Stát a ČD neuspěly se stížností na větší konkurenci. Leo Express může otevřít nové linky
Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE
Verdikt Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže umožní větší konkurenci mezi Prahou a Brnem a Prahou a Berlínem.
Jsem klidný. Leo už prezentoval tolik plánů a expanzí. A realita?
Sice chápu, že MD platí dotace na objednávané linky a bojí se, že to bude stát větší balík, ale stejně mi to hlava nebere….stát, který má podporovat konkurenci brojí proti konkurenci…tak musí holt přehodnotit typ smlouvy na Ex3 a R19…o Ex5 se asi tak úplně nehraje…DB InfraGo je z pohledu kapacity tratí dost striktní…
Všechno hezký!Ale nedostanou slot do Německa , protože rekonstrukce.! Planý poplach.Oni si to soudruzi v Německu pohlidají,aby jim cizák neujídal…😁
ČD chtějí vyzobávat rozinky?
ČD jsou stejní exoti jako RJ… Raději se stanu věrným zákazníkem Leoše kde jídlo lze platit/uhradit za pomocí Leo kreditů jen po nadiktování PINu… Leoš má i dobré jídlo, tu BBoulvare z RegioJetu už známe u ČD jsou zase dražší služby.
Jak je to možné, aby každá věta v komentáři byla dezinformační?
Sláva i do Berlína nikdo nebude muset už jet ČD 😀
To nemusí ani dnes…
Můžete uvést čísla vlaků?
Jezdit s ČD mi neva, ale zpáteční Dĕčín Dresden za 600 je trochu moc.
A kdo říká, že to musí být vlak? Existují autobusy, auta…
Kdyby jste si nastudoval možnosti a netrval na EC vlaku, tak mezi Děčínem a Drážďany existují daleko výhodnější možnosti ….. https://www.kr-ustecky.cz/jizdenka-labe-elbe/ds-98825
On někdo někoho někdy nutil jezdit do Berlína s ČD?
Ale chápu, rozkaz zněl jasně: Znova zopakovat „ČD fuj“.
No jo no. 😀 Leo koupil ojetiny od DB, ale ČD od prosince bude jezdit ComfortJety 😀
Vite, ale ktery leo a co s jimi bude delat? Ty od db rozhodne sem nepatri
Jakoby ČD žádné ojetiny nekoupily.
Ale jo, koupily. Vtip je v tom, že konečně dojde na rozdíl od soukromníků k jejich rozsáhlejší náhradě.
To je sice hezký, ale kdyby se jezdilo jen podle toho co jede, tak v Hangarii by mohlo sedět maximálně pár nadšenejch maďarů co se vrací domů a přesto jezdí docela plná. Rozhoduje čas kdy to jede, pak cena za kolik to jede a pak pro většinu lidí až ten zbytek.
ČD můžou dát ComfortJety na R11, ať jim to dá MD příkazem. děkuji
A, hm, je jisté od prosince kterého roku??
Mozna ano, mozna ne. Akcionari Lea jsou RENFE a CAF, ktere mu muzou dodat libovolne soupravy.
Radši pojedu s ČD nebo RegioJet než platit 3x větší cenu za Leo 😀
A za kolik že bude ten Leoš jezdit? Zrovna dráhy do Berlína fakt nejezdí za almužnu a teda cestovat vlakem, kde bude dodržovaný řazení a nebude na člověka padat někdo z 50 stojících v uličce, taky není k zahození
Těžko budou mít nějaký přestřelený ceny, když budou jezdit ojetinou a konkoruje autobus
Tak Leo dlouhodobě cílí na studenty a důchodce, kterým doplácí jízdné stát a tu část co cestující platí dostanou zpět v podobě kreditů na služby nebo další jízdu, takže je drahá jízdenka moc nezajímá, ale zaplatí to stát.
