Stát a ČD neuspěly se stížností na větší konkurenci. Leo Express může otevřít nové linky

Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LEJednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE

Verdikt Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže umožní větší konkurenci mezi Prahou a Brnem a Prahou a Berlínem.

147 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin H.

Jsem klidný. Leo už prezentoval tolik plánů a expanzí. A realita?

František Plášek

Sice chápu, že MD platí dotace na objednávané linky a bojí se, že to bude stát větší balík, ale stejně mi to hlava nebere….stát, který má podporovat konkurenci brojí proti konkurenci…tak musí holt přehodnotit typ smlouvy na Ex3 a R19…o Ex5 se asi tak úplně nehraje…DB InfraGo je z pohledu kapacity tratí dost striktní…

Garry

Všechno hezký!Ale nedostanou slot do Německa , protože rekonstrukce.! Planý poplach.Oni si to soudruzi v Německu pohlidají,aby jim cizák neujídal…😁

Fsp

ČD chtějí vyzobávat rozinky?

risa.informace

ČD jsou stejní exoti jako RJ… Raději se stanu věrným zákazníkem Leoše kde jídlo lze platit/uhradit za pomocí Leo kreditů jen po nadiktování PINu… Leoš má i dobré jídlo, tu BBoulvare z RegioJetu už známe u ČD jsou zase dražší služby.

Jan

Jak je to možné, aby každá věta v komentáři byla dezinformační?

Tonda Čihák

Sláva i do Berlína nikdo nebude muset už jet ČD 😀

XP3

To nemusí ani dnes…

Pardubicak

Můžete uvést čísla vlaků?
Jezdit s ČD mi neva, ale zpáteční Dĕčín Dresden za 600 je trochu moc.

XP3

A kdo říká, že to musí být vlak? Existují autobusy, auta…

František Plášek

Kdyby jste si nastudoval možnosti a netrval na EC vlaku, tak mezi Děčínem a Drážďany existují daleko výhodnější možnosti ….. https://www.kr-ustecky.cz/jizdenka-labe-elbe/ds-98825

El Barto

On někdo někoho někdy nutil jezdit do Berlína s ČD?
Ale chápu, rozkaz zněl jasně: Znova zopakovat „ČD fuj“.

Roman

No jo no. 😀 Leo koupil ojetiny od DB, ale ČD od prosince bude jezdit ComfortJety 😀

gwann

Vite, ale ktery leo a co s jimi bude delat? Ty od db rozhodne sem nepatri

Jiří Kocurek

Jakoby ČD žádné ojetiny nekoupily.

Martin H.

Ale jo, koupily. Vtip je v tom, že konečně dojde na rozdíl od soukromníků k jejich rozsáhlejší náhradě.

Gajda

To je sice hezký, ale kdyby se jezdilo jen podle toho co jede, tak v Hangarii by mohlo sedět maximálně pár nadšenejch maďarů co se vrací domů a přesto jezdí docela plná. Rozhoduje čas kdy to jede, pak cena za kolik to jede a pak pro většinu lidí až ten zbytek.

libor

ČD můžou dát ComfortJety na R11, ať jim to dá MD příkazem. děkuji

SYN

A, hm, je jisté od prosince kterého roku??

Addams

Mozna ano, mozna ne. Akcionari Lea jsou RENFE a CAF, ktere mu muzou dodat libovolne soupravy.

Jakub

Radši pojedu s ČD nebo RegioJet než platit 3x větší cenu za Leo 😀

Blzx

A za kolik že bude ten Leoš jezdit? Zrovna dráhy do Berlína fakt nejezdí za almužnu a teda cestovat vlakem, kde bude dodržovaný řazení a nebude na člověka padat někdo z 50 stojících v uličce, taky není k zahození

Těžko budou mít nějaký přestřelený ceny, když budou jezdit ojetinou a konkoruje autobus

Robert

Tak Leo dlouhodobě cílí na studenty a důchodce, kterým doplácí jízdné stát a tu část co cestující platí dostanou zpět v podobě kreditů na služby nebo další jízdu, takže je drahá jízdenka moc nezajímá, ale zaplatí to stát.

