Stadler vyhrál zakázku na dodávku dvoupodlažních vlaků pro slovenské ZSSK
Nová jednotka Stadler Kiss. Foto: Attila Vörös / Iho.hu
Nové jednotky mají jezdit na regionálních rychlících z Bratislavy do Žiliny a Kútů.
Nové jednotky mají jezdit na regionálních rychlících z Bratislavy do Žiliny a Kútů.
Najlepšie je mať čím viac typov aby sa ľahšie zháňali ND, školil jazdný a opravárenské personál. Len tak ďalej k 100 rôznych typov
560 cestujúcich je málo. Alebo dosť, ak by bolo aspoň 7 súprav, ideálne 9. Nech sú štyri spojené do dvojíc a jedna v zálohe. Alternatívne tri dvojice (čo sa teoreticky vyjazdiť dá) a jedna sólo záloha. Celkový počet jednotiek 4 ks je fakt málo. Reálne to na Kúty jazdiť nebude. A v realite meškaní, či už spôsobené ŽSR a/alebo ZSSK, môžem očakávať lamianátky s honeckrákmi ako bežný jav na scéne.
Už Schadewerk podala odvolání ?
4? Jakože další dílek do rulety „co přijede“?
Opravdu nemají dost peněz na to, aby jich koupili třeba 20, sjednocovali vozový park a nastavili jednotnou kvalitu služeb u určitých linek?
Presne. Aj keď píšeme o Blave, žial cele Slovensko je tak trochu vidiek… Len o kúsok lepšie ako 2x 381. Pripomína mi to Ukajincov s Hyundai Rotem a Elefantmi zo Škodovky.
Asi ne…
Kolik by bylo potřeba 471, aby obsloužily všechno elektrické příměsto okolo Prahy i Olomouce? 100? 120?
Technických jednotek 475.1,2 > 451, 452 byly vyrobeny 124 kusy = 62 ucelené jednotky …
Ve své době obsluhovaly „okolí“ Prahy končící až v Chocni – osobní vlaky HK – Choceň …
V rámci postupného „odumírání“ nějakou dobu jezdily z Olomouce do Nezamyslic ….
S ohledem na požadavky ROPIDu a zajiždění do Ústí nad Labem lze 100 x 471 za optimální počet. Pražská TP zahrnuje i jeden turnusový den na údržbu v depu.
Bohumín má TP 10 x 471, 3 x 460, Olomouc TP 8 x 460 + přímá provozní záloha a záloha pro dílny, takže reálně 30 kusů.
Je to iba na vyčerpanie voľných eurofondov…
Čiže áno, viac peňazí nie je.
Na 700-kové rýchliky stačia tri jednotky. Má to krátku trasu a dlhý interval. Jedna jednotka sa dokáže točiť po 6 hodinách a takt je 2 hodiny.
Jeden do Blavy, další do Košic a ještě zbude na B. Bystricu a Trenčín a je hotovo.
Do Kosic nemoze ist tato suprava od Stadleru, pretoze je konstruovana na 25kV 50 Hz. V KE je napajanie 3 kV js rovnako ako severny cesky koridor.
Slováci taky pomalu otáčí…
Pomalu…..to si ešte počkáme 🙂
A Žilina bude v době dodávky už jen 25 kV 50 Hz, takže trakce 10 / 40 si tam už neškrtne ? .
Není tu zmínka, kolik vozů ty objednané jednotky budou mít. Podle počtu cestujících si to spočítat neumím. Děkuji za odpověď.
Mě vychází tak 5-6…tedy ekvivalent 2 normálních 3 vozových jednotek (to by každá pojala 300-330 míst)
Jednotky se vyrábí 4 a 6-ti vozové, výjmečně i 7 vozů, což právě odpovídá kapacitě sedadel v požadavku. Záleží ale na konkrétní konfiguraci míst 1 a 2 třídy, míst pro kola, postižené, atd.
„Postižené“ čím ….. ???
Nízkopodlažní vozy zpravidla umožňují přepravu vozíčkářů, pokud je financování z evropské kasy, tak se místy povinně nešetří.