Což úplně nebude fungovat, když to bude v zahraničí
Žeby jim to dotovali němci? 🙂
Nebudem klamať ale náhodou 60% toho čo predáva leoexpress sú lacnejšie než regiojet a čd. Ale je pravda že zvyšných 40% je i o tri krát väčšia cena, no stále väčšinu lístok sú lacnejšie, takže neviem neviem
On je problém jinde ale express je poslední vlak který třeba z olomouce jede ten den na prahu a takže když odejděte z koncertu vo chvilku dřív tak jste do půlnoci doma a pak už člověk opravdu neřeší že ta jízdenka stojí 250 nebo 550 a takových trasy je víc variant taky
Leo express
a jsme zase mimo rozsah Praha – Olomouc – SK/AT. Slibů bylo dost, škoda. Slovácký expres forever……
Tak nevím, ale zrovna slovácký expres nejezdí ani na Slovensko ani do Rakouska…
Bez ohledu na to, jestli Leo má, nebo nemá vozy: český ani jiný stát nemá být dopravcem. Stát se má starat o obranu, sociální služby atd. Ne vozit lidi, na to jsou tady soukromé firmy. Stejně jako nechápu, proč stát vaří pivo.
To by pak města neměla být dopravcem ne? Město se má starat o školy a o zdravotnictví a ne o tramvaje ne? Utopický názor. Každý stát má svého dopravce a je to naprosto v pořádku.
Taky nechápu, proč stát musí vlastnit koleje. Mít to soukromník tak 60% tratí už dávno není.
Tento pokus už byl v Británii na přelomu milénia a jak to dopadlo? Zestátněním
Stát není dopravcem a stát nevaří pivo. Jste vedle jako ta jedle.
Inu, ale je docela zajímavé že stát prostřednictvím ministerstva intervenuje ve prospěch jakési akciovky jménem ČD…
Tak stá nemá být dopravcem? Zřejmě to státy v celé Evropě nepochopily a svoje dopravce mají. Poskytovat hromadnou dopravu je samozřejmě také nutnost, o tom snad již dnes nikdo nepochybuje a když má stát svého dopravce, mnohem lépe může toto dělat a lépe provádět dopravní politiku, stejně jako třeba energetickou a pod. Ostatně pomocí dopravy může dělat i politiku sociální, o které píšete. A pochopitelně má pak také mnohem větší možnost kontroly nad vloženými prostředky, než u soukromých dopravců. Podívejte se na JMK, to je vlastně již klasický dopravce, jen strojvedoucí si pronajme od někoho jiného. Proč to asi dělá?… Číst vice »
Až nato, že většina těch dopravců jsou znárodněné soukromé podniky a sloučené pod jednu hlavičku. Oprašte si tu historii.
Jiří, vy by jste měl oprášit čtení. Nerozeznáte minulý a přítomný čas. Já nepsal o historii, kterou jen tak mimochod dobře znám, ale o současnosti. A když již u té historie jsme a vy jí tak dobře znáte, jistě víte proč ty soukromé společnosti byly znárodněny a sloučeny. Víte, že to vlastně podporuje právě ten názor, který jsem napsal. Pro stát je to prostě ze strategického i ekonomického hlediska výhodnější.
Totální nesmysl stokrát vyvrácený. „Strategicky“ stát určuje a ekonomicky nesmysl. Čest soudruhu 🙂
Tak myslím, že by jste si tu historii měl asi zopakovat vy, ne já, jak mi radil Kocurek. K tomu popisovanému znárodnění a sloučení došlo i u nás dávno před nástupem komunistů k moci, tak nevím proč ten soudruh :-). Nebo podle vás v JMK vládnou komunisté, protože se rozhodli být vlastně dopravcem ? To asi těžko. Jen si spočítali, že to je výhodnější. Dám vám jeden dotaz. Představte si, že musíte každý den jezdit do práce. Pro co se rozhodnete, koupit si vlastní auto, nebo spoléhat na taxislužbu se kterou si uzavřete smlouvu? Co myslíte, co bude levnější a… Číst vice »
Vpuštění soukromých dopravců na tratě, kde to vlastně ani není třeba, kde je kapacita dostačující a všichni dopravci se ani nemohou “ uživit “ není vážně nic jiného, než plýtvání prostředky, protože zákonitě státnímu dopravci, který je plně vlastněn státem, klesnou příjmy u kterých je jistota, na rozdíl od soukromníka, že budou využity hospodárně a tam kde je to skutečně třeba.
Kde a jak je definována ta jistota hospodárně využitých příjmů prosím pěkně? To je pěknej slint.
