Stát chystá novou jednodenní jízdenku pro neomezené cestování vlakem
Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Cenu a detaily zatím ministerstvo nezveřejnily, v návrzích se mluví o zhruba 700 Kč.
Kdyby radsi zavedly konkurence schopnou jizdenku, ktera by zatraktivnila dopravu a pripakala cestujic zpet.
Je videt, ze urednici vymysleji nesmyslne ceny a produkty.
Treba se to ujme
Jednodenni jizdenka na veskerou dopravu obiednavanou statem a kraji
Jednodenni jizdenka na vse za 499,-
Tydenni jizdenka na vse za 1249,-
Mesicni jizdenka na vse za 2499,-
Rocni jizdenka na vse za 24999,-
Bez prukazu a slevovych kuponu pro vsechny cestujici. Statem garantovana sleva 50% pro deti, studenty a duchodce.
Cena by měla být stanovena takto: Kam se dá dojet během jednoho dne, za cca 400 tam a 400 zpět, a v cíli mám pár hodin před návratem?
Příklad: Cheb – Ostrava 8:33 – 15:48 za 423 Kč, V Ostravě „u první pumpy vyčistit zuby“ a 16:09 odjezd s návratem do Chebu 23:23, za 393 Kč.
Sice jsem ušetřil stovku, ale taková cesta je k ničemu.
Mně z toho plyne, že cena by měla být nejvýš 500 a spíš ještě míně.
co do toho zapojit i autobusy a mhd? Nebo rovnou kraje? pokud bdu chtít jednodení výlet, tak nejlepe se mi vyplatí liberecký a ústecký kraj, kde mě vyjde celosíťovka na 140kč a mužu vejletit po celym kraji a defakto jezdit čím chci. Většina krajů má i elektronické jízdné, takže u ustí, liberce, střednich čech, ale i jižní a severní moravy mi stačí mobilní aplikace, tuším že se dá dobře koupit listek v appce ješte v par dalších krajích, ale nekteří dopravci pokud přejíždíte mezi kraji, tak už se nechcou vracet, že mate na jednu trasu 2 jízdenky, třeba pokud jedu… Číst vice »
Zajímalo by mne, kdo bude cílová skupina tohoto produktu?
Pokud budu služebně či jako turista popojíždět po kraji (za předpokladu, že jízdenka bude platit na veškerou veřejnou dopravu v místě) stejně se mi to nevyplatí, protože to nebude levnější než jednotlivé jízdenky. Rozhodně to nebude důvod nechat auto v garáži.
Pro ty, co jedou dlouhou štreku to sice bude zajímavé, ale jediným efektem bude, že se nezaplatí náklady na jejich přepravu a jízdné jim budeme dotovat z daní.
Takže úkol zněl jasně: Vymyslete honem něco, co bude vypadat jako nový produkt! Úkol splněn, prémie budou na Vánoce vyplaceny. Ale nikdo se už jaksi nezabýval tím, zda to bude mít vůbec nějaký efekt.
PS: pro dálkově jezdící je mnohem zajímavější vícedenní permice, ideálně na určitý počet dní v měsíci či roce, nebo kilometrická banka. tyto produkty přitáhnou tuto skupinu cestujících na dráhu. 700 Kč/den nikoho na nádraží nedostane.
No doufám že na tu jízdenku pujde dokoupit i 1 třída…
Není těch 700 stovek/den málo?
Např. u dominantního dopravce – dle vyjádření J. Ješety tento týden ČD – zdraží asi až o 17%.
A zdražení se asi bude týkat také IN100. Která je relativně levná za těch 20 tisíc Kč.
viz např. Schwarze Mamba BahnCard100 2. třída má stát 4340 EUR a to neplatí v takovém % rozsahu spojů jako IN100.
Na druhou stranu, IN100 postupně klesá počet tratí, kde ji použít. Takže to reálné inflační zlevnění je vyrovnáno menší nabídkou.
Nemám ten pocit, s výjimkou Libereckého a Ústeckého kraje a Šumavy.
Na lince Praha-Ostrava i Praha-Břeclav je stabilizovaný poměr mezi vlaky ČD a vlaky ostatních dopravců. A IN100 platí např. i v Jihomoravském kraji
Jen ze v Německu uvažují o 69 EUR měsíční a o rakouskych 1199/akčních 995 EUR za rok si nechávám zdát i tady.