Blzx

Což úplně nebude fungovat, když to bude v zahraničí

SYN

Žeby jim to dotovali němci? 🙂

Palino

Nebudem klamať ale náhodou 60% toho čo predáva leoexpress sú lacnejšie než regiojet a čd. Ale je pravda že zvyšných 40% je i o tri krát väčšia cena, no stále väčšinu lístok sú lacnejšie, takže neviem neviem

Vojtěch

On je problém jinde ale express je poslední vlak který třeba z olomouce jede ten den na prahu a takže když odejděte z koncertu vo chvilku dřív tak jste do půlnoci doma a pak už člověk opravdu neřeší že ta jízdenka stojí 250 nebo 550 a takových trasy je víc variant taky

Vojtěch

Leo express

Lukas

a jsme zase mimo rozsah Praha – Olomouc – SK/AT. Slibů bylo dost, škoda. Slovácký expres forever……

Radim

Tak nevím, ale zrovna slovácký expres nejezdí ani na Slovensko ani do Rakouska…

Zlámalík

Bez ohledu na to, jestli Leo má, nebo nemá vozy: český ani jiný stát nemá být dopravcem. Stát se má starat o obranu, sociální služby atd. Ne vozit lidi, na to jsou tady soukromé firmy. Stejně jako nechápu, proč stát vaří pivo.

PepazDepa

To by pak města neměla být dopravcem ne? Město se má starat o školy a o zdravotnictví a ne o tramvaje ne? Utopický názor. Každý stát má svého dopravce a je to naprosto v pořádku.

Micky

Taky nechápu, proč stát musí vlastnit koleje. Mít to soukromník tak 60% tratí už dávno není.

XP3

Tento pokus už byl v Británii na přelomu milénia a jak to dopadlo? Zestátněním

Caracas

Stát není dopravcem a stát nevaří pivo. Jste vedle jako ta jedle.

SYN

Inu, ale je docela zajímavé že stát prostřednictvím ministerstva intervenuje ve prospěch jakési akciovky jménem ČD…

Ludva

Tak stá nemá být dopravcem? Zřejmě to státy v celé Evropě nepochopily a svoje dopravce mají. Poskytovat hromadnou dopravu je samozřejmě také nutnost, o tom snad již dnes nikdo nepochybuje a když má stát svého dopravce, mnohem lépe může toto dělat a lépe provádět dopravní politiku, stejně jako třeba energetickou a pod. Ostatně pomocí dopravy může dělat i politiku sociální, o které píšete. A pochopitelně má pak také mnohem větší možnost kontroly nad vloženými prostředky, než u soukromých dopravců. Podívejte se na JMK, to je vlastně již klasický dopravce, jen strojvedoucí si pronajme od někoho jiného. Proč to asi dělá?… Číst vice »

Jiří Kocurek

Až nato, že většina těch dopravců jsou znárodněné soukromé podniky a sloučené pod jednu hlavičku. Oprašte si tu historii.

Ludva

Jiří, vy by jste měl oprášit čtení. Nerozeznáte minulý a přítomný čas. Já nepsal o historii, kterou jen tak mimochod dobře znám, ale o současnosti. A když již u té historie jsme a vy jí tak dobře znáte, jistě víte proč ty soukromé společnosti byly znárodněny a sloučeny. Víte, že to vlastně podporuje právě ten názor, který jsem napsal. Pro stát je to prostě ze strategického i ekonomického hlediska výhodnější.

