Stát bude poprvé po šesti letech vybírat dopravce pro rychlíky v otevřené soutěži
Railjet mezi Brnem a Havlíčkovým Brodem. Na této trase jsou podobně moderní vlaky dočasným úkazem kvůli omezení na koridoru. Provoz linky R9 zajišťují podstatně starší soupravy. Foto: České dráhy
Vítěz soutěže bude mít přes dva roky na přípravu zahájení provozu.
Mě by se klidně libylo kdyby tam jezdily dva dopravci klidně jeden v sudou druhy v lichou hodinu. Jen tak by tam byla konkurence a zákazník by si mohl vybírat. Když stát něco vysoutezi a vyhraje jeden tak to stojí za h…. To není konkurence když to má jiste na 10 let.
Na R9 by to taky chtělo hodinový interval. Proložit dosavadní 2h spěšňákem Praha-Čáslav nebo spíš rychlíkem Praha-Jihlava.
Jezdím z Prahy do Havlíčkova Brodu a připadá mi, že je rychlík z Čáslavi dál skoro prázdný. Když končí vyučování jezdí středoškoláci z Čáslavi do Golčova Jeníkova, takže by časově odpovídající spěšňáky mohly končit ve Vlkanči, aby obsloužily Golčův Jeníkov město.
Na základě zkušenosti a obsazenosti bych rozhodně přimlouval za hodinový takt nejen před Prahou, ale po celé lince do Králova Pole. Dvouhodinový takt je v dnešní době už opravdu překonaný.
Rychlík Praha – Jihlava nemá v dnešní době příliš velký význam, je extrémně nekonkurenceschopný vůči autobusu. Hodinový takt v celé délce až do Brna je celkem nutný. Anebo by mohla jezdit nějaká nová expresní linka s menším počtem zastávek, to by si cestující našlo. Praha, Kolín, Kutná Hora, HB, Žďár n. Sázavou, Brno Kr. Pole, Brno hl.n.
Koukám, že článek spustil solidní hysterii fanoušků a zaměstnanců Času Dost i Čekej Dál. Ono se má jezdit až za 3 roky a kdo vyhraje nikdo nevi, ale panika je na stole. To jako mají milovníci ČD pocity že už se toho ČD vzalo dost a ještě si ani nedolizali rány a nejsou připraveni na další omezování ČD? No, k jejich smůle, cestující nejsou obvykle milovníky TR10 a nezáleží jim příliš na logu dopravce, který jezdí za jízdné IDS. Takže když ČD neumí nikde ušetřit, tak je nepotřebujeme. Ani 🏅 za zasluhy nebude. 😀
Jelikož v diskuzi je tak jen 5-6 lidi kteří „bezhlavě“ chtějí ČD tak ta hysterie je spíš vase prani nez realita.
Pokud mezinárodní linky nevyhrají ČD, byla by to škoda přijít o výhodné jízdenky po Evropě. Ne každý chce jen do Vídně a do Budapešti, resp do cílových měst. Nyní se díky spolupráci ČD a OBB a DB dá za rozumný peníz jezdit do ciziny.
A čo bráni iným dopravcom spolupracovať s ÖBB a DB?
A co je k tomu bude motivovat?
Doufám ve zlepšení linek na jih Čech, jezdím pravidelně a R17 to se nedá , vozy des , organizace čd při výluka např hrůza ještě větší, doufám v nového dopravce
KONEČNĚ. R9 je opravdu kvalitativně jedna z nejhorších rychlíkových linek v ČR. Tak snad to bude něco pořádného, a nejen obyčejný „InterPanter“. Ideálně klasické vozy, protože rychlíky je potřeba operativně posilovat dle vytíženosti ve špičce.
Nové „klasické vozy“? Kde je chcete vzít?
Třeba u Siemensu..
Koncept vozů je podle mě už překonaný. Vozy se těžko přidávají, vyžaduje to posuny a manuální spojování. Jednotky (1 mimo špičku, 2 ve špičce) jsou podle mě výhodnější (i když se čas od času veze pár vozů navíc).
OBB občas místo dvojce RailJetů veze RailJet + klasický vůz.
Doufám že to vyhrají české dráhy. Je to stále nejlepší dopravce. Ostatní dopravci jenom kopírujou to co dělají čd a snaží se je shodit cenou. Jenže kvalita té dopravy u soukromníků je potom mizerná. Sice čd mají někdy staré vozy ale ty vozy bývají dost spolehlivé a někdy i pohodlnější než u soukromích dopravců. A čd se postupně zlepšují. Musíte si uvědomit že modernizace vozového parku nemůže být na železnici u celého velkého dopravce provedena ze dne na den.
Stačilo abyste napsal, že se vám bez ČD zhroutí svět, to rozepisovani nebylo nutné, vetsina pochopila po první větě. 😁
Tak Bohumín – Brno už domrvili, teď ještě ty ostatní tratě.
Jistě, protože Bmz s wifinou, zásuvkami klimatizací a servisem jsou horší, než béčka bez WiFi, zásuvek, servisu a klimatizace, to dává smysl 🤦♀️😂
To samozřejmě ne. Ale to co popisujete bylo prave zadani které by musel splnit každý dopravce … To nema nic společného s tim co tam jezdilo dříve. Takova proste byla smlouva s MD.
Na R9 by hlavně měly ČD zajistit, aby v každé soupravě byl řazen vůz první třídy. Tím nemyslím tu půlenou parodii AB, kde se pak ti, kteří si připlatili za komfort, mačkají v pár kupéčkách.
