regio-vlak

Starostové si stěžují na kvalitu nejdražší vlakové linky v Praze. Ropid smlouvu nevypoví, i když může

Motorový vůz na lince S34 na Masarykově nádraží. Foto: Ondřej KubalaMotorový vůz na lince S34 na Masarykově nádraží. Foto: Ondřej Kubala

Z linky zmizela i druhá nízkopodlažní jednotka, spojení zajišťují obstarožní motorové vozy 810.

Odebírat
Upozornit na
guest
171 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VEL

Na druhou stranu na Moravě nám jezdí šrot na několika linkách (R8,R9,R11 a R12) a taky to musíme trpět. Tak ať si to pražáci taky užijí …

Zdeněk

Takže naprosto obvyklý přístup. Místo, abych se snažil získat něco modernějšího, tak mám radost, že se to podělalo i někde jinde. Je vidět, že někteří Moraváci jsou takový přející ……

Fíra šukafonu

Šukafon je prostě neodmyslitelným základem železniční dopravy, jak se opět potvrzuje.

Igelkott

Nevíte někdo, jak je možné, že po ROPIDu nikdo nevymáhá kvalitní práci? Komu ROPID reportuje a zodpovídá se? Ptejme se svých krajských / městských zastupitelů.

Zdeněk

Něčím takovým se přeci magistrát a jeho úředníci nebudou zabývat. Mají dost práce s rozdáváním parkovacích oprávnění zdarma.

Hans

Celkem jednoduché – nespolehlivá firma Vypovědět smlouvu ihned po zajištění jiným dopravcem. Každá taková dopravní firma – i menší – by pro případy nehody, poruchy či jakékoliv jiné takové události měla mít připravenu nějakou zálohu. A nemusí to zrovna být nové náhradní vozidlo v depu – je tu možnost smlouvy na pronájem s firmou, která má podobná vozidla. A to , že je některé vozidlo provozně levnější, mnohdy záleží na jeho uspořádání a instalované technice. S motorem LIAZ ML634 a převodovkou Praga 2M70 mohou být vybaveny ( a jsou) i jiné vozy, než ty otřesné nekvalitní Chcipaky 810/M152.0.

Sledovatel1@seznam.cz

Až na to, že převodovka 2M70 v 810 není.

p_u

To jsou zase bláboly…
– jak chcete zajistit nového dopravce bez výpovědi nynějšímu ??
– jak myslíte větu „měla mít připravenou zálohu“ ? To je věc objednatele. Buď si ji zaplatí anebo ne. Proč by měl někdo „zálohu“ platit ze svého ? Kvůli dobrému jménu ? ale jděte…
– Pronájem jistě. A za kolik ?? Vyplatí se to vůbec ? Kdo to zaplatí ?
– v čem je 810 po letech provozu nekvalitní z pohledu spolehlivosti ? Nevšiml jsem si, že by denně „chcípaly“

Sledovatel1@seznam.cz

Souhlasím.

55p

„mít připravenou zálohu“

–> jednoduše: nastavím takové sankce, že bude pro dopravce levnější platit náhradní soupravu (někomu jinému nebo si držet další), než mně sankce za nedodržení.
Ale samozřejmě se to odrazí v ceně za výkon…

Petr

Jo, na kolejích hlavně politika vládne, nic jiného

Sledovatel1@seznam.cz

Pokud je jedna souprava v opravě a druhá na montáži etcs tak v tom vidím pozitivní postoj dopravce na zlepšení bezpečnosti.

Průvodce původní Aleš

Ta první je po havárii a ta druhá je na montáži ETCS nikoli z nějaké proaktivní akce KŽC, ale protože z nařízení vlády by si na určitých tratích s daným strojem ani neškrtli. Kde v tom vidíte nějaký pozitivní postoj dopravce na zlepšení bezpečnosti?

Miloš Kariera

Tak si zase Augusta dělá co chce. Tady něco velmi smrdí.

Petr

Asi je v tom nějaké kamarádství, to je jednoduché

VEL

To je na spoustě linek, ale tady se z toho dělá halo

Sledovatel1@seznam.cz

A vy jo znáte? Osobně?