***** Petr

Totální nesmysl stokrát vyvrácený. „Strategicky“ stát určuje a ekonomicky nesmysl. Čest soudruhu 🙂

Ludva

Tak myslím, že by jste si tu historii měl asi zopakovat vy, ne já, jak mi radil Kocurek. K tomu popisovanému znárodnění a sloučení došlo i u nás dávno před nástupem komunistů k moci, tak nevím proč ten soudruh :-). Nebo podle vás v JMK vládnou komunisté, protože se rozhodli být vlastně dopravcem ? To asi těžko. Jen si spočítali, že to je výhodnější. Dám vám jeden dotaz. Představte si, že musíte každý den jezdit do práce. Pro co se rozhodnete, koupit si vlastní auto, nebo spoléhat na taxislužbu se kterou si uzavřete smlouvu? Co myslíte, co bude levnější a… Číst vice »

Pohádkár

Vpuštění soukromých dopravců na tratě, kde to vlastně ani není třeba, kde je kapacita dostačující a všichni dopravci se ani nemohou “ uživit “ není vážně nic jiného, než plýtvání prostředky, protože zákonitě státnímu dopravci, který je plně vlastněn státem, klesnou příjmy u kterých je jistota, na rozdíl od soukromníka, že budou využity hospodárně a tam kde je to skutečně třeba.

Kde a jak je definována ta jistota hospodárně využitých příjmů prosím pěkně? To je pěknej slint.

Pohádkár

Koukám, že systémový specialisté od ČD mínusují o sto šest 😀

troglj

Stát není dopravcem, jen objednává nějaký základní rozsah dopravy. V tomto případě u ČD, které současně vlastní, v jiném případě u jiných dopravců. Je to služba veřejnosti.

SYN

Ale jo, zajištění ZDO je věcí státu, jde jen o to aby zbytečně neobjednával hustou dopravu když na dané lince bude jezdit i soukromník bez platby od státu…
Stát ať si v takovém případě podrží „kostru“ nejnutnějších spojů (jako pojistku proti případným výpadkům soukromníka) a pozdrav…
Člověk by řekl že třeba zásobování potravinami je taky docela důležitá věc, a přesto se stát nepokouší založit vlastní řetězec obchodů… proč taky, když to funguje i bez toho.

s J.

Argumet „stát nemá vařit pivo“ je po diskuzích takový častý „argumentační faul Budvarem“.

Na budějovickém pivovaru je nejcennější ochranná známka „BUDWEISER“ o kterou má zájem nadnárodní koncern Anheuser-Busch, který o ní prohrál soudní spory a který by Budvar koupil jen proto aby ho mohl zavřít.

Budvar zaměstnává stovky lidí a do státního rozpočtu každý rok přispívá vyššími stovkami milionů, proč by se ho měl stát zbavovat?

MatejV

Proč není otevřená soutěž a konkurence ve Švýcarsku a jezdí tam více vlaků než v zemích, kde mají konkurenci?
Že by konkurenční boj nebyl nejlepší…..

Jiří Kocurek

„Proč není otevřená soutěž“

a) Nejsou v EU, nemají tuhle povinnost
b) Přesto tam mají více dopravců
c) „Nevím o tom“ neznamená, že se to neděje.

MatejV

a)I v EU se dá tato povinnost obejít.
b) Více dopravců, ale někteří z nich nejsou soukromí, ale kantonální, kde mají podíl i SBB. Příklad RhB.

Jiří Kocurek

ad a) výjimky za předem určených podmínek – žádné obejití.
ad b) platí i v ČR, že někteří z dopravců nejsou soukromí: Dcera DB a RENFE jsou soukromé jen částečně, ČD vůbec a Železnice Desná patří obcím (ty koleje).

MatejV

a) Stačí nechat co nejdéle trvat kontrakt a před vypršením kontraktu udělat přímé zadání.
Nebo je možnost udělat veškerou soutěž skrze velkou zakázku na kterou soukromý dopravce nemá kapacitu.
b) není možné porovnávat vzhledem k výkonům objem dopravy LE a např. RhB.
Sice máme spoluúčast (Renfe v LE), ale ve Švýcarsku tuto spoluúčast mají např. kantony v dopravní společnosti. (RhB, Bls..)
Desná je výjimka (povodně 1997) nikoliv pravidlo. Navíc zcela krátký úsek.

