Stanice metra Strašnická se dočká výtahu, plošina je pomalá
Stanice metra Strašnická. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner / Zdopravy.cz
V metru zůstává bezbariérově zpřístupnit ještě 15 stanic z celkových 61.
V metru zůstává bezbariérově zpřístupnit ještě 15 stanic z celkových 61.
Jen věcné: na Jiřího z Poděbrad má jít po rekonstrukci stanice pro cestující znovu do provozu během listopadu 2023. Bezbariérové zpřístupnění stanice je plánováno na cca polovinu příštího roku.
Hlavně že udělali na Strašnické plošinu fungl novou a teď že bude výtah 🙂 měli se na plošinu vykašlat a začít rovnou s výtahem zbytečně vyhozené peníze 🙁
Chápu že je potřeba řešit priority, ale stejně budu tvrdit, že výtah není řešení pro bezbariérovost stanic metra. Bezbariérovost nastane až budou všechna pevná schodiště v celém metru doplněna eskalátorem dolu i nahoru (samozeřejmě na čidlo, ne jako dosud ty nonstop jezdící). Skoro všude to lze udělat, jsou tam viditelné prostorové rezervy (tedy až například ten Kačerov…). Starší lidé, malé děti bez kočárku, nakonec i cestující s kočárkem by využili eskalátor. Osobně se mne to týká, mám špatné nohy a do/ze schodů je to denně dost náročné. P.S.: absence stříšek nad vstupy do vestibulů jsou také bariérou. Mokré schody, zasněžené… Číst vice »
A s invalidním vozíkem vám eskalátor pomůže jak?
Tuší někdo, zda a kdy se plánuje náhrada těchto plošin výtahy i na Smíchovském nádraží? Ty plošiny musí být pro vozíčkáře nebo kočárky extrémní opruz, vzhledem k jejich šnečí „rychlosti“ (dá-li se v jejich případě toto slovo vůbec použít), časté poruchovosti a také nutnosti celou dobu jízdy držet tlačítko.
To asi počká na přestavbu celého terminálu… Život naučil: jet tramvají k Andělu a využít tamního výtahu, anebo tou tramvají až do centra. Celej Smícháč je hodně nešťastnej relikt osmdesátek, dnes už ani kapacitně nestačí a jeho největší vada hned po bariérovosti jsou některé, zato zásadní pěší vazby.
Výtahy je potřeba stavět z nástupišť,
pokud to dovolí podmínky na povrchu. Často berou prostor schodištím a tam se ve frekventovaných stanicích ve špičce čeká před úzkýmy schody až se trochu uvolní a spěchající do sebe narážejí v protproudech.
Strašnická není tak frekventovaná stanice, aby tam zúžení schodiště nějak zásadně vadilo. Což je velký rozdíl oproti např. Chodovu.
Chodov je ještě pohoda. Jsem zvědavý jaké bezbariérové řešení někdo vymyslí pro Kačerov.
Nadchod by mohl být bezkolizní s metrem. Samozřejmě s výtahy.
Pohoda? Tak se tam jděte podívat ve špičce. I bez výtahu by ty schody byly moc úzké.
Ono je to až legrační , bezbariérovost by v 21.století měla být naprostá priorita. K tématu výtahů v pražském metru je docela zábavné, abych se přidal k části diskutujících kteří kopou jen za svůj momentální segment bezbariérovosti, že užívání výtahů je regulováno v různých stanicích různě. Například pro přepravu jízdního kola lze použít vybrané výtahy ve stanicích metra – aktuálně jsou to Anděl, Bořislavka, Černý Most, Háje, Chodov, Karlovo náměstí, Ládví, Letňany, Národní třída, Nemocnice Motol, Opatov, Palmovka, Pankrác, Petřiny, Prosek, Roztyly, Skalka a Střížkov. Na ostatních stanicích je to trošku hra, někde si vás nevšimnou, někde na vás zaštěká… Číst vice »
Bohužel bariérovost je důsledkem dalšího svinstva bolševika, který kašlal na lidi, kteří nezvládnou schody či eskalátory. Na západě byl samozřejmostí. Zajímavé je, že třeba ve Varšavě, kde se také metro začalo stavět za bolševika se plánovaly už výtahy, jak to dopadlo tehdy ale nevím.
Však už od začátku 90. let (Zličín) se stanice metra stavějí vždy bezbariérově přístupné. Bohužel předtím se to tak nedělalo a zajistit něco takového hlavně v centru je často velmi náročné a trvá to.
Hlavně není snad týden, abych neviděl, že je není v opravě.
No, jezdím tudy každý den, takže bych vás trochu korigoval. Tak 2x do měsíce je to rozbité… 🙂
Ale i když je funkční, tak se pohybuje rychlostí invalidního šneka. Možná je to pozůstatek původního řešení, kdy byl napájen bateriemi, takže výkon byl omezený. Po čase ho předělali na napájení kabelem, ale rychlost zůstala (asi jen vyhodili baterie a pohon nechali na 24 V…)
Také tudy jezdím každý den a vždy si říkám, jestli už nemám věk na to abych nastoupil, protože než dojede nahoru, tak jí vážně budu potřebovat.
ta stanice by potřebovala rekonstrukci celou.
