Stadler už vyrábí nové vlaky pro Westbahn, budou mít rozdělené WC. Číňané neuspěli
Rakouský soukromý železniční dopravce Westbahn zůstane i v dalších letech věrný švýcarskému výrobci vlaků Stadler. Ten už začal se stavbou
Rakouský soukromý železniční dopravce Westbahn zůstane i v dalších letech věrný švýcarskému výrobci vlaků Stadler. Ten už začal se stavbou 15 dvoupodlažních šestivozových jednotek Kiss 3, hodnota zakázky činí 300 milionů eur (cca 7,8 miliardy Kč). Stadler podrobnosti oznámil v tiskové zprávě.
O zakázku se přitom také ucházela čínská společnost China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC). Stadler ale podle vlastního vyjádření uspěl s kompletním balíkem, jehož součástí je i financování a údržba. Vlaky totiž koupí leasingová společnost Austrian Train Finance, která je Westbahnu pronajme.
„Jsem hrdý na to, že můžeme dodat společnosti Westbahn další sérii nejmodernějších meziměstských vlaků. A jsem také potěšen, že jsme díky atraktivnímu balíčku ušitému zákazníkovi na míru porazili Číňany,“ uvedl předseda představenstva Stadleru Peter Spuhler.
Westbahn pořizuje nové vlaky, neboť svou stávající flotilu 17 jednotek Stadler Kiss prodal Deutsche Bahn. Ta přebere jednotky ve dvou etapách, první část dostane už letos v prosinci. Stadler se rovněž stará o úpravu vlaků převáděných pod Deutsche Bahhn, neboť vlaky Westbahnu první generace nemají povolení pro Německo a u druhé generace má být zvýšena rychlost ze 160 na 200 kilometrů za hodinu.
Westbahn kvůli prodeji svých vlaků rozvolní od prosince takt mezi Vídní a Salcburkem z půlhodiny na hodinu. Výměnu flotily provádí i proto, že ve srovnání s obdobím svých začátků může využít nižších úrokových sazeb a lepších finančních podmínek. Nové jednotky by měl obdržet v roce 2021 a následně obnovit půlhodinový takt.
Nové vlaky pro 526 sedících cestujících budou mít maximální rychlost 200 kilometrů za hodinu. Zajímavostí budou WC rozdělená podle pohlaví, v každém vagonu bude automat na kávu.