Andrej

Protože jsou jednou z nejbohatších zemí světa a rozhodli se objednávát víc vlaků?

Co je tohle za argumantace? Na Kubě žádná konkurence není a jezdí tam mnohem míň vlaků. Máme z toho dělat nějaké závěry?

jaroslav.dohnalik

Těch režijkářů, co dávají palce dolů….. Pokud soukromý (nedotovaný) sektor dokáže fungovat lépe, než dotovaný provoz, tak není moc o čem se bavit. No a pokud tohle ČD nejsou schopny zrealizovat…….. Dotace mají vstoupit tam, kde běžné tržní prostředí selhává a nefunguje.

Jiří Kocurek

Až na tu poslední větu: S dotacema fakt opatrně, dotace totiž mají až takovou moc, že selhání trhu způsobí. Názornou ukázkou budiž CRRC v Bulharsku – utekli od toho.

M19

Utekli od toho, protože na pořízení těch vlaků bude dotace? Nebo mícháte věci s jinou podstatou dohromady?

Jiří Kocurek

Ta vývozní podbídka od Čínského státu, to nebyla dotace? Tak vidíte byla a byla to nedovolená podpora.

Zkuste se nad tím zamyslet, proč se jí říká nedovolená podpora a má povahu dotace.

M19

A jak způsobila nefunkčnost trhu? Vyhráli snad s dražší nabidkou?

Jiří Kocurek

Jeden případ to neudělá. Pokud jich ale bude značné množství, tak pak už ano.

Hranice již byla stanovena experimentálně několikrát, pak se to projevuje hyperinflací, či rovnou státním bankrotem.

M19

Experimentálně. Tak povídejte jak takový experiment probíhal. 😂

Jiří Kocurek

A mám za to, že dokážete domyslet, co by nastalo, kdyby do EU Čína dodávala vlaky pod cenou ve velkém = dotovala vlastního výrobce.

Jinak slovo „můžou“ neznamená „způsobí ihned“.

M19

Spíš mícháte jabka s hruškami a za pomoci demagogie obrátit své tvrzení.

Škrpál

Z Bulharska utekla zločinecká organizace vytvořená rudofašounskou čínskou vrahovládou se záměrem evropský trh železničních vozidel rozvrátit a zničit.

Jiří Kocurek

a dotace od čínské vlády byly nástrojem.

Ještě si pamatuju, jak němcům vadilo vývoz z ČSSR za dumpingové ceny, soudruzi chtěli Marky za každou cenu. Po revoluci se to muselo ukončit.

Juraj

Toto vyžaduje trochu kontext. Pokud lze linku vyjezdit komerčně, aniž by byl dotčen rozsah a kvalita služby, tak je to samozřejmě super. Ex1 budiž ukázkou toho, že to jde, avšak v praxi to znamenalo osekání večerních spojů, které dneska prostě chybí. Bohužel to neumíme řešit jinak než ode zdi ke zdi, tzn. buďto plná velkorysá objednávka (Ex3), nebo nic a rezignace (Ex1). Na Ex3 RJ ukazuje, že to bez subvence jde. Už před lety to uměly i ČD s produktem D1 Express. MD přesto drží objednávku. Na Ex1 MD vycouvalo, všichni jezdí komerčně, nabídka spojů je přes den mnohem lepší,… Číst vice »

Petr

Souhlas, ex1 je proste dnes už 10 letv háji a MD je to jedno.

Adam Beneš

To opravdu nejde vysoutěžit/obědnat třeba 2 páry okrajových spojů?

PepazDepa

naprosto nekoncepční vůči obratům souprav? To by byla velmi drahá sranda

Plecháč

Proč? Můžou se na to využít soupravy z komerčních spojů.

SYN

Bať, někdo z těch co jezdí celý den může za dotaci odjet i ty okrajové časy?