Cením snahu o modernizáciu vozového parku ZSSK, no v tomto prípade pekne vidno, aká veľká bola snaha minúť doteraz nevyužité eurofondy, ktoré by po roku 2023 prepadli. A tak sa v niektorých veciach nemyslelo veľmi dopredu – maximálna rýchlosť mohla byť v súťaži stanovená na 200 km/h, nakoľko v priebehu najbližších rokov sa má trať z Bratislavy v smere na Kúty zmodernizovať na túto rýchlosť (ikeď je samozrejme diskutabilné, či by bola v regionálnej doprave plne využiteľná). V iných parametroch sme zas podľa môjho názoru až príliš popredu – EPJ môže byť prevádzkovaná jedine pod striedavým systémom 25 kV, ktorý… Číst vice »
„z technického hľadiska vo viacsystémovej verzii netreba až tak zásadne viac komponentov navyše oproti čiste striedavej “
To záleží na hodnotě napětí tzv. stejnosměrného meziobvodu.U vozidel Škoda bývá na hodnotě 3 000 V,takže na stejnosměru se napájí přímo z troleje,nebo na střídavé sítí z trafa po snížení na 3000 V a usměrnění.Ale vozidla konstruovaná na střídavé systény mají stejnosměrný meziobvod třeba 1 000 V a tam by bylo rozšíření na stejnosměr složité .
No a já bych takové krásné vozidlo „chtěl“ i na soustavu 15 kV 16,7 Hz v počtu řekněme 20 vozidel – po drátizaci DNV – Marchegg se snažit protlačit do Vídně … nebo přes Rajku na tyčinkové nádraží v Uhrách …
A odtamtud Retz – Znojmo že…
Co sa vam nepaci na tyčinkovom nádraží v Uhrách? BA Petrzalka je celkom pekna stanica.
Když může jezdit na tyčinkové nádraží v Uhrách žlutý dopravce přes Vídeň, tak proč by tam nemohla jezdit vozidla ZSSK via Rajka … Ani by se nemuseli najímat strojvedoucí MÁV H-START.
Pamatuji dobu, kdy strojvedoucí vozební stanice Štúrovo laminátkovali na nákladech do Budapešti.
Maďarštinu měli jako „muttersprache“.
Nemám ani tušení, jaká je dnešní situace, nicméně udělat personální turnus Štúrovo – Petržalka – Budapešť a zpět pro strojvedoucí s maďarskou muttersprache a zkouškami je pouze organizační záležitost ….
Tak supravy od Stadlera zatial nebudu jazdit do Ziliny. Tez ma prekvapilo, ze supravy budu iba striedave napajanie. Operativne presuny medzi severnou a juznou castou elektrifikovanych trati sa nebude konat tak ako s 671.
Prečo by nemali? Žilina na rekonštruuje a po rekonštrukcii bude časť koľajiska na 25kV, takže do Žiliny budú môcť.
Ja som myslel, ze do ukoncenia reko v Ziline nebudu moct Stadery prichdzat do ZA. Ak bude reko hotova aspon v osobnej stanici, supravy budu moct chodit do ZA.
Jenže to bude v době, kdy už budou Stadlery zralé do šrotu.
Ő is Budapestre megy?
Csak Sturov, Duna szerda vagy előre 🙂
4 EJ, takt 2 hodiny, cestovní doba „po oholení“ 2 hodiny …. řekněme 30 minut na obrat > po výstupu cestujících naběhne vícečlenné čistící komando – dva s pytlem v ruce vybírají odpadkové koše – na každé straně jeden, dva s hadrem otírají stolky, dva vymetači podlah – na každé patro jeden, na vůz mají 5 minut, další toaletář – šúruje WC / umývarnu, doplní papír / ubrousky …. Z venku jeden doplňovač nádrží … minimálně 8 lidí majících 20 minut na úklid. Po 20 minutách jsou odblokovány dveře a umožněn nástup cestujících …. (Zhruba popis technologie obratu souprav v… Číst vice »
Tak pokud to nejsou Japonci, cítím ve vzduchu průšvih…
Pozrite si CP. Tri jednotky stačia už teraz, bez zmeny jazdných dôb. O nejakom extra čistení po každej jazde nesnívajte.
Neuvěřitelné ….., kde udělala Škoda chybu? 🙂
Když o tom tak přemýšlím – nikde. Ono se s nimi nedomlouvá vždycky úplně nejlíp a nemyslím jazyk. Možná je to záměr, kdo ví.
Je otázka, co by mohla nabídnout. A jestli tedy skutečně chtěla. Protože 671 už myslím nevyrábí a nic nového schváleného nemá. Takže při 4 kouscích to ŠT asi moc nezajímalo a neodeslali obálky na správná místa 😉
Určite nechcela, bola do počtu. Tí majú teraz dosť práce s pantermi pre ČD, JMK a ZSSK….
Třeba konečně Stadler pochopil jak na severním Balkánu získat veřejnou zakázku.
Tak už mu ostáva len západné Poľsko. Možno raz aj u vás bratři.
V ČR jezdí desítky motoráků Stadler již mnoho let.
On asi myslel v elektrické trakci.
Presne tak.
Takže se tramvaje nepočítají. Aha. Já jen, že nacionalisté kvičeli, že má Ostrava nakoupit Škodovky, ikdyby byly 3x dražší.