Koukám, že systémový specialisté od ČD mínusují o sto šest 😀
Stát není dopravcem, jen objednává nějaký základní rozsah dopravy. V tomto případě u ČD, které současně vlastní, v jiném případě u jiných dopravců. Je to služba veřejnosti.
Ale jo, zajištění ZDO je věcí státu, jde jen o to aby zbytečně neobjednával hustou dopravu když na dané lince bude jezdit i soukromník bez platby od státu…
Stát ať si v takovém případě podrží „kostru“ nejnutnějších spojů (jako pojistku proti případným výpadkům soukromníka) a pozdrav…
Člověk by řekl že třeba zásobování potravinami je taky docela důležitá věc, a přesto se stát nepokouší založit vlastní řetězec obchodů… proč taky, když to funguje i bez toho.
Argumet „stát nemá vařit pivo“ je po diskuzích takový častý „argumentační faul Budvarem“.
Na budějovickém pivovaru je nejcennější ochranná známka „BUDWEISER“ o kterou má zájem nadnárodní koncern Anheuser-Busch, který o ní prohrál soudní spory a který by Budvar koupil jen proto aby ho mohl zavřít.
Budvar zaměstnává stovky lidí a do státního rozpočtu každý rok přispívá vyššími stovkami milionů, proč by se ho měl stát zbavovat?
Proč není otevřená soutěž a konkurence ve Švýcarsku a jezdí tam více vlaků než v zemích, kde mají konkurenci?
Že by konkurenční boj nebyl nejlepší…..
„Proč není otevřená soutěž“
a) Nejsou v EU, nemají tuhle povinnost
b) Přesto tam mají více dopravců
c) „Nevím o tom“ neznamená, že se to neděje.
a)I v EU se dá tato povinnost obejít.
b) Více dopravců, ale někteří z nich nejsou soukromí, ale kantonální, kde mají podíl i SBB. Příklad RhB.
ad a) výjimky za předem určených podmínek – žádné obejití.
ad b) platí i v ČR, že někteří z dopravců nejsou soukromí: Dcera DB a RENFE jsou soukromé jen částečně, ČD vůbec a Železnice Desná patří obcím (ty koleje).
a) Stačí nechat co nejdéle trvat kontrakt a před vypršením kontraktu udělat přímé zadání.
Nebo je možnost udělat veškerou soutěž skrze velkou zakázku na kterou soukromý dopravce nemá kapacitu.
b) není možné porovnávat vzhledem k výkonům objem dopravy LE a např. RhB.
Sice máme spoluúčast (Renfe v LE), ale ve Švýcarsku tuto spoluúčast mají např. kantony v dopravní společnosti. (RhB, Bls..)
Desná je výjimka (povodně 1997) nikoliv pravidlo. Navíc zcela krátký úsek.
Protože jsou jednou z nejbohatších zemí světa a rozhodli se objednávát víc vlaků?
Co je tohle za argumantace? Na Kubě žádná konkurence není a jezdí tam mnohem míň vlaků. Máme z toho dělat nějaké závěry?
Těch režijkářů, co dávají palce dolů….. Pokud soukromý (nedotovaný) sektor dokáže fungovat lépe, než dotovaný provoz, tak není moc o čem se bavit. No a pokud tohle ČD nejsou schopny zrealizovat…….. Dotace mají vstoupit tam, kde běžné tržní prostředí selhává a nefunguje.
Až na tu poslední větu: S dotacema fakt opatrně, dotace totiž mají až takovou moc, že selhání trhu způsobí. Názornou ukázkou budiž CRRC v Bulharsku – utekli od toho.
Utekli od toho, protože na pořízení těch vlaků bude dotace? Nebo mícháte věci s jinou podstatou dohromady?
Ta vývozní podbídka od Čínského státu, to nebyla dotace? Tak vidíte byla a byla to nedovolená podpora.
Zkuste se nad tím zamyslet, proč se jí říká nedovolená podpora a má povahu dotace.
A jak způsobila nefunkčnost trhu? Vyhráli snad s dražší nabidkou?
Jeden případ to neudělá. Pokud jich ale bude značné množství, tak pak už ano.
Hranice již byla stanovena experimentálně několikrát, pak se to projevuje hyperinflací, či rovnou státním bankrotem.
