Stanici Rožnov pod Radhoštěm zmodernizují firmy Swietelsky a Edikt, práce začnou v srpnu

Budoucí podoba nádraží Rožnov pod Radhoštěm, vizualizace. Pramen: Správa železnicBudoucí podoba nádraží Rožnov pod Radhoštěm, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Kompletní přestavbou projde rovněž nádražní budova, kde vzniknou nové prostory pro odbavení cestujících a větší čekárna.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Ta výhybka na konci je úplně zbytečná. Vždyť tam jezdí jen osobáky a to buď RegioShark a nebo RegioNova. A i kdyby tam v budoucnu mířilo něco jiného, určitě to nebude lokomotiva s vagónama bez řídícího vozu.

První

Rožnovské parní léto zde nejezdí?

David

Tak to by se asi dalo takhle 8x do roka vyřešit výhybkou mezi 2. a 3. kolejí (od staniční budovy) a nebylo by kvůli tomu potřeba stavět centrální přechod přes koleje.

Kryštof

A jaký by byl rozdíl v přístupu k druhému nástupišti, když by tam nebyl CP, ale šturc?? Šturc by se taky musel obcházet ve stejném místě jako CP. Nebo je problém v těch pár gumových panelech?

A jóó, nízké úrovňové nástupiště je zdejší hit…

David

Rozdíl je v tom, že nebudete potřebovat tuny masivního zábradlí a rampy na sjezd a výjezd toho půl metru. Každý přechod přes koleje je potenciální kolizní místo a tak nevidím důvod proč se ho nezbavit když to jde i jinak.

182-097

Lokomotiva s vagóny tam nemusí mířit v budoucnu, to tam jezdí běžně i dnes. Ono na železnici existuje i něco jako nákladní doprava.

David

Té by ale stačila spojka mezi 2. a 3. kolejí od staniční budovy a centrální přechod by tak nebyl potřeba.

Alibaba

A když budou na 3. koleji stát vagóny (prázdné nebo plné)? Ta to objede jak?
Takhle manipulák přijede na 1. nebo 2., objede a pak si vytáhne vagóny ze 3, dá si je na volnou kolej a pak z koleje kam přijel naposunuje přivezené vagóny na 3. kolej.

Kolejář-ka

Železnice není jen o osobacích, ale i o nákladních vlacích, údržbě atd. Myslíte si že ta lokomotiva která tam dotáhne vagony s čímkoliv jiným (nebo třeba MUVka), nebo při nějaké jiné mimořádnosti – tak to co dotáhla přeskočí? Nebo bude celou dobu sunout až do nejbližší výhybny?

David

Těm by ale stačila spojka mezi 2. a 3. kolejí od staniční budovy a centrální přechod by tak nebyl potřeba.

Kolejář-ka

Mluvíte o zbytečnosti výhybky a pak do toho montujeme CP? Nějak nechápu co vám tedy vadí… A pokud zmiňujeme „spojku“ tak by najednou nebyla jedna výhybka, ale dvě a k tomu zkratite užitečnou délku jediné manipulační koleje.

Gargy

A dřevo se ložilo v Rožnově

Kryštof

Off topic, ale nějak nechápu systém zdejších palců nahoru a dolů… Po dni jsem si v mobilu otevřel kartu a znovu vyhledal diskuzi a vykouklo na mě barevně označené, že jsem hlasoval někde + a jinde – tak nějak po různu to bylo nacvakané. Přitom jsem v té diskuzi nikdy pro nic nehlasoval… ???

Kryštof

Jedině mě napadá, že jsem na jiné (verejne) wifi tak se to tvari jako jina IP, což ale brát např všechny cestující ve vlaku jako jednoho uživatele??? Tak jestli by mi to nekdo umel vysvetlit ať neumřu blbej…

Georg

system nijak nehlida unikatnost uzivatelskych jmen, mohl to byt jiny „krystof“, treba harant z polizc a bezdruzic.

Georg

Takže je úplně v pohodě, když si zde každý může komentovat pod různými „jmény“, třeba i účelově…

Platamon

Pokud by ta jediná výhybku u šturcu byla z prostřední koleje na zadní, tak máme celý prostor pro cestující v jedné rovině, žádný přechod. Mají jezdit mimo mimořádek jen vratné soupravy, tak by možnost objíždění jen z jedné hrany myslím nevadila. Pak je nezbytně nutné zachovat asi 30 hran pro busy (obvyklý nešvar mini městeček – čím více hran, tím víc Adidas…) ,místo cca 5, z toho 2+výstup by byly hrana/hrana u budovy. Zbytek aˇje klidně parkoviště.

Jiří Kocurek

Ve chvíli, kdy se autobusdy rozjíždějí +- ve stejnou dobu do všech směrů (takt) … tak si spočítejte linky. A do toho přihoďte sezónní posily, když se do busu nakládají lyže. A nezapomeňte na dálkové linky, např. do Žiliny. Pět jich stačit nebude, jen regionálek je asi 20.

Pro úplnost: Zájezdové autobusy mají parkování vedle Skanzenu.

Platamon

Ano, regionálek je cca 20 (min.5 jich duplikuje vlak do VM…), Žilina, ani jiná mezinárodní dle CIS JŘ žádná. Osobní pozorování ze srovnatelné Břeclavi – nástupišť 3 tentononc (raději bokem od budovy, aby to parkující neměli daleko, více než 4 busy během 5 min.nejedou. Znojmo – dokonce 2 autobusáky (městský a příměstský, každý se svou odjezdovou tabulí:-) možná spíše:-(), opěr mezi nimi parkoviště, celkem asi 18 stání, nikdy více než 5 busů. Naopak v Praze Lihovar – cca 20 linek, interval cca 1 min ve špičce a stačí 1 stání na 2 kloubové vozy a to ty třístovky, tam často… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak ty duplicity jsou jenom zdánlivé, jelikož
a) Ve Valmezu autobus (120, 620) obsluhuje jinou část města než vlak.
b) Přímý spoj (linka 120) do krajského města deduplikovat spojením se třemi přestupy (VM, VS, Viz) je nesmysl
c) Linka 652 jede do Dezy, to máte 3/4 hodiny od nádraží, duplicita? Sotva.

Které další 2 podle vás duplikují vlak do Valmezu, když píšete min. 5 linek?

A netahejte poučky z Pražské MHD do regionálních autobusů. Nebude to fungovat. To byste rovnou mohl požadovat tramvaj do Valašské Bystřice.

Jiří Kocurek

PS: Rožnov má 16500 obyvatel, s okolními obcemi dohromady hrubě přes 30.000 lidí. Rožnov je přirozeným místním centrem.

182-097

Tohle řešení by poněkud znemožnilo obsahu manipulační koleje… Ta kolej vzadu tam není kvůli objíždění, ale kvůli nákladce.

Luděk Štěkala

Možná jsem se špatně díval na mapu, ale zdá se mi, že pokud cestující přijde od Lidlu, Billy, DM, Dr. Max, Planea, Sportisima, což určitě nebude jeden člověk denně (je to všechno méně než 500 m), tak je pro něj ten centrální přechod přesně na druhé straně nástupiště, než by potřeboval. Je vážně z pohledu bezpečnosti takový problém mít ty přechody dva? obzvlášť v koncové stanici, kam vlak přeci jen nepřijíždí zrovna 160. “Správný cestující” samozřejmě chodí na vlak s desetiminutovým předstihem, já ale většinou nestíhám a ušetřená minuta by mi určitě pomohla.

Jarda

Ze strany od nákupní zóny chodí minimum lidí. Většina jde do dál do sídliště severně od nádraží nebo směr do města a k autobusům.

Vapch

Právě kvůli takovým jako vy, je nutné, aby byl přechod na opačné straně, než je příjezd vlaku, a ideálně aby byla trať už od přejezdu u Tesly oplocena. Těch tupců, co tam lozí přes koleje tam potkávám na každé směně hromadu. A ještě se rozčilují, že si strojvedoucí dovolí na ně zatroubit. Nejvíc mě to dojímá v místě ulice 1. Máje. Je tam podchod, ale bezmozci se neobtěžují ho používat.
Lidi, prosím uvědomte si, že vlak není auto. V okamžiku kdy se Shark dá do pohybu není možné ho zastavit na 3metrech jako auto…

Luděk Štěkala

No. Dejme tomu, že se chytnu jen toho podstatného, co jste napsal. Narozdíl od “těch bezmozků” existuje i spousta lidí, kteří sice nestíhají, ale koleje přecházejí jen na k tomu určených místech a před rozjetý vlak by nikdy nevlezli. K nim se řadím třeba já. Pokud tam ten přechod nebude, já samozřejmě zábradlí přelézat nebudu. Naopak byste se, myslím, měl bát těch kteří nebudou takto disciplinovaní a vlak budou dobíhat touto “zkratkou” ať už tam ten přechod je nebo není. Těmto lidem ale v hazardování nezabrání ani absence přechodu ani zábradlí na druhém nástupišti. Zbývá otázka, proč veřejný prostor budujeme… Číst vice »

Alibaba

Akorát, že se bude jezdit pravidelně k budově, ne na (polo)ostrov.

Jiří Kocurek

Rožnov bude mít modernější nádraží než Zlín. Rožnovu to přeju, jen ten Zlín to potřebuje taky.

Jiří 3

Paradoxní je, že ve Zlíně je ESA 11, tudíž po stránce zabezpečovacího zařízení. Je Zlín moderní.

Jiří Kocurek

Pro mě za mě, ať tam má výpravcí třeba gigabit v optice, ale z pohledu cestující veřejnosti je to hrůza.

Tomáš

Pane Kocurek,
Vaše myšle

Ondřej

Myšle a kocurek…to nevymyslíš!

abc123

nevymyšlíš

Pája

Myš Lenka? 😀

Luboš Beneš

Proč ne jedno ostrovní nástupiště? O kolik jsou levnější 2 boční?Ještě že upustili od podchodu. Zábradlí bude. A technologie by se do původní budovy nevešly?

M19

A o prostoru jste uvažoval?

IGCT

Nejlepší by bylo původní budovu zdemolovat a postavit novou v architektonicky identickém stylu. Ty baráky nevydrží věčně.

Tomáš

Souhlas, ale moc nás tady nebude.

Ondřej 2

Identické ne, to nevypadá pěkně, spíš kýčovitě. Představte si ty strojově přesný štuky někde z 3d tiskárny, rovný hladký omítky.. to je na první pohled poznat, ze to neni starej barák. Za mě postavit budovu novou, elegantní, energeticky uspornou, snadnou na údržbu a bez všech ostatních problémů starých domů. V Rožnově už jeden skanzen je.

Reaktor

Vzhledem k tomu že budova je památkově chráněna, tak jsou takovéto debaty bezpředmětné.

blue

No právě… památkově chráněná…

Kryštof

Pravidelně by měly vlaky jezdit k tomu vnějšímu, snažší průchod na parkoviště, není nutné hnát všechny na přechod. Poloostrovní bylo kdysi navrhnuté delší kvůli historickým vlakům, aby se k němu vešly.
Ale nevím, jestli se to za několik let nezměnilo, co jsem se k té stavbě nedostal…

Alibaba

Z nástupiště u budovy máte lepší přístup do prostoru okolo nádraží a nemusíte přecházet koleje. Viz i Kryštof.