Jan

Tak asi provozovatel sype v Ropidu do spravne kapsy. Stejne jako nakup tech novych dlouhych autobusu, ktere maji dvere siroke tak, ze tlusty neprojde. Proste uplarky jedou

Pan průvodčí

Tak jestli je někdo tak tlustej, že neprojde dveřma, tak je problém asi někde jinde. 🙂

Olda

Taky jezdím každý třetí týden na noční 810, člověk se vždycky vrátí o 30 let nazpět v čase, bohužel v tom horším ohledu.
U nás jezdí ještě kus který má naprosto kolmá opěradla sedaček, kdo to proboha vymyslel ? Naštěstí dojíždím jen 7 kilometrů.
Já bych pochopil, kdyby tyhle vozy byly jako záloha, ale nasazovat je na pravidelné spoje je pro cestující dneska už moc špatný.

Petr

No tak ona to záloha v podstatě je…

ppp

záloha za co?

Hans

Vymýšleli to komunističtí zaměstnanci na ministerstvu dopravy v polovině 70. let minulého století. Vagónka MSV Studénka měla v plánu vyrábět podobně vozy s normálními sedadly 2+2 a polospousteci okna. Ale na ministerstvu to zamítli s tím, že se jedná o velmi krátká spojení na tratích do 20 km. Ale pak jich po neschopností zavést do výroby nové velké vozy M475.0 objednali nesmyslných 600 kusů!!! A v tom otřesném provedení, přestože už byly na to všude jen samé stížnosti. A jezdilo to i na spojích delších, než 100 kilometrů!! Což už byl tehdy vrchol ostudy ČSD.

Zdeněk

Tou ostudou zůstal.

Frantík

Souhlas, nevypovídat smlouvu, ale nadělovat pokuty.

nowas

To těm cestujícím pomůže.

mgr.pavel

Tak pokud by pokuty byly dostatečně vysoké, donutily by provozovatele reagovat. Takže v důsledku bu to cestujícím pomohlo.

Pan průvodčí

To není úplně pravda. Kdyby byly pokuty skutečně nějak drastické, tak by se mohlo stát, že nebude jezdit nic. Původní dopravce vypoví smlouvu a nového neseženete. Složité problémy nemají obvykle jednoduchá řešení. Tím samozřejmě nehájím zloděje Augustu, berte to jako obecné konstatování.

Frantík

Když budou dostávat odškodnění…

Eman

Mně jen připadá hrozně naivní představa, že úředníci Ropidu jen tak nechávají někoho jiného vydělat, možná jen s malým úplatečkem. Podle mě to naopak rovnou celé vymýšlejí jako pěnězovod zpátky k sobě a KŽC je jen takový bílý kůň. A proto neexistuje síla, která by s tím něco udělala. Je to stejné, jako když ředitel magistrátu rozdá statisícové odměny nějaké asistence a ta mu pak minimálně polovinu vrátí.

Sch

Tak pane Hřibe, výzva a podle mě nízko visící politické ovoce. KŽC vypovědět a dojednat s ČD nebo kýmkoliv jiným lepší vozidla za cenu pod 283 Kč do vysoutěžení nového dopravce. Když to bude levnější a časově omezené, tak je to s péčí řádného hospodaře, a riziko pro politika nízké. Politické body jisté, obzvlášť, když jiné věci se mu nedaří projednat.

MP22

Co vypovědět, ale hlavně podat TO a rozkrýt spletenec na kterém tohle stojí. Můžou se toho chytit i v Praze sobě, z opozice to mají ještě snadnější

vlachjan

Čistě pro zajmavost, kolik platí ODIS českým drahám za provoz BEMU na trati Ostrava-Veřovice?

Martin Kosek

A jezdí tam BEMU nebo náhradní 810?

Pan průvodčí

BEMU a celkem spolehlivě.

Hřebíček

Náhrady už několikrát vyjely, ale čekal jsem horší. Turnusová potřeba 3 ks, stav 4 ks. Tj. oproti push-pullům mají zálohu.

Smutny pohled

Tam ty regionovy jsou trapas.

Cargo

Bude to něco okolo 277,- v brutto smlouvě.

Miloš

Je vidět,jak některé smlouvy s určitými dopravci někomu na magistrátu a ROPIDu ohromně vyhovují….hlavně,musíme stále šetřit a pro cestující zdražovat,a zde se finance odpařují v určitý prospěch „historického“dopravce😁

Karel2

Všichni zde řeší KZC Doprava obecně a nízkopodlažní situaci.

Problémem pro cestující na S34 je však chybějící kapacita ve špičkách. (Ráno z Čakovic 7:20 / 8:20 – večer z města 16:10 / 17:10 / 18:10).

Co blokuje ROPID na žádost o jízdu 2×810? Nemusel by objíždět na konečných zastávkách. KZC Doprava má celkem 6x 809/810 a nyní není turistická sezóna. S 4x 810 mohli vyřešit všechny problémy s kapacitou. Ostatní vlaky mimo špičku by mohly jet sólo.

Také CD nebo ARRIVA nezajišťují nízkopodlažní vlaky na trati 070. ROPID by se měl zaměřit na skutečné problémy.

Apollo17

Problém s kapacitou by vyřešili,ale dopravce by potřeboval druhého fíru. To by bylo zase dražší(třeba 450 Kč/km). 🙂

Frantisek X

Ale jen pro dopravce, z jehož příčiny není kapacita dodržena. To by objednatele nemuselo zajímat. Zvláště, když už tak platí dost nadstandardní částku (i když chápu, že údržba retro vozů může být nákladnější, než těch soudobých).

sklenář

Když bude druhá 810 jen tažena, tak musí být přesto obsazena? Samozřejmě předpokládejme vzájemné propojení.

M152

Nejsem odborník na 810, ale nebude problém ovládání dveří?

Lubomír

Musí, nefungovalo by ovládání dveří v taženém motoráku

Martin II

A v 010 funguje ovládání dveří jak?

vojtahanak123

810 – 010 funguje, protože v 810 je „vysílač“ signálů na otvírání a zavírání dveří a na 010 je „přijímač“, který na 810 chybí.

Martin II

Díky za odpověď. Nenapadlo by mě, že ta 810 nemá alespoň u toho ovládání dveří nějaké režimy řídicí/řízený.

nowas

Po ČD ani Arrivě nikdo zatím NP nechtěl. KŽC to ale ve smlouvě má.

Jaaa

Co je “NP”?

Hřebíček

Nízkopodlažnost.

Jarda

Čeká Praha je spousta různých kseftiku pro kamarády.
Proč by tohle měla být výjimka?

Tomáš B

To vypadá, jako by někdo něco od někoho dostal, aby nad těmi nedostatky zavřel oči. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale na mě to tak působí

Nikola

Mohli byste napsat samostatný článek i o tom, jak jejich strojvedoucí opakovaně v kabině jezdí s “kamarády” (včera večer jsem toho byla opět svědkem – slečna dojde za kamarádem a povídají si při jízdě v kabině). Abychom se brzy zase nedivili, až někdo s nepozornosti projede návěstidlo stůj. V té 810 by to už tak dobře nedopadlo…

Nikola

Pardon, “z nepozornosti”

Petr

Pokud toto nezakazují interní předpisy dopravce, tak bych v tom neviděl až takové drama

Nikola

Drama bude až zase projedou návěstidlo stůj. Mají se věnovat řízení.

anonym03

Myslíte kamarády z venku nebo vlakvedoucího, který má dopravní zkoušky a rozumí návěstem? Ten naopak může průseru předejít.

nowas

Asi jako zácvik se školitelem?

Nikola

Myslim buchtu co prijde do vlaku a jde za kamaradem strojvedoucim, tam se zavrou a v kabine vykecavaji celou jizdu.

Stadler

U Ceskych drah na jine nejmenovane lince jsem pred lety taky jako takovy “kamarad” jezdil (a nebyl jsem zdaleka jediny), michate sem nesmysly…

Josef

tvl, jak za komoušů..

Jaaa

Na stanovišti nemá kdo co dělat. Stejně jako v pilotní kabině a u šoféra v buse.