Tak na R9 jezdí převážně Aee145, případně A149 , ne?
Ano, ale protože vozbu zajišťuje depo Brno, je občas problém to vyjezdit i se zhruba 100% zálohou velkých jedniček. Pak přichází na řadu AB. Neděje se to zrovna denně, ale taky ne jen jednou za rok.
Já měl asi kliku, protože AB jsem snad nikdy na R9 nepotkal, možná 2x.
Podle mě by se zrovna na R9 AB hodilo, první třídu vidím skoro vždy prázdnou, za to druhá třída jezdí dost přeplněná.
A aspoň jedno Béčko kromě těch podělanejch Bee 273.
Bds 449 jezdí pravidelně
Jestli nějakou trať zažlutí. Tak upřímnou soustrast všem co tím budou muset jezdit. Jestli teda někdy dojedou. Myslím že ukázka na zrati Brno-Bohumín, kde někdy Regiojet dělá konkurenci provozovateli nostalgických vlaků KŽC doprava…
Kolikrát už Regiojet mezi Brnem a Bohumínem nedojel? 🤔
Typuju – Regiojet
Praha – Budějky – rychlíky
Praha – Klatovy
Praha – Brno
Plzeň – Budějky a pak všechno regiojet.
Dvě linky možná zbudou ČD
„Počítáme s nasazením nových vozidel. Podmínky na kvalitu budou zveřejněny v momentě vypsání soutěže,“ řekl Jemelka. Tak na tuhle větu jsem již alergický…. navoněná bída v novém laku opravdu nové vozidlo nevyčaruje. R14, R15, R22… Aspoň mají příjemný personál.
Hele, Jemelka už dislajknul.
Na R14 bylo požadováno nové vozidlo? Na dvouletou smlouvu? Nebylo, bylo to narychlo horkou jehlou. Včera ještě pil, teď slysí zvuky pil. To už jde dneska?
Prezentovalo se, bude zvýšen komfort cestování. A myslíte, že WiFi je to zvýšení? Hahahahahaha
Doposud jezdí s novýma vozidlama jenom leoexpres. Ostatní dopravci mají stará vozidla ktrý jenom vylepšili aby to nebyl takový šrot z německa. A leoexpres je otázka jestli se na nějakou tu trať přihlásí když těch jednotek zase nemá tolik.
Kdysi byly i ty „béčka“ nové 🙂
Ale vážně. Pendolina, interpantery, bmz ty maji taky prvniho majitele, ale stejne jako ten Leo flirt nesplni podminku: nova vozidla.
LE nová vozidla splní hravě, jakmile budou jednotky Sirius schváleny. Opce 30 souprav potřebu pokryje s přehledem a LE tvrdí, že letos s tím budou jezdit do Bratislavy.
Pravda, jde o 9 měsíců staré informace a LE o stavu schvalování od té doby zarytě mlčí. Až se nabízí otázka, zda se ten proces nezasekl…
Tak zatim neni znamo zadani takze nelze rict, ze by se ty siriusy daly vůbec použít. Kazdopadne LEO uz tvrdil když prvni jednotka prijela do Česka ze par měsíců bude schválena a bude jezdit do Bratislavy. Upravilo se nastupiste v Praze, zavedlo se to do JR a vysledek? Nic! Takze upinat se k necemu takovemu je dost naivní hlavne když si uvedomite ze tady mame nekolik jinych, schvalenych možnosti.
Nejsme ve sporu 😉
PR Leo E. je křišťálově čisté: jakýkoliv drobný krůček je ukázán jak skoro finální krok ke schválení, nicméně faktický pokrok není vidět.
VÚŽ nesmí ani naznačovat, takže to 9měsíční ticho IMHO nelze hodnotit jinak než prešlapování na místě (v lepším případě).
Ale snad by pan Sedlařík mohl sdělit, co všechno zbývá posoudit… A jestli také nesmí ani naznačovat, tak je myslím jasné, že letos ještě také nevyjedou.
Ano nejsme 🙂
Je otázkou, proč se celé to mlčení děje. Možná se schvalování dostalo do slepé uličky a Le se to vlastně hodí, protože teď by stejně neměli dost peněz na ten nákup … kdo ví.
Mlčení si – na základě dosavadní komunikace LE – lze přeložit jediným způsobem. Totiž, že se neděje nic, co by posunulo schválení jednotky alespoň o píď a horečně se chystají výmluvy, proč to jde tak pomalu.
A jinak ta cena jednotky vychází na sedadlo velmi hezky a jakmile to bude schválené, nebude IMHO problém nabízet v soutěžích velmi dobrou cenu.
Ale stále platí: až to bude schválené.
„LE tvrdí, že letos s tím budou jezdit do Bratislavy“
a kolikátý rok už tohle tvrdí? minimálně třetí a zatím skutek utek, že vás to ještě baví…….
Tak baví to hlavně LE 😉
Já jen připomínám, že už 9 měsíců se o jednotkách Sirius pan Sedlařík nijak nezmínil a že na základě dosavadních zkušeností to nejspíš znamená, že se schvalování nijak nehýbe.
Myslíte, že svezení v lepších vlacích si zaslouží jen cestují na lince Praha – Ostrava, Praha – Brno nebo do Budějic?
prosím o vysvětlení – když nevyhhrajou Ex6 ČD, tak přestane jezdit i Pendo do Mariánek? není v tom nějak zaháčkovaný Plzkraj?
Jde jen o mnichovskou větev.
