Stát chystá novou jednodenní jízdenku pro neomezené cestování vlakem

Motorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMotorový vůz 810 Českých drah a jednotka 845 Arriva vlaky ve Staré Pace. Foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Cenu a detaily zatím ministerstvo nezveřejnily, v návrzích se mluví o zhruba 700 Kč.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Novotny

Kdyby radsi zavedly konkurence schopnou jizdenku, ktera by zatraktivnila dopravu a pripakala cestujic zpet.

Je videt, ze urednici vymysleji nesmyslne ceny a produkty.

Treba se to ujme
Jednodenni jizdenka na veskerou dopravu obiednavanou statem a kraji

Jednodenni jizdenka na vse za 499,-
Tydenni jizdenka na vse za 1249,-
Mesicni jizdenka na vse za 2499,-
Rocni jizdenka na vse za 24999,-

Bez prukazu a slevovych kuponu pro vsechny cestujici. Statem garantovana sleva 50% pro deti, studenty a duchodce.

Klondajk

Cena by měla být stanovena takto: Kam se dá dojet během jednoho dne, za cca 400 tam a 400 zpět, a v cíli mám pár hodin před návratem?
Příklad: Cheb – Ostrava 8:33 – 15:48 za 423 Kč, V Ostravě „u první pumpy vyčistit zuby“ a 16:09 odjezd s návratem do Chebu 23:23, za 393 Kč.
Sice jsem ušetřil stovku, ale taková cesta je k ničemu.
Mně z toho plyne, že cena by měla být nejvýš 500 a spíš ještě míně.

Jarda

co do toho zapojit i autobusy a mhd? Nebo rovnou kraje? pokud bdu chtít jednodení výlet, tak nejlepe se mi vyplatí liberecký a ústecký kraj, kde mě vyjde celosíťovka na 140kč a mužu vejletit po celym kraji a defakto jezdit čím chci. Většina krajů má i elektronické jízdné, takže u ustí, liberce, střednich čech, ale i jižní a severní moravy mi stačí mobilní aplikace, tuším že se dá dobře koupit listek v appce ješte v par dalších krajích, ale nekteří dopravci pokud přejíždíte mezi kraji, tak už se nechcou vracet, že mate na jednu trasu 2 jízdenky, třeba pokud jedu… Číst vice »

Pako

Zajímalo by mne, kdo bude cílová skupina tohoto produktu?
Pokud budu služebně či jako turista popojíždět po kraji (za předpokladu, že jízdenka bude platit na veškerou veřejnou dopravu v místě) stejně se mi to nevyplatí, protože to nebude levnější než jednotlivé jízdenky. Rozhodně to nebude důvod nechat auto v garáži.
Pro ty, co jedou dlouhou štreku to sice bude zajímavé, ale jediným efektem bude, že se nezaplatí náklady na jejich přepravu a jízdné jim budeme dotovat z daní.

Pako

Takže úkol zněl jasně: Vymyslete honem něco, co bude vypadat jako nový produkt! Úkol splněn, prémie budou na Vánoce vyplaceny. Ale nikdo se už jaksi nezabýval tím, zda to bude mít vůbec nějaký efekt.
PS: pro dálkově jezdící je mnohem zajímavější vícedenní permice, ideálně na určitý počet dní v měsíci či roce, nebo kilometrická banka. tyto produkty přitáhnou tuto skupinu cestujících na dráhu. 700 Kč/den nikoho na nádraží nedostane.

Jiří Kocourek

No doufám že na tu jízdenku pujde dokoupit i 1 třída…

Vtvt

Není těch 700 stovek/den málo?

Např. u dominantního dopravce – dle vyjádření J. Ješety tento týden ČD – zdraží asi až o 17%.

A zdražení se asi bude týkat také IN100. Která je relativně levná za těch 20 tisíc Kč.

viz např. Schwarze Mamba BahnCard100 2. třída má stát 4340 EUR a to neplatí v takovém % rozsahu spojů jako IN100.

Jiří Voseček

Na druhou stranu, IN100 postupně klesá počet tratí, kde ji použít. Takže to reálné inflační zlevnění je vyrovnáno menší nabídkou.

vtvt

Nemám ten pocit, s výjimkou Libereckého a Ústeckého kraje a Šumavy.

Na lince Praha-Ostrava i Praha-Břeclav je stabilizovaný poměr mezi vlaky ČD a vlaky ostatních dopravců. A IN100 platí např. i v Jihomoravském kraji

Vojtech

Jen ze v Německu uvažují o 69 EUR měsíční a o rakouskych 1199/akčních 995 EUR za rok si nechávám zdát i tady.

Vtvt

Byl by zdroj, o těch 69 měsíčně jako dlouhodobá nabídka platná i v dálkových vlacích? Čtu Bahnblogstelle aj. ale nic takového nepíšou.

Dovedu si představit, že např. FAIRTIQ se rozšíří do celého Německa a zarámuje nabídku nějakým polo-paušálem, neboť jeden cestující může cestovat v jeden okamžik pouze na jedné sedačce = nemůže současně cestovat na více sedačkách různě po Německu. Ale zatím to tak není.

Pokud jde o Rakousko, tak já jsem spíše skeptický. Zdejší autor je větší optimista, pokud jsem jej pochopil tak to myslí zejména z pohledu obyvatel větších měst
https://plus.rozhlas.cz/chybi-snaha-motivovat-lidi-jezdit-verejnou-dopravou-misto-toho-se-snizuje-8798743

Karl Von Bahnhof

Prosekejte hustou džungli IDS, kdy každý zapadákov má svou IDS (sorry Zlíne a Jihlavo) a rozšiřte SJT na autobusy a MHD.

Jiří Kocurek

A zaplatíte to těm provozovatelům MHD, kde SJT platit bude?

Karl Von Bahnhof

Neplatim to dopravním podnikům ve Švýcarsku. Proč bych to měl platit tady? 🙂

Leinad

A vychází na nějaké relaci SJT výhodněji, než mhd tarif?
Cesty typu Běchovice – Běchovice Střed jezdí kolik lidí?

Kosmik

Ano.

David

To že má každý kraj svůj IDS je podle mě správně, koneckonců oni si objednávají dopravu. Naopak škoda, že jej nemají všechny kraje. Jen prostě musí platit to, že pokud jedu po kraji, používám tarif IDS, pokud jedu mezi kraji používám tarif SJT a pokud si zakoupím konkrétní spoj, používám tarif jednotlivých dopravců shora zastropovaný SJT. Tímto směrem se bohužel zatím vydal jen Plzeňský a Jihomoravský kraj.

Fliczek

A co Ústecký kraj? 🤔

Karl Von Bahnhof

Podle mě není správně, aby každý IDS byl jiná ves. V džungli těch tarifních pravidel se nevyzná ani personál. Například aby pojem koloběžka znamenal v různých částech země různé věci, tomu říkám uživatelsky přívětivé prostředí.

V.N.

Navíc ty kraje v českých podmínkách bývají miniaturní území z pohledu dopravy. Tady zaspal stát. Měl vytvořit legislativní rámec pro to, aby kostra každého krajského systému byla stejná. Aby někdo, kdo přijede z Liberce do Brna nebyl nucen x hodin studovat místní podmínky. V jednoduchosti je síla. A čím složitější systém, tím více cestujících mimo něj..

Ondra L.

Ano, a propojit aplikace tak, aby s jednou aplikaci slo fungovat ve vsech krajich.

Kosmik

Všechny doklady se umí rozdělit mezi zúčastněné. Jen PID používá metodu házení hrachu na stěnu.

Leinad

IDS jako organizace bych nechal. Ať si autobusy do zapadákovů řeší kraje.
Tarifně bych byl pro uznávání SJT lístků ve všem objednaném.

Novotny

To by pak stala jizdenka 1000 na den.

David

Pořád nechápu, proč do systému není zapojena veškerá hromadná doprava, tak jak je to běžné jinde (Švýcarsko, Rakousko), ale omezuje se jen na železnici.

