Stanice metra Karlovo náměstí je bezbariérová, DPP zprovoznil nové výtahy
Nové výtahy ve stanici Karlovo náměstí. Pramen: ROPID
Výtahy zbývá dodělat v 15 stanicích pražského metra. Na začátku léta začne modernizace stanice Jiřího z Poděbrad.
Jsem vůči tomu skeptický. Sranda za stovky milionů, která je kousek za Karlákem na Lazarské taky.
KN je jednou z nejfrekventovanějších stanic, přesun z Lazarské znamená cca 5 min. navíc (zdaleka ne každý spoj na Lazarské je NP). K tomu přistupuje blízkost velkého počtu zdravotnických zařízení a bezprostřední návaznost na midibusovou linku A148, Spíš by se dalo diskutovat o časových prioritách .- na MB jsou nyní bezbariérové v centru všechny stanice kromě NR, na MC všechny, na MA akorát Můstek a Muzeum. Staroměstská čeká nejen na výtah, ale i na druhý vestibul směr náměstí, Malostranská nic, Hradčanská se snad bude řešit při přestavbě nádraží.
Proč všude cpou ty přestupní chodby? Šikmé výtahy už se dávno umí.
Ne vždy to jde, pod Prahou se skrývá ledacos a mnohdy prostě jiné řešení, než dvě svislé šachty s přestupní chodbou, není.
Tomu nevěřím… spíš se jim nechce přejít na novou technologii a všechno co s tím souvisí (jiný styl geo průzkumu atd.) !
Dokonce se i konečně povedlo tam ty výtahy poměrně vkusně zasadit.
Staré jezdily tuším 0,9m/s, nové 0,5m/s. Takže jízdní doba delší o 80%.
Myslím, že ta rychlost se dá podstatně zvýšit na řídícím panelu… ideální by myslím bylo, kdyby ve špičce jezdil jeden pruh rychlý pro mladší lidi a pro důchodce a maminky s kočárky druhý pomalý…
To je nějaký vlastní výzkum nebo jak jste na to přišel?
Netvrdím že to tak přesně je, ale na několika místech tu rychlost zvýšili. Technicky vzato to nemůže být žádný problém.
Nové jezdí 0,7 m/s u hloubkových a 0,5 nebo 0,55 m/s u krátkých povrchových.
Mimochodem, těch 0,9 bylo i v době zavádění na výjimku z platné normy.
Tušíte špatně, jako obvykle.
Nové jezdí 0,75 m/s, což je maximum podle české normy a bylo vždy. Jen to tak Sověti neuměli vyrobit, tak museli mít výjimku. U většiny se dá rychlost regulovat, tedy mohou jezdit i pomaleji, což se využívá kvůli úspoře energie a menšímu opotřebení.
Kolik energie se ušetří? Když se spíná vstupem, není lepší jet rychleji aby se mohlo dřív vypnout?
Ta rychlost je omezená kvůli bezpečnosti, Bruselští úřednící jsou vesměs předdůchodového věku… bez legrace.
Asi by to šlo nějak udělat,kdyby měl u sebe člověk třeba NFC čip, kde by byla zdravotní způsobilost… ale zase by řvali různé menšiny že co si to trénovaní dovolují jezdit rychle… a jak zabezpečíte, že vám tam nebude chtít po vás nastoupit důchodce s hůlkou ???
Proč štěnice, tak snad by stačilo tlačítko „zpomalit“ kdyby se taková věc realizovala.
Nezabezpečím, nastoupim a on si to zmáčkne (stejně jako u výtahu není zabezpečeno vmax, jestli zastavím v mezistanicích).
Maximum normy ale nebylo dlouho využíváno, teď čtu že se většinou dávaly 0,65m/s místo rychlejších. Proto byl tak znát rozdíl rychlosti po výměně eskalátorů.
Nijak nezpochybňuji tu potřebu udělat celé metro bezbariérové, ale za ty šlupky by se dostavěl Pražský okruh.
Myslíte? Ty výtahy, to jsou sice částky řádově v desítkách a někdy až stovkách milionů, ale kolik tak si představujete, že bude stát ten okruh?
Tohle je hlavně historický dluh. U nových stanic se s tím už počítá a tam bezbariérové řešení už tu celkovou cenu za stanici, která stojí třeba 1-1,5 miliardy nějak významně neovlivní. Ale dřív se na lidi na vozíčku kašlalo… Ono ale za toto jsou rádi i lidé s kočárky, starší lidé, etc.
Ani omylem, proti okruhu jsou to furt o několik řádů nižší částky.
Hlavně problém DO není nedostatek peněz, ale chybějící povolení a odpor městských částí.
Ani ne.
1) pražské okruh nestaví DPP ani Praha
2) problém není v penězích
3) aktuální úsek 511 (12,6 km) má stát 9,4 mld. Kč (bez DPH) jen stavba, pozemky další 3 mld.
Okruh nestojí kvůli penězům.
Za 270 milionů by se postavilo asi 100 metrů okruhu.
Je, jadernaci maji vytahy z metra az ke vchodu do skoly. :-)).
Co ja jsem se na Karlove namesti nabehal po eskalatorech, aby pri presunu mezi budovami stihl cvika ci prednasku. A dnes, panecku, vytah. To je videt ten pokrok.
A taky tam je elektrofakulta resp. laboratoře ve dvoře 🙂
Na Karláku je jaderka? Já vím o strojárně…
Jaderka tam je, tam jsem zabloudil při první návštěvě elektrofakulty na Karláku 🙂 Pokud je tam i strojárna tak jsou tam nejméně tři fakulty.
Jaderka je v Trojanově, přímo u tý Václavský pasáže, kde ústěj ty výtahy. Elektro a Strojárna jsou na jednom místě na rohu Karláku a Resslovy.
A alespoň za mě měla Elektro některá cvičení i v té budově Jaderky
Strojárně to pokud vím odedávna patří. Ale prostory tam mají i jiné fakulty…
Vím že nové eskalátory budou spolehlivější a bezpečnější a vůbec. Ale stejně mi budou docela chybět na Jiřího z Poděbrad ty staré rychlé 😀
Ten rozdíl v tom jak rychle se člověk dostane nahoru ( minimálně pocitově) je opravdu velký.
Pocitově jo, reálně to nebudou ani dvě minuty (možná na těch nejhlubších stanicích ty dvě minuty).
Jestli se dobře pamatuji, při rekonstrukci eskalátorů na Náměstí Míru (cca 1998) se prodloužila jízdní doba asi o 30 s.
Eskalátorový tunel na JzP je dlouhý 73 m.
Při rychlosti 0,9 m/s je tedy doba jízdy 81 sekund.
Při nové rychlosti 0,7 m/s je doba jízdy 104 sekund.
Není to úplně to samé, ale není to ani drastické zpomalení – takže rozdíl je opravdu spíš pocitový.
Když to vemete aktivně po dvou schodech, tak budete vždy rychlejší 😀
To už DPP zrychlil nové eskalátory? Ještě donedávna osazoval zbytečně pomalé, snad nějakých 0,55m/s což je méně než normy dovolují.
Celé to stálo 210 mil. Kč (bez DPH).