Nikola

Tvl tvl, az s tema jelitama budete mit nehodu, tak nebudete rikat tvl. Proc je asi v beznem MHD napis “nemluvte za jizdy s ridicem”? Jak se to lisi od vlaku? A v busech je to stejne – klasicky otevrenim dveri zatarasi cely prostor a vesele vykecaji. V prostoru pro vyhled ridice. Ale nedej boze,aby na ne promluvil za jizdy cestujici nebo si stoupl v precpanem busu do prostoru u dveri. To by se ridic hned posral…tvl

cracatit

Působí to tak, jako by Augusta byl nějaký chráněný druh, jiné menší dopravce by opokutovali víc, nebo by tu smlouvu na ROPIDU ukončili výpovědí. Druhou chybou je, že se už ve smlouvě neříká nic o nízkopodlažnosti náhradních vozidel. Ať si je klidně pronajme, když je reálně nemá…

Martin V.

Má styky.

VRTjecesta

Checht!

MP22

Stáří šotoušci se vždycky podrží (a to bych se nedivil, kdyby i doslova). Všechny by mělo město z ROPIDu vypráskat, ta organizace už nefunguje efektivně a je zatížena příliš kamarádíčkováním. Chce to provětrát. Snad tohle bude začátek konce toho darebáka Haase i Langusty

Prezident Planety

Mám pocit, že přesně tohle nám přinese liberalizace železniční dopravy. Když půjde provoz podle plánu, tak ok. Ale po mimořádnostech kdy dojde k neschopnosti více vozidel, na které nebudou stačit záložní vozidla, to soukromí dopravci nezvládnou a bude docházet k odříkání vlaků. Tak jak to vidíme dnes v Německu, kde jezdím často vlakem a vždy jsem se tomu smál, jak jim to nefunguje a ruší bez náhrady spoje, když neseženou jiný stroj nebo autobus při mimořádné situaci.

Happy

Jenže tam to ve velkém ruší samotné DB… Tady vlaky odříkávají i ČD.

MP22

To je vtipné, že vytahujete to Německo, kde si můžou o liberalizaci nechat zdát. Krásně jste se přistihl, že kecáte blbosti a to na konci příspěvku. Ve skutečnosti záleží pouze na tom, jak kvalitní práce se odvede na smlouvách. Sankce musí být bez stropů, přísné, jasné a vždy bez debat vyžadované. Dopravci do toho s tímto půjdou a zohlední to v ceně. My si klidně o procento víc za dopravu, ale fungující, zaplatíme. Protože to bude furt dramaticky levnější, než kdyby se to rozdávalo bez soutěží ČD a o kvalitě bychom si taky mohli nechat zdát.

Michal M

Geniální úvaha, asi tak na úrovni roku 2010.

Johnyka

Proč to znovu nepřesoutěží ? Podmínka nová vozidla a cena ! Asi to tam má Langusta natrvalo s tím muzejním šrotem. Policie by měla už začít konat ! Kdo jim dá podnět ?

Johnyka

Kdo ho tam drží ?

mgr.pavel

„Pro nás je prioritní provoz linky S34 zachovat, byť v dočasně snížené kvalitě,“ – OK, to je dejme tomu krátkodobé řešení, a co pak..?

Petr Frýdlant

To je těžké, když dva zastydlí šotousčci jsou velcí kamarádi. Pak jde vše jednoduše, že…

honza

Osobně si myslím, že na otázku proč Langusta s KŽC obluhuje určité výkony by nedokázal odpovědět ani sir Humphrey Appleby se seriálu Jistě pane ministře/premiére. Navíc kdo si vzpomene za kolik jezdili Čelakovice – Mochov, tak je něco fakt někde asi prohnilého. V každým případě děkuji panu Sůrovi, že tento případ rozvířil, protože je to evidentně pochybné. Nechci napsat na trestní oznámení abych nebyl popotahován. Jen ohledně navíc malá vsuvka, jak je mozný, že na prvních jejich vlaků vydíte stejného vlakvedoucího jako na posledních. A to však nemá žádné přerušení. 6e by zákoník práce fungoval je někde?

honza

edit: …, že by zákoník práce fungoval jen někde?

Tomas

Směna pracovníka v dopravě nemusi být nutně 8 hodin. Ale třeba 11;12;13

Jaroslav

300 000,- dennè a bylo by veselo

Adam Ř

Vlastně je to nejhorší a zároveň nejdražší vlak v Praze. Zajímavé

Nikola

No to máte bohužel pravdu. Ještě že se o tom píše, ale mělo by to být v ještě širším povědomí veřejnosti.