55p

Protože superministr průmyslovédopravy zjistil, že by se musel změnit zákon a už tak spal jen 4 hodiny denně, tak to nechal být.
Ale tím netvrdím, že by se tím současné vedení MD nemělo zabývat.

Petr David

Odhaduju to nejméně na jednu generaci, co se budeme vymlouvat na předchozí vládu.

Petr

no masovka to nebudete ale proč ne

Diesel

Čas nikdo nezaplatí i kdyby ta jízdenka stala stovku. Proto ráno většina národa usedá do auta protože chtějí být mobilní a časově nezávislí

NightmareFreddy

„Čas nikdo nezaplatí“ // přesně tak. Proto pracuji z vlaku, protože z auta se to nedá 🙂

Diesel

Tak já už vidím všechny ty pekaře, zámečníky, hasiče, doktory atd jak pracují z vlaku

NightmareFreddy

Ne každý je pekař, zámečník, hasič, doktor, … A když už nepracujete, můžete si dělat jiné věci, které můžete dělat doma – pustit si film, kecat na zdopravy a podobně 🙂 … Ani jedno skutečně za volantem nesvedu 🙂

Diesel

Tak inkoustů je hodně v téhle republice , ale pořád převažují ti co makaji rukama a kecat na netu nebo koukat na film je fakt lepší z pohodlí a tepla domova než někde po cestách.

NightmareFreddy

Film asi ano, kecat můžete skutečně kdekoliv. Ale pořád – můžete jet vlakem a dělat spoustu věcí, nebo můžete jet autem a jen se stresovat. Jasně, ne každý má tu možnost, především na vesnicích, kde jezdí velký prd. Nicméně u mnohých je to spíše zastaralým uvažováním, kdy vlak = rychlost 50 km/h a můžete v něm akorát koukat z okna 🙂 Ale to naštěstí už nějakou dobu neplatí. Ale nikoho přesvědčovat nebudu, já si cestu do práce užívám (část prací, část hobby) a o to víc mám pak prostor se věnovat rodině 🙂

Y.K.

Bože to jsou argumenty. Takže rukama pracující, místo aby si dáchnul nebo zdřímnul nebo chvíli čuměl do internetu, či doktor zalistoval ve vědeckém časopise a nasál nejnovější poznatky, raději bude zarputile trvat na řízení. A potřebuje být hrozně nezávislý, když má pevné pracoviště a pracovní dobu od – do a jezdí jedinou štreku.

Jan

Zřejmě nejste ten z údajné většiny (zdroj?), která pracuje rukama, protože máte v pracovní době čas trávit zdejšími diskuzemi 🙂

Karl vB.

Jako by váš příspěvek napsaly „Žižkovské ženy“.
Vy znáte pracovní dobu pana Diesela?

Jarda z Hradce

Minulý měsíc se mnou jela parta tesařů v pracovním rychlíkem z Poděbrad do Prahy…ve vlaku domlouvali obtelefonovávali dodávky materiálu, popíjeli pivko a vypadali celkem v pohodě. Jeden měl i kufr s nářadím.

Jan

Tak třeba pekaře hromadně svážejí firemními autobusy z uzlů veřejné dopravy. Skladníky taky. Je to levnější a mnohem efektivnější než aby jezdil každý svým vozem.

Pája

Nojo, to jsem pár let zpátky jeden krátký čas taky praktikoval. Člověk vyřídil u stolečku a případně kafíčka hodně věcí. Mně by se tehdy ještě šiklo místo, kde člověk při telefonování neruší ostatní. Jsem stará rezavá konzerva. Mladší ročníky tohle zvládají mnohem líp. Co se poslední dobou dívám v Panterech, tak u stolku zvládají školní úkoly i přípravy na zkoušku, majitelé malých eshopů vyřizují objednávky, bývalá kolegyně ve vlaku pořeší i dárky na Vánoce a narozeniny. Já už se holt leda tak objednávám k doktorům.

Pája

Jů, jak ten experiment dopadl? Pro toho, kdo kromě netu vyřizuje i telefonáty super – a pro ostatní spolucestující taky. 👏👏👏

Vtvt

Tomu exprimentu říkají IdeenZug

Má to jezdit v Bavorsku (Südostbayernbahn, součást DBRegioNetze)

zdeva

Jak dlouho ještě? 50, 80 nebo 120 let?? Zásoby fosilních zdrojů energie jsou konečné… a většina aut jsou jednoválce!!!

Diesel

Dokud to bude tak tu s námi budou i auta ať se to někomu líbí nebo ne. Co bude dál nikdo neví. A ano ten jednoválec z něj dělá tu atraktivitu mimo jiných výhod.

Jiří Kocurek

Zapomněl jste na to, že elektromobil neexistuje.

A zkuste prosím vysvětlit, proč považujete automobil za jednoválec. To je nějaký njůspík lepšolídí?

Vtvt

Sice to není univerzálně na všechny dopravce, ale zajímavou variantu celodenní a to vícedenní jízdenky má PKP IC.

https://www.intercity.pl/pl/multiprzejazd/

Od úterý do čtvrtka do 15:00 hodin libovolný počet jízd v příslušné kategorii vlaků PKP IC.

Libcha

To už je taková znouzectnost oproti Biletu Weekendowemu, který tím nahradili.

watslaw

A kdy ten OneTicket bude konečně i na návaznou autobusovou dopravu? To bych viděl jako důležitější.

Aaabbb

Dobrý počin. Jak zde bylo zmíněno, pokud už se na to bude dělat dodatek smlouvy s dopravci, rovnou by bylo hezké přidat SJT50 (obdobu IN50 pro pravidelné cestující) a případně variantu té síťové jízdenky pro děti, studenty a důchodce za výhodnější cenu.

***** Petr

Tak právě špinu kolem in karet bych převáděl jenom na dno dějin

karel.f

Pokud do toho nepůjde i MHD tak je to špatně.

Kladeňák

Máte pravdu, nejlepší by bylo kdyby OneTicket/SJT platil opravdu na všechny druhy veřejných dopravních prostředků. IDS s MHD, linkové autobusy/komerční autobusy, lodě i přívozy a MHD Lanovky… SJT by mohl nahradit krajské IDS proč ne?! PID měl být základem integrace jenže Borecký si z toho udělal kůlničku na dříví> PID má být jednotná v pásmech a to i s MHD ve Středočeském kraji+Praze…. Nyní všichni víme že krajské IDS v rámci celé ČR se nevyplatí…. Bylo by lepší kdyby MD organizovalo veškerou dopravu a obce/komunály by dávali jen připomínky a návrhy…. Doprava v ČR by měla fungovat jako celek i… Číst vice »

Peeetr

Nesmyslný superspeciální produkt co si téměř nikdo nekoupí, protože to nemůže bý z podstaty levnější než masový produkt zpáteční jízdenka Praha-Ostrava, takže to bude vhodné jen pro nějaké šotošílence, třeba na 1-2 denní vnitřní objezd celé České republiky.

M M

Zpáteční jízdenka Praha-Ostrava už teď stojí víc jak oněch 700.

zesp

Právěže právě naopak! Je vidět, že jste dlouho nejel vlakem… Cena je sice nyní vyšší, naž obdobný produk od ČD, ale zase bude opět využitelný v rámci prakticky celé ČR díky platnosti i u alternativních dopravců, takže paráda! Já při cestách už teď využívám prakticky pouze celodenní jízdenku, využití jen vlaky ČD je už ale omezené. Nyní se opět votevírají nové možnosti, ideální na výlety…

zdydy

to aby se lidi mohli svézt tak nesmí být zpoždění.nebo nějaké události

Petr David

Ty události myslíte kolony, nehody na silnicích…?

Jiří Kocurek

Jasně, do práce se člověk přece jezdí svézt či na procházku.

Petr David

Něco takového jsem napsal?

Novotny

Nesmyslne nastavena vysoka cena za denni jizdenku, zbytecne vynalozena prace uredniku a dopravcu resit neco,co si koupi minimalni pocet lidi.

Kdyby zavedly treba ctrnactidenni nebo mesicni s rozumnou konkurence schpnou cenou , udelali by lepe. Ci rocni jizdenku, jako maji v Rakousku a plati pro vsechno. O tom se jen povida a nic se nedeje.

Prijde mi, ze projekt jednotne jizdenky zeleznici rozdelil a pomerne vyrazne jen zdrazil jizdne pro cestujici bez jakykoliv slevovych prukazu. Jen tak dal na ministerstvu a Cendisu.

Franta Metel

Přesně tak. Na jeden den a za takovou cenu pro to nevidím nějaký užitečný význam.

zesp

Já určitě využiji, konečně k tomu přistoupili… Cena je právěže výhodná, asi nejezdíte vlakem na delší vzdálenosti, nebo na výlety…

babilon

Ano, je to nabídka spíše pro šotouše, podobně jako celodenní jízdenka ČD. A pomůže to i těm chudákům, kteří potřebují na otočku přes půl republiky (třeba níže zmíněné Plzeň–Brno).

Beny

Příklad využití:
Plzeň-Brno na dnes +-10 Kč za 540 Kč zpět cca 500 Kč. Celkem 1040 Kč.
Ano, celodenka od ČD Vás vyjde ještě výhodněji, ale se soutěžením dopravců považuji celodenku SJT za dobrý nápad.

zesp

K čemu mi 14-ti denní jízdenka, když chci jet na jednodenní výlet? Já velmi vítám…

NightmareFreddy

Otázkou je, kolik lidí chce jet přes půl republiky na jednodenní výlet. Když jsem byl mladý, tak ano, na otočku jsem dal Prahu, Ostravu i Brno. Ale upřímně, bylo to na nic, protože jsem většinu času trávil ve vlaku a v Ostravě jsem sotva vylezl z nádraží 😀

marcela

Ale jako reklama to bude vypadat pěkně. Ještě k tomu napíšou „od“ 175,- , někam dolů malým písmem „pro děti a důchodce“ – zrovna nedávno jsem na podobný plakát koukala v Suchdole a říkala si, jak jsou ty vlaky vlastně levné…

Jiří Kocurek

Naco průzkum trhu, stačí přece přesvědčení vydavatele tarifu, že tohle se využije a tohle by on sám nepoužil, takže je to k ničemu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

MHD nic?

Pája

Určitě se najdou cesty, jak za dopravu ušetřit a cestující jsou v tom nevinně
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/slany-louny-peruc-vlaky-ruseni-spoje-autobusy.A221006_121557_usti-zpravy_grr

Jelen

Tohle chtít rušit může jen absolutní pitomec, který to tam vůbec nezná a o vytíženosti nic neví. Že tam lidi jezdí zadarmo? Jistě, když tam nejezdí průvodčí a ve Stadlerech je nákup jízdenek u strojvedoucího trochu problém. I tak ale nechápu, v čem je problém si koupit jízdenku PID, pokud má člověk mobil, tak to přeci není nic složitého.

Pája

Já s Vámi souhlasím, jen jsem zaregistroval článek, který se na problematiku jízdného dívá z úplně jiné strany – není průvodčí, není kontrola. Zda je to levnější i tak, nebo by šlo najít jiné technické řešení. Například něco na zpúsob z MHD Brno systém Pípni a jeď, nebo nevím. Každopádně prodej jízdenek u řidiče zdržuje i autobus. Bus stojí, motor běží, lidé platí, řidič čeká na spojení s terminálem a nebo vrací drobné….i tohle stojí nějaké peníze.

Jiří Kocurek

Spolehlivos a přesnost je drahá. Kolik chcete, 99 % nebo rovnou 99,9998 %? Ony ty náklady pak rostou exponenciálně.

Jan

Jak to v tom Japonsku dělají, že jim vlaky jezdí na sekundy nebo aspoň na minuty přesně a ještě do toho nějak zázračně stíhají provádět údržbu tratí? A stejně je mají narvané, lidi s nimi jezdí spíš než v autě.

Jméno

Absurdní cena.

ušatá

Ta cena je dost vysoká, měla by být nižší, tak do 550 – 600 Kč. Je nutné brát v úvahu příjmy lidí, kteří vlakem jezdí a jaké jsou v průměru skutečně čisté příjmy. A brát také v úvahu, že chceme dostat lidi do veřejné dopravy a dostat je z aut. Ta auta celkově jsou pro lidi stále výhodnější, i když relativně dražší. Dále by bylo dobré to rozdělit také na další dvě jízdenky – Čechy, Morava.

Kernteriér

Slezsko, Chodsko, Moravské Slovácko, Haná… A jsme pomalu u krajských jízdenek.

Milan

Mám to chápat tak, že se k té částce 700 Kč ještě budou připočítávat ceny jednodenních síťovek IDS, budu-li je chtít využít? Tady už dávno měly být síťové jízdenky zahrnující veškerou veřejnou dopravu: denní, týdenní, měsíční, čtvrtletní, roční. Aby člověk měl v kapse skutečnou alternativu k IAD. Mám jízdenku a neřeším čím jedu.

Twix

Já to chápu tak, že si budu moct na jeden den koupit toto a zároveň nějakou denní jízdenku IDS, ale cena „balíčku“ bude výrazně nižší než součet cen obou.

Karl vB.

Roční KlimaTicket Österreich stojí 1.095 €, na den to dělá 3 €.
V Česku se plánuje zavést denní jízdenka platná „u většiny dopravců“ v přepočtu za ca. 28 €….
Chápu, že denní jízdnka musí mít vyšší rabat, než roční, nejsem si ale jistý, zda je navrhovaná cena 700 kč je nyní dostatečně atraktivní. Možná že díky všeobecnému růstu cen tento produkt v následujím období „dozraje“ a třeba se atraktivním stane.
Jako teoretická položka pro zaplnění nabídky časových jízdenek je to dobré.

55p

Tak roční jízdenku v Rakousku můžeme srovnat s ročním SJT, který je cca za 25000 Kč? Akorát ekonomicky je Rakousko o dost jinde, takže relativně ji mají o dost levnější.

Lada

To úplně srovnat nemůžeme. SJT platí jen na vlaky, v Rakousku na veškerou veřejnou dopravu.

Karl vB.

No obyvatelé Česka jsou na tom ekonomicky také dost jinde, než Rakušáci (kupní síla pouhých ca. 30-40%), takže to je podle vás kvalifikovaný důvod pro to, aby si Češi ještě pořádně připlatili, že?
Pokud budou chtět někam jet dva dospělí a auto jim stojí před barákem, tak 1.400 Kč bohužel není cena, která by je přesvědčila o tom, že jet vlakem je lepší. O pravidelnosti, čistotě a pohodlí jízdy vlakem nemluvě.
Jen tak na okraj: za tu samou cenu, jako je tato česká jednodenní vlaková jízdenka, si můžete v berlínské MHD teď vozit zadek celý měsíc.

Jiří Kocurek

A tak všichni hurá povozit se do Berlína.

Jan

Kupní síla je třetinová, za to máme ale dražší energie, telefonní operátory nebo i potraviny.

Kernteriér

Jednodenní jízdenka na MHD Brno stojí 90 Kč. Pro Brňany je roční kupon za 3325 Kč, tedy 9 Kč denně. Pro nerezidenty za 4750 Kč, tedy 13 Kč denně. V podstatě analogie a nikomu to nepřijde divné.

babilon

Všeobecný růst cen se bude týkat i jízdenek OneTicket, ty totiž mají nastavenou automatickou valorizaci podle inflace.

Jan

ČD má celodenní jízdenku za 600, skupinovou víkendovou pak za 700, to už je zajímavá cena. Výhoda je, že tyhle jízdenky se dají pořídit i za akumulované body, což párkrát do roka využivám. Kdyby byl u Oneticket věrnostní program, kde by se s větším využíváním snižovala cena jízdného, tak by mě to lákalo více.

czhunter

Je třeba říci, že Rakousko si na ten KlimaTiket vydělá tak, že daní práci víc, než aktuálně v Česku.