V elektrické trakci tu provozuje jednotky Leo Express, myslím, že ochuzení nejsme, Stadler tu svoji přítomnost má 🙂
ČD dělají chybu v tom, že si po aféře 380 ještě něco svěří.
Viz první Interpantery…
Tak nějak musí, rozuměj politika. Žaluda by o tom mohl vyprávět…
Sú to čehúni!
Také bych rád jezdil v takových vlacích a dokonce za evropské peníze. Proč to u nás nejde? Aha já zapomněl u nás máme liberalizaci, takže by okamžitě následovala žaloba do Bruselu na nedovolenou podporu. Tak holt u nás na vysoutěžených rychlících budou jezdit dovezené šroty a přes třicet let staré mašiny. Snad tam bude alespoň ta káva.
-Jihomoravský kraj 37 nových elektrických jednotek
-Liberecký kraj Stadler RS1
-Ústecký, Karlovarský kraj Regioshark, RegioPanter
-Plzeňský kraj Regiopantery
atd, atd, atd. Vše se s evropskou dotací. Těšíme se na další hodnotné názory.
No rychlíky u nás vypadají jinak.. R8. Ostatní rychlíky. Pardubice Liberec.. Páteřní..
…co je páteřního na rychlíku ze Semtexu na Ještěd?
To bych taky rád věděl…
Proto ho nemám jako R, ale jako Sp…
R8 … jasně a předtím tam jezdily nové luxusní vagony, všechny s klimatizací. B249 ignorujte. https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-831
A je to stejný příběh Maďarska, Polska. Slovinska, Slovenska, Srbska.
Jen u nás musíme mít Scheißewerke…
Dobrá připomínka pane Sůra. Ale jestli jste to nepochopil, to co jsem psal byla kritika soutěží nebo u nás spíše rozstřelů. A on některý z těch vlaků jezdí na vysoutěžených výkonech? Tam kde se soutěžilo jezdí něco zcela jiného. Nebo to snad není pravda?
Psal jste toto „Také bych rád jezdil v takových vlacích a dokonce za evropské peníze. Proč to u nás nejde? Aha já zapomněl u nás máme liberalizaci, takže by okamžitě následovala žaloba do Bruselu na nedovolenou podporu.“
Stadlery RS1, Jizerskohorská železnice – vysoutěženo v otevřeném tendru, evropská dotace
RegioPantery Plzeňský kraj – vysoutěženo v otevřeném tendru, evropská dotace.
Ano, nemáte rád liberalizaci, to už víme.
Dobrý den, Ludvo (nepíšu Dobrý den Ludva),
oslovujeme, voláme 5. pádem. Tedy pane Sůro.
Hezký den!
Ještě Moravskoslezský 5 x pusch pull pro trať 323 Ostrava Frenštát…
Problém bude jak nekdo výše avizoval tak ostré obraty….
V pracovní dny budou jezdit z Hlavního po Frýdlant nad Ostravicí a obrat 5 minut. Na Hlavním v Ostravě o něco víc. To ty Slovenské železnice na úseku Bratislava Žilina stejně jako regionální u nás na Ostrava Frýdlant budou mít ze dne na den Japonské parametry. To jsem zvědav na výsledek…
U nás se bude točit v Bašce a zbytek poveze autobus. Na Slovensku tipuji obrat v Bytči a zbytek osobákem. No jsem zvědav….😉
Vysvětlujte ty obraty na ostravském hejtmanství … podle nich je zpoždění a nedodržení obratu problém dopravce, za které bude platit smluvní pokutu ….
Ale 5 minut …takový luxus … 814 v rámci PID točily jednu dobu na Smíchově za 3 minuty ….
Hejtmanství ?……. KODIS !!!
Zejména při jednominutových pobytech ve F-M a jakékoliv výluce se GVD zcela rozpadne………
No jo, ale délka soupravy 814 a 3 vozového pushpulu s lokomotivou. LE má 4 minuty na otočení v Přerově. Pravda, je to jen úvrať.
5 minut je zoufale málo i pro sólo 471…
Jihomoravský kraj – 37? To je sice hezké, ale co trať 340? Na tu se bude kašlat jak dlouho?
V plánech Správy železnic je elektrifikace do r. 2027. Do elektrizace bych s obměnou vozového parku nepočítal.
A to tam má JMK postavit troleje za svoje? To by byl řev, že si hrajou na stát ve státě.
Jednotky pro jihomoravský kraj je kapitola sama pro sebe. Třešničkou je jejich „hi-tech“ vůz se zeleným pruhem. Ideální pak když se taková souprava dostane oběhově mimo JM kraj. Nádherný způsob jak způsobit cestujícím informativní bordel.
