Start nové železniční linky Praha – Brusel se blíží, dopravcem u nás budou České dráhy

Souprava European Sleeper. Foto: European SleeperSouprava European Sleeper. Foto: European Sleeper

České dráhy budou v Praze zajišťovat i úklid a čištění vozů pro nový spoj.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtech

Už aby to jelo. Na návrat z koncertu z měst po trase ideální. Čekat někde do rána na letadlo je na houby a noční busy třeba z Berlína či Mnichova taky nejsou nic moc

Tonda Čihák

Škoda, že se nedomluvili RJ hned by jel .Takhle maximálně bus, nebo letadlo

Jirka

Pro kritiky tohoto spoje, bych řekl že ten vlak určitě nebude spojovat jen Prahu a Brusel, ale také x měst po cestě a už jen z toho důvodu to smysl dává.

Ex ČD

Jenže to věční propagátoři ultralevných letenek z Prahy nevidí a nezvládají akceptovat, proto ta diskuse s nima ani nemá smysl.

KrizeVychodniSpolecnosti

To sice ano, ale hlavní proud cestující bude stejně do/z těch největších stanic a do Bruselu i Amsterdamu to je z Prahy prostě mnohem rychlejší letadlem. Za 15 hodin jste letadlem na západním pobřeží USA a to s rezervou. Jinak věřím, že si vlak svou klientelu určitě najde, ať už jsou ty důvody jakékoliv.

Honza

Shrnul bych neslučitelné tábory komentujících:
1) Pragmatici, kteří chtějí cestou strávit co nejkratší čas.
2) Vláčkaři, ekologové a lidé se strachem z létání.
3) Těm co je to jedno a do Bruselu stejně nepotřebují, nebo naopak, ti kteří do Bruselu potřebují a pojedou jimi nejvhodnějším způsobem dopravy (Letadlo, auto, vlak).

Danny

Nevím jestli neslučitelné…já teda asi osobně nevidím moc důvodů, které by mě přinutily se do Bruselu trmácet přes noc vlakem za cenu, za kterou jsem tam za chvíli, ale lidi ze skupiny 2 respektuji. Také nevylučuji, že bych ten vlak nevyužil k cestě do nějáké bližší destinace v Německu, Holandsku, kam se letadlem člověk dostane hůř. To je podle mého hlavní pointa těchto vlaků… staví po cestě.

Venda

Letenka do Bruselu za 700,- a 2 hodiny letu, co si asi člověk vybere.
Absolutně mi to nedává smysl

Nokkonen

Celé letadlo se prodává za 700,-, nebo jen několik vybraných sedadel?

Roman

Většina letenek se pohybuje kolem 1000 Kč

Radek Janata

To není pravda. Jen samotná odletová taxa za pasažéra na pražském letišti je aktuálně 659 Kč.

A do zbylých 341 Kč se fakt zbylé náklady na let nevejdou.

Roman

Nejlevnější letenky stojí v březnu 429 Kč a většina se pohybuje kolem 1000 Kč

Radek Janata

To ale není většina prodaných letenek. To by Ryanair přišel na buben.

Průměrná cena letenky za 1 segment je u Ryanairu cca 1500 Kč.

https://news.sky.com/story/average-ryanair-fares-up-24-as-company-forecasts-record-profits-13001754

troglj

Ale u Ryan Air si k tomu ještě připočítejte řadu kreativních příplatků, které můžou překročit i původní cenu letenky.

Juraj

A je to fakt Brusel, nebo hodinu vzdálené Charleroi?
Do Bruselu je obvyklá zpáteční letenka za trojku, dá se dostat níž při nákupu s velkým předstihem. Jednosměrná obvykle kolem 2 tisíc, s příručním zavazadlem.

Kuba2

To je asi jedno, i přes Charleroi to bude výrazně rychlejší než vlakem.

Pán jeskyně

To ano, ale když se tu poukazuje na cenu „do Bruselu“ letadlem, je fér připočítat ještě shuttle bus Charleroi – Brusel.

KrizeVychodniSpolecnosti

I kdyby to letadlem trvalo celé 5 hodin, tak je to pořád 3x rychlejší než vlakem.

Radek Janata

V tom vlaku ale většinu času prospíte.

Hans N.

Myslím, že nikdo neměřil kvalitu spánku v hotelu v porovnání jedoucím vlake. Za sebe můžu říct, že ve vlaku jsem nikdy nespal jako miminko. Je mi líto, ale byl jsem vzhůru až příliš často.

vbb

Genau!
Po noci ve vlaku jsem rozlámaný jak po mučení v kole.

KrizeVychodniSpolecnosti

Já místo toho přespím doma a poletím až ráno.

troglj

Nicméně abyste dorazil do Bruselu v těch cca 10 ráno, tak to přespání doma musí být dost zkrácené a to i když to nemáte daleko na letiště.
Počítejme odlet v cca 8,30, na letišti tedy alespoň v 7,00, odjezd od nás z Teplic tedy v cca 5,30 (a to ještě za předpokladu, že mě někdo odveze, jinak ještě řeším parkování), vstávat tedy před 5 🙁
Alternativně můžu jet ranním rychlíkem do Prahy ve 4:50 a pak AirportExpresem, v tom případě vstávám už ve 4,00.

Vojtech

Přesně a hlavně vstávám v 4 ráno z Teplic = stihnu v 6.10 z Dresden ICE, v 10 hod jsem ve Frankfurtu, v 11.30 v Kolíně (ICE) a v 13 v Bruselu (ICE, TGV) a tím myslím v centru.

Dan

V některých případech to smysl mít může, tím ale netvrdím vždy. Výhodnější může být někdy čas odjezdu a příjezdu. K ceně letenky nutné někdy připočítat náklady na dopravu na/z letiště, zavazadla a nocleh navíc.

KrizeVychodniSpolecnosti

Proč nocleh navíc? Stačí vyrazit ve stejný den, který tam dorazíte vlakem.

Samo

To ale musíte vstávať extrémne skoro aby ste prišli už ráno. Lieta vôbec niečo ranné PRG-BRU?

Na konci dňa je jedno čo „dáva zmysel“ nejakým diskutujúcim, v realite vidíme že tieto produkty sú veľmi populárne – viď neustále vypredané nightjety aj pri vyložene extrémnych cenách.

Áno, čistý cestovný čas je dlhší, ale komfort je neporovnateľne vyšší, a keďže značnú časť človek prespí, reálne je čas strávený cestou pomerne krátky.

Air Traveller

samozrejme, ze leta. prvni let do bruselu rano je v 6.50

troglj

To pro nás že Severu znamená vstávat ve 3 a jet (nechat se odvézt) autem.

Vojtech

Jestli myslíš sever Prahu Letnany, tak ano. bohužel

troglj

Ne, myslím sever Čech, konkrétně Teplice 🙂

Vojtech

To je ještě o hodinu horsi. Než ty Letnany a my to většinou jedeme nocnim vlakem nebo autem do Dresden a pak vlak / letadlo

MHD

Nějak nevím jestli v tom vlaku vůbec bude kupé pro jednoho s vlastní WC, sprchou a pak už jsme cenově stejně někde jinde než u lehátka sdíleného s cizími lidmi. Jinak se to s noclehem v hotelu nedá vůbec srovnávat.

Jaaa

Asi vhodný vlak na cestu do Francie, Británie. Zvažuji jeho využití, uvidíme jaký bude poměr kvalita/cena.

Muflon

Autem za 8h náklady 1200 – 1400,- kdybych vzal EV budou do 1000,-

Pokud ten nesmysl na kolejích bude stát víc než 1000,- nedává to absolutně smysl. Finančně ani časově.

Vaclav Taborsky

Nevim jakym jezdite autem, ale jsem na ceste k Amsterdamu na dvounasobku a cca 10 hodinach pres den.

Nokkonen

Pán jezdí jen na benzín a neplatí dálnice ani povinné ručení, nic…

Libor

Zrovna povinné ručení se platí, i když se nejezdí. Může mít vliv najete km, ale ne tak zásadně..

kix

to nedá ani na ten benzín

david.sadek93

Vychazim-li z vasi ceny, jakym autem zvladnete cca 900 km za nejakych 30 litru paliva, bez zapocteni amortizace a zivotnich nakladu auta?

Kupuju!

troglj

Dává – nemusíte řídit a vyspíte se. Každý máme své priority.

KrizeVychodniSpolecnosti

A zaparkujete zdarma pak?