Jiří Kocurek

Jde, ale chce se na Nábřeží? Není jednodušší brečet a házet to na okolí?

piko

Bohužel ona ani ta kvalita služeb na Ex1 pod ČD není kdoví jaká, často staré vozy

troglj

Výborná charakteristika.
Jen bych ještě dodal, že na Ex1 je navázána většina východozápadních přípojů, které MD také objednává a platí a které teď fungují jen proto, že ČD drží na Ex1 použitelné uzlové polohy.
Mělo by se přejít na režim koncese, kdy by MD definovalo minimální standardy a rozsah spojů.

Dušan

No, co si pamatuju, tak D1 Express fungoval jen po dobu opravy D1, pak ho ČD, a.s. zrušili, protože s tím nikdo nejezdil a bylo to pro ně ztrátové.

NightmareFreddy

V podstatě se vším souhlas. Jen je ale potřeba si uvědomit, že když vlak objednává stát, zastavuje podle přání státu. Pokud jezdí na tržní riziko, zastavuje jen tam, kde chce dopravce. A pokud se podíváme na politiku zastavování RJ a MD (ČD), tak tam prostě je rozdíl. Chápu, že tady dostanu kapky od místních „munibijců“, ale nejsem jediný, kdo to zastavování na lince Ex3 oceňuje 🙂

Karl vB.

Trochu mi to připomíná situaci, kdy se kraje Vysočina, nebo Jihočeský, svého času snažily zabránit provozu komerčních autobusových linek na svém území, s odkazem na to, že si na uvedené trasy a časy samy objednávají a dotují „svoje“ linky.
V Jihočeském kraji tuto praxi provinčních expertů bleskurychle zatrhnul hejtman Kuba, kraji Vysočina k tomu, myslím, musel dopomoci svým rozhodnutím nějaký úřad.
https://zdopravy.cz/vysocina-prohrala-spor-o-komercni-autobusove-linky-united-buses-ministerstvo-jejich-omezeni-zrusilo-122318/

M19

A následně stejně UB své spoje silně omezil, zrušení omezení navzdory.

Aaabbb

Pokud to opravdu zatrhl hejtman Kuba, učinil tak zcela flagrantně proti zákonu, protože úředníci odboru dopravy krajského úřadu by měli v rámci tzv. přenesené působnosti rozhodovat zcela nezávisle od politické reprezentace. Ale je faktem, že nemusíme chodit daleko a vzpomeneme primátora Svobodu v Praze, který sám bez jakéhokoliv zákonného zmocnění nechává v Praze přelepovat dopravní značení.

watslaw

Neznám detaily konkrétního případu, ale úředníci by měli nezávisle rozhodovat, ale obvykle rozhodují o podnětech někým podaným, v tomto případě právě tou samosprávou dotující „svoje“ linky. A hejtman tedy mohl zcela legálně ovlivnit, jestli samospráva tu stížnost bude podávat, či nikoli.

KarlvB.

RegioJet může opět vozit cestující v rámci Jihočeského kraje, hejtman se za zákaz omluvil
https://zdopravy.cz/regiojet-muze-opet-vozit-cestujici-v-ramci-jihoceskeho-kraje-hejtman-se-za-zakaz-omluvil-101843/

Pavel

Divím se, že po desítkách oznámení o zavedení všemožných vlaků různými směry jak RegioJetem tak LeoExpresem, které svět neviděl, to ještě vůbec někdo bere vážně…

Avlaky

Akorat LE má už koupené vozy, jen se ještě oficiálně nepochlubil

Ivan_pha

Co koupili?

Avlaky

exDB

Ondra

Já to tak nesleduju, jaké prosím konkrétně? před pár týdny stálo asi 10-15 šedých vagónů v Maloměřicích, to bylo ono? přišlo mi že to jsou tytéž co kdysi pořizoval RJ..

Vvvt

Velkoprostor, nebo kupé?

PepazDepa

Ty vozy po DB které pronajmul OBB?

