Stanice metra Jiřího z Poděbrad se po 10 měsících otevírá, získala podobu z doby otevření

Stanice Jiřího z Poděbrad po rekonstrukci. Foto: Praha 3Stanice Jiřího z Poděbrad po rekonstrukci. Foto: Praha 3

Výtah pro bezbariérový přístup bude otevřen na jaře příštího roku.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Maces

Vypadá to sice pěkně, ale 10 měsíců na výměnu eskalátorů a úpravu interiéru do původní podoby? V Číně za stejnou dobu postaví 40km metra, viz metro v Hangzhou které funguje 10 let a má přes 500km (více než Londýn nebo NY).

Vlakem s kolem

Já bych ji znovu neotrvíral, myslím že pro většinu cestujících se jehim zavřeném prijemne zrychlil cesta.

MaT

No jo, co člověk, to názor. Já bych třeba zase nejen že neotvíral, ale rovnou zavíral ty, co nejsou schopní napsat jednu větu bez chyb. Ale je to jen můj názor. 🙂

MaT

Jako myslel jsem samozřejmě zavíral po škole, aby si to někdo nevykládal špatně. 🙂

Pavouk

Při jehim zavřenem Vlakem s kolem po škole se prijemne zrychlim cesta.
Co je na tom špatně? Jen bych panu Vlakem s kolem ještě zabavil klávesnici do konce školního roku.

Jiří Kocurek

Co kdyby to z konečné na konečnou jezdilo bez zastavení? V jízdním řádu by to vypadalo jako úžasné zrychlení. 😛

Y.K.

Akorát že ta cesta je úplně stejně dlouhá a vlaky to projedou pomaleji, aby to roztrouslily.

Y.K.

Výsledek je podle mě moc pěkný, super, že se podařilo najít způsob jak zachovat (zde vrátit) původní svítidla.

Trochu mě dráždí ty reproduktory ve střední lodi, zase normy, zcela jistě, ale fakt by bylo pěkné, kdyby reprák byl umně skrytý za perforovanou aluminiovou tvarovkou a ne „Aliexpress“ prdnutý na povrchu. 🙂 Alespoň že je zabarvení.

Nový informační systém tomu dává takovou pěknou retro-moderní vizáž. Pěkně to k sobě jde.

Martin D.

To, co na obrázku střední lodi nevzhledně trčí, je anténa mobilní sítě.

Y.K.

Tak trčí, ale ta mi ani tam nepřišla, je přiznaná a holt antény musí někde trčet. Já myslel fakt repráky co jsou kažývh 15 nebo kolik (ani ne pravidelně podle pilířů).

Nagymarosznik

Konečně:)

Tomáš Záruba

A schody jedou a nechtějí stát…
Ehm, tedy, o kolik se prodlouží dostupnost z povrchu v tomto případě?

Roman Soudný

Desítky vteřin.

Juraj

Zdrojová data jsou v článku, stačí počítat: cca 16,5 vteřiny

Tomáš

Velmi pozitivně hodnotím opravu a vrácení původního vizuálního vzhledu stanice – zvláště původního osvětlení v klenbě (klenbách) stanice, namísto „trčících“ světel/zářivek ze kleneb, které zbytečně ubíraly na prostoru a určitým způsobem hyzdily…

PeDazOl

Ona většina architektů i za komára věděla co dělá a měla smysl pro nadčasový design a současně pro maximální funkčnost stavby. Návrat k původnímu provedení je vynikající.

Petr

Co je na tom nadčasovýho? Však jsou to na první pohled sedmdesátky jak vyšitý…

PeDazOl

Funkčnost a vzhled který cestujícího zaujme. A to že stavba odráží období vzniku je naprosto normální, nebo se má stavba ze sedmdesátek tvářit jako něco co tu bude za 100 let? .)))

jal

Taky si říkám, že Karlštejn by měl být zateplen a zmodernizován.
: – )

Jiří Kocurek

Aha, závorky. Odkaz nutno okopírovat i s .jpg na konci.

Michal M

Metro mělo výjímečné postavení, pozornost a rozpočty.

PeDazOl

Nejen Metro, Kotva, Transgas (škoda ho), Thermal, Pražákovy stavby a mnoho dalších. Řada budov pro PZO například i dnes parádní Koospol. Český brutalismus je pojem.

Gwann

Hlavně škoda Hotelu Praha. Proklata PPF

L.

Ale houby. Ten hotel byl sice architektonicky zajímavý, ale když už nesloužil komunistickým pohlavárům, tak nebyl využitelný, prostě to ekonomicky nevycházelo. A vzhledem ke způsobu konstrukce se ani nedal předělat na něco vhodnějšího.

Y.K.