Trainspotter

Sedačka za 40 eur, lehátko 70, lůžko 130

jurali

A to auto Vam koupil tatinek, ze nepocitate amortizaci a servis?

kix

8h a za 1200-1400? Nějaká další pohádka by tam nebyla? Máte auto se spotřebou 3,6l, které musí po těch úsecích co to v Německu de jet alespoň 250, aby se zvládl takový čas..o dalších nákladech na auto ani nemluvě..reálně cesta autem je min 5-6 tis (jedním směrem) cca 11h a ještě u toho nic neuděláte ani si neodpočinete

Air Traveller

5-6 tisic jednim smerem? zas neprehanejte 🙂

naklady na brnzin/naftu budou max 2-3 tisice (a to jeste hodne prehanim kvuli vyssim cenam paliva v nemecku). co je v tom zbytku?

kix

náklady na provoz automobilu vychází minimálně okolo 5Kč/km v případě nějakého lowcost auta, pokud nechcete jet nákupní taškou, tak ty náklady budou ještě vyšší, pokud máte vozidlo, které má menší náklady na provoz s chutí si ho od vás pronajmu, to že se to neplatí při té konkrétní cestě, neznamená, že ty náklady neexistují, jen opotřebení pneu vychází cca 500 Kč na 1000km tzn. na jeden směr..

Air Traveller

Opotrebeni pneu 500 kc na 1000 km?

To myslite vazne? nebo jste se sekl? letni pneumatika jedna stojí kolem 2,5-3 tisic (dobra) a vydrzi bez problemu 60 000 km (i vice).

Takze to mame 200 kc / 1000 km (a jeste mene, rada lidi pouziva levnejsi pneumatiky)

zbytek asi nema smysl cist, pokud pouzivate podobnou matematiku.

ale jednu vec k tomu – pocitat do toho amortizaci (resp. rozpocitavat porizovaci cenu a pojisteni) je trosku problematicke – auto clovek uz ma (pravda, ne zadarmo) a naklady na to auto by platil, i kdyby do toho bruselu autem nejel.

kix

ale ty náklady se liší dle provozu, nejen dle vlastnictví vozu, dost servisu je přímo úměrné nájezdu a i při vyšším nájezdu pak vznikne potřeba dřívější obnovy vozu tzn. opět další investice. Pneu že vydrží 60 tísic? Nějakou pohádku taky máte? Poslední pneu mě stály včetně přezutí 14tis, měním cca po 28-30tis, fakt nedojíždím 1,6mm, takže to vychází těch 500 Kč na 1000 km jen opotřebení pneu. Ono se to nezdá a lidi si to neumí spočítat, protože když někdo jede 1x za rok do Bruselu, tak se to prostě schová..jezděte do Bruselu 3x týdně a najednou uvidíte sám co… Číst vice »

Air Traveller

kdybych měl gumy menit po 28 tisicich kilometrech, tak je menim co rok a ctvrt (na zimnich jezdim tri mesice v roce), coz je hovadina.

soucasny letni gumy mam na aute akorat cca 60 tis km, letos jeste v klidu vydrzi (dalsich cca 20 000) , a novy kola at si resi novy majitel. do 1,6mm maji jeste hodne daleko.

asi byste mel kupovat lepsi gumy a nevykladat tu pohadky o vymene “co 28” 😀

kix

jestli jezdíte na nějakých letitých starých ztvrdlých pneu, tak věřím že vám tu 100ku dají, jinak si tu pohádku nechte, s předohrabem nemám šanci, ani měním je možná až přehnaně brzy (po 2 sezonách), takže možná 40 max 45 by to ještě zvládlo, ale ono to zas tak moc na tu celkovou cenu vliv nemá, auto prostě náklady má, pokud tvrdíte, že ne, tak moje nabídka na pronájem auta trvá a myslím to vážně

Air Traveller

4 roky jsou pro pneumatiky normalni vek, ve kterem jsou zcela pouzitelne.

jestli vy nebudete jeden z tech, co se nechali oblbnout i olejari, a meni olej co 7,5 tisice km … protoze menit pneumatiky co dva roky je uplna zhuverilost a nesmysl (a navic je to dost neekologicke)

4kc/km? proc ne. pokud se zavazete, ze ujedete aspon 25-30 tisic za rok, tak to akorat zaplati leasing. a zbude i na pneu.

Vojtech

Závidím.. mě stojí jen operak 7 Kč 1 km za pronájem a kolem 5 Kč za 1km palivo VW Tuareg. Neboli běžná menecka socka,

Vojtech

Závidím.. mě stojí jen operak 7 Kč 1 km za pronájem a kolem 5 Kč za 1km palivo.

Roman

Pokud jízdenka Praha – Brusel bude stát více jak 1500 Kč je ta linka určena k zániku.

Twix

Stejně jako noční linka Praha – Curych přes Německo, kde to stojí více, a jezdí to už léta často vyprodané?

Roman

Je to blíž a vlaku tolik nekonkurují nízkonákladové letecké společnosti.

Twix

Tak jestli se bavíme jen o Praha – Curych, tam bývá ještě výhodnější to lůžko přes Linec, které je také často vyprodané. Ale ten vlak horem obsluhuje spoustu jiných míst (včetně Basileje, kam také létá lowcost z Prahy) a totéž platí pro European Sleeper – není důležitý jen Brusel, obsluhuje Antwerpy, Rotterdam, Amsterdam, Amersfoort (což je velké město a 15 minut od něj je Utrecht) atd. Navíc ten vlak už teď jezdí z Berlína, teď k tomu naberou někoho z Drážďan, severních Čech a Prahy. Takže pokud z Prahy pojede třeba 100 lidí, z toho do Bruselu nikdo, může to… Číst vice »

Kamil Novotný

Tak vzhledem ke kapacitě letadel/ dvou spacích vozů a jedné sedačky s tím, že stejně málokdo jede celou cestu, bych tu obsazenost tak nechvalil.

Twix

Však o to jde, tady se všichni bojí že tím vlakem nikdo nepojede, ale ono fakt není problém najít tolik lidí aby se zcela zaplnil. A to jestli letadlem na nějaké zvolené trase mezi dvěma zastávkami toho vlaku cestuje 3x nebo 30x více lidí je celkem neužitečná informace.

troglj

Hledal jsem dlouho, než jsem až na srpne našel relativně slušné ceny (280 EUR za celé lehátkové kupé – 10% sleva pro malého akcionáře). Vlak je je už teď z nemalé části vyprodaný.

Roman

To je dobrá pálka, na srpen se pohybují momentálně letenky okolo 1000 Kč a je pravděpodobné že přijde nějaká akce. Na březen jsem viděl nejlevnější za 429 Kč. 😃

troglj

Nás pojede asi 5.
A k tomu si přidejte jednu noc ubytování, to v Bruselu nebude zadarmo.
A náklady na cestu na letiště, hlavně u nás (my pojedeme z Ústí n.L., kam se dostaneme přípojným osobákem z Teplic).

Air Traveller

anebo to zrusi, protoze pokud maj litadlo prazdne tak, ze ho naplni jen za podnakladove ceny (pokud vubec), tak si hodne rychle spocitaji, co se jim vyplati a nebyplati.

sice ryanair dovede docela hodne vydelat na doplnkovych sluzbach, ale to, ze i tejden dva pred odletem je na zakladnich cenach, o necem svedci.

Jenda

Nevím, jak to dělají, ale ta linka žije už snad 10 let, přitom ty nízké ceny jsou tam neustále. Do Charleroi jsem nikdy neletěl za víc než čtyři stovky, i když jsem to kupoval pár týdnů před odletem.

Twix

No vida, takže i za vysoké ceny se ten vlak vyprodá dříve než letadlo a ty obavy o odsouzení linky k zániku asi nejsou na místě.

troglj

Do privátního lehátkového kupé můžeme vzít až 5 lidí. Zatím jsme 3 (já a dvě děti). Když budu počítat 3×1000 + doprava z Teplic na letiště (cca 500 Kč) + nocleh navíc (cca 100 EUR), tak jsem cca na srovnatelné ceně.
Na konci srpna můžu napsat reportáž z cesty, když bude někoho zajímat.

Samo

Ďakujeme za vašu analýzu. Povedzte to ÖBB ktoré predávajú lôžkové oddiely v nightjetoch za 200-300€ alebo aj viac a jazdia plní.

Nie je každý socka čo ide len po cene.

Roman

Spousta lidí jde hlavně po ceně a pohodlí

Marcel

Je to trošku mimo téma, ale když zkusíme zaměnit destinace, má někdo zkušenosti s cestováním vlakem do Španělska?

Martin Novak

Ano

Jaaa

Jasně. Nejlepší osobák přes Entveig a Puigcerdà.

Aneb pokud tam chcete vlakem, musí cesta být cíl. TGV drahé a přecpané, noční vlaky pokud vím stále nejezdí, z ČR cesta na dva dny.