Avlaky

Je o tom nejake info veřejné? Rad bych koukl

Anonymní alkoholik

Je o tom někde více info? To zní taky zajímavě. 😀

Avlaky

Nevite LE koupil jen 33 vozu které následně pronajmul, nebo jich koupil více i pro své potřeby

Anonymní alkoholik

Na rakouské obdobě tenderarény se píše pouze o pronájmu 33 RIC-vozů od roku 2024 do roku 2028 s možnými opcemi. Co se skrývá pod těmi opcemi se mi nepodařilo najít. Jistých tedy bude jen těch 33 vozů.

JirkaM

A čím to budou tahat?

Tukan

Například u ELL by se určitě nějaký Vectron našel.

JirkaM

Jedině, pole působnosti jejich Sprintů bude čím dál menší.

gwann

Tahat to bude to, co OBB zaradi jako hnaci vozidlo.

troglj

I RJ má vozy, ale většinu z nich nepojízdnou odstavenou různě po kopřivách.
V jízdním řádu má 3 páry Praha-Berlin, které také nevyjedou.

Nicméně jako cestující do Německa budu samozřejmě rád, když přibudou spoje, protože kapacita je už teď nedostatečná. Jen mám obavu, jak to bude fungovat síťově s přestupy a obávám se, že nijak – tedy že bude potřeba dvou jízdenek (LE + DB) a v případě ujetí přípoje smolík a čekání.

Palino

Tak na to by som sa tešil, s leoexpressom to Berlína, môže byť veľmi zaujímavé, tak dúfam že sa im to podarí

Spocenej cyklista

Doufejme, že se taky podaří jim zkrotit ty ceny. Zlatý RJ třeba na Praha Ostrava.

none

Čím vyšší cena, tím lépe. Tedy pro ně. Je to dobrý zdroj dotačních peněz

Palino

Ta Regiojet je možno lacný ale za to veľmi veľmi nekvalitný, keď tak, tak radšej čd a ich pendolino, a leoexpress má navyše 60% lístkov pod cenu konkurencie, ostatné lístky už sú drahšie, niektoré aj o 3nasobok, to je pravda, ale zas lepšie než regiojet určite

218

Trochu nechápu,jak se může hospodářskou soutěži ohanet někdo,kdo to provozuje za veřejné peníze,ale budiž.. (a argumenty MD taky mimo,když jízdné jde snad ČD (?), takže rentabilita veřejné služby by byla stejná bez ohledu na počet cestujících).

HonzaK

Presne. Vzpomnel jsem si na citat Margaret Thatcherove: Jestli se neco hybe, je potreba to zdanit. Kdyz se to porad jeste hybe, musi se to regulovat. A az se to prestane hybat, zacne se to dotovat.

Jiří Kocurek

Neví, jestli to byla zrovna železná lady, ale „zregulovat, zdanit, zadotovat, zakleknout … a obsadit našimi trafikanty“ je modus operandi jistého politického sdružení s.r.o.

Juraj

Až na to, že se ten výrok připisuje Reaganovi a v 99 % případů se tím v internetových diskusích ohání lidé, kteří nechápou pointu jakékoli objednávky služeb ve veřejném zájmu. Ostatně jako Reagan a Republikáni obecně, kteří se nezdráhají dotovat neuvěřitelné kraviny, pokud to přinese voliče.

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=agsmt1CtJSI

Jen z toho není jasné, jestli mluvil o objednávce veřejné dopravy, nebo se to týkalo (ne)pěstování vojtěšky.

… vpodstatě to byl spíš žert, když se podíváte na řeč těla.

HonzaK

Aha, diky, tak jsem si autora pamatoval spatne.
Obecne tim rozumim kritiku socialistickeho zpusobu uvazovani typu omezime co nejvic soukrome podnikani a pak to budeme draze dotovat, protoze to nikdo nechce delat. A pripad zmineny v clanku je ukazkovy. Pokud to nekdo zvladne jezdit dlouhodobe bez dotaci, tak neni duvod nekoho jineho dotovat. A pokud ten nedotovany nechce jezdit v mimospickove casy, tak bud nejezdeme, protoze neni poptavka, nebo zaplatme jako stat plnou cenu teto sluzby. Navic konkurence nakonec prospeje zakaznikum v rustu kvality toho dotovaneho, jak jsme se mohli v CR presvedcit v poslednim desetileti.