Ale možná je to důvod jak obhájit nesmysly požadavků na nové jednotky – velikost dvěří – neboť z většiny zastávek budou cestující muset nastupovat z celé soupravy jen do jednoho vozu…
Jako dopravního odborníka bych se Vás chtěl zeptat, zda toto řešení vymysleli na jižní moravě sami nebo už byl takový systém odbavení někde v západním světě úspěšně použit?
A ještě tam nemají tuším 1. třídu. A hrajou si na Vídeň.
Myslíte kvalitu na R17? Nebo dalších perlách jako třeba Brno – Šumperk?
Bouzov je všeobecně děs a hrůza. Nechápu, proč je takovej problém tam dát klimatizované vozy.
Dvojhavlíček místo ministerských rychlíků totiž řeší vzduchovoziče na Dobříš.
Za A bo zákazníkovi (státu/MD) je to jedno.
Za B bo B jako B (anebo AB a Bd, či co za skanzen tam jezdí…) a B jako Brno, protože cokoliv lepšího mívat v Brně bylo a myslím, že stále je, riziko. (Viz nehody při posunu a problémy s údržbou.)
Protože libaralizace a Jančura. Jinak by všecko bylo.
Jinak by nebylo nic
Však se dočkáte na R17 od prosince (Aee140+Bbdgmee236+Bmz226+Bdpee231). To samé víc lepších vozů bude po dodávce 50 nových vozů i na R9, R10, R12…
Kéžby i R11 na rožmberky
Třeba bude výstavka putovní…
Taky se dočkáte…
Řekněme ABmz + Bbdgmee + 2x Bdpee.
Jen vám neřeknu kdy.
Ludva je vůl!
A trollmistr k tomu.
Jen si posluž, když ti to udělá radost 🙂 . Ale alespoň jsi k té nadávce mohl dát nějaký pádný argument. V Evropě neexistuje jiný stát, kde by MD tak svým chováním likvidovalo svého národního dopravce a svými výběrovými řízeními tak devastovalo zlepšení kvality. Na všech linkách na kterých MD vybíralo dopravce došlo k zakonzervování starých ojetých vozidel na celou dobu smlouvy. Vidina zlepšení na nová vozidla téměř nulová. A to snad není pravda? Proto jsem psal ve svém původním komentáři že u nás to nejde?
V původním komentáři jste psal, že u nás nelze pořizovat vozidla s evropskou dotací, že by to hned někdo napadl. To vám bylo vyvráceno. Tak se nedivte, že tu jste pro smích:-)
No já nevím, jestli se cestující v roce 2027 budou v 845 tak smát.
Otázkou, zda tyto vozy jsou takový zázrak. Když vidím nová vozidla, tak nadšen nejsem. Aby se to dalo posoudit, muselo by být k tomu víc informací – pro mne je např. na celkový počet cestujících 30 míst v 1. třídě málo, dále je otázkou, kolik tam bude sedadel (tedy jestli tam bude pohodlí, ne jako u všech nových vozidel stěsnaný prostor a místa obecně málo), špatná možnost ukládání zavazadel, lícování sedadel s okny. A také počty WC, které jsou dnes ve velmi malém počtu (aspoň 1 WC na 60 sedadel a zvlášť pro 1. třídu. A také to, zda oddíly… Číst vice »
Tramvaj nikdy nebude plnohodnotný rychlík
Máte-li na „műsli“ vozidlo „černého dopravce“, tak tohle dílko pana Stadlera je něco odlišného …. můžete to olíznout na WESTBAHN v Rakousku …
Taková varianta množiny pater SBB s lok 460 a řidičákem …
Tramvaj opravdu nebude rychlíkem 😃
Neb nemůže opustit město 🤩🥳
Meziměstských tramvají máme i v ČR dost.
A co vozidla typu VLAKOTRAMVAJ ? Po městě na dráze tramvajové jako TRAM, na dráze celostátní / regionální jako VLAK …
Pod označením „RYCHLÍK“ může je cokoli z hlediska hnacího vozidla i z hlediska sestavy soupravy ….
Jako EC v rámci „náhradní vlakové dopravy“ jezdily i M152.0 (810) i M 262.0 (830)
To je tak nejreálnější léčba některých lokálek…hlavně tam, kde jsou ta osídlení namačkaná na sobě.
Co by ne…např. z Újezda na Anděl v tom nic nebrání…
Přesně tak, Stadler neumí vyrábět vlaky. Totiž neuměl, dokud ČD nezakoupily ojeté GTW. A vlastně stále neumí, protože ten šrot jezdí jenom u soukromníků.
PS: Jinak teda jezdí vysoce kvalitní Regionova a vlaky řady 460, to není ani staré, natož šrot. Dokonce se ta souprava nemusí objíždět, tak pokroková věc to je.