Z mediánové mzdy platí Rakušan celkovou daň cca 45 % a Čech (po zrušení superhrubé mzdy) necelých 40 %.

Takže český stát, protože vybírá málo daní (viz bežná sekera rozpočtu 300 mld. ročně), tak nemůže takhle kdeco dotovat.

Jiří Kocurek

Nádhera, zdaníme lidem mzdy více, aby mohli levněji cestovat. Jen mám pocit, že drtivá většina zdaněných z toho vyjde v mínusu, protože se jim celodenní jízdenka ani za 333 Kč nevyplatí, jelikož na běžné denní potřeby je k ničemu.
Zvýšili nám daně, ale koupíme si lístek se slevou, ať za to něco máme!

czhunter

Tak ale to přece platí docela obecně.

Většina lidí taky vyjde v mínusu z toho, že platí vyšší daně, aby měli levnějšího léky.
A několika málo procent lidí, co berou zatraceně drahý léky z toho vyjdou v plusu.

Tomu se říká „společenská smlouva“.

A to, že Rakušani mají se státem jinou společenskou smlouvu („budeme platit vyšší daně, ale chceme lepší služby“) než Češi je taky OK.

Jirka

Tohle melo byt uz pri spusteni SJT! Jsem zvedavy, jake ALE v tom bude, aby to lidi nemohli siroce pouzivat (aby to bylo v nabidce, ale pritom nepouzitelne)…

ušatá

Chce to ještě i variantu dva a tři dny.

Eisenbahn spezializt

Po absenci jednodenní dálniční známky bude odstraněna další nelogičnost 👍

Xapadlo

Nejsem si jistý, že jde o adekvátní srovnání. Např. ve Švýcarsku mají jen roční dálniční známku a pokud srovnám jejich systém cestování veřejnou dopravou s naším, tak téma logičnosti a nelogičnosti jaksi přestává být tématem k diskuzi..

David

Švýcarsko rejžuje na turistech, nemyslím si, že je to férové a že bychom se tím měli inspirovat. Je to stejné jak dvojí ceny v restauraci.

Jenki

Bude platit i pro peážní spoje do Královce?

král j

Královec je někde ve východních Čechách (přechod do Polska). Pokud je zde osobní doprava…

Pako

Ne, tenhle Královec tu nikdo nemyslel. Ale dostáváte bod za pozornost a můžete si jít koupit jízdenku na vlak:
https://mapy.cz/turisticka?source=pubt&id=23698713&x=15.9687650&y=50.6751317&z=15

Pája

Jů, už jsem se skoro bál, že to téma nikdo nevytáhne👏👏👏👍😃

***** Petr

Na území Královce bude. Jen se ještě jedna s PKP o cene za tranzit Polskem . Bude to jezdit v sude týdny gepard včetně sauny a liché ČD s osmsetdesitkama a podobnými srotama ale jen
Jednosměrne . Bude se z nich stavět plot u Běloruska 😜

TrBus

Škoda, že už Lidl nenabízí jednodenní jízdenku ČD na svých prodejnách. Naposledy nabízel Lidl tuto jízdenku ve své aplikaci za 499 Kč.

Aldik

Když byla poslední LIDLenka, tak Lidl ještě aplikaci neměl 🤔😂

TrBus

Na podzim minulého roku šlo zakoupit jednodenní jízdenku ČD za 499 Kč v aplikaci Lidl v sekci Nabídky partnerů.

babilon

V únoru byla u Lidlu za 299. A není jenom Lidl, např. nyní (víkendy září+říjen) ČSOB nabízí SONE+ za 489. Slevový kód lze získat zde: https://kupony.svetodmen.cz/cd

drozdyky

Pěkné, mohla by se konečně dotáhnout do konce i pro cestující s nárokem na slevu (žáci, důchodci), doteď nechápu, proč se to na tento typ nevztahuje, vždyť je to po ekonomické stránce výhodnější jak pro stát, tak pro cestujícího.