Martin V.

Stejný šrot je Smíchov – Zličín, navíc s dvojitou úvratí. Tím jezdit je za trest.

Dejf

Tak tam je to ale jen dočasně a po přestavbě ty úvratě zmizí. A třeba s novým mostem na výtoni bude zase možné svézt se z hlaváku.

Adam Ř

Jo, ale je o něco levnější i o něco pohodlnější tím, že nejezdí plný.

Petr

Proč to okamžitě nevypoví ale z výpovědní lhůtou třeba do prosince a s podmínkou na úplně nový vlak s klimatizací od nového dopravce. Do prosince by snad např. České dráhy sehnaly dva nové regiofoxy

Adam Ř

Vykouzlit dva nové Foxíky? Odkud? Nemyslím si, že by objednávali jen tak do zásoby, a od výrobce je do roka asi nezískají. Leda by se domluvili se Stč a sebrali je z jiné linky, ale to by asi spíš neprošlo

Jakub P

Do prosince fakt nikdo nový vlaky jen tak nesežene, leda zázrakem. Jak se v Evropě železnice vrací, výrobci maj dost plno a zrovna výrobce regiofoxů aktuálně nestíhá zakázky dojednaný před několika lety. I ty regiofoxy byly dodaný se zpožděním oproti plánu.

Nicméně něco výrazně lepšího než tyhle 810 bez jakýkoli modernizace by jít sehnat mělo téměř obratem.

noerf

Tam by přinesla zlepšení i regionova.

Doctor

Přímým zadáním Arrivě, všichni budou spokojeni. Je to progresivní dopravce, brzy bude vozit celý západ.
A 845 je nadčasové vozidlo. Někde už je dosazená i klima a sodobar, jednotka se udělá z tichého oddílu, WiFi tam je. A ani by to nehořelo, jako v kopcích, ta linka je v rovině.
Magistr s orchestrionem nechť si jezdí do Týnice !
😁

Martina K.

Tak jestli je Arriva progresivni dopravce, tak potes koste. To snad radsi tohle, nez vlaky Arrivy! Kde ve vedru nejdou ani otevrit okynka poradne. A klimatizace neexistuje.
Pokud si mam vybrat, tak radsi CD ve vetsine pripadu, nez Arrivu. A ano, mam osobni zkusenost s Arrivou a ne jen jednu!

Jaaa

To byla jasná ironie…

Jouda

A už jsi u Arrivy pracoval, ty „progresivní“? Já ano a vím své, s čím se jezdí, kdo s tím jezdí, jakou to má údržbu atd. Progresivní je maximálně v tom, jak snížit náklady.

Nikola

Často tu v diskusi zaznívá Regionova, nicméně na to mi Ropid napsal, že ČD by negarantovala údržbu vozů. Takže na tom to údajně krachlo.

tarten

Jako že by ČD pronajala KŽC Regionovy s full service a zárukou 100% nasazení? To umí leda tak Siemens?

Nikola

Tlumočím jen informaci od pana Haase, kterému jsem psala ke KŽC naštvaný email (resp. jemu to bylo přeposláno). KŽC se v žádném případě nezastávám.

Jaaa

Vypovědět smlouvu lze i s výpovědní lhůtou, není nutné vypovídat ji s okamžitou účinností.

No a jinak – nemohli by starostové vypovědět smlouvu ROPIDu? Je to v důsledku jenom firma jako každá jiná.

Vadym

MČ v tomto případě musí mít penize aby objednávat linku

Adam Ř

Ne, protože ROPID je ovládán pouze Prahou (magistrátem) a Stč Krajem, nikoliv jednotlivými obcemi a MČ

Daniel Jablonecký

To se mýlíte. Středočeský kraj ROPID nijak neovládá, ani nemá jak by to dělal.

Jaaa

To jsem si myslel. Tak vypovědět smlouvu Praze? 😀

Hoermalmeister

Kde je ta péče řádného hospodáře pane Haas?

kristeena08

Řádně obhospodařují své peníze.

XXXD

Jako s těmi regionovami jsem si také říkal. ČD určitě nějaké navíc mají a jsem si docela jistý, že by byli schopní nabídnout lepší cenu než 283 kč za km. Zajímalo by mě, jestli se na Ropidu vůbec obtěžovali dotazovat, když tak tvrdí, jak je nutné provoz zachovat.