Co nejdřív udělat něco slušného bezbariérového na celém uzlu Kačerov, Smíchov s podobně frekventovaných.
Počítám, že kdyby se dělal Kačerov, našel byste si něco jiného důležitějšího.
Ony ty věci nestojí ve frontě jedna za druhou tak, že nejdřív se musí udělat to nejdůležitější a až pak zbytek. Prostě se dělá to, co je vypapírovaný a na co jsou peníze.
Nebo by bylo lepší, když máte 100 mio na nějakou akci, tak ji nedělat a čekat, než se postaví něco většího a důležitějšího za miliardu?
Pokud pak nerušíte ty důležitější stavby pro nedostatek financí či kapacit pak ano, pojďme dělat co je připraveno. Bohužel to tak ale dost často není, už jen kvůli tomu, že i úředníci vyřizující povolení mají nějakou omezenou kapacitu.
To je divný argument. Kačerov to potřebuje jak sůl, tak bych čekal že takový projekt už se dávno zpracovává, není-li už hotový. Přitom tam by to šlo z nástupiště někde k příjezdové cestě na konečnou autobusů. Stejně jako u Strašnické lze vyústit výtah do parčíku u tramvajové zastávky, nicméně Stašnická má zlomek cestujících, takže v prioritě by měla být o trochu dál. No a Smíchov by to potřeboval také, ale aspoň existuje alternativa ve formě vedlejší stanice Anděl. Takže otázka z ní, podle čeho se papírují ty další stanice, když ne podle důležitosti nebo jednoduchosti staby? Zrovna se realizuje Jiřího… Číst vice »
Samozrejme mate do jisty miry pravdu, ale taky to nejde aplikovat univerzalne – zdroje a kapacity nejsou neomezene.
Na Kačerov se plánuje celková rekonstrukce s developmentem nad stanicí, do té doby nepředpokládám, že by se tam něco dělalo. Smíchov snad relativně brzy.
Smíchovské nádraží je ostuda odjakživa. Policici s omezeným myšlením ho považují za bezbariérové (super pomalá plošina), přitom by štačilo dodělat eskalátory z nástupiště do vestibulu, aby opravdu bezbariérové (pro většinu obyvatelstva) bylo. Tyto jezdící schody tam budou potřeba, ať se to nádraží nahoře přestaví nebo ne.
U Kačerová by snad dávalo smysl přidat eskalátory z nástupště dolů k vlaku, aby se nechodilo nahoru a dolů, což je bariéra, tedy opak snahy o bezbariérovost.
Podařilo se už někomu vymyslet způsob, jak na Kačerově realizovat výtah bez nutnosti uzavření stanice na dlouhé měsíce?
Kačerov je celý takový nešťastný. Platí to i při přestupu metro-vlak nebo metro-bus na opačné straně ulice. Cestující z metra nejdřív vyjde na povrch, aby okamžitě zase sešel do podchodu a pak zase na povrch.
Přes všechny kvality původních úseků metra bylo toto extrémně nedomyšlené. Prospěla by tomu nejspíš fakt velká rekonstrukce, která protáhne vestibul pod silnici, ale to bude za cenu dlouhé uzavírky, a tedy myslitelné až po zprovoznění metra D.
To by ta velká rekonstrukce by musela totálně překopat odbočení do depa Kačerov, na mostě přes železniční trať jsou již obratové koleje (pokračující do depa) výše, než traťové koleje a následuje již tak prudký oblouk ve kterém traťovou kolej překonávají.
To je dobrý postřeh. Nějak mi nedošlo, že ta stanice je celkem mělká, takže vlastně jinam než na povrch to nejde. Holt soudruzi nedomysleli návaznosti.
Čistě teoreticky by to šlo jinam, než na povrch – ale byla by to monstr přestavba s přeložkou kolejí a rozšířením mostu přes železniční trať. Kolejovou spojku posunout až někam do depa (důsledek nemožnost přejet přímo mezi traťovými kolejemi), koleje posunout dál od sebe a do mezery mezi sudými a lichými prodloužit nástupiště, a z něj mít výtahy a eskalátory nahoru na busové zastávky na obou stranách ulice, a pak výtahy dolů na nástupiště železniční zastávky (které má být brzy ostrovní mezi kolejemi).
>Cestující z metra nejdřív vyjde na povrch, aby okamžitě zase sešel do podchodu
Druhou možností je úrovňový přístup z nástupiště přímo do podchodu pod Michelskou ulicí, ale to byste musel přes koleje udělat závory nebo aspoň výstražníky 🙂 🙂 🙂
Pro zacatek by stacila takova obycejna vec, jako urovnovy prechod pres Michelskou. Jit s kocarem pres tri schodiste by mel povinne kazdy petrolhead.