ušatá

Naprostý souhlas, protože pro tyto skupiny je taková jízdenka enormně drahá. Aspoň těch 50%, případně 60% slevy by bylo rozumných. A také by se nemělo zapomenout na 1. třídu. O té se nepíše. Bude i v této variantě? Jinak evidentně schází v řešení tarifů a jízdenek nějaká velká snaživost a rychlost toto řešit. Kolik let už jen toto trvá? Vzpomínám na léta tak kolem 30 – 40 let zpět, jak návrhy na zavedení jízdenek tohoto typu byly odmítány způsobem – co by ti lidi ještě chtěli, jezdit zadarmo, jen ať pořádně platí a proč by měli stále někam jezdit? Připadá… Číst vice »

watslaw

U silniční dopravy přesně opačně? Nerozumím, jakože u auta mohou lidé koupit benzín za celodenní paušál, nebo že mají žáci a studenti benzín se slevou?

Jiří Kocurek

Ano, dokonce existuje důchodcovská/žákovská sleva na jízdní kola!

***** Petr

Ale jen prvních dvanáct měsíců v roce. Od třináctého měsíce cestují všichni zdarma. Hlavně v první třídě 😜

Ares

Vždyť máte 50% slevu, ještě nedávno bylo 75%, tohle nikoho moc nepálí.

Pája

ID měli donedávna slevu 0.

Drozdyky

Ona se ale ta sleva 50% při delších cestách paradoxně snižuje s rostoucí cenou vůči de facto zastropovanému jízdnému pro dospělého… Ale na to jsme už zvykli, že ano. Kde jsou ty časy, kdy jel dospělý z Ostravy do Prahy za 400,- a dítě se 75% slevou za 150,-, protože byly odlišeny dynamické ceny od základních 🙂 Kdyby se k tomu přistupovalo tak, jak říkáte vy, tak by se nic nezměnilo. Hlavně držet hubu a být rád, že něco je….

Tomáš Záruba

Tak ještě halbtax a ono to půjde…. Dobré by bylo taky doplnit děti v doprovodu rodičů zdarma, aby ty pocty nevychazely tak moc pro 1 auto.

noerf

Důvody pro cestu veřejnou dopravou jsou různé, čas, služby, cena. Pokud máte zastávku kousek od baráku a práce či školy, kde se obtížněji parkuje či je zde placené parkování, tak veřejnou dopravu použijete. Pokud parkujete přímo u kanceláře zdarma a veřejnou dopravou musíte několikrát přestupovat, takže je auto násobně rychlejší, tak zřejmě zvolíte auto.

Kernteriér

Pokud mám zastávku blízko školy nebo pracoviště, těžko si budu kupovat jednodenní jízdenku.

Jiří Kocurek

Tak nějak, měsíční/roční.

Petr David

U nás zastávky na každém rohu, do školy se jezdí autem 400m. Auto je fenomén,, pro menší část obyvatel nutnost.

Plecháč

Nevím jestli je potřeba ještě více dotovat jízdné pro děti. Pokud se jim vyplatí jet autem, ať jedou – kdyby všechna auta jezdila s čtyřmi lidmi, vypadalo by to na silnicích úplně jinak.

Jiří Kocurek

Dětem se vplatí jezdit autem? No to jsme to dopracovali, už se i tohle dětem závidí, ikdyž nemají právo řidit.

David

Hlabtax je zlo. Proč by měl vůbec existovat? Proč by prostě neměla být pro všechny cestující stejně nízká cena? Pokud chcete nalákat lidi z aut, tak těžko tím, že jim oproti běžným cestujícím nasadíte dvojnásobnou cenu.

Jiří Kocurek

Jednodenní jízdenka se využije párkrát do roka. Daleko horší je to, co se děje s BusLine, kdy se člověk může rovnou vykašlat na veřejnou dopravu celoročně, tedy na 2×250 cest do/z práce.