Experimentálně. Tak povídejte jak takový experiment probíhal. 😂
A mám za to, že dokážete domyslet, co by nastalo, kdyby do EU Čína dodávala vlaky pod cenou ve velkém = dotovala vlastního výrobce.
Jinak slovo „můžou“ neznamená „způsobí ihned“.
Spíš mícháte jabka s hruškami a za pomoci demagogie obrátit své tvrzení.
Z Bulharska utekla zločinecká organizace vytvořená rudofašounskou čínskou vrahovládou se záměrem evropský trh železničních vozidel rozvrátit a zničit.
a dotace od čínské vlády byly nástrojem.
Ještě si pamatuju, jak němcům vadilo vývoz z ČSSR za dumpingové ceny, soudruzi chtěli Marky za každou cenu. Po revoluci se to muselo ukončit.
Toto vyžaduje trochu kontext. Pokud lze linku vyjezdit komerčně, aniž by byl dotčen rozsah a kvalita služby, tak je to samozřejmě super. Ex1 budiž ukázkou toho, že to jde, avšak v praxi to znamenalo osekání večerních spojů, které dneska prostě chybí. Bohužel to neumíme řešit jinak než ode zdi ke zdi, tzn. buďto plná velkorysá objednávka (Ex3), nebo nic a rezignace (Ex1). Na Ex3 RJ ukazuje, že to bez subvence jde. Už před lety to uměly i ČD s produktem D1 Express. MD přesto drží objednávku. Na Ex1 MD vycouvalo, všichni jezdí komerčně, nabídka spojů je přes den mnohem lepší,… Číst vice »
Souhlas, ex1 je proste dnes už 10 letv háji a MD je to jedno.
To opravdu nejde vysoutěžit/obědnat třeba 2 páry okrajových spojů?
naprosto nekoncepční vůči obratům souprav? To by byla velmi drahá sranda
Proč? Můžou se na to využít soupravy z komerčních spojů.
Bať, někdo z těch co jezdí celý den může za dotaci odjet i ty okrajové časy?
Jde, ale chce se na Nábřeží? Není jednodušší brečet a házet to na okolí?
Bohužel ona ani ta kvalita služeb na Ex1 pod ČD není kdoví jaká, často staré vozy
Výborná charakteristika.
Jen bych ještě dodal, že na Ex1 je navázána většina východozápadních přípojů, které MD také objednává a platí a které teď fungují jen proto, že ČD drží na Ex1 použitelné uzlové polohy.
Mělo by se přejít na režim koncese, kdy by MD definovalo minimální standardy a rozsah spojů.
No, co si pamatuju, tak D1 Express fungoval jen po dobu opravy D1, pak ho ČD, a.s. zrušili, protože s tím nikdo nejezdil a bylo to pro ně ztrátové.
V podstatě se vším souhlas. Jen je ale potřeba si uvědomit, že když vlak objednává stát, zastavuje podle přání státu. Pokud jezdí na tržní riziko, zastavuje jen tam, kde chce dopravce. A pokud se podíváme na politiku zastavování RJ a MD (ČD), tak tam prostě je rozdíl. Chápu, že tady dostanu kapky od místních „munibijců“, ale nejsem jediný, kdo to zastavování na lince Ex3 oceňuje 🙂
Trochu mi to připomíná situaci, kdy se kraje Vysočina, nebo Jihočeský, svého času snažily zabránit provozu komerčních autobusových linek na svém území, s odkazem na to, že si na uvedené trasy a časy samy objednávají a dotují „svoje“ linky.
V Jihočeském kraji tuto praxi provinčních expertů bleskurychle zatrhnul hejtman Kuba, kraji Vysočina k tomu, myslím, musel dopomoci svým rozhodnutím nějaký úřad.
https://zdopravy.cz/vysocina-prohrala-spor-o-komercni-autobusove-linky-united-buses-ministerstvo-jejich-omezeni-zrusilo-122318/
A následně stejně UB své spoje silně omezil, zrušení omezení navzdory.
Pokud to opravdu zatrhl hejtman Kuba, učinil tak zcela flagrantně proti zákonu, protože úředníci odboru dopravy krajského úřadu by měli v rámci tzv. přenesené působnosti rozhodovat zcela nezávisle od politické reprezentace. Ale je faktem, že nemusíme chodit daleko a vzpomeneme primátora Svobodu v Praze, který sám bez jakéhokoliv zákonného zmocnění nechává v Praze přelepovat dopravní značení.