Ex6 na Cheb je plánovaná otevřená soutěž s plněním od 12/2026, takže klidně pak Pendolino může skončit, škoda by ho nebyla
I pak by v případě zájmu zúčastněných šlo čarovat.
Třeba by si výherce soutěže na daný pár spojů vzal ČD jako subdodavatele.
Doufám, že jsou v přímých zadáních na Plzeň-ČB-Brno a Praha-ČB zasmluvněny lepší vozy, tam je to fakt ostuda…
Souhlasím s Vámi,
mezi Prahou a ČB(Lincem) by od JŘ 2021/22 mohli jezdit Pendolina. V nových úsecích by jezdila 200km/h, využilo by se všech tří systémů a cesta by byla rychlejší. 380+ARmpee+Bbdgmee+Bdpee mohli jezdit i mezi Prahou a Ostravou namísto Pendolin…
Vzhledem k tomu že do Rakouska Pendolino nesmí tak ten kousek do Čb je zbytecny
Vždyť pendolíno zajíždělo do Vídně, tak proč by tam nesmělo?
A to máte od koho? 680 je schváleno pro provoz v Rakousku.
Proč by Pendolino nemohlo do Rakouska?
Třeba ABmz a Bdpee…
Jezdím pravidelně a ty rychlíky jsou fakt ostuda národa, když jedou cizinci do Krumlova a prestoupi v ČB do tohle , myslí že je to historická linka , děs hrůza , dělat potřebu na pražce v 21 století v EU… kvalita služeb v kombinace SŽ a ČD des a hrůza , doufám v nového dopravce ..
Řekl bych, že gravitační WC je ten nejmenší problém, horší je chybějící klimatizace v letních měsících a kupé po 8.
Tohle pobavilo:
„U linky R27 Ostrava – Krnov – Olomouc došlo k vypsání za ministrování Zbyňka Stanjury (ODS). Soutěž, kterou vyhrál RegioJet, zrušil ministr úřednické vlády Zdeněk Žák.“
Nedík za připomenutí nejhoršího ministra dopravy, kterého jste ze své paměti dávno raději vytěsnili.
Milošův odborník.
Jakkoliv Žák byl totální id*ot, tak zde mu nic nezbývalo. Tehdejší legislativa neumožňovala uzavřít smlouvu s „vítězem,“ pokud se VŘ účastnil jen jeden zájemce.
Já myslel, že bylo důvodem nesplnění požadavků, konkrétně povinnost mít uzavřenou smlouvu s ČD o uznávání jízdenek. Jenže ČD smlouvu odmítly podepsat, a tak RJ nebyl schopen tuto podmínku splnit.
Kdyby tam taková podmínka byla, tak by RJ neprošel kvalifikací. Důvod byl ten, co jsem psal. Tehdy museli být alespoň dva uchazeči.
Žák, to je ten exot, co se zjevuje tam, kde ho nikdo nezval? Pro připomenutí https://www.lidovky.cz/domov/nezvany-host-zak-v-oxfordu-je-agentem-hradu.A141106_154829_ln_domov_hm
Díky bohu za to.
To by záhy půlka „rychlíků“ nejezdila pro nedostatek personálu.
Na R8 nejezdí půlka rychlíků?!
Jeden den jim vypadly 4 spoje.
Což znamená že za celou tu dobu ji vypadávají spoje. Zveličování problému – ten pes nesežraj jitrnici. On ji sežere každý den, ikdyž se žádná nekoupí! A už ho řeže.
bude mít dost času na nákup vlaku do r. 2024 – kdo mu to se zárukou nějakých 10 souprav vyrobí – pán ministr je nějak mimo realitu
Stále je tu opce na 30 souprav Sirius, se kterými chce LE už letos jezdit do Bratislavy (viz článek zde 9.12.2020).
Mimochodem, ví se, jak pokračuje schvalování?
Ano. Jen se mi víc líbí přezdívka Leo Ce Tung…
Ach bože!!! Jen to ne, nasypou se sem dopravci typu RJ apod. Nikdo se v tom ani nevyzná a dost silně pochybuju, že by někdy došlo k nákupům nových vozidel… To radši ať MD koupí pantery na R9 vybere dopravce a bude mu je pronajímat, s tím že tam bude jezdit. Podobně jako Push-Pully v MSK nebo pantery v JMK…
Nákup nových vozidel bude podmínkou soutěže, i přes vaše pochyby.
Přesně! Než s RJ, tak raději šukafonem a koženkou! Smrt konkurenci!
Trasa Brno-Ostrava je odstrašující příklad jak to nemá vypadat – jízdné ve špičce dražší jak s ČD, když není dostatek personálu tak vlak raději nepojede, cestující s IDS jízdenkou musí do vyhrazeného vozu a vagon s označením business na úrovni 2. Bmz.
Tak právě na této trati jsem spokojen , rozhodně lepší než co tu provozovalo ČD a to se jedná u RJ spíše o podprůměr
Nerozumiem ako môže byť cestovné v špičke drahšie ako ČD, keď SJT má totožnú cenu ako TR10 (teda flexibilné cestovné ČD) a platí aj vo vlakoch na R8.
Je to jednoduché, za plné TR10 ČD prakticky nikde nejezdí, a pro srovnání si stačí zadat trasu z Brna do Ostravy (s přestupy lze jet stejnou trasu i s ČD a ve špičce to za tarif dopravce levněji vyjde)
To víte. Ten „šukafon“ a „béčka“ jsou spolehlivá…
A ne jako R8 – půlka spojů nejela, protože nejsou lidi…
2 páry ze 17 není půlka … víc za den to snad nikdy nebylo.