Lukáš F.

Je to jednoduché. Představte si, že cestujete mezi Prahou a Pardubicemi. Je vám jedno, jestli pojedete expresním spojem, nebo rychlíkem, který staví v Kolíně a Přeloučí, protože to je pár minut sem tam. Čím více komerčních spojů bude na trase jezdit, tím méně cestujících si vybere rychlík linky R18/R19, a ta tak bude mít o to horší hospodářský výsledek.

Jiří Kocurek

Ještěže Agrofet není státní, bychom museli povinně kupovat to.

Lukáš F.

Já přece neříkám, že lidi mají jezdit povinně dotovaným rychlíkem. Ale jestliže smlouva je nastavená tak, že tržby z jízdného jsou příjmy dopravce, a cena objednávky je nastavená podle nějakého počtu cestujících, je přece logické, že dopravce bude požadovat úpravu kompenzace, pokud mu cestující ubydou.

SYN

A je tady ta dotace (a jsme tu my cestující) od toho aby měl stát co nejmenší ztrátu, nebo abysme co nejlíp uspokojili své potřeby??

Lukáš F.

Není to dotace. Stát objednává, dopravce dodává službu.

SYN

Jo a pokud mu cestující někde jindy někde jinde náhodou přibydou, tak je to též důvod upravit (=snížit) kompenzaci??

Lukáš F.

Samozřejmě, že ne. Když cestující přibydou, tak stát musí objednat kapacitnější vlak, aby se do něj lidi vešli, a to stojí peníze navíc 😛

Teď vážně – pokud by tržby z jízdného vzrostly a dopravce měl z linky pohádkový vývar, vyřešilo by se to nejspíš až v okamžiku přesoutěžení.

Tady záleží, jak je napsaná smlouva, pokud ubydou cestující ne vinou dopravce, a linka se najednou propadne do ztráty, nepřijde mi to vůči dopravci fér.

218

Tak pak ten rychlík nepojede vůbec a ušetříme nejvíc 😀 ale nepřijde mi,že by někde reálně hrozila situace vyprázdnění rychlíků..

Lukáš F.

Jenže ten rychlík obsluhuje stanice, kde komerční spoje nezastavují.

HonzaK

Ano a je to tak v poradku. Pak se ukaze, kolik lidi opravdu tim R18/19 chce jezdit (kvuli rychlosti, kvalite atd.) a jestli nahodou neni zbytecny. A jestli je a nebo neni je pak politicke rozhodnuti.

Jaaa

Tady někdo nerozumí tomu, že zvýšení frekvence spojů je zvýšení kvality dopravní služby. Buď budu jezdit vlakem, kterej mi jede každejch 20 minut, nebo budu jezdit autem, protože odmítám být vázanej na vlak, co jede jen jednou za hodinu.

Svojšín

Tak ať se objednaji jen okrajové spoje….

Jan

Že se brání čemukoliv ČD jsem si už zvykl. Ale MD by se do toho nemělo míchat vůbec, pokud se hodlá nadále tvářit, že jimi není ovládáno…

Tomáš

Na trasu Praha – Berlín chtěl vstoupit i RegioJet. Z důvodu malé kapacity na trati v Německu od plánu ustoupil. Tak nevím kam se nacpe LeoExpress…

mostecak007

Asi Refne našel někde okno i tak bude problém si myslím zpoždění bude.

Avlaky

To jsou kecy RJ aby nemusel přiznat ze nemá na to vozy

Aaabbb

Vozy asi nemá taky, nicméně faktem je, že kapacita trati v údolí Labe mezi Děčínem a Drážďany je zkrátka vyčerpaná. A DB Netz tam nepustí nic navíc.

Spocenej cyklista

Bohužel musím souhlasit. I o víkendech je údolí Labe zatíženo značným množstvím nákladů, mezi které se sotva vejde osobka
.