Soudíte dle LEO ? V Německu, Švýcarsku, Rakousku, jezdí KISS běžně i na delší trasy, v Německu třída IC…verze 200km/h, v barvách DB…krom dalších.
V tom KISSu v Německu jsem jel a zlaté Bmz. Ještě k tomu kapacitně nestačilo a stalo se i na schodech. Nemusíme přebírat všechno, stačí přebírat jen to dobré.
Srovnávat „klasiku“ s patrovým asi moc nejde. Že byl plný snad není výrobní vada:-).Já s ním jel párkrát na severu v barvě ODEG, a nebyl problém. Se stísněnějším prostorem se u tohoto typu musí počítat.
tohle ať si borecky přečte…20mio eur za vlak. až zase bude bajit o náhradě slonů…
na tohle rozhodně aktuálně nikdo nemá.
Vy znáte vysoutěženou cenu? (v textu je uváděna odhadovaná)
ano, četl jsem nepřesně.
tak si počkám jak to dopadne a koment zopakuju.
což ale nic nemění na tom, že nápady na výměnu všech elefantů v letech 2027-2029 za něco onačejšího považuju za stávajících i ve výhledu očekávaných ekonomických podmínek za ekonomicky nerealizovatelné. bez dotace.
s dotací….jde vše. i rozhledna v údolí s vyhlídkou na kravín či hnojiště.
6 miliard ročně do covidu rozdala vláda na levnější ježdění pro vybrané skupiny. Kolik vysokokapacitních vlaků za to mohlo už být si jistě spočítáte.
No právě. CCa 10 pokud počítám dobře.
jenže ty prachy rozdala vláda. ne kraje. který naopak drží u huby. chápu, že nectete moje komentáře komplet, proč taky, tak moc zajímavý určitě nejsem, ale o podfinancovanym krajích tu píšu furt, obdobně jsem počítal možnou splátku jen porizovaci ceny nových vlaku.
mimochodem, začínám se obávat, že Bureš je nám souzen ještě další 4 roky…než vezme s sebou do pekla i celou zemi.
PS: a boreckeho miluju schválně. zkoušet na stávajícího dodavatele, budu chtít nové vlaky, může taky skončit tím, že nakonec nebudou ani staré ani nové…je třeba být realista a spíš konzerva
miluju=zminuju
Víte, ono by možná bylo bez toho méně lidí ve vlacích a víc v autech. Nebylo to správné rozhodnutí, to netvrdím.
Tak to si rýpnu že se ty štádleři určitě za pár let na tom slovenským tankodromu rozsypou, něco asi jako panteři u kterých se už po pár měsících začalo objevovat vrzání, klepání, skřípění a hučení nejenom klimošky… ještě rád vzpomínám na koženkový béčka kdy jsem večerním pražákem z noční natažen v kupé v klidu těch pár minut odpočinul přitom jsem pod botama měl šátek a žádnýmu štíplístkovi to nevadilo
Tak moc špatný to s nima nebude.
Jinak by tyto jednotky nejezdily ve Švýcarsku, Maďarsku…
Náhodou slováci alespoň v něčem „dostali“ rozum a koupí si pořádné jednotky, i když důvodů mohlo být více, ale to tu nechci psát. Cesta Interpanterem který je nový nebo elefantem je bída utrpení. Oproti tomu Leošovi gegio-jak někdo říká tramaveje jezdí krásně. Tiché plynulé. To budou i tyto jednotky. Oproti jednotkám od škody velký posun. Sic nemají dvoupatrové, ale ty s lokotkou taky nejsou žádný zázrak. Pantery ty starší, vypadají, jak kdyby jezdily někde na východě. 🙁 I když jich budou mít málo, velký směr v před. 🙂
Pokud vám vadí nějaké otravné zvuky, tak je neposlouchejte …. naučte se nevnímat zvuk, který vás obtěžuje ….
Asi by se taky nic nestalo, kdybyste si sem tam odpustil tahle otravná moudra.
Potřeba šířit modrá moudra je u JUC. Zikmunda obsedantní a kompulzivní.
To těžko. Do Žiliny je nový koridor. Na Břeclav bude taky.
Tankodrome? Ne že by sme tankodromy nemali ale trať Bratislava-Žilina kde budú jazdiť je kompletne zrekonštruovaná.
Ale on chce chrápat sám kupé a to i za cenu toho, že se nový vlak rozsype.
4 jednotky, to je fakt k pláči , takhle tříštit vozový park, to nemohli dát opcí aspoň?
To je k pláči.
Vždyť 4 jednotky by byly málo i na linku Olomouc – Zábřeh Šumperk…(při 30 min. intervalu zoufale málo).
Tu ale bude interval 2 hodiny ktorý je preložený na hodinu rýchlikmi do Košíc. Turnusová potreba je na tri jednotky.
