Stanice metra Karlovo náměstí je bezbariérová, DPP zprovoznil nové výtahy
Výtahy zbývá dodělat v 15 stanicích pražského metra. Na začátku léta začne modernizace stanice Jiřího z Poděbrad.
Stanice Karlovo náměstí se stala 46. stanicí metra, která je přístupná pro handicapované či rodiče s kočárky bez bariér. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zde dnes zprovoznil nové výtahy. Oznámil to na twitteru pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
„Dnes skončila stavba dvojice výtahů – dokonce těch nejhlubších v celém metru! Vznikl tu nový, již desátý výstup ze stanice,“ uvedl náměstek. Jde o kaskádu výtahů (dvě dvojice výtahů s propojovací přestupní chodbou), která ústí do uliční úrovně u vstupu do Václavské pasáže ve Václavské ulici. DPP zde také vybudoval bezbariérovou autobusovou zastávku Václavská, kde nově zastavuje pravidelná linka číslo 148. Celkové náklady na stavbu bezbariérového zpřístupnění stanice činí zhruba 270 milionů.
V pražském metru je celkem 61 stanic, výtahy tak zbývá dodělat v 15 z nich. Už na přelomu června a července chce DPP začít s jednou z nejnáročnějších modernizačních akcí. Týká se stanice metra Jiřího z Poděbrad, kde podnik rovněž vybuduje kaskádu výtahů z nástupiště až do uliční úrovně a vymění stávající eskalátory za nové. Odhadované náklady činí 1,3 miliardy, stanice se na rok uzavře.
Ve stanici Karlovo náměstí proběhla celková rekonstrukce už v letech 2018 a 2019. Obnova stanice vyšla na 250 milionů, k nejnáročnějším pracím patřila výměna starých sovětských eskalátorů za nové a lehčí. Výtahy se následně dodělávaly v samostatné akci.
Stanice metra Karlovo náměstí a nové výtahy
Karlovo náměstí je podzemní trojlodní ražená stanice, která byla otevřena v roce 1985. Je založena 40 metrů hluboko, dlouhá je 165 metrů, a to včetně technologického zázemí. V pracovních dnech (před pandemií) prochází stanicí průměrně 66 tisíc cestujících, z toho vestibulem Resslova 48 tisíc cestujících.
První dvojice výtahů se zdvihem 7,42 metru začíná uprostřed nástupiště. Cestující se jimi dostanou do přestupní chodby dlouhé zhruba 80 metrů, která je dovede k dolní stanici druhé dvojice výtahů, kde končí placený prostor. Druhou dvojicí výtahů se zdvihem 33,81 metru se cestující dostanou do uliční úrovně. Vyústění výtahů i samotnou výtahovou šachtu DPP vybudoval v domě č. p. 14, který je v majetku Městské části Praha 2.