Nikola

Regionovy pry byly v reseni, ale KZC do toho nechtela jit kvuli tomu, ze CD by jim negarantovala udrzbu vozu. Info od Ropidu.

richmond

A proč by u toho mělo být s regionovami kžc? vypovědět jim smlouvu a sjednat novou, když je takto hrubě a směšně porušována, by neměl být problém.

Nikola

Já neříkám, že tam mají být, jen tlumočím info od Ropid. Mně je šumák, kdo to bude provozovat, jde mi o to se spolehlivě, bezpečně a alespoň relativně komfortně dostat do centra. A to 810 bohužel nezajišťují. Na rozdíl od některých spolucestujících (věřte, měli jsme o tom už i jednou hádku) si nemyslím, že “mám jet busem” nebo “mám být ráda, že něco vůbec jede”. V 21.století neobhajitelný argument.

Jaaa

Beztak jenom výmluva. Kdyby to dostaly místo Augusty ČD, tak by to třeba celé bylo jinak…

sklenář

Třeba i nová 847 by byla pod 250 Kč/km. Těch 283 Kč za 810 je zkrátka něco naprosto nehorázného a do nebe volající. Ale pan Augusta je určitě naprosto klidný, ví totiž velmi dobře, že se vůbec nic nezmění.

Jan

Jak jednou připustíte výpověď smlouvy kvůli pouhému ignorování vozby, otevřete pandořinu skříňku národního dopravce…

tarten

R23 neprovozují ČD.

Vadym

A R19 provozují

Martin Kosek

Ale na R19 jezdí to co si stát na přechodnou dobu objednal

Jan

Jak to souvisí s mým příspěvkem?

Martin1

Tohle už doopravdy smrdí… Státní zástupci či policie by se o to měli začít fakt zajímat.

Jaaa

Někdo musí ten podnět sepsat a podat. Sami z moci úřední nebudou dělat proti mocipánům, kteří je živí, nic…

pacicka

Tak to místo psaní na DF sepište a podejte.

Jaaa

Pokud bych chtěl zjistit, co se s TO stalo, nemůžu anonymně…

Patrik vlak

Donutit KŽC aby jezdili dvě 810 spojené nebo 810 s 010 jako před nasazením mravenců.
Navíc KŽC si může půjčit Regionovy.

Na té lince ve spičce by se hodila i 845, problém je že není nízkopodlažní.

Adam Ř

810 + 010 nejde, na Masaryčce není místo na tajtrikování po trianglu, ani na objezdy

richmond

a proč by tam nebylo místo? kolejí s nástupišti je sice míň, na druhou stranu tady nemáte vlaky Z kladna, noutonic. Plus po odjezdu a příjezdu z buben je tam každou hodinu dvakrát krásných 26minut

LuKo

Dnes odpoledne 15 minut před odjezdem z Masny zcela plno, všechny sedačky obsazené a chodili další lidi, takže se stálo všude. Ropid se snaží lákat lidi do vlaků, ale na S34 z nějakého důvodu na všechno rezignuje a nedokáže KŽC donutit, aby aspoň špičkové vlaky ráno a odpoledne byly zdvojené. 810 sice není žádná výhra, absence nízkopodlažnosti také, ale ta zoufale malá kapacita štve všechny (kromě KŽC).

Petr Korbel

Přiznaně poněkud ukročím a zeptám se, v souvislosti s linkou do Čakovic se psalo o jejím prodloužení s využitím tamní vlečky. Má to nějaký vývoj?

Hoermalmeister

Doporučoval bych napsat starostovi, či někomu na úřadě. Určitě se rádi podělí

Happy

Dovedete si představit, že by třeba v Berlíně do pravidelného provozu vyjel třeba ferkeltaxe? Proč jinde si to nedovedeme představit a tady to tolerujeme a zavíráme oči? A ještě to velkopansky platíme, jak kdyby tam jezdil nový Stadler.

Movia

Ferkeltaxi tam sice pravda nejezdí, ale párkrát už museli oprášit poctivé výrobky z Halberstadtu, Bautzenu nebo Görlitzu pamatující ještě soudruha Honeckera…

Což ovšem nemění nic na tom, že tenhle paskvil s KŽC už měl dávno skončit.

tarten

Nechápu o čem je tu řeč. RegioJet má pro R23 i vagóny 1968-1973. Ty pamatují ještě Waltera Ulbrichta.