Zrušit spoj umí každý dopravce.
Upřímně jsem teda s ČD vícekrát z rozhlasu slyšel to „vlak … je z důvodu … odřeknut, náhradní doprava není zavedena“
Hlavně ne pantery na rychlíky, vždyť je to osobák.
Já bych to viděl na nízkopodlažní jednotky, třeba RegioPanter 🙂 Takže spíš vidím,že to vyhraje ČD… Teoreticky by mohla soutěžit i Arriva. Ta kapitál má a v zahraničí má hezké jednotky. A třeba bychom konečně mohli vidět jednotky Alstom na českých kolejích,které se částečně vyrábí v České Lípě 🙂
Výrobní kapacita ŠT je podle jejich vlastního vyjádření vyčerpána do r 2024 a navíc není nikde psáno, že provozovat Pantery umí jen ČD. Ten termín je z tohoto hlediska šibeniční. Rakušáci spolupráci s Alstonem vypověděli kvůli zpoždění dodávek.
V nějakém rozhovoru s p. Jančurou říkal, že chce nakoupit nové vozy za cenu kolem 15 mil Kč. Takže pokud mu ten výrobce slíbí i termín, tak nikdo jiný nemá šanci.
Nečekám, že MD bude na tuto linku požadovat nějaké high-tech vlaky …
Přesuneme mini railjety z Chebu. Vyřešeno.
Budou splnovat podminku nova vozidla kdyz uz chvili budou jezdit na Cheb?
A budou to dostatecne levna vozidla aby se s nimi dala porazit jina nabidka?
Mimochodem nevíte někdo zda ČD od prosince nasadí na linku R9 nějaké lepší vozy?
Teoreticky by k tomu mohlo dojít,protože se uvolní vagony z Linek Praha-Cheb jak přes ústí,tak přes Plzen.
Už teď tam jezdí Bee 238 ten je lepší…
Ano jeden vůz na celou soupravu. To je opravdu výhra. Zbytek šrot Bee273 a B249.
Na R12 nejezdí ani to Bee 238 a nic jiného než šrot nebo nevhodné vozy na rychlíky tam nejezdí 🤭
je v plánu od nového GVD nasadit zde Bpee z Hradečanů 🙂
Nechápu, co se lidem na tomhle voze líbí.
Sedačky tvrdé a úzké, místa málo.
O tom, že je to velkoprostor, radši ani nepíšu…
Skvělé. Cokoli místo Bee273.
No…kdyby se chtělo…tak by mohly jezdit Ampz a Bmz…
Na podobné výkony by se ČD hodilo mít opci na další InterJety + kusové vagóny railjetového typu na posilování podle potřeby. Hodily by se i do soutěží na linky z Českých Budějovic, zejména na Ex7 a R17.
Jen je škoda, že se to zhruba o rok mine s velkým domino efektem vozů z Hamburku a Budapeště, kam půjdou nové VectronJety. Aby se pak paradoxně nestalo, že budou mít ČD klimatizovaných EC vozů nadbytek. Ty se ale při nejhorším mohou využít na nějaké spěšňáky.
Sp by byla škoda pokud objednavateli vyhovují starší typy. Zahr. výkony v závazku veř. služby by byly lukrativnější.
To jasně, ale já to myslel tak, že pokud se na R9 a pár dalších linek nasadí úplně nové vozy, pak už moc nezbyde spojů, kam by vyřazené vozy z Hamburků a Budapeští mohly spadnout. Pokud se nepletu, tak Bautzeny už jsou jen: – Praha – ČB – ČB – Plzeň – ČB – Brno ✔️ R9, která se teď vysoutěží ✔️ Kolín – Ústí, kterou bere od nového roku RegioJet – Praha – Děčín – Brno – Olomouc A když vezmeme v úvahu, že se všechno z ČB bude soutěžit, tj. může to převzít soukromník a nasadit zase nějaké… Číst vice »
Brno – Olomouc? To myslíte R13, tam jezdí interpantery, ale taková R12 to je labůžo 😁
Aha, pardon, moje chyba. Ale na nic dalšího jsem snad nezapomněl.
No jo…
Ale co když RJ nebude mít lidi? Když mu zdrhnou všichni – to pak budou rekvalifikační kurzy z autobusáka na strojvedoucího?
Rozhodně ty kusové vagony.
Ale chtělo by to i vozy oddílové.
Pozadavek na nova vozidla… No tak to jsem zvedavy. Doufam, ze to nedopadne zase soubojem ČD vs regiojet.
U ČD to skončí v jakémkoliv případě.
Buď to vyhrají, nebo převezmou až RJ dojdou lidi…
No tak myslim, ze pokud to vezme rgj, tak personalni a vagonova agonie ondrujem oznacovana jako „nejlepsi sluzby za nejlepsi cenu“ bude jen pokracovat. Mozna by stalo za to se na chvili zastavit a krome kralovsky zaplacenych marketeru a kreativcu, ktery vymyslej tak skvely napady, jako vlaky na jadran, se taky pokusit vytvorit pracovni podminky i pro ty, ktery ty marketacky masirce taky daji nejaky realny obsah.
Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda existuje v EU nějaká společnost, která by nabízela pronájem moderních osobních vagonů na podobném principu, jako se dnes ve velkém pronajímají např. Vectrony? Bez tohoto nevidím moc velkou šanci pro soukromé dopravce s ohledem na malé množství času.
Bohužel neexistuje, protože klasické osobní vagony už se ani ve velkém nevyrábí. Na západě prakticky vše přechází na ucelené jednotky (EMU nebo netrakční), maximálně se vyrobí něco málo pro noční spoje (Finsko, Nightjet…).
Stabilní výrobu nových vagonů teď vidět prakticky jen v Rumunsku, na Slovensku, tak trochu Polsko a pak dál na východ.
A jednotky někdo pronajímá?
Já se domnívám, že zde mají ČD celkem velkou šanci zabodovat. Jak už tady zaznělo, tak tahle rychle nové vlaky nikdo nevyrobí, ale ČD mají od roku 2024 začít přebírat 180 nových vozů pro vlaky do Budapešti a Hamburku. Tudíž se nabízí možnost začít v klidu soutěžit vlaky pro tuto linku a do doby dodání, tam mohou jezdit tyto nové vozy.
Dočasný řešení by to asi bylo, ale jedná se o devítivozové pevně spřažené soupravy včetně bistro-vozu. To je na rychlíkovou linku tohoto typu celkem předimenzovaná souprava.
Nádražák asi myslel, že by se tam daly stávající EC vozy, poté co tam přijdou nové.
Linka R9 si soutěž a podstatné zlepšení kvality jednoznačně zaslouží. Co tam dnes jezdí, spíše dožívá. Naposledy jsem s ní jel včera. Moc se mi ale nelíbí podmínka na nové vlaky. Vzhledem k životnosti vlaků a kontraktu jen na 15 let mi to přijde neefektivní. Podstatnější jsou jiné parametry jako požadavek na min. procento nízkopodlažní plochy vozidel, počty míst na kola (minimum 20, spíše více), pro kočárky, klimatizace, dynamické jízdní vlastnosti (přes Vysočinu zvlášť)…
Tyto parametry se navzájem nevylučují, navíc všechny (kromě dynamických vlastností) bývají i v zadání rozstřelů
Od prosince se dočkáš. A určitě to potěší 😁
U tech soutezi od roku 2027 nemela by tam byt i linka Brno – Bohumin?
Diky za info
Každá trať bez ČD, fakticky stojí cestující více. Za chvíli se bez 5 jízdenek člověk nikam nedostane a to je hrozný cestování pro starší lidi..
Nejen pro starší. Ale to je jediný cíl celé té šaškárny, železnici co nejvíce oslabit aby se náhodou neukázalo, že může být vhodnou alternativou silniční dopravy
Vás ty trapné lži baví?
Já bych byl velmi opatrný a neodsuzoval tyto názory jako lži. Záleží na rozdílu mezi OneTicket a kombinací jízdného použitých dopravců. Co je např. pro seniora dostupnější je jasné. Dopravci budou logicky usilovat o maximalizaci využívání jejich jízdních dokladů. Nakonec se totiž může stát, že pro toho seniora nebude cestování dostupné buď cenově anebo kvůli technologické bariéry.
„a neodsuzoval tyto názory jako lži“
Jako, že „se někdo schválně oslabit železnici, aby tím pomohl silniční dopravě, to může být podle vás pravda?? To asi nemyslíte moc vážně (pokud tedy myslíte), že?
Tak pravda je, že našim politikům je železnice ukradená, protože si vozí pr***e auty.
Pokud by ministři dostali místo limuzíny s řidičem IN100…
„Být ukradená“ a „záměrně škodit“ je rozdíl, který by měl zvládnout pochopit průměrný absolvent MŠ.
A je zjevně, že ani po vysvětlení stále někteří té úrovně MŠ nedosahují.
Možná to nejsou lži ale „realita“ lidí s duševní poruchou.
A čímpak to je, že zrovna od začátku liberalizace najednou kvalita osobních vlaků prudce stoupla a počty cestujících od roku 2009 souvisle rostou? To do té teorie nějak nezapadá, což?
Samozřejmě, liberalizace za to může. Jaký vliv měla liberalizace na pořízení Panterů na trať HK – Pce, Žraloků na trať Pce – Hlinsko, Štádlerů na Trať Liberec – Tanvald – Harrachov, či na Vysočinu?
V případě RS 1 na trať 036 naprosto zásadní: nové motorové vozy byly podmínkou soutěže. Co tam jezdilo před tím, jistě víte. Ano, v rámci vysoutěžených výkonů tam nebude zaměstnancům SŽ platit režijka a to je ten váš hlavní myšlenkový problém.
Ano, zlaté 843 (+ 854 a 810) oproti tomuto, zásadní problém RS 1 je neoddělení nástupního prostoru od prostoru pro cestující, takže tam v zimě dost táhne.
Ono už je vysoutěženo, kdo bude jezdit na 036? Navíc už chvíli nejsem zaměstnanec SŽ, takže mi to může být jedno, ale nevím o tom, že by chtěl Liberecký kraj nějak omezovat režijky.
Zlaté 843, 854, 810:-)))tohle vzdávám, sorry.
To zlaté mělo platit na 843, ty další dva stroje jsem zam připsal pak. 😉
Vy RS 1 moc nejezdíte, že? Ono v zimě opravdu není nic příjemného, když do vozu táhne, protože trvá dlouho než se dveře sami zavřou, nebo cestující stiskne tlačítko pro vozíčkáře, takže se dveře otevřou trvale, a já nejsem dveřník, abych za každým zavíral dveře, protože málokdo stiskne tlačítko na zavření, když nastoupí.
Ano, výlet z Kolína do Trutnova 843/854kou je opravdu nesmrtelný zážitek. Všem doporučuji. Komu se to bude líbit, může po návratu pokračovat směr Čáslav – Havlíčkův Brod. Tam si vystoupí a bude o něj postaráno.
