Starý koridor se zasypávat nebude, otočila Správa železnic. Řeší, co s kopcem u Mezna
Zářez na staré trati u Střezimíře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podle starosty se zkoumá možnost, že z umělého kopce vznikne volnočasová sportovně-rekreační zóna s pěšinami, lavičkami a altánem.
Co s kopcem? V létě válet sudy, v zimě sáňkovat.
Celá česká železnice je skanzen
Na má slova došlo! Když se tady diskutovalo o zasypání tohoto unikátního vrcholového traťového zářezu navrhoval jsem , aby se nic nerozváželo a hromada se ponechala na místě jako umělý kopec. Náklady nula,nula,nic , zabraná zem. půda=vymrskaný písek kde ke každému zasetému zrnu se musí dodat zrno tzv. starteru aby vůbec vyklíčilo! Plusy : kopec postupně zaroste a vznikne přírodní biotop který poskytne přívětivější životní prostředí rostlinám a živočichům než jalové pole.
Aha, tak to pak bude PŘÍRODNÍ KRAJINA ????? :):). To jsou všechno nesmysly. Původní železnice není přírodní útvar, a nasypaný kopec také ne. Nová železnice je částečně v tunelech, což právě přírodu chrání. Ale vy jste asi opravář toho, co příroda stvořila. Tak tomu říkám „úcta k přírodě a úcta k naší krajině“. Zdá se , že kde jaký starosta si přisvojil právo měnit naší krajinu. Chybí nám pokora ke krajině, a jakási chorobná touha krajinu předělávat pochybnými úpravami. Tato stavba vznikla na základě projektu, ve kterém byl schválena i část týkající se životního prostředí, a tak vůbec nechápu, jak… Číst vice »
Milý pane, to místo na kterém je ten nasypaný kopec horniny a vrcholový zářez trati nemělo a nemá s původní přírodou vůbec, ale vůbec nic společného! Je to vrcholová náhorní rovina která byla činností člověka přeměněna na mnohahektarové pole bez kousku lesa nebo remízku. Jediným kouskem přírody jsou tam právě svahy onoho umělého zářezu trati . A ten chtěli jeho zavezením zlikvidovat! Takže ne oprava toho co příroda stvořila , ale toho co stvořil člověk! Kopec zarostlý přirozenou cestou náletovými dřevinami je rozhodně přírodě bližší než jalové pole!
Náhodou jsem včera v Mezně byla viděl to na vlastní oči. Není to až tak velké, jak by člověk čekal, ale je to poměrně vysoké.
A je to prakticky hned vedle vybudované železnice. Takhle by to fakt zůstat nemělo.
nejsou nekde v povrchovych dolech mista pto ulozeni?
A čo si, Kefalín, predstavíte pot takým „ekonomická smmysluplnost“?
Že až zjistíte, co to bude stát, tak vás nepokryje pot úplně, ale jen smysluplně.
Tak jestli se to nedá zavést někde v blízkém okolí, tak taková váha by šla ideálně převážet vlakem, ideálně někam, kam koleje vedou, což bývalé lomy samozřejmě nejsou.
Zavést se to nedá, tipuju, že to nemá nožičky.
Spoustu míst pro uložení je do 15 km od haldy, ale každý extra kilometr se prodraží…
Ano takové míst znám, ale doprava není zadarmo.
Jinak doufám, že jednou se těm likvidátorům dolů vystaví účet, nejen finanční, ale i skutkový, 🤔 nechal bych je tam nahnat a znovu ty doly vzmáhat.
Za pár let se zjistí, že např Smolince je potřeba a vše se bude za xy miliard obnovovat.
No paráda, nahánění lidí do uranových dolů, to tady fakt chybělo.
Pokud jde o sarkasmus, dobrá tedy.
Jestli ten výrub nejsou nějaké Fkové jíly, ale nějaké Skové nebo Géčkové zeminy, tak to půjde v pohodě použít téměř v jakékoliv stavbě, která má zemin nedostatek.
Je to různě zvětralá hornina, tj. spíše to G + balvany.
Tuším, že nejde o to co to je, ale co v tom je. Psali snad něco o nadměrném množství niklu.
Bohužel to zatřídili jako NEBEZPEČNÝ ODPAD kvůli velmi mírně nadlimitnímu obsahu NIKLU.
Aha… Tak to mění situaci.
„Jediné možné řešení“. Jéminkote, to je tak krásná ukázka myšlení nemalé části Správy…
A také krásná ukázka pro obce, jak tato organizace „spolupracuje“. Radost být jí partnerem!
Tak tak. Maně vzpomínám na první nápady s reko trati 171. To vždycky probíhalo tak, že do obce přijela parta několika arogantních testosteronem a nezvládnutým egem čpících „nadlidí“, kteří položili na stůl to „jediné správné řešení“ a k představitelům obcí se chovali jako k odpadu, se kterým nebudou vůbec o ničem diskutovat.
A pak to hrozný divení, že obce nesklapnou kufry.
Naštěstí se časy změnily a od nástupu pana Hofhanzla do vedení SSZ. Komunikace s obcemi se radikálně zlepšila o a hlavně byl umravněn SUDOP, kterej v aroganci samotnou Správu převyšoval řádově.
Asi si mysleli, že starosta má přijet do Prahy pro stranické úkoly, jako jezdil Husák do Moskvy. Následně předat úkoly poddaným ve své obci.
Oni si mysleli, že coby reprezentanti Svaté Dráhy stojí nad kýmkoli a kdokoli je musí poslouchat.
