Stanice Bílina dostane nová nástupiště, přilehlá trať přijde o jednu kolej

Podkrušnohorská magistrála mezi Bílinou a Mostem. Pramen: Správa železnicPodkrušnohorská magistrála mezi Bílinou a Mostem. Pramen: Správa železnic

Cílem stavby je odstranění rychlostních propadů a zvýšení traťové rychlosti na maximální možnosti trati.

Správa železnic (SŽ) učinila krok směrem k rekonstrukci dalšího úseku Podkrušnohorské magistrály. Přes ministerstvo životního prostředí bez zádrhelů prošel plán na vylepšení 12 kilometrů trati mezi Bílinou (včetně) a Mostem (mimo). Podle MŽP nebude mít rekonstrukce významný vliv na okolí.

Součástí záměru, který měl být hotov podle stále uveřejněného letáku SŽ letos v červenci, je především celková rekonstrukce kolejiště a výstavba nových nástupišť ve stanici Bílina. „Stanice bude opatřena novým osvětlením a vybavena moderním sdělovacím a zabezpečovacím zařízením,“ stojí v dokumentaci pro MŽP.

V traťovém úseku Bílina – odbočka České Zlatníky bude provedena redukce jedné koleje. Místo tříkolejného provozu zde má být dle dokumentace provoz pouze dvoukolejný. „Stavební úpravy trati jsou v tomto úsečku navrženy tak, aby směrové řešení využívalo plně stávající těleso tříkolejné trati. To umožní změnit parametry oblouků a umožní podstatné zvýšení traťové rychlosti,“ píše se v dokumentaci.

Cílem stavby je odstranění rychlostních propadů a zvýšení traťové rychlosti na maximální možnosti trati. To je podle předložených dokumentů 110 km/h. V celém úseku bude rekonstruován železniční svršek a spodek, kolej bude řešena jako bezstyková.

V interaktivní mapě klade SŽ rekonstrukci do let 2028 až 2030. Podrobnosti o stavbě jsou ve zmíněném informačním letáku.

Podkrušnohorská magistrála v úseku Bílina - Most. Pramen: Správa železnic

Podkrušnohorská magistrála v úseku Bílina – Most. Pramen: Správa železnic

Tagy Bílina - Most Podkrušnohorská magistrála Správa železnic
66 komentářů