😀
Já vím.
A v 843 nezmrznete ani v opravdu tuhé zimě…
Na Ex1 došlo naopak (co se týká vozů) k razantnímu zhoršení, na R27 taky (dříve jezdil 954 místo 943), a S7 dohromady taky (osvědčené 471 zůstaly, přibyly hlučné syslografy).
Jediné co se zlepšilo, je jízdní doba na Ex1.
Buďte ubezpečen, že od podzimu 2041 bude počet cestujících růst přímo cválajícím tempem…
A proto vyskočil počet cestujících Praha – Ostrava na trojnásobek. Natolik, že kovaní drážníci by nejraději zakazovali vlaky.
Když vidí žluté vagony, tak vzteky neumějí počítat víc než do 5 vagonů. https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/123168.jpg
Myslíte ze starším lidem bude taky vadit i to, kdyby se tu vysoutěžily třeba nové nízkopodlažní jednotky oproti stávajícímu stavu? A nefunguje snad SJT? Jen přemýšlím nahlas😉
Státní jednotný tarif… 😀
Vaše děti a vnoučata budou mít SJT…
Není problém (soukromníci), není co řešit (SJT)…
A proto tu je OneTicket….
Vy ho používáte?
Ten je tak výhodný, že na některých tratích vyjde levněji jet na černo+zaplatit pokutu. :-)))
Zrovna starší lidi cenový rozdíl fakt nepocítí, neboť si koupí OneTicket se 75% slevou. Tak to ostatně funguje už dneska, když si spousta lidí kupuje v pokladně ČD jízdenky na vlak Arrivy a ani si to neuvědomuje.
A pro cestující pouze na té dané lince je nové jízdné často levnější než předchozí TR10.
OneTicket být vámi moc nezmiňuji. Když má CENDIS řešit odškodnění cestujícího na základě přepravní smlouvy, ten pak čeká skoro dva měsíce, urguje to co týden a pořád nic. To jsou služby…
Jo když penízky tečou, jde to rychle. Když mají odtéct, to se firma brání :-/
O odškodnění bych raději moc nemluvil… Je to odvěký problém ČD. Strašně mne ponižovalo, že jsem se kolikrát musel i dohadovat se zaměstnanci ČD o ty ušmudlané třicetikorunové lístečky za vše možné, co ve vlaku nebylo v pořádku a dvakrát se mi dokonce stalo, že jsem je dostal „tajně“ mimo kupé, aby ostatní cestující nevěděli, že je můžou dotat taky.
To já taky kupuju jízdenky na Arrivu u ČD, ale to bude tím, že automat Arrivy má na sobě sice logo Idol, ale tyto jízdenky neprodává 🙁
ČD se ještě ani nepřihlásily do soutěže a už se bulí, že bude potřeba na Praha – Brno 5 jízdenek.
Nehcete si stoupnout před kasu a řvát na lidi s jízdenkou SJT, že žádný celosíťový tarif neexistuje?
To se pak zase vrátí po opačném procesu…
Pak bude na vlaky v celé republice stačit opět jen 1 jízdenka…
To je velmi oblíbená lež fanoušků a zaměstnanců CD… Tarify jednotlivých dopravců a tedy jednotlivé jízdenky jsou z naproste většiny výhodnější než zlodejma jménem tr 10 🙂 Akorát holt člověk potřebuje víc jízdenek, což v době internetu nejí problém.. A pro koho je, holt si koupí SJT, který že zlodějny tr 10 vychází a tudíž vlastně skoro většinou nic nepodela oproti štábu, kdy by byly CD monopol
A zas oblíbená lež antifanouškou ČD, že Tr10 je zlodějina. Promiňte, ale ČD nemůžou za to, že Čecháčkovi, přijde předražené platit v průměru 1,5 Kč/km, on by totiž rád supermoderní vlaky, ale s jízdným 0,10 Kč/km.
Jízdné u soukromé konkurence je levnější za lepší sluzby, tzn JE to zlodejna :-).. Navíc to byla reakce na to, že tratě, kde jezdí konkurence, jsou dražší, což je sprostá bohapusta lež 🙂
Ty lepší služby jsou ale jenom váš mokrý sen.
Ak TR10 nie je zlodejina (a ja súhlasím že nie je), tak nie je zlodejina ani SJT, ktorý má totožné ceny ako TR10.
Takže MD vybere nejlevnějšího „koně“ . ČD přijdou o kšeft a budou v ztrátě – a to jako máme zaplatit my , daňoví poplatníci – fakt nechci – ať to zamáznou manažeři na MD a ČD ! Nebo snad nezpůsobili státu škodu ?!! Fakt si myslíte, že dáte v nové firmě za 2 roky dohromady vlaky, personál a příslušné zázemí ?
Požadavek nových vlaků a 2 roky hrají do karet ČD, tak můžete být v klidu. Zbytek nekomentuju.
No jo vlastně CD poptavaji ty stovky vozů tak tady by je mohli nasadit … Nebo mate namysli neco jineho?
Napadají mě aktuálně vyráběné pětivozové soupravy „minirailjet“. ČD komunikují jejich nasazení směr Cheb, ale to se může změnit. Žádná jiná rychlá cesta k novým rychlíkům mě teď nenapadá, ale třeba se pletu.