Dejv

Noční vlaky jezdí, z Paříže Austerlitz do Latour de Carol (nebo i do cerbere /portbou) a z tama jezdí RENFE s osobaky do Barcelony. Ani to nebývá drahé, startuje to je na cca 30 euro. Jen ty soupravy jsou starsi. A do té Paříže se dá dostat už nočním busem z Prahy nebo nighjetem z Rakouska/Německa. Samozřejmě letenka vyjde levněji, ale tohle je aspoň zážitek 😄

Jaaa

Ale až do Španěl (Třeba Madrid) nočákem nedojedete, to jsem chtěl říct.

Vojtech

Dresden odjezd 8:10. Frankfurt přestup 12.35-12.54 Paris 16.54. Cena běžné kolem 150-200 EUR v 1 třídě. Až 4 děti za 1 -9 EUR ( cena mistenky). Jezdíme si tak každé 1-2 mesice jen tak na koncerty či tak. Děti do 14 let, pak už je to dražší

Vojtech

Článek už jsem Janu Surovi psal loni a porad ho má někde v šuplíku . Vzhledem k tomu, ze mám za povinnosti podstatně více důležitější vědeckých výstupu, tak to holt nehoní…

Oto

Noční vlaky jezdí. Při cestě do Španělska se dá dobře využít noční vlak Praha > Zürich nebo Paris >
Latour-de-Carol

https://vlakem.net/praha-barcelona-jednosmerne

Jaaa

Jasně, ale pořád je to cesta na dva dny.

Koukám teda, že ty poslední varianty jsou den a půl, to už docela jde.

Marcel

Protože mě zajímá zkušenost. 🙂 Spoj si umím najít .

Vojta Svobodný

Vlak do Bruselu je supr, ovsem: za A)mnohem radsi bych byl za rychlovlak, jak se slusi a patri na 21. stol-do hlavniho mesta evropy(napr z Marseille do Bruselu-cca podobna vzdalenost jako z Prahy se jede neskutecnych 5hod 50min) pripadne za B) kdyz uz nocni vlak, tak alespon na urovni novych jednotek od OBB vc jednotlivych kapsuli.

tarten

Ad A) Ve východo-západním směru v Německu ještě 21. století nenastalo.

libor

a v ČR jsem často v 19.století století, pokud jde o trasování

Jaaa

To nemusíte tak omezovat, celá dráha až na malé výjimky je pořád v 19. století – zvláště způsobem řízení a byrokracií…

Vojta Svobodný

Ano, obavam se ovsem, ze velkym duvodem je, ze na vychode lezi zeme zvana CR, ktera zadne VRT nema, tj neda se ani nic napojit. A nekde jsem videl, ze trasa Plzen-Mnichov se snad ani jako VRT neplanuje na ceske strane, coz je velke minus za me.

troglj

Koupil jsem 5 akcií 🙂
V srpnu jedeme s dětmi do Bruselu (a do Walibi parku), máme rezervované celé lehátkové kupé.

Pavel

v jizdním řadu není pauza na výměnu HV nikde u nas ani v DE. S jakým HV to ČD u nás povezou ?

Dejv

Určitě Vectron, ten může téměř všude.

XP3

Vectron to určitě nebude. Nechte se překvapit 🙂

Robert Pražák

No,bobina asi ne.

Ex ČD

Že by TRAXX?

Ex ČD

Děkuji za mínusy. Ale Traxx je jedna ze dvou typů mašin, které to odvezou v celé trase. Navíc ES s nima jezdí do Berlína…..

Pavel

Traxx2 z půjčovny RAIPOLL mají vyobrazen na webu v Berlíne Hbf. Teď nevím zda ČD mají na Traxx2 nějakého fíru. Traxx2 má většinou Metrans, u ČD jsem jej neviděl.

Ex ČD

S Traxxem to i skutečně jezdí, nebo alespoň jezdilo GVD, kdy jsem ten vlak několikrát potkal v Německu. Jestli mají ČD fíru na Traxx2 nebo ne je irelavantní, protože vyškolení je otázka pár dní. Navíc u jiného článku kdosi psal, že to budou vozit fírové ČD Cargo, ti na dvojkových Traxxech jezdí jezdí.

Pavel

Děkuji za reakci, u Carga jsem viděl jen trojkové Traxxy. Na Traxx2 jsem je neviděl jezdit.

Radim

371 😀 😀 😀

libor

749. diesel forever

Libor

Do švestek 😉

tarten

Co že jako má European Sleeper udělat do švestek? 😀

Flatt 1

Teda s překvapením zjišťuji, kolik lidí (= mínusářů) nemá smysl pro humor a nadsázku, a to ani, když tam mají jak pro blbce smajlíka… , hrdě jsem Vám dal palec nahoru navzdory všem těm zabedněným 👍

Jaaa

Tisíckrát opakovaný vtip už jaksi není vtipem.

adam.hornicek

Neměl to být původně Regiojet?

