Stadler získal velkou zakázku v Polsku. Dodá až 50 jednotek FLIRT pro vlaky do Varšavy
Jednotka Stadler Flirt v barvách dopravce Koleje Mazowieckie. Foto: Stadler Rail
Stadler překročil hranici 2 600 objednaných jednotek FLIRT.
Tak to bude už slušná flotila Flirtů okolo Varšavy – společně s dvouvozovými Flirty Lodžské Koleje Aglomeracyjné, které do Varšavy zajíždějí také. K tomu samozřejmě vysokopodlažní Flirty PKP IC.
Přitom tu fabriku tam otevřeli v době kdy měli pro Polsko zakázku jen na 14 jednotek – z toho 4 pro tehdejší Przewozy Regionalne, které pendlovaly z Katovic do Tychů. V roce 2020 jsem jeden chytil už pod dopravcem KŚ na lince do Čenstochové. Mezi ostatními vozidly tam ten starší Flirt vypadal trochu jako chudý příbuzný, zčásti protože tomu vůbec nešel infosystém.
1.3mil za sedačku je docela dost peněz vůči třeba takovým moraviím, které stály v průměru 0.6mil za sedačku.
„… v ceně je i údržba“. Na 18 let.
To je dost zásadní informace ohledně ceny.
Inu Polsko, a nám ujel vlak.
Výhledem k tomu že to mám kousek a jezdím tam především na kole nejen autem jsem Vám dal palec nahoru. Ostravsko se aspoň co se týče železniční sítě zcela téměř zastavilo. Tam co se ohledně kolejí děje je radost sledovat. A myslí i dál a míří v před. Ostravský uzel rekonstrukce odsunuto. Katovice uzel od 0924 začíná. Přitom to vypadalo že to bude naopak. Nebude. Osobně jsem z Havířova a jsem rád že běží reko 32q zejména nyní Havířov a okolí. Srovnání se Šloňskem je však nulové. Kdybych k tomu přidal silnice. Jsme na nule a to kurňa bolí. Moc…… Číst vice »
Pro autora: Tvrzení, že „Národního plánu obnovy se v Česku investuje v dopravě především do oprav nádražních budov“ mi při pohledu na https://www.planobnovycr.cz/fyzicka-infrastruktura-a-zelena-tranzice přijde jako ne zcela přesné….
Kdyby jela Vagonka Studénka, mohli bychom se Švýcary soupeřit o peníze daňových poplatníků ze sousedních zemí. Tahle čumíme jak slepice na drát a sypem zahraničním korporacím.
Jakože by byla schopná najednou zčistajasna dohnat 50leté zpoždění v know-how a kvalitě výrobních postupů?
On to diskutující Daniel mysle zjevně jinak než jste to pochopil. Vagonka a její činnost byla usnula před mnoha mnoha léty. Nestalo li by se tomu tak. Situace by byla zjevně jiná…
Ale ok. Těžko spekulovat…👍
810tky by však dnes už nechrlila…😃
Proč by ne. 810 Evo 2 mild hybrid / vodík / elektro / dual power. Léty prověřená klasika s novýn srdcem. Mohlo by to obnovovat i Ukrajinu, když místo soukolí dají pneumatiky, co na tom že se vyrábí i klasický autobus o kousek vedle. Kamaz či Gaz má taktéž nadčasový design a není třeba inovovat když to zákazník žádá. Co na tom, že to běžné lidi se*e už několik desetiletí hlavně že zaplesá srdce šotoušovo 🙂
Nedivím se, že výroba malých železničních vozidel u nás krachla, když soudruzi skeptici do všeho hází vidle. Místo Národ sobě na oponě by chtělo dát heslo: Nic nejde, špatné, drahé.
Krachla, protože to je lidsky nepřátelský šrot. Národní divadlo bylo o dobrovolnosti a určité kvalitě jak budovy tak i účinkujících. Ani jedno z tohoto vraky jako 810, hydry nebo rakve nenabízí.
PPF trochu pozvedává Škodu /vlakovou/ a přestože jim fandím Stadler nebo Siemens je bezpochyby o něco dál.
Výroba malých železničních vozidel „krachla“ všude na světě. Teda pardon, jedna výjimka existuje: Muromteplovoz dodal tyto skvělé motoráky na Kubu https://en.wikipedia.org/wiki/National_Railway_Company_of_Cuba#/media/File:Santa_Clara_Cuba_diesel_railcar.jpg
Zapomínáte.
https://zdopravy.cz/zachrana-pro-lokalky-stadler-vyviji-vozidlo-pro-regionalni-trate-pojede-na-baterie-ci-vodik-209109/?comments=1#comments
Nezapomínám. Až to vozidlo uvidím a až si ho někdo koupí, máte u mě panáka.
No když tady někdo zmiňuje tu Studénku, 810-tky atd., tahleta fa Stadler před pár desítkama let byla malinká, a po té co ji pan Spuhler vyženil tohleto (r. 1990): https://de.wikipedia.org/wiki/OC_Be_2/2 je pravděpodobně první vozidlo pro přepravu cestujících vyrobené f. Stadler – taková 810-tka na 750V… A ta dráha OC Orbe–Chavornay je vůbec pozoruhodná, aktuálně tam tuším jezdí Tram-Train z Karlsruhe…
Vagónka Studénka se přestěhovala do Vítkovic, kde to teď docela frčí s výrobou panterů.
Že by třeba pod značkou Škoda vyráběla Pantery a před tím City Elefanty?
a co je škoda vagonka?
Ve Studénce vagónka funguje, máme Škoda Group a ta se získat peníze zahraničních daňových poplatníků celkem snaží… Zda se účastnili tohoto nevím a na drát nečumím.
Zůčastnila se soutěže i Škoda Plzeň?
I nám bych přál podobnou zakázku a podobného dodavatele…
Myslíte na nějaké konkrétní spoje?
Neprojde, bylo to zhanobeno názvem „tramvaj“ pro nedostatečně železniční původ Leoše. Zaměstnanci ČD vedli mnoholetou kampaň proti těmto jednotkám, snad ve volném čase.
Experti na materiálovou fyziku taky tvrdili, že ve 180 km/h se tomu blbečkovi Leošovi rozstřelí kolečka. Experti…