Lepší by byly jednoznačně eskalátory které tam jsou ostudou že chybí. Vozíme tedy kočárek mnohem radši přes eskalátory které jedou hned a s kočárkem jsou úplně v pohodě než výtahem na který se musí čekat
Pro kocarek (pri dostatecne fyzicke sile tlacneho dospelaka, napr. nekteri prarodice asi souhlasit nebudou) je to pochopitelne. Ale cloveku na voziku fakt eskalatory nepomuzou. A pro lidi pouzivajici berle, choditka a podobne pomucky budou eskalatory taky na hrane az za hranou.
Jenže to musíte udělat výtah rychlý a zároveň velkokapacitní. Nebo radši rovnou dva.
Dva by se měly dělat standardně, v současnosti jsou výtahy v metru velmi často mimo provoz a opravy na několik týdnů. To je pak bezbariérová doprava velmi nespolehlivá. Ale kapacitně by to na té Strašnické jeden výtah zvládl levou zadní.
Kde se návrh výtahu dle mého nepovedl, je Můstek, tam spodní výtah od začátku kapacitně nepostačuje, a ještě díky svému výhodnému umístění svádí k použití/zneužití při přestupu lidmi, kteří by to pěšky bez problému zvládli, ale vyžírají kapacitu těm vozíkům, kočárkům a nemohoucím.
Jak vyžírají kapacitu? Snad je lidská slušnost že když vozíčkáři čeká u výtahů, tak ho pustím?
Naopak, třeba na Muzeu ten vytah zajišťuje dobrou návaznost na tramvaje, narozdíl od jiných které vedou do pryč (např. I.P.Pavlova)
No proti využití na výstup nemám nic, ale na přestup to často využívají zdraví lidé, kteří tím akorát ušetří pár metrů. Ta slušnost částečně (a na Můstku jde často o cizince, takže ani nějaká osvěta, že mají pouštět nebude moc efektivní) funguje, když ten vozíčkář nebo kočárek čeká na výtah ve stejné stanici. Ale když někdo čeká v horní stanici spodního výtahu (mezipatře) a výtah pendluje mezi nástupištěm A a nástupištěm B, tak ti uživatelé při nástupu často ani nevědí, že by někoho měli pustit, a pokud jedou třeba z A na B a projede to s nima horní stanicí,… Číst vice »
A na muzeu jsou ty výtahy dva a zajišťují jen jeden přepravní vztah. A tím, že tam jsou dvě stanice a ne 3, tak se čekající nekouká na stanicující plný výtah, kde všichni cestující jedou jinam. Za mně výtahy na muzeu A fungují výborně (myslím návrh, jakou mají technickou spolehlivost nevím). Na Můstku je podle mě chyba v návrhu.
Tedy pro většinu. Co je špatného na tom, že by se prvně obsloužila většina? Na Smíchově většina chodí po pevných schodech, které jsou nepříjemné a nebezpečnější než stání na jezdících schodech.
Strašnická je z doby, kdy se myslelo jinak (v provozu od 1987). Takový výškový rozdíl neměl na eskalátor nárok, mělo se za to, i dle norem, že tohle si socialistický člověk v pohodě vyšlape. Také se vědělo, že tato stanice nebude mít kdovíjaký obrat, jelikož v závěsu se dodělávala Skalka a předpokládala se větev na Zahradní Město, že na ni dojde do deseti let. Hlavní bizár této stanice ovšem najdete na druhé straně: nikam nevedoucí schodiště. Realizace osobního výtahu v této stanici bude relativně snadná. Samozřejmě můžeme se ptát, proč to tak dlouho nikoho nenapadlo (když tam je nákladní výtah… Číst vice »
Schodiště vedoucí do „nedokončeného“ vestibulu v oblasti Vinice. Výstup na Vinohradskou/Černokosteleckou by se hodil.
Tak daleko to zas nevede. To vede jen na hřiště za Mrštíkovou ulicí.
Palec nahoru za to, že na bezbariérové přístupy konečně někdo zaměřil své úsilí, ale konkrétně v případě stanice Strašnická palec dolů za to, že realizace toho téměř jen administrativního opatření má trvat dva roky: hlavně, že se zase někdo nakapsuje za studii …
Stavba výtahu fakt není administrativní opatření ani omylem. Je to poměrně náročnej zásah do konstrukce celé stanice.
Ve stanici Strašnická by mělo být obojí: eskalátor aspoň pro směr nahoru a výtah především pro ty, komu eskalátor nepomůže. V dnešní době to technicky nemůže být žádný problém a při troše dobré vůle by to mohlo být příští rok hotové všechno …
Klasika, než jsme se dočkali tak nám jde dítě do školy. Máme dvě děti 4 a 5 a štvalo nás že tam výtah není a už nemáme kočár ani na jedno
Tak třeba jejich děti už se dočkají komplet bezbariérového metra.
Hajzlové neschopný, nedokážou plánovat podle toho, kdy se vám to doma okotí. Donebevolající! Hřibe. odstup!
Jsou dva typy lidí. Jedni si přejou, aby to ti, co přijdou po nich, měli lepší (nebo aspoň míň na hovno). A pak jsou takoví, co chcou, aby všichni ostatní trpěli stejně jako oni…
No spíš Murphyho zákony schválnosti.