Erik85

Nikdo vám nemůže dát víc, než RegioJet dokáže naslibovat. ES si naštěstí vše včas prověřil a vybral si někoho, kdo to reálně splní. 🙂

tarten

Ani ne. Proslechlo se tu ale, že si na to zjišťoval možnosti Leo.

Avlaky

Nakonec je dobre ze to nedopadlo u RJ, s jejich kvalitou uklidu,

A spozdenim z výchozí stanice + 60 na denním pořádku by si EuSleeper udělal akorat ostudu

Petr

Vlak do Bruselu.To už jsem někde slyšel. https://youtu.be/mldvLdlSJac?si=iSQBgnnP6Y83mA6_

tarten

To si musíte podat žádost, vokolkovat, čekat, pak to jde legální cestou a zas ňákej rok čekáte, no a až na vás příjde řada, tak si tam vemou svýho známýho.

Miroslav

„Termín zkušební jízdy potvrdili deníku Zdopravy.cz mediální zástupci European Sleeper, k testu dojde 12. března.“
Znamená to že v Česku bude až 13. Března?

Jakub

Je pro vás cena od 89€ za místo na sezení v kupé lákavá, když letadlo výjde na 700kč a cesta pouze na 1h30min? (Praha-Brusel)

Jarda

A ono v tom vlaku musí jet člověk jen z Prahy do Bruselu ?

Jan

O to nejde. Já jen kvůli té ceně. Vlakem bych i přes to jel, ale nevím co ostatní tak mě to zajímá.

mgr.pavel

Nemusí.

Ale na Shipolu mžete přesednout na vlak třeba do Rotterdamu či kde je cíl vaší cesty.

.. ale asi tam nebudete tak ráno na obchodní jednání.

Kamui

Tak existují lidé jako já, co do letadla nevlezou. Takže ano, v Belgii jsem byl vlakem.

Gablenz

Kde prosím najdete cenu letenky Prg-Bru na 13.3. za 89 EUR?
Ráno tam, večer zpět za 14.700,- CZK (Brussels Airlines).

Průvodce původní Aleš

Možná myslel do Charleroi, tam se to dá pořídit i za podstatně míň. Ryanair.

adamgolias

jo ryanair , 810 ve vzduchu. jednou a nikdy vic dodnes děkuji svému andílkovi co nade mnou dlí , že jsem vylezl z toho jejich praškovaciho letadla sice otlučený , zkroucený , s tříhodinovym zpožděním ale zdravý . Tak to je vlak jasná výhra.

VTT

Ryanair má naprosto standardní letadla.

adamgolias

je standartem to , že nad hlavou mi ve stoje chybělo k narovnaní na 190cm 10 cm? je standartem to , ze ani jedno z kolen jsem neměl před sebou , ale vpáčené do mezery mezi sedadly přede mnou? je standartem opelichaný natržený pás co nejde rozepnout? je standartem sedačka s molitanem lezoucím z potahu? je standartem hluk který přebije bězný hovor? je standartem rozčílený pilot s hasákem pochodující mezi cestujícimi? je standartem obézní letuska mlátící mě boky do hlavy pokazdé když nabízela vonavky a šla okolo? je standartem při čekání ve vídni na ryanair díra na okraji letiště páchnoucí… Číst vice »

Jakub

Chybička se vloudila. Dal jsem to přes více vyhledávačů, které mě automaticky hodily do Charleroi díky ceně. Nekoukal jsem na to konkrétní letiště, protože jsem to nečekal, že to udělají. Tak to je jiná no…

Roman Soudný

Kristepane, u koho to kupujete? Brussels Airlines jednosměrnou letenku takhle na poslední chvíli prodávají za 5600. Když jí uděláte zpáteční s návratem v neděli 17.3., cena spadne na 3400.

vbb

Já obvykle kupuji zpátečku do Bruselu okolo 8 – 10 tis. Úterý tam, čtvrtek večer zpět, cca 14 denní předstih. Nic výrazně levnějšího jsem zatím neměl.
On totiž ne každý ví, co bude dělat za 3 měsíce a místo úterý/pátek to může šoupnout na po/čt nebo st/so nebo o týden později.

troglj

Ne všichni jedou z Prahy. Pro nás z divokého severu znamená pražské letiště +1,5 hodiny autem nebo +3 hodiny veřejnou dopravou.
Kde seženete tak levné letenky?