Neznám detaily konkrétního případu, ale úředníci by měli nezávisle rozhodovat, ale obvykle rozhodují o podnětech někým podaným, v tomto případě právě tou samosprávou dotující „svoje“ linky. A hejtman tedy mohl zcela legálně ovlivnit, jestli samospráva tu stížnost bude podávat, či nikoli.
RegioJet může opět vozit cestující v rámci Jihočeského kraje, hejtman se za zákaz omluvil
https://zdopravy.cz/regiojet-muze-opet-vozit-cestujici-v-ramci-jihoceskeho-kraje-hejtman-se-za-zakaz-omluvil-101843/
Divím se, že po desítkách oznámení o zavedení všemožných vlaků různými směry jak RegioJetem tak LeoExpresem, které svět neviděl, to ještě vůbec někdo bere vážně…
Akorat LE má už koupené vozy, jen se ještě oficiálně nepochlubil
Co koupili?
exDB
Já to tak nesleduju, jaké prosím konkrétně? před pár týdny stálo asi 10-15 šedých vagónů v Maloměřicích, to bylo ono? přišlo mi že to jsou tytéž co kdysi pořizoval RJ..
Velkoprostor, nebo kupé?
Ty vozy po DB které pronajmul OBB?
Je o tom nejake info veřejné? Rad bych koukl
Je o tom někde více info? To zní taky zajímavě. 😀
Update: našel jsem jen toto 😀 https://www.lok-report.de/news/europa/item/47403-oesterreich-leo-mobility-management-vermietet-33-ric-grossraumwagen-an-die-oebb.html
Nevite LE koupil jen 33 vozu které následně pronajmul, nebo jich koupil více i pro své potřeby
Na rakouské obdobě tenderarény se píše pouze o pronájmu 33 RIC-vozů od roku 2024 do roku 2028 s možnými opcemi. Co se skrývá pod těmi opcemi se mi nepodařilo najít. Jistých tedy bude jen těch 33 vozů.
A čím to budou tahat?
Například u ELL by se určitě nějaký Vectron našel.
Jedině, pole působnosti jejich Sprintů bude čím dál menší.
Tahat to bude to, co OBB zaradi jako hnaci vozidlo.
I RJ má vozy, ale většinu z nich nepojízdnou odstavenou různě po kopřivách.
V jízdním řádu má 3 páry Praha-Berlin, které také nevyjedou.
Nicméně jako cestující do Německa budu samozřejmě rád, když přibudou spoje, protože kapacita je už teď nedostatečná. Jen mám obavu, jak to bude fungovat síťově s přestupy a obávám se, že nijak – tedy že bude potřeba dvou jízdenek (LE + DB) a v případě ujetí přípoje smolík a čekání.
Tak na to by som sa tešil, s leoexpressom to Berlína, môže byť veľmi zaujímavé, tak dúfam že sa im to podarí
Doufejme, že se taky podaří jim zkrotit ty ceny. Zlatý RJ třeba na Praha Ostrava.
Čím vyšší cena, tím lépe. Tedy pro ně. Je to dobrý zdroj dotačních peněz
Ta Regiojet je možno lacný ale za to veľmi veľmi nekvalitný, keď tak, tak radšej čd a ich pendolino, a leoexpress má navyše 60% lístkov pod cenu konkurencie, ostatné lístky už sú drahšie, niektoré aj o 3nasobok, to je pravda, ale zas lepšie než regiojet určite
Trochu nechápu,jak se může hospodářskou soutěži ohanet někdo,kdo to provozuje za veřejné peníze,ale budiž.. (a argumenty MD taky mimo,když jízdné jde snad ČD (?), takže rentabilita veřejné služby by byla stejná bez ohledu na počet cestujících).
Presne. Vzpomnel jsem si na citat Margaret Thatcherove: Jestli se neco hybe, je potreba to zdanit. Kdyz se to porad jeste hybe, musi se to regulovat. A az se to prestane hybat, zacne se to dotovat.
Neví, jestli to byla zrovna železná lady, ale „zregulovat, zdanit, zadotovat, zakleknout … a obsadit našimi trafikanty“ je modus operandi jistého politického sdružení s.r.o.