Aneb udržitelná regionální doprava v praxi.
Interval osobních vlaků 2 hodiny je pro cestujícího spíš už neinterval.
1,interval je 1 hodina
2,nejde o osobní vlaky
3,aneb tradičně blbé kecy v praxi
Tu sa nebavíme o osobných vlakoch. Tie majú interval nižší, jedná sa o kategóriu RR (regionálny rýchlik) s taktom dve hodiny ktorý je každú hodinu doplnený ešte klasickým Rkom Bratislava – Košice.
RR = rýchlejší rýchlik
Jak to hezky jde. Státní dopravce. Známý kvalitní stroj. Europeníze.. U nás oježděné… Soutěže. Zdražování. Nejednotnost.
4 jednotky. Slovy čtyři. To nestačí ani na Hradubické metro
Tu ale bude interval 2 hodiny ktorý je preložený na hodinu rýchlikmi do Košíc. Turnusová potreba je na tri jednotky.
To už jsme slyšeli.
To ty jejich rychlíky do Košic zastavují jako Os, aby to bylo aspoň jako 1 hodinový interval?
Tieto jednotky nekupujú pre osobáky… Pôjdu na regionálne rýchliky. Regionálny rýchlik zastavuje trochu viac krát ako rýchlik, aj keď na môj vkus aj rýchlik zastavuje veľa krát.
Je to narýchlo urobený projekt z eurofondov. Štyri kusy sa zmestia ešte do ceny, kedy projekt nemusí schvaľovať Európska komisia ale iba slovenské ministerstvo dopravy, to znamená menej papierovačiek a otáznikov, či bude projekt schválený.
O výhre Stadleru sa hovorilo ešte pred vypísaním tendra.
Ps: Na slovensku zdá se už roky reálně jezdí s ETCS L1. (Používá se) Bratislava. Žilina.
Tam možná. Ale nezapomeňte, že na Slovensku jsou i jiné tratě…
Vidim ze jde pro vas o velkou novinku kdyz uz to uplne mimo tema pisete pod druhý článek.
Ikdyz v tomhle jsou na Slovensku skutečně asi pres nami tak se podivejte na to jak vypada treba ta trat od ziliny na východ. Tam se snad jeste organizuje“jizda po nespravne koleji“.
Tak je to pro mě novinka. Že:
Elephanty cca 10 kusů mají ETCS, dodělané, sice ne uplně levně, ale vzhledem k tomu co najezdí, jak jsou mladé a ceně soupravy..
Že 150 řada má prý taky ETCS. Taky cca 10 kusů
Že ejhle řada 381 má u nich ETCS.. A dokonce snad od Škodovky. A nejspíš v kupní ceně..
K tomu mají nové vectrony..
A nyní toto..
A když to porovnáme s ČR?
My ale radu 150 nemáme. ETCS je v rade 350 a aj niektorých 361. Janošíci ETCS nemajú a rovnako ani Panteri.
Jízda po „nesprávné koleji“ (terminologicky nesprávně, ale každý „z branže“ tomu rozumí) se běžně organizuje i v tuzemsku, zejména v podmínkách CDP, sic někdy poněkud z ???. Zastávkový osobák – k radosti cestujících na zastávkách – po nesprávné a R po správné …
Samozřejmě že je to terminologicky správně pane „z branže“.
Jízda po „nesprávné koleji“ se organizuje tam kde je zabzař na vícekolejné trati instalováno u konkrétní koleje jen pro jeden směr, tudíž pokud po této koleji chcete jet opačným směrem, tak je potřeba učinit nějaká opatření.
To co popisujete vy je jízda „proti správnému směru“ a tu můžete organizovat tam kde je zabzař u konkrétní koleje pro oba směry, tedy typicky u toho obousměrného autobloku, tam není potřeba nic řešit.
Takže až se to doučíte, tak mě přijdtě poučovat. Ale nebojte, nejste první.
Je vůbec nějaká dvoukolejná trať bez plně banalizovaného TZZ zapojena do CDP?
Ale to já vím, v předpisech D1, D2 účinných od 29.8.1962 (jistě si na ně pamatujete a skládal jste z nich odbornou zkoušku nezbytnou pro výkon vaší pracovní činnosti) se jezdilo i tam, kde bylo obousměrné traťové zabezpečovací zařízení „po nesprávné koleji“ … Jak jste jel, podle tehdy platného předpisu, např. na trati 504C z Řehlovic do Bíliny přes Úpořiny, kde není AB, ale obě traťové koleje jsou (BYLY) vybaveny TZZ PRO OBA SMĚRY JÍZDY a stanice osazeny předvěstí / vjezdovým návěstidlem pro každou kolej. Po NESPRÁVNÉ koleji nebo „PROTI SPRÁVNÉMU SMĚRU“. Nebo trať mezi Velkým Březnem a Děčínem východ… Číst vice »
No o předpisech z roku 1962 nevim nic a vami popisovane trate neznam. Ale co si budeme nalhavat, dulezita je znalost dnesnich aktualne platnych predpisu a stejne tak je dulezite poznani na tratich kde clovek jezdí.