Modré zábradlí

A do Prahy na vlak se teportujete?

Twix

Nemusí, protože nejspíš nastoupí do vlaku v Ústí nad Labem nebo Děčíně.

troglj

Ne nastoupíme v Ústí n.L. Z Ústí je odjezd v 19:21, k tomu je z Teplic přípojný osobák v 18:37 nebo rychlík v 18:50. Pro větší klid pojedeme už tím osobákem, kdyby se zase někdo chtěl nechat přejet (což se mi stalo v únoru při cestě do Vídně, ale naštěstí byl provoz obnoven včas a NightJet jsme v Ústí stihli).

Martin Chovanec

V kupé na sezení bych nejel. Ale lehátko nebo lépe lůžko bych si zaplatil. Je to smutné, ale za ekologii se platí penězi i časem.
Akorát… já jsem na to asi zvyklý, tak mi to tolik nevadí.

Marcel

Bez zavazadla v Basicu? Transfer? Hotel? Ten rozdíl se smazává, a ne každý zvládá let.

Hans N.

Pokud jedu na tři dny, netahám kufr. A i kdyby ano, prodraží nízkonákladový let o cca 300 Kč.

Air Traveller

No jo, jenže ta letenka za „od 700“ je na pár míst v letadle. Zkuste letenku kupovat v okamžiku, kdy je těch pár míst v letadle vyluxovaných. Pak už se bavíme o jednotkách tisícovek.

U vlaků většinou, i kdyt třeba mají dynamický ceny, ty ceny tak vysoko nevystřelí.

Roman

Dneska (6.3) letenka odlet 13.3 Praha – Brusel 1050 Kč, 14.3 je za 750 Kč.

Air Traveller

to sice je, ale neni to do bruselu, ale do charleroi

nicmene, v kontextu porovnani s vlakem, kterej tam jede tak jako tak podstatne dyl, je to jedno – ano, to je kouzlo dynamickeho pricingu – mam li prazdne letadlo, je cena nizka

a tohle ukazuje nejspis na dost prazdne letadlo, protoze tohle je cena, ktera je podnakladova.

Samo

Za 700 Kč sa do Bruselu nedostanete, možno tak do Charleroi nejakým plesnivým lowcostom, to po prvé. Po druhé, nie každý cestuje štýlom „chcem ísť niekedy náhodne niekam, a prispôsobím lacnej letenke celý svoj život“. Niektorí ľudia potrebujú ísť z bodu A do bodu B v konkrétny deň a neplánujú to mesiace dopredu. To potom vašich 700 Kč veľmi neplatí. Nezriedka aj Ryanair v takejto situácii stojí 200+ eur jedným smerom, zažil som to dosť veľa krát. No a napokon, hoci sa tu vždy pri debatách o nočných vlakoch objaví stádo ľudí čo sa cez to nevie preniesť, v realite… Číst vice »

Kamui

Takže na nádraží bude hlášen „Vlak společnosti České Dráhy“, ačkoli to z pohledu cestujícího vůbec nebude pravda? Ne že by to bylo v Česku něco neobvyklého.

Martin

Ti bych neřekl, že tam bude vlak ČD, už teď vozí občasný vlak tuším z Holandska .

MHD

Tak nikdo neřekl, že nebude prodejní kanál přes Můj vlak, atd. Na druhou stranu co mají ČD dělat? Jestli jsou obchodní firma, je to pro ně kšeft, ze kterého jsou prachy.

Na druhou stranu je to taky velká neznámá, už kvůli firmě, která vlak provozuje a ČD musí dát zákazníkovi při koupi jasně najevo, že tady nemůže očekávat jejich standard, který mají přes JLV, nebo i co se týká bezpečnosti. Dnes bohužel v západní Evropě třeba není standard v nočních vlacích průvodce v každém voze, nebo nějaké zabezpečení mezi sedačkovou a ubytovací částí vlaku, takže ráj pro zloděje…

Kamui

Tady nejde o ČD, ale o SŽ, ti hlásí dopravce. Třeba do očí bijící je to u vlaků ze zahraničí, kdy v Lichkově se vlak do Wrocławi hlásí jako „společnosti LeoExpres“, i když na tom vlaku není od LeoExpresu vůbec nic, kromě faktu že ten kilometr z Lichkova na hranici jede na jejich licenci.

Michal M

Chápu, že nejednomu autistovi může taková věc způsobit nemalé ujímání a divím se, že si to někdo vzal na triko…

John

Nemyslím si o sobě že jsem autista a i při 190/100 jsem se sám v kupé v nočním vlaku bál kdyz jsem videl to co se v nem pohybuje. Pruvodci samozřejmě zaligrovana ale ani se jí vlastně nedivim

troglj

V lehátkovém i lůžkovém kupé se můžete zavřít tak, že se zvenku otevřít nedá.

VTT

Opravdu tam není z LE nic? Kdyby cestující chtěl něco s dopravcem řešit (samozřejmě, něco, co by se týkalo ČR) tak by musel za LE.
V tomhle vidím smysl hlášení dopravce.

Kamui

Jede polská souprava, polská posádka, a platit jízdenka jde pouze ve zlotých, nebo kartou. Je to prostě vlak KD a ne LE.

Martin Chovanec

Tak cestujícímu může být docela jedno, na čí licenci to jede. Konec konců v jednom vlaku může různé vagony provozovat jiná společnost. Když jede vlak Praha – Zürich via Linz, je to v úseku Salzburg – Buchs vlak ČD nebo ÖBB? Jede na licenci ÖBB, přesto

Martin Chovanec

Ach jo, nechtěl jsem to odeslat… to už je jedno. Pointa je, že cestující má vztah s někým, kdo potenciálně nemá drážní licenci. Mezi ním a tím, kdo má přístup na dopravní infrastrukturu, může být x vrstev.

Když jste v roamingu v cizí zemi, pořád pro vás platí ceník vašeho domácího operátora a všechno řešíte s ním. Je vám jedno, že zrovna v Tramtárii je váš telefon připojen k síti LE, ČD nebo Tramtarafon. A s těmi vlaky jako ES nebo nightjet to je podobné.

troglj

To je pravda. Před třemi týdny jsme jeli NightJetem z Ústí do Vídně a vlak je průchozí, i když český průvodčí si dost hlídal, zda mají sedačkoví cestující místenky a zda nastupují do správného vozu. U průvodce byla jen šipka, že je ve vedlejším vozy. Na druhou stranu se kupé dá zamknout tak, že se do něj zvenku nedostanete.

Miroslav

A není to jedno? Stejně
1) Bude v hlášení jasno že jde o vlak European Sleeper kvůli kategorii ‚ES‘.
2) Cestujícím to je jedno 🙂

Karlos

Provozovatel je European Sleeper, tak lze předpokládat jeho název i v hlášení. Neznámá bude spíš s čím pojedou. Společnost je Nizozemsko-Belgická, založená 2021, a nemá dostatek vlastní vozové kapacity. Čekání na objednané vozy, si krátí pronájmem, nebo ojetinami. Takže jakási obdoba RJ u nás. S ním i zpočátku provoz linky plánovala….

M@trixX

Presne tym istym, cim uz rok jazdia do Berlina?

mgr.pavel

Téměř jistě ano, protože jde o prodloužení linky z Berlína.

Karlos

To „čím“ jsem myslel typ vozů, protože je dost stížností na špatný stav starých vozů. To, že je to prodloužení trasy z Berlína, je obecně známo…

troglj

Nicméně proběhly nějaké modernizace. Např. lehátka se teď prodávají už jen po 5 lidech v kupé.

Avlaky

Na nástupišti se hlásí dopravce a ne provozovatel

EuSleeper dopravce v ČR není…

Libor

No pokud ES nemá licenci a v ČR ho zajišťuje ČD, pak by to mělo být jako ČD..

G....

To stejné je třeba Orient Expres. Také jede v licenci ČD, přestože v něm neplatí režijka 🙂

Zdeněk

A co by se naslo zaměstnanců ČD, co by s ním na tu rezijku rádi jeli, nejlíp v nejvyšší třídě:-)

Raf

Když jede vlak RTT-S, tak se hlásí, že je to vlak společnosti MBM Rail, protože licence.

vbb

Na Slovensku takhle hlásili (před asi 2 – 3 lety) Regiojet jako CityRail, protože tam RJ jezdil na licenci CR. Vlak by žlutý, stewardi fialoví, všude červenomodrá loga RJ 🙂

Avlaky

Ano, stejný případ jak jezdil RJ do Chorvatska tak v Chorvatsku taky nebyl dopravcem

FilFee

Ano, vlak bude „dopravce České Dráhy“, kategorie vlaku „ES“ se již v systému zobrazuje.