Ostatně, tohle přesvědčení mezi mnohými retardovanějšími a bolševičtejšími spoluobčany trvá dodnes. Kolikrát jsem tu v diskusi četl různá moudra na téma, že ten či onen starosta má hájit zájmy Správy a pokud to nedělá, jakej je to hajzl a nimby.
Druhej Che Guevarra. A až v roce 2032 bude dokončena rekonstrukce Černošic s těmi vašimi bells and whistles, můžete to s přeživšími spolubojovníky oslavit jedním diapivem.
Melete kraviny jako vždy.
Se mnou už to lepší nebude. Ale povězte mi kdepak se ten váš Kampf aktuálně nachází? Kdypak bude územko?
Boj v tom vidíte tak vy a vám podobný bolševický zoufalci.
Partnerem? A o jaké partnerství se zde jedná? Obchodní? Či snad registrované?
To byste stejně nepochopil.
Material se da rozvest pro naprimeni trati do Sedlcan, Vlasimi nebo u Sepekova.
Dobra sprava…
Materiál není totéž co odpad (tedy rubanina z tunelu). Zákony nejsou tak jednoduché.
P.S. A s kým byste chtěl materiál rozvádět?
A je na to vhodnej ? Aby to pak nedopadlo, jak ostravská dálnice …
Myslite ze tunel u Mezna vyrubali ve skladce?
https://mapy.geology.cz/geocr50/?extent=-738518.4415%2C-1108975.9568%2C-731877.5982%2C-1100966.9398%2C102067
pararula, písčito hlinitý sediment, ale podle nedávného článku byl problém s obsahem niklu, takže v ochranném pásmu vodního zdroje nepoužitelný materiál.
Spousta firem řeší nerudovskou otázku Kam s ním?, ale tam se asi cokoli nasypat nedá…
Ne, spíš si vedení stavby mělo ujasnit kam s tím materiálem a na zavezení zářezu trvat od začátku (evidentně to blbě spočítali).
Jinak opravdu chci vidět, jak Železnice Česká Sibiř, která teď dělá 4 akce v sezoně, ten obrovský areál udrží. Jen likvidace náletových dřevin v celém rozsahu areálu je docela masakr, natož rozvíjení muzejních aktivit.
Údržbu už nechte na nich. . V každém případě je dobře, že se situace otočila a směřuje to dobrým směrem.
Otočila? Vrtěti veřejným míněním…
Přečtěte si předchozí články. Podle nich to chtěli použít na náspy ale z důvodu zpoždění pro ražbě ty náspy nahradili externím materiálem. Zkrátka chyba/nešikovnost při plánování realizace a nedomyšlená náhradní řešení.
Děkuju za doplnění.
Náletové dřeviny? Dokud se nazakáže topení dřevem v krbu, tak bych neměl strach. Darujete místním nastojáka.
Taky topím dřevem v krbu, ale že bych kvůli tomu šel kosit pěticentimetrové javory, jasany a akáty, to zatím úplně ne. 🙂
A on není javor, jasan nebo akát tvrdé dřevo? 5cm je tak akorát na nasekání sekyrou na úhledné válečky a když to vyschne…..
Připomíná mi to pražáka co chtěl porazit starou švěstku, která nepouští k baráku slunce a všechny švestky má červavý. Jenže když se ty švestky dají do sudu tak ono to s těma červíkama kvasí, kvasí a to je potom slivovička.
Určitě to je tvrdé dřevo, ale kolik práce dá nasbírat, vytahat a naštípat kubík takového dřeva?.
Vzhledem k plynofikaci a růstu životní úrovně už se do lesa na šišky a klacíky nechodí ani na České Sibiři, takže buďto brigáda, nebo za to musíte někomu zaplatit.
Proč byste jej stipal ?
Ale chodí vážený pane!! A se zvyšováním cen uhlí a plynu díky zasr…mu greendealu bude chodit stále víc! Dřevo se už i krade! Jeden den jsem si připravil své dřevo k cestě a když jsem pro něj druhý den ráno přijel už tam nezbylo ani polínko! životní úroveň se zvyšuje vám měšťákům z kanceláří , ale ne nám na venkově!
Přitom takové tenké větve a kmeny do průměru 2 4 Cm jsou ideální na topení . Naši předkové dokonce takhle dřeviny pěstovali .
Vyhlídkový kopec dává smysl, na něj malá rozhledna a hned je o zábavu pro turisty postaráno…
A nejlepší by to bylo financovat z peněz z EU, aby nezbyly na důležitější věci. V ČR bude za pár let rozhledna na každém kopečku. Navíc na nehutněném násypu by bylo drahé vybudovat pro rozhlednu základy.
Zeminu lze využít mnoha způsoby: Je možno z ní například vybudovat pumptrack pro děti na kolech, landscape hřiště nebo třeba tu rozhlednu. Přidaným benefitem je, že se nemusí nikam dál transportovat. Rovněž zachování remízů na šikmých svazích bývalé železnice se stane přírodním biotopem, který poskytne útočiště mnoha rozmanitým druhům fauny a flory – Podívejte se na youtube, kde nalzenete například mnoho videí z železnic opoštěných po Beaching actu v UK – mnoho z nich dnes služí veřejnosti k nějaké formě rekreace. Bylo by škoda tak nevyužít i tuto lineární stavbu.
Jenže tady máme dobrou správu, pro kterou existuje jen to nejjednodušší řešení.
Takže žádný rekreační koridor v jinak členité krajině, vlak má kudy projet a tím to končí.
Příště až budete u zubaře položte dotaz proč vám nezkontroloval zrak, je to hned vedle.
Představte si, že zubař po mne chtěl potvrzení od očního. Vše souvisí se vším.
A ke každá rozhledně ještě cyklostezku