Jen týden po získání velké zakázky na dodávku nových jednotek Kiss pro provoz v okolí Hamburku oznámil švýcarský výrobce železniční techniky Stadler další velký kontrakt v Německu.
Francouzské společnosti Transdev dodá 16 elektrických jednotek Stadler Flirt pro provoz příměstských vlaků v Brémách a Dolním Sasku. Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů eur.
Kontrakt oznámil Stadler v tiskové zprávě. Jednotky bude provozovat dcera Transdevu NordWestBahn. Po dokončení této zakázky bude mít Transdev a jeho firmy v Německu celkem 118 jednotek Stadler Flirt.
Čtyřvozové jednotky mají být dlouhé 86,9 metrů, budou mít celkem 7 dveří na každé straně. Jednotky na maximální rychlost 160 kilometrů v hodině a kapacitu 260 sedaček, celková kapacita je 527 cestujících. Mohou přepravit až 30 jízdních kol. Součástí dodávky je bezdrátové připojení k internetu či kamerový systém. Firma je má dodat do prosince 2022.
Kéž by JMK vybral jako dodavatele EMU právě Stadler. Ale to asi moc hrozit nebude, po tradiční výrobce v ČR Škoda, zaměstvávajíc české občany, že?
Stadler je opravdu kvalita (není myšleno ironicky). Stačí se podívat třeba na Švýcarsko, kde drtivá většina nových jednotek (běžného i úzkého rozchodu) pochází od Stadleru. Hlavně jsou dle dostupných informací provozně velmi spolehlivé, o čemž si výrobky Škoda Transportation bohužel mohou nechat jen zdát.
Ano, zejména Flirty ze Stadleru Siedlce jsou přímo ukázkou spolehlivosti. To i Stadler Minsk to dělá o dvě třídy lépe. A nepochybuju, že pokud by se na naše dráhy někdy Flirty dostaly, byly by právě z polské hurtownie
Můžete to specifikovat – kteří provozovatelé a jaké mají problémy s polskými flirty? Samozřejmě je to otázka ceny – pokud zákazník je ochoten zaplatit cenu práce švýcarského dělníka, tak jí dostane, no problem.
Bělorusko trvale a Holandsko obrovské problémy při start-upu. V Polsku rovnět poměrně vysoké náklady (ale ano, v porovnání s Pesou a nebo Newagem je to jiná třída)
Kdo ví, třeba se JMK rozhodne investovat takhle. 🙂