Až na to, že se ten výrok připisuje Reaganovi a v 99 % případů se tím v internetových diskusích ohání lidé, kteří nechápou pointu jakékoli objednávky služeb ve veřejném zájmu. Ostatně jako Reagan a Republikáni obecně, kteří se nezdráhají dotovat neuvěřitelné kraviny, pokud to přinese voliče.
https://www.youtube.com/watch?v=agsmt1CtJSI
Jen z toho není jasné, jestli mluvil o objednávce veřejné dopravy, nebo se to týkalo (ne)pěstování vojtěšky.
… vpodstatě to byl spíš žert, když se podíváte na řeč těla.
Aha, diky, tak jsem si autora pamatoval spatne.
Obecne tim rozumim kritiku socialistickeho zpusobu uvazovani typu omezime co nejvic soukrome podnikani a pak to budeme draze dotovat, protoze to nikdo nechce delat. A pripad zmineny v clanku je ukazkovy. Pokud to nekdo zvladne jezdit dlouhodobe bez dotaci, tak neni duvod nekoho jineho dotovat. A pokud ten nedotovany nechce jezdit v mimospickove casy, tak bud nejezdeme, protoze neni poptavka, nebo zaplatme jako stat plnou cenu teto sluzby. Navic konkurence nakonec prospeje zakaznikum v rustu kvality toho dotovaneho, jak jsme se mohli v CR presvedcit v poslednim desetileti.
Je to jednoduché. Představte si, že cestujete mezi Prahou a Pardubicemi. Je vám jedno, jestli pojedete expresním spojem, nebo rychlíkem, který staví v Kolíně a Přeloučí, protože to je pár minut sem tam. Čím více komerčních spojů bude na trase jezdit, tím méně cestujících si vybere rychlík linky R18/R19, a ta tak bude mít o to horší hospodářský výsledek.
Ještěže Agrofet není státní, bychom museli povinně kupovat to.
Já přece neříkám, že lidi mají jezdit povinně dotovaným rychlíkem. Ale jestliže smlouva je nastavená tak, že tržby z jízdného jsou příjmy dopravce, a cena objednávky je nastavená podle nějakého počtu cestujících, je přece logické, že dopravce bude požadovat úpravu kompenzace, pokud mu cestující ubydou.
A je tady ta dotace (a jsme tu my cestující) od toho aby měl stát co nejmenší ztrátu, nebo abysme co nejlíp uspokojili své potřeby??
Není to dotace. Stát objednává, dopravce dodává službu.
Jo a pokud mu cestující někde jindy někde jinde náhodou přibydou, tak je to též důvod upravit (=snížit) kompenzaci??
Samozřejmě, že ne. Když cestující přibydou, tak stát musí objednat kapacitnější vlak, aby se do něj lidi vešli, a to stojí peníze navíc 😛
Teď vážně – pokud by tržby z jízdného vzrostly a dopravce měl z linky pohádkový vývar, vyřešilo by se to nejspíš až v okamžiku přesoutěžení.
Tady záleží, jak je napsaná smlouva, pokud ubydou cestující ne vinou dopravce, a linka se najednou propadne do ztráty, nepřijde mi to vůči dopravci fér.
Tak pak ten rychlík nepojede vůbec a ušetříme nejvíc 😀 ale nepřijde mi,že by někde reálně hrozila situace vyprázdnění rychlíků..
Jenže ten rychlík obsluhuje stanice, kde komerční spoje nezastavují.
Ano a je to tak v poradku. Pak se ukaze, kolik lidi opravdu tim R18/19 chce jezdit (kvuli rychlosti, kvalite atd.) a jestli nahodou neni zbytecny. A jestli je a nebo neni je pak politicke rozhodnuti.
Tady někdo nerozumí tomu, že zvýšení frekvence spojů je zvýšení kvality dopravní služby. Buď budu jezdit vlakem, kterej mi jede každejch 20 minut, nebo budu jezdit autem, protože odmítám být vázanej na vlak, co jede jen jednou za hodinu.
Tak ať se objednaji jen okrajové spoje….