Jiří Kocurek

Určitě překecal DB, aby tu vyčerpanou kapacitu vyhlásily…

PepazDepa

A máte nějaké vyjádření přímo od DB? Toto tvrzení vyšlo jen od RJ takže pravda může být kdekoliv.

Jiří Kocurek

Vzhledem ke snaze DB postavit tunel zkrz Krušné hory to tam asi fakt bude václavák, hlava na hlavě, tedy vlak na vlaku. Stěžují si i jiní dopravci, že není kudy jezdit.

PepazDepa

To nikdo nepopírá. Jen říkám, že DB má vyčerpanou kapacitu říká jen RegioJet nikoliv DB. Až DB vyhlásí vyčerpanou kapacitu tak budu věřit tvrzení RJ.

noerf

Objednávat vlaky na EX3 v době, kdy tam jezdí konkurence bez dotací je absurdní, když tam jezdí i další kategorie vlaků v objednávce MD.

M19

Absurdní by bylo, až by poslední vlak jel v šest večer, nebo si myslíte, že pozdější vlaky jsou ziskové? Možná tak v pátek…

Luboš Beneš

Tak pojďme dotovat první ranní a poslední večerní vlak a zbytek nechme trhu.

Vít Jůza

Theoreticky vzato by dotování nepřetržitého zajištění dopravy mohlo být levnější než dotování jen několika méně výnosných spojů.

M@trixX

Preco? Do sutaze sa mozu prihlasit komercni dopravcovia s vozidlami, ktore su vecer/v noci nevyuzite, s vyrazne nizsou cenou, ako niekto, kto by mal vozidla len na tie okrajove spoje.

M19

A až se systém rozpadne, budeme to draze zase obnovovat. Jj .. 😉

Jiří Kocurek

Když se člověk podívá na fotky z konce 80 let, tak se tady rozpadalo ledacos a to soukromníci nebyli.

xyz

Zajímavá by byla kalkulace příslušného dopravce směrem k objednateli – počítat s oběhem jen pro objednávané spoje? Nebo započítat v tu chvíli předpokládaný (jehož objem se ale může vyvíjet, když by to bylo na trhu) počet komerčních spojů?

P. S. Nikde není psáno, že ostatní spoje než první a poslední jsou ziskové.

Jiří Kocurek

Mno ten kdo si dá do kalkulace jen ten oběh pro objednané spoje, tak bude logicky dražší. … museli by se kartelově domluvit.

troglj

Lepší je objednat celou linku a celou linku dotovat na rozdíl mezi tržbami a náklady. Možná to pak ani dotaci nebude potřebovat, protože tržby za špičku pokryjí ty okraje.

Avlaky

Tak vlak RJ jede poslední v 20:56 do Brna..

M19

A jede proč? Protože to dává ekonomický smysl, nebo jde jen o to jet také i za cenu ztrát? Jak dlouho už jezdí? Jak je plný? Proč nejezdil i dříve, když nejezdili ani ČD?

Jiří Kocurek

Nebyla náhodou výluka v Adamově a s vynecháním Pardubic …

Račte si všimnout, že poptávka se mění a to i během roku. Kolik lidí pojede do Chorvatska v moři v dubnu?

M19

A? Teď jsou ekonomický rentabilní? To jezdí tak plné? Na otázky jste stejně neodpověděl. Asi odpovědi neznáte.

Jiří Kocurek

Rentabilita jednotlivých spojů. Nemáte pocit, že to je interní informace?

Tohle vám nepoví ani ten, kdo to zná, ptáte se zbytečně.

M19

Tak když neznáte odpovědi, proč tady fabulujete nějaké své dojmy za fakta?

Geralt

Tak MD vždycky může nevydat pro příslušnou linku licenci pokud to mení v jeho zájmu.

Jaaa

Meh, tak to už zavání úřední zvůlí…

Jiří Kocurek

Jakože zákony ČR plat jen tehdy, když si vepři boubelatí…?