VEL

Na R8 ty hrůzy potkáte taky

Jouda

A to ej přesně to – proč mám za své peníze daňového poplatníka podstupovat s ROPID „retro“ jízdy? Tím mě mají jako nalákat přesednout z auta do VHD? 810 jsem jezdil jako kluk do školy, tak proč mám 810 jezdit i v 21. století? A sorry, ale ani jako záloha to neobstojí. Až budu chtít zažít „retro“ jízdu, rád si ji vyhledám, ale na pravidelných spojích to nemá co dělat. Jenže ono je to tak, že za odřeknutý spoj jsou dost mastné pokuty, to už se dopravcům vyplatí si někde něco „půjčit“ a odjet spoj za každou cenu. Pamatuju si… Číst vice »

Frantisek X

Tak vy byste jel radši autem. Někdo je rád, že jede ten vlak. Ostatně každý také nejezdí modely z posledních autosalonů, jen u aut je ta životnost nižší. A že se svezu něčím, čím jsem jezdil jako kluk? Proč by ne, když to funguje? Jsme příliš posedlí konzumem, vyhazováním, plýtváním. Uznávám ale, že z hlediska pohodlí to není ono – což však není ani tak otázka věku.

Jouda

Rozumím, ale pokud chce VHD konkurovat IAD, tak musí nabídnou nějaký benefit, kvůli kterému přesednu z auta do veřejného prostředku. Ukážu to na příkladech: a) MHD v Praze – autem jedu ve špičce z/do práce cca 40 minut, MHD se dvěma přestupy asi 70 minut a ještě musím 10 minut dojít na nejbližší zastávku a od zastávky 10 minut domů. Autem stojím ve stejné koloně jako autobus, ale dojedu od domu až k práci. Ušetřeno 2x 45 minut denně, 7,5h týdně a cca 350h ročně – což je zhruba 14 dní. Opravdu mi někdo z magistrátu dá ročně 14 dní… Číst vice »

Frantík

Proto by pokuta měla být menší než kdyby nenasadili nic, ale být by měla.

Adam Ř

Díky, přesně kvůli takovýmhle článkům jsou novináři důležití. O nových tratích i linkách si člověk přečtěte v oficiálních zdrojích, ale tohle tam nějak nepíšou

idk123

Není klimatizovaná, to je teda obrovský problém teď v zimě…

Happy

Ventilace není k zahození. V 810 buď okna zavřená, pak je tam jak v chlívku plus někdy smrad spalin a nafty anebo okna otevřená, pak je tam zima. By mě zajímalo, kdy některé kraje řeknou jasný stop 810. Na Vysočině už nejsou a to je to tu prakticky samá lokálka….

David

(EC) No 1/2005 on animal protection during transport říká, že pokud bych chtěl přepravovst dobytek tak by se teplota u v létě neměla dostat přes 30 … Ale chápu, že z veřejných peněz si to cestující v Praze vlakem nezaslouží.

tarten

Zvířata nic nevydržej.

nowas

Šukafon má jednoduchá skla. Takže v zimě to má zase jiné problémy.

Avoda

Už někdy před dvaceti lety jsem jezdil z Libně na již zrušené nádraží Praha – Bubeneč. Linka tehdy jezdila do Roztok. Občas to obsluhovala 451, ale většinou 810. Potom už jen 810. Což bylo v pohodě. Absolutně nejhorším šokem bylo ale nakonec nasazení „moderních“ Regionov. Naprostá většina osazenstva těmi spoji pravidelně cestovala do/z práce a ti lidé byli zvyklí se spolu v tom vlaku bavit. A najednou nemohli, protože v Regionově nebylo přes ten rachot podovozku slyšet vlastního slova. Ano, 810tky mají daleko ke komfortu 21. století. Ale to řada 814 taky. Chápu význam „níizkopodlažnosti“, ale ostatním, kteří nadávají na… Číst vice »

Karel

Zkuste toto říct komukoliv se sníženou pohyblivostí do očí

Happy

Nebo mamky s kočárky….