Byl by zdroj, o těch 69 měsíčně jako dlouhodobá nabídka platná i v dálkových vlacích? Čtu Bahnblogstelle aj. ale nic takového nepíšou.
Dovedu si představit, že např. FAIRTIQ se rozšíří do celého Německa a zarámuje nabídku nějakým polo-paušálem, neboť jeden cestující může cestovat v jeden okamžik pouze na jedné sedačce = nemůže současně cestovat na více sedačkách různě po Německu. Ale zatím to tak není.
Pokud jde o Rakousko, tak já jsem spíše skeptický. Zdejší autor je větší optimista, pokud jsem jej pochopil tak to myslí zejména z pohledu obyvatel větších měst
https://plus.rozhlas.cz/chybi-snaha-motivovat-lidi-jezdit-verejnou-dopravou-misto-toho-se-snizuje-8798743
Prosekejte hustou džungli IDS, kdy každý zapadákov má svou IDS (sorry Zlíne a Jihlavo) a rozšiřte SJT na autobusy a MHD.
A zaplatíte to těm provozovatelům MHD, kde SJT platit bude?
Neplatim to dopravním podnikům ve Švýcarsku. Proč bych to měl platit tady? 🙂
A vychází na nějaké relaci SJT výhodněji, než mhd tarif?
Cesty typu Běchovice – Běchovice Střed jezdí kolik lidí?
Ano.
To že má každý kraj svůj IDS je podle mě správně, koneckonců oni si objednávají dopravu. Naopak škoda, že jej nemají všechny kraje. Jen prostě musí platit to, že pokud jedu po kraji, používám tarif IDS, pokud jedu mezi kraji používám tarif SJT a pokud si zakoupím konkrétní spoj, používám tarif jednotlivých dopravců shora zastropovaný SJT. Tímto směrem se bohužel zatím vydal jen Plzeňský a Jihomoravský kraj.
A co Ústecký kraj? 🤔
Podle mě není správně, aby každý IDS byl jiná ves. V džungli těch tarifních pravidel se nevyzná ani personál. Například aby pojem koloběžka znamenal v různých částech země různé věci, tomu říkám uživatelsky přívětivé prostředí.
Navíc ty kraje v českých podmínkách bývají miniaturní území z pohledu dopravy. Tady zaspal stát. Měl vytvořit legislativní rámec pro to, aby kostra každého krajského systému byla stejná. Aby někdo, kdo přijede z Liberce do Brna nebyl nucen x hodin studovat místní podmínky. V jednoduchosti je síla. A čím složitější systém, tím více cestujících mimo něj..
Ano, a propojit aplikace tak, aby s jednou aplikaci slo fungovat ve vsech krajich.
Všechny doklady se umí rozdělit mezi zúčastněné. Jen PID používá metodu házení hrachu na stěnu.
IDS jako organizace bych nechal. Ať si autobusy do zapadákovů řeší kraje.
Tarifně bych byl pro uznávání SJT lístků ve všem objednaném.
To by pak stala jizdenka 1000 na den.
Pořád nechápu, proč do systému není zapojena veškerá hromadná doprava, tak jak je to běžné jinde (Švýcarsko, Rakousko), ale omezuje se jen na železnici.
Protože superministr průmyslovédopravy zjistil, že by se musel změnit zákon a už tak spal jen 4 hodiny denně, tak to nechal být.
Ale tím netvrdím, že by se tím současné vedení MD nemělo zabývat.
Odhaduju to nejméně na jednu generaci, co se budeme vymlouvat na předchozí vládu.
no masovka to nebudete ale proč ne
Čas nikdo nezaplatí i kdyby ta jízdenka stala stovku. Proto ráno většina národa usedá do auta protože chtějí být mobilní a časově nezávislí
„Čas nikdo nezaplatí“ // přesně tak. Proto pracuji z vlaku, protože z auta se to nedá 🙂
Tak já už vidím všechny ty pekaře, zámečníky, hasiče, doktory atd jak pracují z vlaku
Ne každý je pekař, zámečník, hasič, doktor, … A když už nepracujete, můžete si dělat jiné věci, které můžete dělat doma – pustit si film, kecat na zdopravy a podobně 🙂 … Ani jedno skutečně za volantem nesvedu 🙂
Tak inkoustů je hodně v téhle republice , ale pořád převažují ti co makaji rukama a kecat na netu nebo koukat na film je fakt lepší z pohodlí a tepla domova než někde po cestách.
