Zprávy

Stadler získal další zakázku v Německu, dodá 16 Flirtů pro Transdev

Stadler Flirt pro NordWestBahn. Foto: Stadler
Stadler Flirt pro NordWestBahn. Foto: Stadler

Jen týden po získání velké zakázky na dodávku nových jednotek Kiss pro provoz v okolí Hamburku oznámil švýcarský výrobce železniční techniky Stadler další velký kontrakt v Německu.

Francouzské společnosti Transdev dodá 16 elektrických jednotek Stadler Flirt pro provoz příměstských vlaků v Brémách a Dolním Sasku. Hodnota zakázky je zhruba 100 milionů eur.

Kontrakt oznámil Stadler v tiskové zprávě.  Jednotky bude provozovat dcera Transdevu NordWestBahn. Po dokončení této zakázky bude mít Transdev a jeho firmy v Německu celkem 118 jednotek Stadler Flirt.

Čtyřvozové jednotky mají být dlouhé 86,9 metrů, budou mít celkem 7 dveří na každé straně. Jednotky na maximální rychlost 160 kilometrů v hodině a kapacitu 260 sedaček, celková kapacita je 527 cestujících. Mohou přepravit až 30 jízdních kol. Součástí dodávky je bezdrátové připojení k internetu či kamerový systém. Firma je má dodat do prosince 2022.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
IGCT
Host
IGCT

Kéž by JMK vybral jako dodavatele EMU právě Stadler. Ale to asi moc hrozit nebude, po tradiční výrobce v ČR Škoda, zaměstvávajíc české občany, že?

Oskarák
Host
Oskarák

Stadler je opravdu kvalita (není myšleno ironicky). Stačí se podívat třeba na Švýcarsko, kde drtivá většina nových jednotek (běžného i úzkého rozchodu) pochází od Stadleru. Hlavně jsou dle dostupných informací provozně velmi spolehlivé, o čemž si výrobky Škoda Transportation bohužel mohou nechat jen zdát.

Jiřík
Host
Jiřík

Ano, zejména Flirty ze Stadleru Siedlce jsou přímo ukázkou spolehlivosti. To i Stadler Minsk to dělá o dvě třídy lépe. A nepochybuju, že pokud by se na naše dráhy někdy Flirty dostaly, byly by právě z polské hurtownie

Kubrt
Host
Kubrt

Můžete to specifikovat – kteří provozovatelé a jaké mají problémy s polskými flirty? Samozřejmě je to otázka ceny – pokud zákazník je ochoten zaplatit cenu práce švýcarského dělníka, tak jí dostane, no problem.

Jiřík
Host
Jiřík

Bělorusko trvale a Holandsko obrovské problémy při start-upu. V Polsku rovnět poměrně vysoké náklady (ale ano, v porovnání s Pesou a nebo Newagem je to jiná třída)

TPal.
Host
TPal.

Kdo ví, třeba se JMK rozhodne investovat takhle. 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD