tam jezdili. Proč asi, hm? Proti vám prostě jdou čísla přepravených osob, která tam byla před účelovým omezováním dopravy. Ale vy je prostě budete vytrvale ignorovat a tvrdohlavě se pokoušet šermovat jakýmisi ideologickými teoriemi, který vám ale nikdo, kdo dopravě aspoň trochu rozumí, nesežere. Fakta jsou jasná a vaše snaha je zamlžit bláboly a překřičet jalovou teorií stojící na vodě spolu s opakovanými argumentačními klamy typu „buď vlak nebo bus“… Číst vice »
Turisti neumějí jezdit autobusem? Vylezte z té šotoušské bubliny, těch lidí, kteří pojedou veřejnou dopravou, proto, že je to vlak a ne bus je naprosto zanedbatelná menšina.
Turisté NEBUDOU až na výjimky žádným busem jezdit, protože je to pro ně nepohodlné. Zkuste vy vylézt ze své bubliny autíčkáře a jděte se místo vašich výmyslů vycucaných z prstu těch turistů, co VHD jezdí, zeptat.
Samozřejmě že se zruší autobusy. Přece se nebude platit jedno spojení dvakrát…
Hodně.
Je smutné, že diskusní kultura je tak nízko, že se nikdy o číslech a porovnání výhodnosti takové investice nemluví.
Šotoušům, viz reakce zde.
To je pořád dokola. Napsáno bylo o tom víc než dost. Tak si to zjistěte. Ano, chybí, lidí jezdilo víc než dost a nákladů také.
A když jiné město (obec) bude požadovat obnovení provozu? Který názor má stát respektovat. Obce, který chce provoz obnovit nebo obce, které nechce?
Přesně. Třeba obec Telnice chce vlaky vrátit.
To je sice pravda, ale proč to tedy Doubrava (starší) za celé ty roky svého působení v politice nedokázal prosadit?
To víte, stala se mu milejší vysoká politika. Jeho proruské názory jsou dost známé a nemusím je zde blíže představovat.
Nicméně starostou Telnice byl v letech 1978 – 2010. Pravidelný provoz na Kozí dráze skončil 3 roky předtím, než skončil ve funkci starosty, a za ty 3 roky se mu to nemohlo podařit, protože v té době v Ústeckém kraji vládl kartel ODS a ČSSD, který vlaky redukoval, a později se na něj provalila i kauza ROP Severozápad.
Dokázal spoluprosadit zavedení letního víkendového provozu (který pak byl utnut tím, že Dobrá správa tu trať prohlásila za nesjízdnou). Tzn. nemáte docela tak pravdu.
Třeba té, která má více obyvatel?
OK, takže odteď se řídíme jenom názorem Prahy.
Takže názor Ústeckého kraje (který tam chce mít vlaky) je přednější než názor Stat. města Děčína (který tam chce cyklostezku), protože Ústecký kraj má více obyvatel než město Děčín?
No on má každý „názor“, když to platit nemusí. V ekonomii se tomu říká morální hazard.
Je na stole varianta odprodeje té trati z rukou státu někomu jinému, jako tomu bylo u jiných nepoužívaných železnic?
Ze zdejších příspěvků se zdá, že spousta lidí by do tohoto podniku investovalo své úspory, tak třeba se stát rozhoupe.
Jenže vzhledem k tomu, co s tratí SŽ udělala, tak za symbolickou korunu s tím, že uhradí aspoň ty škody, které vznikly úmyslně nedělanou údržbou. Lumpárny už nesmí procházet beztrestně!
Proč by se to mělo někomu prodávat, když jde o trať se standardním zájmem subjektu veřejné správy o objednání dopravy?