Hmmm. To nasazení na Cheb není jisté?
aby za dva roky CD vysoutezilo vagony a ještě jim je někdo vyrobil považuju za nemožné. max. pokud by CD využili nějaké pantery z rámcove smlouvy. měly by i výhodu na obratech.
jen by bylo vhodné si přestat hrát se smíchovem. s otocenim vlaku na hlavním by asi šlo ušetřit jednu soupravu
Pokud by na tom hlaváku ale na to bylo místo. Už tam otáčí R na Plzeň, Hradec a Děčín.
není problém spíš zhlavi než perony? pak by bylo vše v poho…zhlavi netreba
jo, a zapomněl jste leoše. proč ten má mít preferenci před dopravou v závazku….jakkoliv těžko říct, zda by se Vysocina vešla k tomu kusemu peronu
Ta jistě, raději Regionovu než 200 lidí do Ostravy. My tu silniční dopravu porazíme!
jste trapný. na Vysočině nebude jezdit regina. pokud nerozumíte textu, tak na mne nereagujte
A jsme zase u toho, Plzeň – Hradec by mohlo jezdit vcelku. Jasně, dokud se táhne Smrad a pobyt na Hlaváku by musel tedy být aspoň 25 minut ve směru na Hradec, tak nemá cenu o tom mluvit.
Obrat na hlaváku (i při použití jednotek) by vyžadoval změny časových poloh rychlíků, což je nesmysl s ohledem na uzel v Havl. Brodě a nutnosti nějak se protlačit s ostatními vlaky mezi Kolínem a Prahou.
Současných (teoretických) 11 minut je fakt málo. Vzhledem k délce linky a eliminaci častých zpoždění by bylo potřeba minimálně 25 minut.
delsi obrat (tedy stabilnější jízdní řád) = dost dražší provoz. jinak jízdní doba Brno-Praha hlavní…je tuším 3:36, tudíž 24min na obrat jednotky by měl stačit. nebo jak jste přišel na 11min?
obecně k obrácení na hlavním – to je takový problém otočit jednotku? a raději tam budeme objíždět s masinou? myslím, že peronu je celkem dost. problém je asi zhlavi.
No 11 minut vychází teď, příjezd lichá:52, odjezd sudá:03 (než byly výlukové JŘ).
Ale jak jsem psal, časová poloha je vázaná jinde a těžko s ní půjde hnout, aniž by to nadělalo víc škody než užitku.
ja bral rozdíl jízdní doby a 4hod. brod není přesně v půlce…
sorry, jedenáct min jsem už našel…tedy zbyva spočítat případnou úsporu času mezi prahou a kolinem, případně i dále, díky lepší akceleraci soupravy, možná mírný posun odjezdu z HB na Brno, on není důvod proč by tam na sebe měly vysociny čekat. důležité jsou připoje. ale tam je kritická tuším hlavně Jihlava.
ke kapacitě na otočení nemám co opravit. vysocina stejně otravuje na hlavnim 10-15min pri cestě do Brna.
pokud obrat nelze tak rychle provést…pak by MD mělo požadovat, aby to nikdo nezkoušel. protoze tímto riskem by vyhrál.
Jasně, že za 10 minut se jednotka obrátit v pohodě dá. Ale bude se tím jen přenášet věčné zpoždění. Koridor nefunguje (a ani před současnými výlukami nefungoval) podle grafikonu, ale podle toho, jak to zrovna vyjde.
No právě. Vysočina stejně stojí na hlavním.
Tak co by se tam nemohla otáčet?
Jé to bude výbuch, až se ty jízdní řády budou dělat systematicky…
Na počátku bude R1 z Prahy do Návsí…přidá se R2 (Praha – Plzeň – Klatovy), R3 (Praha – Horní Dvořiště), R4 (Praha – Děčín), R5 (Praha – Kolín – Havl.Brod – Brno – Břeclav) a další…
Vlaky v Havl. Brodu se podřídí R, ne opačně.
A budou provozovány s Ampz143, Bmz245, Bdmpee…
Super. A třeba chybějící úseky? Třeba Hranice -> Púchov… Sp? Olomouc -> Zlín/Luhačovice/Veselí? Zase Sp?
Tady je mapa všech linek:
https://i.ibb.co/9hjgzWr/zeleznicni-mapa-cr-2004-2005.gif
To nebude moc konkurenceschopný čemukoli jinýmu…
Cesta soutěži je správná , jen ty dva roky na výrobu vlaku budou docela na knap .
Vzhledem k tomu, že například Škoda má práci nyní na tři roky dopředu, tak nemá kapacity a ostatní výrobci jsou na tom podobně. Nějak se nemohu zbavit dojmu, že se maximálně snaží MD využít termín pro přímá zadání a tupě nespolupracují s dopravci, protože jestliže například Regiojet začne jezdit od prosince 2022 do Polska (LE tam jezdí), tak zdůvodňovat, proč tam objednává MD dopravu za peníze daňových poplatníků, když tam jiní dopravci jezdí bez dotací bude složité. Nehledě na to, že se v přetíženém úseku Praha – Česká Třebová bude dál ubírat kapacita nákladní dopravě, která bude končit na silnicích… Číst vice »
Tak první by měli jít z kola ven komerční vlaky, pak až objednávka, pokud je problém z kapacitou.
To by ale zanikla doprava mezi Ostravou a Prahou
Za současného stavu ano, ale i to má řešení, posílit Valašské či Slovácké Expresy a doobjednat úsek Olomouc – Ostrava – Bohumín a je po problémů, ušetří se kapacita a přímé spojení zůstane zachováno.