Ale zkusil jste to a nevyšlo, protoze k vasemu prekvapeni jsou tu i lide co ty predpisy skutečně znají.
Vy jste na tom DVI vyučoval první pomoc?
Jízda po neprávné koleji je na nebanalizované trati terminologicky správně, mudrlante umaštěnej.
Pri všetkej úcte, pozrite sa, ako sa organizuje doprava u vás.
Predpis D1 SŽ jedna veľká tragédia. Samé alibistické a polemické „kdyby, jelikož, nybrž“.. nič tam nie je jednoznačné. Maximálne zbavovanie zodpovednosti a prehadzovanie horúcich zemiakov na dopravcu.
Výpravca je u vás už len na okrasu, hoc zabezpečenie ostalo z dôb Márie Terézie a potom sa u vás zrážajú vlaky ako neutróny v reaktore.
Čistý Balkán.
Rozumná věc. U nás k tomu zatím nedospěli. Kvalita. Eu peníze.. Žádné experimenty.
A pokud to budou mít na rychlících. Těžko je nějaká konkurence jen tak vyšplouchne..
No minusujte si mě jak chcete. Je to efektivní stroj.
A že se tak ptám, děláte něco s tou samomluvou nebo to necháváte plynout?
Scheißewerke už asi ne…
(po zkušenostech s 381)
ČD mají sedm Potěmkinů – prohlášených PR za „luxusní vozidlo“ – přičemž komfortu zobrazené jednotky (a množiny dalších od pana Stadlera zdaleka nedosahuje) ….
on ten rozdíl cca 15 let je asi vidět (že to bastlili déle je sice pravda, ale začalo se cca 1998 nebo tak, ne?)
a pendolino klopí, pohřební šalina ne.
By mě zajímalo, jak je možné, že vítěz byl znám už dávno předem. Spousta lidí to tu dávala jako hotovou věc tak 3 měsíce nazpět
Pokud jsem pochopil dobře, tak tam soutěžili dva výrobci, takže 50 na 50?
Říká vám něco jméno Zababa ??? Ti, co to dávali jako hotovou věc jsou agenty jeho tajných služeb ….
A nebo jenom banda tlučhubů, kteří byli na východním i západním pólu. Dokonce 2x
Na prvni pohled jsou moc pekne a podrobnejsi technicke udaje jako napr: vykon, hmotnost atd. by nebyli?
V článku je uvedeno , že půjde nejspíše o model kiss. Napište do vyhledávače a uvidíte.
Zkuste stadlerrail.com
Tak aspoň Slováci nebudou někde nucený jezdit Škodoroty…
Můžete jezdit autem, na kole, nebo i pěšky když se vám nelíbí Škodorot. Pro běžného cestujícího je to příjemná jízda a je i rád že se v tuzemsku alespoň alespoň něco vyrábí a že není vše jen Made in China. 460 na vás
Jó…radši 460 než „pantera“.
Já ty záda budu ještě potřebovat..
A uši?
Ta nenávist k RegioPanterum by měla být ve vašem případě posouzena medicínsky. Normální člověk přece nevleze do krámu jako je 460 místo toho, aby jel v modernějším vlaku.
Ovšem pokud máte rád nepohodlí a randál nebo jen rád vzpomínáte na socialismus tak to by se ještě dalo pochopit.
Regiopantery jsou krámy od začátku. A zatím to Schadewerk moc nevylepšil.
Další co rád vzpomíná na socialismus.
Ne, jen nemám rád krámy Schadewerk. Upištěný, mlátící.
Máte něco proti 460 … bezvadná klimatizace pomocí okna, neselže …
Stačí stát půl hodiny na slunku…
Jo. Rob Halford zpívá mnohem líp.
Fuj, az som sa pri titulke zlakol, ze tentoraz ZOS Vrutky esenesaka Morica nedostanu zarobit. Nastastie clanok moje obavy rozptylil…
Ale to pojetí spolupráce není úplně špatný nápad…
Tak outsourcovat cast prace miestnym firmam je pomerne bezna vec, minimalne v leteckom priemysle. Ja len mam taku pachut z toho, s kym konkretne sa v tomto pripade spolupracuje…
Ten pán co byl poslancem federálu a jezdil – jako jeden z mála poslanců – z Vrútek ve WLAB, ještě žije ?