Jinak teda mám návrh, že když tam teda Děčín s Kolo***kem tu cyklostezku chce, tak ať si ty pozemky za tržní cenu odkoupí. A to bude přes 50M jen to fikne. Jó, stavět za cizí a na cizím, to umí každej.
pozemky jsou přece státu čili tak nějak nás všech 🙂
Jo, každý máme metr čtvereční a postavíme si tam sochu…
Ale Děčína nejsou!
ale jeho obyvatel ano 🙂
Ani o píď víc než obyvatel Mostů u Jablunkova.
však i obyvatelé Mostů u Jablůnkova budou moci tu cyklostezku využívat
Tak zabloudit na cestě dlouhé 480 – 520 km o 6 km není tak úplně nereálné. Autem, na kole nikdo nepojede 500 km…
A neměli by tedy mít stejné právo rozhodnout o tom, co tam bude, hm?
můžou se obrátit na svého voleného zastupitele 🙂
Takže najednou se lokální trať má řešit na celostátní úrovni, jo? 😛
No ty bláho, to je šaškárna. Byznys pár vyvolených zase likviduje celostátní síť. Zrovna tady není co řešit a už to mělo být v provozu.
Celostatni sit? To nevim. 🙂
Ta dráha na něco navazuje…
síťovost! potenciál!
OK, hned od zítřka rušíme návaznost silnic do Děčína na zbytek silniční sítě. Město evidentně nemá potenciál.
To by vám asi vadilo, že? Vy potenciále. Pokud nedovedete přijmout fakt, že hodnota infrastruktury se neodvozuje pouze a jen z aktuálně prováděných přeprav, pak se raději nevyjadřujte…
Upřímně… Jsou díry (ani je nenazývám vesnice nebo místa) v republice, které by odříznout potřebovaly jak prase drbání. A hezky na pár let.
Asi to spoustu šotoušů soudě dle poslední diskuse zachmuří, ale ta trať prakticky přes 10 let nefunguje a víceméně nikomu nechybí.
Cykloturismus na druhou stranu přivádí do Děčína ranec návštěvníků každoročně, takže naprosto chápu, že naše zastupitelstvo bojuje za cyklostezku.
Taky bych řekl, že by tam bylo víc cyklistů než lidí ve vlacích. Navíc je to i docela pěkný úsek. Lidí se budou více hýbat, turisti, hospody, zahrádky… Pískající muzejní vlak tam ničemu za poslední dekády nepomohl.
Zastupitelstvo se nedokáže domluvit ani natom že je dnes čtvrtek. A pokud stavělo cyklostezku tak jako opravuje ulice Prokopa Holého a Teplickou tak to nikdy nebude to si radši pořídí nové SPZ s nápisem PRIMÁTOR atd.
A nové vlaky nepřivedou řádově víc cyklistů? Řekl bych že ano. Cyklostezka ať si stojí vedle a radní ať laskavě přestanou vyrábět falešná dilemata.
Nové vlaky zpravidla přivedou nové cestující, ale pochybuji, že tam kraj nové vlaky objedná kvůli turistickému provozu.
Hm, a že už tyto vlaky několik let kraj po SŽ vymáhá, vám jako důkaz nestačí?
„a víceméně nikomu nechybí“ – A proč se tady teda píše, že lidem v Telnici chybí?
Tak ať tam UK na zkoušku protáhne nějaké busy od Děčína. Teď tam nejezdí nic, tak vy se vidělo, jak moc to spojení bude využívané.
Vy fakt nedovedete pochopit, že do blbejch busů nikoho navíc nenalákáte?
Důvody rozdílné atraktivity jednotlivých dopravních módů u různých druhů cestujících vám evidentně nic neříká. Pak se není co divit.
Vést na Ovčárnu v Jeseníkách místo busu vlak, je tam 10x víc turistů. Ale to je evidentně mimo váš vesmír…
Typické šotoušské zaklínadlo. Kam nejede vlak, nikdo jet nechce. Že ty autobusy na Ovčárnu praskají ve švech, točí i mimořádné spoje, je ovšem šotoultras úplně jedno.
„Kam nejede vlak, nikdo jet nechce.“
Kam nejede vlak, a není to zcela výjimečná destinace, turista veřejnou dopravou jet nechce.
Ale jo, prostě si to budete přivohýbat, demagogicky překrucovat, zobecňovat a trollit.