Film asi ano, kecat můžete skutečně kdekoliv. Ale pořád – můžete jet vlakem a dělat spoustu věcí, nebo můžete jet autem a jen se stresovat. Jasně, ne každý má tu možnost, především na vesnicích, kde jezdí velký prd. Nicméně u mnohých je to spíše zastaralým uvažováním, kdy vlak = rychlost 50 km/h a můžete v něm akorát koukat z okna 🙂 Ale to naštěstí už nějakou dobu neplatí. Ale nikoho přesvědčovat nebudu, já si cestu do práce užívám (část prací, část hobby) a o to víc mám pak prostor se věnovat rodině 🙂
Bože to jsou argumenty. Takže rukama pracující, místo aby si dáchnul nebo zdřímnul nebo chvíli čuměl do internetu, či doktor zalistoval ve vědeckém časopise a nasál nejnovější poznatky, raději bude zarputile trvat na řízení. A potřebuje být hrozně nezávislý, když má pevné pracoviště a pracovní dobu od – do a jezdí jedinou štreku.
Zřejmě nejste ten z údajné většiny (zdroj?), která pracuje rukama, protože máte v pracovní době čas trávit zdejšími diskuzemi 🙂
Jako by váš příspěvek napsaly „Žižkovské ženy“.
Vy znáte pracovní dobu pana Diesela?
Minulý měsíc se mnou jela parta tesařů v pracovním rychlíkem z Poděbrad do Prahy…ve vlaku domlouvali obtelefonovávali dodávky materiálu, popíjeli pivko a vypadali celkem v pohodě. Jeden měl i kufr s nářadím.
Tak třeba pekaře hromadně svážejí firemními autobusy z uzlů veřejné dopravy. Skladníky taky. Je to levnější a mnohem efektivnější než aby jezdil každý svým vozem.
Nojo, to jsem pár let zpátky jeden krátký čas taky praktikoval. Člověk vyřídil u stolečku a případně kafíčka hodně věcí. Mně by se tehdy ještě šiklo místo, kde člověk při telefonování neruší ostatní. Jsem stará rezavá konzerva. Mladší ročníky tohle zvládají mnohem líp. Co se poslední dobou dívám v Panterech, tak u stolku zvládají školní úkoly i přípravy na zkoušku, majitelé malých eshopů vyřizují objednávky, bývalá kolegyně ve vlaku pořeší i dárky na Vánoce a narozeniny. Já už se holt leda tak objednávám k doktorům.
experiment DBRegioNetz
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/202203/20220922_164649_mb.jpg
Jů, jak ten experiment dopadl? Pro toho, kdo kromě netu vyřizuje i telefonáty super – a pro ostatní spolucestující taky. 👏👏👏
Tomu exprimentu říkají IdeenZug
Má to jezdit v Bavorsku (Südostbayernbahn, součást DBRegioNetze)
Jak dlouho ještě? 50, 80 nebo 120 let?? Zásoby fosilních zdrojů energie jsou konečné… a většina aut jsou jednoválce!!!
Dokud to bude tak tu s námi budou i auta ať se to někomu líbí nebo ne. Co bude dál nikdo neví. A ano ten jednoválec z něj dělá tu atraktivitu mimo jiných výhod.
Zapomněl jste na to, že elektromobil neexistuje.
A zkuste prosím vysvětlit, proč považujete automobil za jednoválec. To je nějaký njůspík lepšolídí?
Sice to není univerzálně na všechny dopravce, ale zajímavou variantu celodenní a to vícedenní jízdenky má PKP IC.
https://www.intercity.pl/pl/multiprzejazd/
Od úterý do čtvrtka do 15:00 hodin libovolný počet jízd v příslušné kategorii vlaků PKP IC.
To už je taková znouzectnost oproti Biletu Weekendowemu, který tím nahradili.
A kdy ten OneTicket bude konečně i na návaznou autobusovou dopravu? To bych viděl jako důležitější.
Dobrý počin. Jak zde bylo zmíněno, pokud už se na to bude dělat dodatek smlouvy s dopravci, rovnou by bylo hezké přidat SJT50 (obdobu IN50 pro pravidelné cestující) a případně variantu té síťové jízdenky pro děti, studenty a důchodce za výhodnější cenu.