Tak ono to bylo hlavně normami a možná i výběrem dodavatelů i šetřením a bezpečností práce, tím závěsem se udělalo dostatečně světla na nástupišti podle norem s podstatně menším množstvím trubic v dobrém dosahu. Úsporné ale snižující kvalitu prostoru. Koneckonců teď na Floře je vidět jaká je tam tma, i když ve značné části asi proto, že svítidla jsou špinavá.

Naštěstí LEDky to zvrátily, ale i tak to byl boj co jsem tak četl, alespoň že architektka metra na to tlačila, jinak to lidem je co o tom rozhodují je jedno.

vojta637

Podle rozhovoru co byl před časem s hlavní architektou metra, šlo o požární bezpečnost. Nové svítidlo je tedy nejspíše znovu od nuly vyvinuté s využitím současných technologií. Ze stejných důvodů se prý nemontují už ani Kotasroury

TPal.

Kdy se stanice otevře?

Jan T.

Co takhle si přečíst ten článek? Je to hned na začátku.

Vladimír

Ve čtvrtek, ale jen pro lidi, kteří dokáží pochopit psaný text.
Takoví jako vy, by byli nebezpeční sobě i okolí, budete muset využít jiný způsob dopravy.
Nebo cestovat s doprovodem svéprávného člověka.

TPal.

Kdyby jste mi daroval oranžové Bentley Flying Spur s bílo-oranžovým interiérem, garážovým místem a proplacenými veškerými náklady na benzín, pojištění, servis… Tak bych skutečně městskou dopravu nevyužíval 🙂

Teď vážně. Uznávám chybu, i když jsem to viděl třikrát, tak jsem to v textu přehlédl a udělal ze sebe paka. Nicméně nejsem až takový internetový hrdina, abych si dovolil ostatním zakazovat druh dopravy na základě jednoho příspěvku pod článkem.

Honza

Jen nevím, proč neudělali střechu nad eskalátory, za pár měsíců to budou dodělávat, protože tam bude lítat listí, pršet a sněžit. Do schodů bude zatékat.

Pavel

Jo, přesně. Budou tam tu střechu muset hned dodělat, stejně jako to udělali na náměstí Republiky, Jungmannově náměstí nebo na nádraží Veleslavín. Oh, wait…

platamond

Bylo to řešeno v DP kontaktu – roční nárůst nákladů na úklid byl přes půl mega, ale zastřešení na východy asi za 30 = jednoduchá ekonomika – povzdechl si někdo z DP.

Frantík

To jsou nějaké drahé střechy… ale co už.

Jara

Na toto téma jsem vedla diskusi s Magistrátem i MČ Praha 3 a bylo mi vysvětleno, že stříšky nad eskalátory HYZDILY pohled na kostel. Že budou schody v zimě třeba neschůdné, nikoho nezajímalo. Obě dvě instituce odstranění schválily bez ohledu na dopad na cestující, zvlášť ty hůře pohyblivé, pro ty bude výtah v parku. Docela slušná procházka pro přicházející od Slavíkovy ulice. Starají se o nás opravdu svědomitě!

Toada

Musím uznat, že stanice nyní vypadá velmi moderně. Nový informační systém se sem také hodí. A oceňuji ten eskalátorový tunel bez reklam.

David

Tam podle mne časem reklamy, ostatně tak jako všude, budou…

Jiří

Zatím bez reklam.

Karel Mio

Kez by to bez reklam i zustalo.

Jirka

Háček ve formě čárky je fakt jako peklo.

Roman Soudný

O Metronu jedině v dobrém, je to klenot české typografie.

P_V

Pan Štorm to trochu učesal, v elektronické verzi písma je háček. Zejména proto, že vodorovná čárka je v unicode něco jiného.

MartinS.

Háček ve formě čárky se v pražském metru používá už 49 let, kdy se otevřel první úsek C. Asi není důvod se nad tím teď jakkoliv pozastavovat:-)

Luboš Beneš

Ten eskalátor bez reklam je tak pěkný…. jak dlouho to vydrží?

q89

Do otevření…

Trumway

Hlavně ty hroty na něm. Připomíná mi to doby minulé kdy se na cihlové zídky dávaly nahoru do malty skleněné střepy aby nikoho nenapadlo přes tu zeď lézt.

Jiří

Ty hroty tam jsou z toho důvodu, aby nějaké invidium nenapadlo jezdit po té balustrádě.

Trumway

No však to píšu.

LeBoeuf

budte bez obav. firma metrozoom (aka bigboard) zajisti, aby i zrenovovanou stanici hyzdil na kazdem kroku nejaky reklamni hnuj. nedekujeme.

Nepovim

Jenže je to nezanedbatelny čistý příjem pro DPP- nevim kolik konretne za za metro a stanici, ale celkem za DPPje to cca 170+ mil/ ročně.

Když je date ze svého, tak tam reklama nemusí být.