Na Moldavu linkovým autobusem nikdo nejezdí. Ale vlakem ano. Do Kamenice nad Lipou opět. Do Nové Bystřice zrovna tak. Do Bechyně zrovna tak. Do Mladějova jakbysmet.
Mám pokračovat, nebo konečně uznáte, že tenhle koncept při splnění některých základních podmínek (něco relativně atraktivního v cíli je) prostě funguje a vaše ploché vnímání světa je nesprávné?
Ale to se asi nikdy nestane, protože EGO.
Už tak tam ječí o overturismu.
Navrhuju snad postavit koleje na Ovčárnu? Vy evidentně ani nedovedete porozumět psanému textu.
Až bude za městem přehrada a na zámku vazební věznice (o kus dál směrem do Chebu i klasická věznice), tak ti turisté prořídnou.👺😂
Ach jo. Už to mohlo být v létě třeba i hotové, a díky městu Děčínu to je zase passe.
Hotové to být mohlo, jen jestli by tam něco, kromě několika párů výletních vlaků, jezdilo.
A proč by nejezdilo?
Protože by to musel někdo objednat a v kraji, kde ještě před měsícem chtěli seškrtat pětinu spojů (jasně hlavně busy), nějaké další objednávce moc nevěřím.
Hlavně ten kraj si s železnicí hraje docela hezky a několik tratí významně posunul. Tahle má nulový význam a sypat tam miliony ročně do dotace vzduchovozičů je fakt hloupost.
V Děčíně mám trvalý pobyt a radši bych teda viděl tu cyklostezku, která nabídne podle mě využití pro širší veřejnost. Historická trať z Děčína není daleko, stačí zajet do Zubrnic, proto si myslím, že se nemusí zachraňovat každá lokálka. A upřímně ruku na srdce, tím vlakem by od listopadu do konce března stejně nejela ani noha. A pokud si to někdo v Telnici myslí, tak je nejspíš alibista. Jednak tam přes zimu mají sotva trochu sněhu a druhak už vidím ty davy, jak se tam ve vlaku mačkaj s lyžema v ruce.
To by bylo pak za 30 let divení, že v Nezamyslicích žádná cyklostezka není, ale za to je tam „lokálka“ mnohem dál než do Morkovic…
Jo, tam pojedou jenom lidi s lyžema. Určitě…
Děčínští zastupitelé budou hájit ty kteří mají nakoupené pozemky kolem tratě ještě když chtěli stavět dálniční přivaděč jsou to jejich předchůdci kameradi a zloději korupčníci, spekulanti. Dělat ciklostezku z Děčína na tělese tratě 132 do 25 promile je blbost hodná jen pro politické nuly z DC a ÚL.
Když to stoupání vyjel vlak, kolo to zvládne taky.
Nebylo by pár příkladů takových spekulativních pozemků? Furt se o nich mluví, tak bych taky rád nějaké viděl.
Už se vidíte na kole?
Ne.
Uřícený jako pes, chuť na pivo – ale nejde to, před očima vám tancuje alkoholtester…možná i „stanné soudní řízení“…
A jak pomůže majitelům pozemků přeměna na cyklostesku? A vystoupat 25 metrů na dráze 1000 m je na kole úplně v pohodè.
Udělají si na zahradě u plotu kiosk a budou cyklistům prodávat předražené párky a pivo …
a nebudou vydávat EET účtenky!
Žejo, točeňák stojí 59,90 Kč za kilo v akci, Bráník je za 7,90 Kč. Víc jak 10 kč za točené by chtít neměl, to mu nestačí normální výplata?
Pivní limonády 50-60,-Kč/půllitr…
Beztak nějakej jarin, kterýmu zakázali těsně u trati postavit barák k pronájmu nebo bydlení. Jinej si tam chce postavit garáž s výjezdem do ulice a další třeba celou řadu rodinnejch domků.
„Cyklostezka“ se konvertuje na místní obslužnou komunikaci velice lehce. Třeba i nelegálně.