Že se brání čemukoliv ČD jsem si už zvykl. Ale MD by se do toho nemělo míchat vůbec, pokud se hodlá nadále tvářit, že jimi není ovládáno…
Na trasu Praha – Berlín chtěl vstoupit i RegioJet. Z důvodu malé kapacity na trati v Německu od plánu ustoupil. Tak nevím kam se nacpe LeoExpress…
Asi Refne našel někde okno i tak bude problém si myslím zpoždění bude.
To jsou kecy RJ aby nemusel přiznat ze nemá na to vozy
Vozy asi nemá taky, nicméně faktem je, že kapacita trati v údolí Labe mezi Děčínem a Drážďany je zkrátka vyčerpaná. A DB Netz tam nepustí nic navíc.
Bohužel musím souhlasit. I o víkendech je údolí Labe zatíženo značným množstvím nákladů, mezi které se sotva vejde osobka
.
Určitě překecal DB, aby tu vyčerpanou kapacitu vyhlásily…
A máte nějaké vyjádření přímo od DB? Toto tvrzení vyšlo jen od RJ takže pravda může být kdekoliv.
Vzhledem ke snaze DB postavit tunel zkrz Krušné hory to tam asi fakt bude václavák, hlava na hlavě, tedy vlak na vlaku. Stěžují si i jiní dopravci, že není kudy jezdit.
To nikdo nepopírá. Jen říkám, že DB má vyčerpanou kapacitu říká jen RegioJet nikoliv DB. Až DB vyhlásí vyčerpanou kapacitu tak budu věřit tvrzení RJ.
Objednávat vlaky na EX3 v době, kdy tam jezdí konkurence bez dotací je absurdní, když tam jezdí i další kategorie vlaků v objednávce MD.
Absurdní by bylo, až by poslední vlak jel v šest večer, nebo si myslíte, že pozdější vlaky jsou ziskové? Možná tak v pátek…
Tak pojďme dotovat první ranní a poslední večerní vlak a zbytek nechme trhu.
Theoreticky vzato by dotování nepřetržitého zajištění dopravy mohlo být levnější než dotování jen několika méně výnosných spojů.
Preco? Do sutaze sa mozu prihlasit komercni dopravcovia s vozidlami, ktore su vecer/v noci nevyuzite, s vyrazne nizsou cenou, ako niekto, kto by mal vozidla len na tie okrajove spoje.
A až se systém rozpadne, budeme to draze zase obnovovat. Jj .. 😉
Když se člověk podívá na fotky z konce 80 let, tak se tady rozpadalo ledacos a to soukromníci nebyli.
Zajímavá by byla kalkulace příslušného dopravce směrem k objednateli – počítat s oběhem jen pro objednávané spoje? Nebo započítat v tu chvíli předpokládaný (jehož objem se ale může vyvíjet, když by to bylo na trhu) počet komerčních spojů?
P. S. Nikde není psáno, že ostatní spoje než první a poslední jsou ziskové.
Mno ten kdo si dá do kalkulace jen ten oběh pro objednané spoje, tak bude logicky dražší. … museli by se kartelově domluvit.
Lepší je objednat celou linku a celou linku dotovat na rozdíl mezi tržbami a náklady. Možná to pak ani dotaci nebude potřebovat, protože tržby za špičku pokryjí ty okraje.
Tak vlak RJ jede poslední v 20:56 do Brna..
A jede proč? Protože to dává ekonomický smysl, nebo jde jen o to jet také i za cenu ztrát? Jak dlouho už jezdí? Jak je plný? Proč nejezdil i dříve, když nejezdili ani ČD?
Nebyla náhodou výluka v Adamově a s vynecháním Pardubic …
Račte si všimnout, že poptávka se mění a to i během roku. Kolik lidí pojede do Chorvatska v moři v dubnu?
A? Teď jsou ekonomický rentabilní? To jezdí tak plné? Na otázky jste stejně neodpověděl. Asi odpovědi neznáte.
Rentabilita jednotlivých spojů. Nemáte pocit, že to je interní informace?
Tohle vám nepoví ani ten, kdo to zná, ptáte se zbytečně.
Tak když neznáte odpovědi, proč tady fabulujete nějaké své dojmy za fakta?
Tak MD vždycky může nevydat pro příslušnou linku licenci pokud to mení v jeho zájmu.
Meh, tak to už zavání úřední zvůlí…
Jakože zákony ČR plat jen tehdy, když si vepři boubelatí…?