Tak právě špinu kolem in karet bych převáděl jenom na dno dějin
Pokud do toho nepůjde i MHD tak je to špatně.
Máte pravdu, nejlepší by bylo kdyby OneTicket/SJT platil opravdu na všechny druhy veřejných dopravních prostředků. IDS s MHD, linkové autobusy/komerční autobusy, lodě i přívozy a MHD Lanovky… SJT by mohl nahradit krajské IDS proč ne?! PID měl být základem integrace jenže Borecký si z toho udělal kůlničku na dříví> PID má být jednotná v pásmech a to i s MHD ve Středočeském kraji+Praze…. Nyní všichni víme že krajské IDS v rámci celé ČR se nevyplatí…. Bylo by lepší kdyby MD organizovalo veškerou dopravu a obce/komunály by dávali jen připomínky a návrhy…. Doprava v ČR by měla fungovat jako celek i… Číst vice »
Nesmyslný superspeciální produkt co si téměř nikdo nekoupí, protože to nemůže bý z podstaty levnější než masový produkt zpáteční jízdenka Praha-Ostrava, takže to bude vhodné jen pro nějaké šotošílence, třeba na 1-2 denní vnitřní objezd celé České republiky.
Zpáteční jízdenka Praha-Ostrava už teď stojí víc jak oněch 700.
Právěže právě naopak! Je vidět, že jste dlouho nejel vlakem… Cena je sice nyní vyšší, naž obdobný produk od ČD, ale zase bude opět využitelný v rámci prakticky celé ČR díky platnosti i u alternativních dopravců, takže paráda! Já při cestách už teď využívám prakticky pouze celodenní jízdenku, využití jen vlaky ČD je už ale omezené. Nyní se opět votevírají nové možnosti, ideální na výlety…
to aby se lidi mohli svézt tak nesmí být zpoždění.nebo nějaké události
Ty události myslíte kolony, nehody na silnicích…?
Jasně, do práce se člověk přece jezdí svézt či na procházku.
Něco takového jsem napsal?
Nesmyslne nastavena vysoka cena za denni jizdenku, zbytecne vynalozena prace uredniku a dopravcu resit neco,co si koupi minimalni pocet lidi.
Kdyby zavedly treba ctrnactidenni nebo mesicni s rozumnou konkurence schpnou cenou , udelali by lepe. Ci rocni jizdenku, jako maji v Rakousku a plati pro vsechno. O tom se jen povida a nic se nedeje.
Prijde mi, ze projekt jednotne jizdenky zeleznici rozdelil a pomerne vyrazne jen zdrazil jizdne pro cestujici bez jakykoliv slevovych prukazu. Jen tak dal na ministerstvu a Cendisu.
Přesně tak. Na jeden den a za takovou cenu pro to nevidím nějaký užitečný význam.
Já určitě využiji, konečně k tomu přistoupili… Cena je právěže výhodná, asi nejezdíte vlakem na delší vzdálenosti, nebo na výlety…
Ano, je to nabídka spíše pro šotouše, podobně jako celodenní jízdenka ČD. A pomůže to i těm chudákům, kteří potřebují na otočku přes půl republiky (třeba níže zmíněné Plzeň–Brno).
Příklad využití:
Plzeň-Brno na dnes +-10 Kč za 540 Kč zpět cca 500 Kč. Celkem 1040 Kč.
Ano, celodenka od ČD Vás vyjde ještě výhodněji, ale se soutěžením dopravců považuji celodenku SJT za dobrý nápad.
K čemu mi 14-ti denní jízdenka, když chci jet na jednodenní výlet? Já velmi vítám…
Otázkou je, kolik lidí chce jet přes půl republiky na jednodenní výlet. Když jsem byl mladý, tak ano, na otočku jsem dal Prahu, Ostravu i Brno. Ale upřímně, bylo to na nic, protože jsem většinu času trávil ve vlaku a v Ostravě jsem sotva vylezl z nádraží 😀
Ale jako reklama to bude vypadat pěkně. Ještě k tomu napíšou „od“ 175,- , někam dolů malým písmem „pro děti a důchodce“ – zrovna nedávno jsem na podobný plakát koukala v Suchdole a říkala si, jak jsou ty vlaky vlastně levné…
Naco průzkum trhu, stačí přece přesvědčení vydavatele tarifu, že tohle se využije a tohle by on sám nepoužil, takže je to k ničemu.