Patrik vlak

Jednotky 451 tam jezdili pravidelně v pracovní dny, někdy zaskočil elefant. 810 jezdila jen o víkendu. Když dojezdily 451 tak tam byly Regionovy totálně plné. Arriva s 845 byla tehdy výrazné zlepšení. Sám jsem tam denně jezdil jako cestující.

Twix

Ono se to měnilo. Zahájily to během MS v hokeji 2004 Elefanty, ale hned po skončení MS to přešlo do 810. Jakmile byly asi 2 roky poté dodány do Prahy vůbec první dvě 814, vyjely tam – o víkendu tehdy linka nejezdila, tak jezdily do Dobříše. Později pak nastoupily na městskou linku 810 o víkendu a 451 v pracovní dny.

Avoda

Pravidelně jsem jezdil mezi roky 2006-2011 spojem v cca 7:00 ráno z Libně.
Cityelefanta jsem tam zažil, že bych to spočítal na prstech jedn ruky.
O víkendu jsem do práce nejezdil.

Jinak 810 jsem jezdil každý den na střední školu a proti té rozvrzané hlučné Regionově na ten motorák nedám dopustit.

Achilles

845 výrazné zlepšení?? Tak oproti tomu je pohodlnější snad úplně všechno, i starý žabotlam.

PeterM

Regionova a plné? Ale kdeže, pár špičkových spojů, ale jinak to jezdilo z poloviny prázdné. Nemůžete počítat plné vozidlo když na každé čtyřce sedí jeden cestující a jeho taška.

Petr

Souhlas. Obojí je stejný šrot a nepatří to už vůbec dávno na koleje

Bram

Kdyby bylo na mne, okamžitě si půjčím dvě Regionovy od ČD a byl by okamžitě klid.

Milan

ne, když sankce dosáhne 300tis, tak taky může o zakázku přijít – je lepší tedy o ni přijít či si její zachování zajistit půjčením si odpovídajících vozidel?

Michal82

je treba tlačit z ruznych stran a treba o linku nakonec prijdou. Tohle je fakt už pres čáru.

noerf

Nemá nahou GWTR také nějaké vozidla řady 814?

Happy

814 nikoliv, měli kdysi bagety 813, ale ty už jsou pryč. Z reinkarnací 810 mají řadu 816, což je vylepšení 810.

LuKo

GWTR má jednu 814.501 (ex Desná). Bagety 813 byly pronajaté a vrátily se zpět majiteli na Slovensko s příchodem prvních Sprinterů 654 do Bečova.

Happy

Jo na tuhle potvoru z ŽD jsem zapomněl…

Michal M

Anooo! Škoda, že to asi není schopné provozu… 🙂

Mirek/

Ano ve Volarech jezdívá jedna 814, původem železnice Desná.

Bram

To je právě omyl. Pro politiky se tato jinak nicotná záležitost kvůli četným stížnostem cestujících a medializací nejen na těchto stránkách postupně stává velmi nepříjemnou, která jim v očích veřejnosti velmi škodí. Takže očekávám, že to dopadne tak, že pánové Tomčík a Haas brzy půjdou na kobereček a dostanou výstrahu v podobě pod nimi houpající se židličky. A pokud by tito pánové nechtěli reagovat, tak se židlička pod nimi převrhne. Jak jednoduché, protože jde o věc, která je vidět i přímo v centru Prahy a v porovnání s Elefanty a zejména Regiopantery to tam i dost bije do očí…

Nikola

Mne na tohle napsali, ze by CD negarantovali udrzbu vozu, takze proto regionova nelze.

Jaaa

To už ale nezbude na fajnovej výlet nebo novou investiční nemovitost.

Marty

Nedotknutelný Bohoušek. Tomu se říká pravá česká klasika

Bez přezdívky

Když víš komu kolik… Jaktože ten dotyčný ještě není v teplákách mi fakt není jasné, tohle je opravdu do nebe volající.

VRTjecesta

Když ho miluješ, není co řešít!

Bez přezdívky

No vypráví se různé zkazky kde se z některými politiky schází…

Jouda

Jj, my klucí, co se spolu bavíme…

Péťa

Langustě se na vláčky nesahá.

Bez přezdívky

Ale mělo by se.