Reakci slovenského ministerstva financí nerozumím. Když budou spojené dvě jednotky, je možné nabídnout kapacitu víc než 1000 cestujících na vlak. To je přece výhoda.
Z toho si nic nerobte, odkedy nastupil sucasny minister financii, nerozumie tej institucii nikto.
Jestli si slovensky MD mysli, ze potrebna kapacita je treba 700, tak se jim 500 holt zda malo a spojenim dvou jednotek zase klesne pocet souprav a bude ta kapacita nadbytecna.
To víte. Zapomněli jim vysvětlit, že jinde by to byly 3 jednotky, každá pro cca. 330 sedících…
Jenže bývalí bratři zamrzli v roce 1990 v permafrostu 163 + Bdt…
Útvar hodnoty za peniaze nie je nijako napojený na ministerstvo. Ten len do všetkoho kecá a ničomu nerozumie. Urobili okolo toho zbytočný rozruch.
Nepochybně, ale takto lze posílit jen jeden pár vlaků, nikoli páteční odpolední špičku …. No a máte po provozní záloze … a když vám jedna souprava „chcípne“, soupravy jsou sice spolehlivé, ale „čert nikdy nespí“ … Na posilování více vlaků byste potřeboval těch jednotek více … Z pohledu zvyšování komfortu cestování „palec nahoru“, z pohledu provozáře / správkaře „palec dolů“ …. Takových souprav je třeba dobře 20 a jezdit s nimi Nové Zámky a – pokud se pořídily jako vícesystémové (pokud ne, tak patří ukopnout hlavu) i na 15 kV 16,7 Hz , tak po drátizaci DNM – Marchegg se… Číst vice »
Jízdní doba Bratislava – Žilina cca 2 hodiny, takt 2 hodiny, turnusová potřeba 3 jednotky, počet jednotek pro rychlíky Bratislava – Žilina 3 ks, tak jestli na ministerstvu financí umí aspoň trochu počítat, muselo jim vyjít, že nebude co spojovat.
S čím soutěžila vlastně Škoda?Mám pocit že nic takového aktuálně nevyrábí,jen push-pull.
A proc vlastně škoda už nedělá 471? Už to není Eko nebo ptz dvousystem? Pantery taky umí ve dvou systémech. A Esusy budou časem taky předělávat ne?
Neni problem s TSI?
4 jednotky…výstauka budě putovná?
A keď sa pokazí alebo pôjde na údržbu, dopravu do Žiliny zabezpečia Laminátky s Honekermi.
Dobrý deň, dislokované budú v Nových Zámkoch.
No právě, 4 kusy to je takové… Aby se dalo natočit nové propagační video, zatímco realita bude stále stejná
Mne to vychádza tak že tým môžu vyjazdit celú Žilinu. Tam je takt 2 hodiny (prekladaný 600-kovými rýchlikmi na 1 hodinu).
Napr. RR 703 ide z BA o 7:13, v ZA je 9:37 a môže sa točiť na RR 710 o 10:23 ktorý je v BA o 12:47. Najbližší RR je potom 709 ide potom o 13:13. Pri 120-minútovom takte to teda znamená ešte iné jednotky na odchody 9:13 a 11:13. Teda turnusová potreba je 3 jednotky, štvrtá môže byť do rezervy alebo na natiahnutie obratového času v BA.
Tak odtud vítr fouká…
A keď bude takt 2 hodiny? Potom tie štyri jednotky budú tak akurát. A do Kútov už nepôjde nič.
Ak by to bolo 10 jednotiek, dalo by sa urobiť aj niečo viac ….
Veď takt 2 hodiny je teraz. Na Kúty je to podľa mňa nezmysel.
Tohle je ovšem překvapující…
Kolik by tak mohl Stadler požadovat za 100 třívozových jednotek pro nejméně 300 sedících?
To víte, za 471 se musí hledat nějaká náhrada…
Žabotlam z plechu vydržel přes 50 let, než ho zchroustala soudružka REZ …. ešus z hliníku má stejnou naději …. 001+002 jsou tady od roku 1997 ….to si ještě počkáte ….
Ešusy pohřbí ETCS a střídavina.
A to bude nejstarším přes 45 roků.
Zatim bych tak moc nechvatal, elefanty maj za sebou jen 10-20 let provozu.
Gratuluji!!
K tomu, že nakupují nesastémově po miničástech, takže pak budou mít roztříštěnou flotilu a problémy s efektivitou údržby?
alespoň bude pestrá sbírka drazniho muzea
no ale za eurofondy celú flotilu naraz nenakúpiš.
Pojďme unifikovat vozový park, začněme od lokálek. Tam jezdí 810, někde s přívěšákem 010. Fajn, takže na elektrifikovaných tratích ty 010 potáhne žehlička. A těch 010 budeme řadit podle potřeby.