MHD nic?
Určitě se najdou cesty, jak za dopravu ušetřit a cestující jsou v tom nevinně
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/slany-louny-peruc-vlaky-ruseni-spoje-autobusy.A221006_121557_usti-zpravy_grr
Tohle chtít rušit může jen absolutní pitomec, který to tam vůbec nezná a o vytíženosti nic neví. Že tam lidi jezdí zadarmo? Jistě, když tam nejezdí průvodčí a ve Stadlerech je nákup jízdenek u strojvedoucího trochu problém. I tak ale nechápu, v čem je problém si koupit jízdenku PID, pokud má člověk mobil, tak to přeci není nic složitého.
Já s Vámi souhlasím, jen jsem zaregistroval článek, který se na problematiku jízdného dívá z úplně jiné strany – není průvodčí, není kontrola. Zda je to levnější i tak, nebo by šlo najít jiné technické řešení. Například něco na zpúsob z MHD Brno systém Pípni a jeď, nebo nevím. Každopádně prodej jízdenek u řidiče zdržuje i autobus. Bus stojí, motor běží, lidé platí, řidič čeká na spojení s terminálem a nebo vrací drobné….i tohle stojí nějaké peníze.
Spolehlivos a přesnost je drahá. Kolik chcete, 99 % nebo rovnou 99,9998 %? Ony ty náklady pak rostou exponenciálně.
Jak to v tom Japonsku dělají, že jim vlaky jezdí na sekundy nebo aspoň na minuty přesně a ještě do toho nějak zázračně stíhají provádět údržbu tratí? A stejně je mají narvané, lidi s nimi jezdí spíš než v autě.
Absurdní cena.
Ta cena je dost vysoká, měla by být nižší, tak do 550 – 600 Kč. Je nutné brát v úvahu příjmy lidí, kteří vlakem jezdí a jaké jsou v průměru skutečně čisté příjmy. A brát také v úvahu, že chceme dostat lidi do veřejné dopravy a dostat je z aut. Ta auta celkově jsou pro lidi stále výhodnější, i když relativně dražší. Dále by bylo dobré to rozdělit také na další dvě jízdenky – Čechy, Morava.
Slezsko, Chodsko, Moravské Slovácko, Haná… A jsme pomalu u krajských jízdenek.
Mám to chápat tak, že se k té částce 700 Kč ještě budou připočítávat ceny jednodenních síťovek IDS, budu-li je chtít využít? Tady už dávno měly být síťové jízdenky zahrnující veškerou veřejnou dopravu: denní, týdenní, měsíční, čtvrtletní, roční. Aby člověk měl v kapse skutečnou alternativu k IAD. Mám jízdenku a neřeším čím jedu.
Já to chápu tak, že si budu moct na jeden den koupit toto a zároveň nějakou denní jízdenku IDS, ale cena „balíčku“ bude výrazně nižší než součet cen obou.
Roční KlimaTicket Österreich stojí 1.095 €, na den to dělá 3 €.
V Česku se plánuje zavést denní jízdenka platná „u většiny dopravců“ v přepočtu za ca. 28 €….
Chápu, že denní jízdnka musí mít vyšší rabat, než roční, nejsem si ale jistý, zda je navrhovaná cena 700 kč je nyní dostatečně atraktivní. Možná že díky všeobecnému růstu cen tento produkt v následujím období „dozraje“ a třeba se atraktivním stane.
Jako teoretická položka pro zaplnění nabídky časových jízdenek je to dobré.
Tak roční jízdenku v Rakousku můžeme srovnat s ročním SJT, který je cca za 25000 Kč? Akorát ekonomicky je Rakousko o dost jinde, takže relativně ji mají o dost levnější.
To úplně srovnat nemůžeme. SJT platí jen na vlaky, v Rakousku na veškerou veřejnou dopravu.
No obyvatelé Česka jsou na tom ekonomicky také dost jinde, než Rakušáci (kupní síla pouhých ca. 30-40%), takže to je podle vás kvalifikovaný důvod pro to, aby si Češi ještě pořádně připlatili, že?
Pokud budou chtět někam jet dva dospělí a auto jim stojí před barákem, tak 1.400 Kč bohužel není cena, která by je přesvědčila o tom, že jet vlakem je lepší. O pravidelnosti, čistotě a pohodlí jízdy vlakem nemluvě.
Jen tak na okraj: za tu samou cenu, jako je tato česká jednodenní vlaková jízdenka, si můžete v berlínské MHD teď vozit zadek celý měsíc.
A tak všichni hurá povozit se do Berlína.
Kupní síla je třetinová, za to máme ale dražší energie, telefonní operátory nebo i potraviny.
Jednodenní jízdenka na MHD Brno stojí 90 Kč. Pro Brňany je roční kupon za 3325 Kč, tedy 9 Kč denně. Pro nerezidenty za 4750 Kč, tedy 13 Kč denně. V podstatě analogie a nikomu to nepřijde divné.
Všeobecný růst cen se bude týkat i jízdenek OneTicket, ty totiž mají nastavenou automatickou valorizaci podle inflace.
ČD má celodenní jízdenku za 600, skupinovou víkendovou pak za 700, to už je zajímavá cena. Výhoda je, že tyhle jízdenky se dají pořídit i za akumulované body, což párkrát do roka využivám. Kdyby byl u Oneticket věrnostní program, kde by se s větším využíváním snižovala cena jízdného, tak by mě to lákalo více.
Je třeba říci, že Rakousko si na ten KlimaTiket vydělá tak, že daní práci víc, než aktuálně v Česku.
Z mediánové mzdy platí Rakušan celkovou daň cca 45 % a Čech (po zrušení superhrubé mzdy) necelých 40 %.
Takže český stát, protože vybírá málo daní (viz bežná sekera rozpočtu 300 mld. ročně), tak nemůže takhle kdeco dotovat.
Nádhera, zdaníme lidem mzdy více, aby mohli levněji cestovat. Jen mám pocit, že drtivá většina zdaněných z toho vyjde v mínusu, protože se jim celodenní jízdenka ani za 333 Kč nevyplatí, jelikož na běžné denní potřeby je k ničemu.
Zvýšili nám daně, ale koupíme si lístek se slevou, ať za to něco máme!
Tak ale to přece platí docela obecně.
Většina lidí taky vyjde v mínusu z toho, že platí vyšší daně, aby měli levnějšího léky.
A několika málo procent lidí, co berou zatraceně drahý léky z toho vyjdou v plusu.
Tomu se říká „společenská smlouva“.
A to, že Rakušani mají se státem jinou společenskou smlouvu („budeme platit vyšší daně, ale chceme lepší služby“) než Češi je taky OK.
Tohle melo byt uz pri spusteni SJT! Jsem zvedavy, jake ALE v tom bude, aby to lidi nemohli siroce pouzivat (aby to bylo v nabidce, ale pritom nepouzitelne)…
Chce to ještě i variantu dva a tři dny.
Po absenci jednodenní dálniční známky bude odstraněna další nelogičnost 👍
Nejsem si jistý, že jde o adekvátní srovnání. Např. ve Švýcarsku mají jen roční dálniční známku a pokud srovnám jejich systém cestování veřejnou dopravou s naším, tak téma logičnosti a nelogičnosti jaksi přestává být tématem k diskuzi..
Švýcarsko rejžuje na turistech, nemyslím si, že je to férové a že bychom se tím měli inspirovat. Je to stejné jak dvojí ceny v restauraci.
Bude platit i pro peážní spoje do Královce?
Královec je někde ve východních Čechách (přechod do Polska). Pokud je zde osobní doprava…
Ne, tenhle Královec tu nikdo nemyslel. Ale dostáváte bod za pozornost a můžete si jít koupit jízdenku na vlak:
https://mapy.cz/turisticka?source=pubt&id=23698713&x=15.9687650&y=50.6751317&z=15
Jů, už jsem se skoro bál, že to téma nikdo nevytáhne👏👏👏👍😃
Na území Královce bude. Jen se ještě jedna s PKP o cene za tranzit Polskem . Bude to jezdit v sude týdny gepard včetně sauny a liché ČD s osmsetdesitkama a podobnými srotama ale jen
Jednosměrne . Bude se z nich stavět plot u Běloruska 😜
Škoda, že už Lidl nenabízí jednodenní jízdenku ČD na svých prodejnách. Naposledy nabízel Lidl tuto jízdenku ve své aplikaci za 499 Kč.