Jarda

Za mě sice o něco málo lepší než to bylo – ale velmi ošizené. Konkrétně ty kovové obklady eskalátorového tunelu – každý má jiný odstín – tzn, některé ošetřili a některé ne…, dále ten černý strop – opravdu si nepamatuju, že by tam někdy nějaký černý strop byl… působí to velmi ponuře… Tak ještě by to chtělo také zbrousit kamenné obklady na stanici Muzeum A od špíny a graffiti, umýt kabinu a zejména horní dveře výtahu Muzeum A od špíny a půlročního nánosu prachu, umýt od špíny výtah Můstek AB a zcivilizovat oba horní vestibuly ve stanici Můstek umýt výtahy… Číst vice »

q89

Žádný černý strop tam nikde není, dobrá oční klinika je na Pankráci.

Pavouk

On to pan Jarda klidně na monitoru může mít černé. Nejde o důležitou produktovou fotku a díky zářivkám je tam dost výrazný kontrast. Navíc jen málokdo má před sebou kalibrovaný monitor pro grafiku. Já kalibrovaný monitor Eizo pro práci s fotografií mám a také ten strop místama vnímám jako téměř černý, až po úpravě kontrastu v editoru vidím přesněji barvy. Mezi odstíny v různých nekalibrovaných monitorech jsou obrovské rozdíly a takové monitory používá většina lidí. Věrné barvy na monitoru také potřebuje k životu jen málokdo. Pan Jarda tedy oční kliniku určitě nepotřebuje. A i kdyby měl jen nějak trochu odlišný… Číst vice »

Martin

Mam take Eizo, japonci porad umi… a cerne to opravdu neni, tmava zelena, ale ruzne odstiny.. na Dellu to mam skoro cerne…
Nicmene zadny monitor nemuze nahradit skutecnost na miste…

Pavouk

Tak ono také vyfotit spoustu různých odstínů a ještě v protisvětle zářivek v podstatě vůbec nejde.
Já tam ty jiné barvy blízké černé vnímal až ve chvíli, kdy jsem se konkrétně na to soustředil. Záleží hodně i na přesné kalibraci, já to kalibruji s kalibračními fotkami z časopisu Photo Life. A mám nastaven mírně nižší jas, aby mne to neoslňovalo, když potřebuji doladit přesný odstín.

Tomáš Flaška

Tak konečně tam nebude vypadávat internet, když se projíždí.

Michal

To už je 10 měsíců? Přijde mi jak kdyby to bylo pár měsíců co to zavřeli. Za mně vcelku dobře povedené.

libcha

Mě to zas přijde jako celá věčnost.

VTT

Myslím, že se to povedlo.
Ostatně, jak mám k památkářům, obzvláště po tom, co předvádějí s mostem pod Vyšehradem, docela nedůvěru, ale řekl bych, že stanice prvního úseku Ačka by si památkovou ochranu zasloužily.

Jiří Kocurek

Vědět to, chránit je, nikam to nezapisovat!

milan

Až na skutečnost, že první úsek =M=A byl (dnešníní) Dejvická – Náměstí Míru, ale Jiřího z Poděbrad, Flora a Želivského je až druhý úsek této trasy pražského metra – https://metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm !

Honza

Až na to, že první úsek metra byl uveden do provozu v 1978. Mají to dobře

VTT

To je pravda.

q89

Tak památkáři se v tomhle díky bohu nijak neangažovali. Jednou už padl úplně debilní nápad na prohlášení stanice metra za památku, ale naštěstí se to podařilo zarazit už v počátku.

V. K.

Taková hrůza, že by snad někdo géniům z metroprojektu mohl kecat do toho, když se rozhodnou dokurvit to nejlepší z architektury 70. let, jako se stalo například fachidiotskou vestavbou výtahu přímo doprostřed, která zničila Můstek.

q89

Tak doufám, že se vám tahle práce lidí z Metroprojektu líbí. O problematice památkové ochrany technické stavby, kterou je třeba neustále udržovat v provozu a průběžně modernizovat (a památkově chránit každý kabel) toho zjevě víte hodně…

A taky bych chtěl vědět kam byste ten výtah na Můstku umístil, když na každé straně máte výstup eskalátory.

Petr

Za chvíli se bude za technickou památku prohlašovat ještě nedokončená stavba. Co s tou památkovou ochranou pořád máte? Co je na těch stanicích tak zajímavýho proboha?

Lukáš F.

Co je na nich tak zajímavého? Jejich vzhled, architektonické ztvárnění, výzdoba. Nejde o to, aby byl originální každý kabel, nebo eskalátor. Ale kdyby třeba sundali ty hliníkové obkladačky a nahradili za nejlevnější smaltovaný plech, asi by to nebylo úplně OK.

Nepovim

Super napad, a pro autenticitu tam vraťme eskalatory z ruska, vypravči di každé stanice a jako bonus originál ečs vozy…