Start nového berlínského letiště se blíží. Lufthansa oznámila přesný termín zahájení provozu

Interiér nového letiště Berlin Brandenburg International. Foto: Flughafen BerlinInteriér nového letiště Berlin Brandenburg International. Foto: Flughafen Berlin

V Berlíně se letos s největší pravděpodobností po letech odkladů otevře nové letiště Berlin Brandenburg International. Přesný termín přesunu do

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nekdo

pokolikáté už, prosím, oznámili přesný termín přesunu z TXL na SXF?

Martin

Neni to brzo,… jeste bych si to rozmyslel,…
Preci jen uz by bylo vhodne provest nejnutnejsi opravy a vymeny zarizeni vlivem zastaravani, nebo nejake generalky…

LiborV

Stalo se. Byly provedeny. Ono to zastaralo i tím, že několik firem zapojených do projektu pod vlivem přísných sankcí ze strany letiště zkrachoval a termín zprovoznění se posouval i z tohoto důvodu.

Michal Štěpán

Neví náhodou, jak to plánuje DB po zprovoznění letiště BBI s obsluhou dálkovou dopravou? V hlavě se mi naskýtá možnost trasovat vlaky z Prahy do Hamburgu v Berlíně opět východní trasou, ale tentokrát se zastávkou přímo na BBI. To by lidem ze Saska a z Čech zkrátilo přístup k pořádnému letišti o cca 1 hodinu oproti Tegelu (pokud počítáme delší jízdu z jihu do centra a následný přestup na autobus). Toto by mohlo dále zvednout atraktivitu spojení Dresden – Berlin a zároveň v budoucnosti výrazně zvýšit využití nové trati Ústí nad Labem – Dresden. Osobně jsem pro uzavření Tegelu, protože… Číst vice »

LiborV

Většina voličů v Berlíně se ve volbách přiklonila ke stranám, které počítají, že významná část letištní plochy Tegelu bude přeměněna na rekreační areál. S budovami bývalého letiště se uvažovalo pro některou z místních univerzit. Kritika uzavření Tegelu je srozumitelná pouze v kontextu betlínské zemské politiky.

sch

Přímý vlak Praha – BER by byl velmi zajímavý. Byla by to odpověď na lety do mnoha destinací.

Jen tak

zajimalo by me do kterých .) Berllínská letiště jsou…. v podstatě takové provniční letiště, s destinacemi převážně v evropě, které úplně stejne zvládá Praha …

otevřením nového letiště se to nějak dramaticky nezmění. 4h cesta vlakem taky nic moc.

Jen tak tak

Zvládá je Praha i za stejnou cenu?

Jen tak

vcelku bez problemu.

Radek Janata

Spojení „lowcosty“ do dovolenkových destinací (Středomoři, Kanáry, …) je z Berlína lepší než z Prahy. A typicky i levnější.

Nekdo

ideální by byl ovšem u linky z Vídně, takže všechny nácestné stanice, Břeclav, Brno, Pardubice, Ústí by najednou měli spojení bez přestupu na letiště. Takže kašpařina s metrem na Veleslavín, a přesedáním na autobus by konečně už fakt nikoho nezajímala…

Jarda

To už tady bylo….

Zdeněk

Když se mělo podle původních plánů berlínské letiště otevírat, v Istanbulu ještě ani nekopli do země. Nynější skutečnost je taková, že z istanbulského nového letiště se už rok létá, a nové berlínské letiště je stále ještě jako tajemný hrad v Karpatech. Někde museli němečtí soudruzi udělat chybu. 🙂

LiborV

V Německu se rozhodli vypsat dílčí výběrová řízení na jednotlivé technologie. Tím se, jim povedlo původně snížit cenu a nalákat do soutěží i menší výrobce a dodavatele. Stalo se však to, že němečtí politici v rámci snahy o efektivitu a transparentnost, tak zvolnili kritéria, až se stala situace, že se jednotlivé technologie začaly vzájemně vyřazovat z provozu. Nebyl nikdo, kdo by se tím během projektování i stavby zabýval. V Istanbulu nebyla stavba a projekt zadávány, tak transparentně a pomalých kouscích… ale nezaponenuly narozdí od Německa hlídat zda se technologie vzájemně neruší.

sch

Odpověď na výzvu, kterou si Němci vzali je pravděpodobně BIM. V te době ovsem ještě nebyl.
v Politických systémech jako mají v Turecku stačí, když nejvyšší vládce zavelí. Pak se neberou ohledy na nic a na nikoho a ani na náklady. To se naštěstí v demokratických zemích neděje, jen to někdy déle trvá a někdy je to fuck up jako BEB.

LiborV

Němci se rozhodli nastavit přísné sankce dodavatelům za zpoždění dílčích dodávek i za nespolehlivost technologií. To vedlo ke krachu, nejméně 5 dodavatelů technologií. A do výběrových řízení na firmy, co opraví cizí chyby, se mnohdy nikdo nepřihlásil. A dle webu letiště, jen toto způsobilo 2 roky zpoždění.

Honza D.

Konečně…………. Co víc dodat.

Kuba

Už aby to bylo!!!

V. K.

Doufám, že se Schönefeld bude rekonstruovat, protože ten stávající terminál je něco strašného.

FlyingJ

Na druhou stranu je super že to je tak malý a ještě tam je ten rychlej průchod z venku rovnou na kontrolu takže s příručákem jste od příjezdu do 10 minut u gejtu 🙂