Když byla poslední LIDLenka, tak Lidl ještě aplikaci neměl 🤔😂
Na podzim minulého roku šlo zakoupit jednodenní jízdenku ČD za 499 Kč v aplikaci Lidl v sekci Nabídky partnerů.
V únoru byla u Lidlu za 299. A není jenom Lidl, např. nyní (víkendy září+říjen) ČSOB nabízí SONE+ za 489. Slevový kód lze získat zde: https://kupony.svetodmen.cz/cd
Pěkné, mohla by se konečně dotáhnout do konce i pro cestující s nárokem na slevu (žáci, důchodci), doteď nechápu, proč se to na tento typ nevztahuje, vždyť je to po ekonomické stránce výhodnější jak pro stát, tak pro cestujícího.
Naprostý souhlas, protože pro tyto skupiny je taková jízdenka enormně drahá. Aspoň těch 50%, případně 60% slevy by bylo rozumných. A také by se nemělo zapomenout na 1. třídu. O té se nepíše. Bude i v této variantě? Jinak evidentně schází v řešení tarifů a jízdenek nějaká velká snaživost a rychlost toto řešit. Kolik let už jen toto trvá? Vzpomínám na léta tak kolem 30 – 40 let zpět, jak návrhy na zavedení jízdenek tohoto typu byly odmítány způsobem – co by ti lidi ještě chtěli, jezdit zadarmo, jen ať pořádně platí a proč by měli stále někam jezdit? Připadá… Číst vice »
U silniční dopravy přesně opačně? Nerozumím, jakože u auta mohou lidé koupit benzín za celodenní paušál, nebo že mají žáci a studenti benzín se slevou?
Ano, dokonce existuje důchodcovská/žákovská sleva na jízdní kola!
Ale jen prvních dvanáct měsíců v roce. Od třináctého měsíce cestují všichni zdarma. Hlavně v první třídě 😜
Vždyť máte 50% slevu, ještě nedávno bylo 75%, tohle nikoho moc nepálí.
ID měli donedávna slevu 0.
Ona se ale ta sleva 50% při delších cestách paradoxně snižuje s rostoucí cenou vůči de facto zastropovanému jízdnému pro dospělého… Ale na to jsme už zvykli, že ano. Kde jsou ty časy, kdy jel dospělý z Ostravy do Prahy za 400,- a dítě se 75% slevou za 150,-, protože byly odlišeny dynamické ceny od základních 🙂 Kdyby se k tomu přistupovalo tak, jak říkáte vy, tak by se nic nezměnilo. Hlavně držet hubu a být rád, že něco je….
Tak ještě halbtax a ono to půjde…. Dobré by bylo taky doplnit děti v doprovodu rodičů zdarma, aby ty pocty nevychazely tak moc pro 1 auto.
Důvody pro cestu veřejnou dopravou jsou různé, čas, služby, cena. Pokud máte zastávku kousek od baráku a práce či školy, kde se obtížněji parkuje či je zde placené parkování, tak veřejnou dopravu použijete. Pokud parkujete přímo u kanceláře zdarma a veřejnou dopravou musíte několikrát přestupovat, takže je auto násobně rychlejší, tak zřejmě zvolíte auto.
Pokud mám zastávku blízko školy nebo pracoviště, těžko si budu kupovat jednodenní jízdenku.
Tak nějak, měsíční/roční.
U nás zastávky na každém rohu, do školy se jezdí autem 400m. Auto je fenomén,, pro menší část obyvatel nutnost.
Nevím jestli je potřeba ještě více dotovat jízdné pro děti. Pokud se jim vyplatí jet autem, ať jedou – kdyby všechna auta jezdila s čtyřmi lidmi, vypadalo by to na silnicích úplně jinak.
Dětem se vplatí jezdit autem? No to jsme to dopracovali, už se i tohle dětem závidí, ikdyž nemají právo řidit.
Hlabtax je zlo. Proč by měl vůbec existovat? Proč by prostě neměla být pro všechny cestující stejně nízká cena? Pokud chcete nalákat lidi z aut, tak těžko tím, že jim oproti běžným cestujícím nasadíte dvojnásobnou cenu.
Jednodenní jízdenka se využije párkrát do roka. Daleko horší je to, co se děje s BusLine, kdy se člověk může rovnou vykašlat na veřejnou dopravu celoročně, tedy na 2×250 cest do/z práce.