Mám pocit, že na nedaleké cyklostezce Varhany, která je také vedena po bývalém drážním tělese, je dokonce 32 promile. A co tam jezdí lidí….
No a támhle ve Španělsku jezdí cyklisté na Alto del Agliru, které má dokonce 23%…. 🙂 Ale ok, to už moc pro širokou veřejnost neni… 🙂
25 promile je pro kolo úplně v pohodě. Kor kolem Děčína. Tam pokud nechcete jezdit vyloženě jen kolem Labe, musíte zdolávat stoupání často daleko větší.
A teď až třeba nebudou chtít Úvaly trať Praha – Olomouc, také se přestane opravovat ….
Co takhle ty lokálky z Chebu.
Bez těch se opravdu obejdeme…
Ale „Kozí dráha“ vede odněkuď někam…
vždy je to tam napsáno – Správa železnic se dlouhodobě o trať prakticky nestará,
tudíž za to v jakém je to stavu může SŽ, tak at to opraví co zanedbala
Budete nákladně udržovat a opravovat ruinu o kterou nemáte zajem a nikdo ji nechce?
Ten zájem ovšem před tou „výlukou“ byl. Za ten nezájem může .. výluka?
No on ani nikdo z nás ne…ale SprŽel to dostane k úhradě (resp. zodpovědní pracovníci)…
Kdo ji nechce? To je totiž to velmi zajímavé a poučné!
Nemáte pravdu; Ústecký kraj má zájem o objednávku sezónního provozu (tzn. neplatí, že „nikdo ji nechce“).
Sž tvrdila, že generálka celé Koziny by stála 100-150 mega. Pajda za půlku? Přestřelená cifra.
A to navíc za tu „půlku“, která je fakticky v podstatě stále sjízdná a jen SŽ(DC) o ní tvrdí, že není.
50 mega? Ať si šotouši udělají sbírku!
50 mega jsou v dopravních stavbách až trapné drobné…
Právě, když se sejde 10000 petentů, vyjde to bůra na hlavu. Když se jich sejde 50000 je to už jen tisícovka.
Další pěkná ukázka modrého uvažování.
Jo, peníze prostě jsou a kde jsou koleje, tam musí jezdit šukafon.
Ale není to nutné. Může tam jezdit i 840…
Ale především: jakých 50 milionů? Když za 13 milionů dokázalo ústecké ředitelství SŽ(DC) zprovoznit trať z Lovosic do Chotiměře, což je cca 9 km trati + kolejiště stanice Chotiměř o třech kolejích, tak zprovoznění těch cca 22 km z Děčína do Telnice, kde žádné velké problémy se sjízdností předtím také nikdy nebyly, nemůže stát tolik – zejména když tam i teď v pohodě občas projede třeba motorový vozík. Je spíše otázkou, co všechno si SŽ(DC) do těch nákladů připočítává, ačkoli pro sjízdnost osobní dopravou ty práce de facto „navíc“ nezbytné nejsou.
To je naprostý nesmysl. Ta trať je technicky v dobrém stavu, víc jak 10M nemají za co utratit.
Že nemají, to bych rozhodně netvrdil – oni si velice snadno něco „přivymyslí“, to jim šlo dobře vždycky a nebylo by to poprvé: už to tady přece bylo mnohokrát, a když pak někdo důležitý měl zájem zjistit, proč to stojí tolik, najednou se objevilo, že je všechno jinak.
Myslel jsem „reálně“. Můžou si přimyslet i zlaté hřeby do pražců, ale to se do toho nepočítá…
Mají, za přejezdy.
Jednou je zavedený a zákonem stanovený jiný systém financování silnic a železnic, než ze sbírek šotoušů.
Jojo, ono jen když se to hodí. Kdyby měli přispívat ze svého na cyklostezku, tak se taky prachy nesejdou.
To nesejdou. Oni by totiž napřed utratili fůru peněz za kolo, helmu, gumové hadry,…
Proč šotouši? Ona se ta trať měla obnovit jen pro ně? Nikdo jiný po ní nejezdil?