Tak ja jen doufam ze tyhle vyroky nemyslite skutečně vážně …
Proč ne? V případě, že nastane opravdu potřeba nějak ubírat kapacitu, tak toto je asi nejlepší řešení, omezovat ještě víc náklady na úkor osobky už nelze.
Stačilo by Ex2 spojit s R18 (soupravy oddělit v Olmiku). Holt by to stavělo „všude“, ale kapacita trati by se i tak zvýšila. Stejně to jede … kolik … 20-25minut po sobě? Proč mít R18 s pěti vozy a Ex2 to samé, když můžu mít jeden vlak s deseti nebo jedenácti.
Nebo tak, i to by byla možnost, jako to je teď u některých spojů. Ale v principu je jedno jestli spojit R18 s Ex2 , nebo zrušit komerční, prodloužit Ex2 a zavést přímé vozy Praha – Ostrava – Bohumín.
Doufám, že na nich chcete zachovat i současné vozy, cestovní dobu vrátit na 4,5 hodiny a více a nechat jeden spoj co dvě hodiny.
Nebo možná by se konečně zase mohla vrátit 3. třída. Pro vlaky na Ostravsko ideální….
Ultimátní řešení je osobní vlak Praha-Bohumín (někteří pamatují); ten vyřeší všechny relace.
To jako vážně jezdilo? Vím, že jezdil Os Praha střed -> Přerov. Já zažil „nejdelší“ osobák Vsetín -> Zábřeh na M. a to už je… 25 let?
No, cestovní doba Praha – Ostrava by se zvedla o cca 15 – 20 minut, nic hrozného tedy.
To je hloupé troleni nebo to „myslíš “ vážně ? 🚄. ➡️. 🚗 ??
Takže slučování vlaků v objednávce by bylo zcela v pořádku to by nedošlo k přesunu lidí, ale jak by došlo k zrušení komerčních vlaků a posílení v objednávce, a zavedení přímých vozů, tak by došlo?
Jen by prošla určitou metamorfózou.
Ex2, Ex3 a R18 šlus rovnou, R19 jako Sp z Brna do Třebové.
Ale zároveň bude linka R1 se zastávkami:
– Praha hl.n.
– Kolín
– Přelouč
– Pardubice
– Moravany
– Choceň
– Ústí nad Orlicí
– Česká Třebová
– Zábřeh
– Olomouc hl.n.
– Hranice nad Bečvou
– Suchdol nad Odrou
– Studénka
– Svinov
– Ostrava
– Bohumín
– Český Těšín
– Návsí
Jen poznámka… Hranice nad Bečvou nejsou, jsou to Hranice na Moravě (stanice). A třeba chybějící Ex2 v úseku Hranice -> Púchov (Žilina) vyřešíte jak? Sp?
Tyto jeho výblitky mi nápadně připomínají jednoho blázna z VagonWebu asi 2 roky zpátky, který chtěl kromě jiného drátovat hranice a zavádět výjezdní víza.
Sakra, nojo, je to jasný, Pechar146 😀
Čili z Pardubic do Brna vymetákama a s přestupem v Třebové, chápu to dobře?
A taky nedotované pekárny. Když už Penam pobírá dotace, tak proč by mu měl trh vyžírat soukromník, který dotace nepotřebuje.
Pravidla a postupy na omezování vlaků jsou. Pročpak je zatím nikdo nepoužil?
Protože se bojí prohlásit kapacitu dráhy za vyčerpanou.
To je přesně ten největší omyl MD. proč by měli účředníci na MD vědět, co chtějí cestující. Myslím, že je naopak doba zralá k tomu, aby se upřednostnili vlaky mimo objednávku a vlaky na objednávku MD tvořily pouze doplněk. Nevím, proč by měl stát platit dopravce v závazku, když to jiný odjezdí bez dotace. Je to pouze o tom, že úřednici na MD si chtějí udržet své pracovní místa. Například: Regiojet jezdí praha – Brno – Břeclav bez dotací, tak se s ním domluvím, že chci nějakou kapacitu vlaku a na trase může MD doobjuednat okrajové spoje a nemusím vyhazovat… Číst vice »
Na druhou stranu, potřebujeme mít jistotu, že bude pravidelné, jaké jistoty jsou u vlaků provozovaných na komerční riziko?
Že chce někdo jezdit na sebe je hezké, ale přednost by měla mít objednávka, kde může MD ovlivnit kvalitu, služby, atd…
Jo a RegioJet Vám to udělá pro Vaše krásné oči, že?
No ale ta konkurrnce na trase praha – ostrava je deset let a vse funguje. Nejake vypadky se tam nedeji, kvalita dobrá, ceny nizsi nez tam jde neni konkurence … Proc by semdo toho mel stát nejak vkladat? Jedine kdyz byl covid tak mohl docasne linky dotovat aby dopravci nerusili spoje, ale asi sitiace nebyla tal vazna aby to udělal.
No v případě problémů z kapacitou dráhy, která, jak víme, je na hraně, se to bude muset nějak řešit. Jde tu o přetížení trati, jinak ať si komerční jezdí, bránit jim v tom jinak nechci, ale prioritně bych je dál až jako mezi poslední v případě problémů s kapacitou dráhy. Zase ty lži, že kvalitně a levně se jezdí pouze tam, kde je konkurence? Jaká tedy konkurence jezdí například do Českých Budějovicích? Tam se cena pohybuje podobné jako na Ostravu t.j. cena 1,0 – 1,05 Kč/km (dá se najít i cena pod 1,0 Kč/km, ale to už je vázaná na… Číst vice »