Stadler už vyrábí nové vlaky pro Westbahn, budou mít rozdělené WC. Číňané neuspěli
Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn
Rakouský soukromý železniční dopravce Westbahn zůstane i v dalších letech věrný švýcarskému výrobci vlaků Stadler. Ten už začal se stavbou
zajímavá politika… nejprve prodám výrobní prostředek abych mohl (i když dočasně) zhoršit nabídku pro cestující… přeju jim odliv cestujících k OEBB
A vstupní dveře do vlaku nebudou rozdělené podle pohlaví? To je nedůslednost!
Nejsou to přece soupravy pro regionální vlaky v JMK!
V JMK budou muset jízdenku označit levou rukou, pokud označí pravou, budou považovány za černé pasažéry porušující morální zásady IDS JMK😃
Škoda že už nebude jeden oddíl kde se mohlo kouřit….byl to dobrý argument proč jet s westbahn než s oebb než to zakázali
A ještě jeden oddíl, kde by si lidé mohli píchat herák, a jeden oddíl, kde by se mohlo vraždit, krást nebo aspoň souložit.
Viktor: Jako celoživotní nekuřák vám dávám za pravdu (třeba i proto, že by to bylo lepší, než když zavilý kuřák blokuje kvůli ukojení své vášně několik minut zbytečně toaletu), ale Rakušané jsou zjevně stejnými „odezdikezdisty“ jako Češi, tak to zkrátka nepřipustí
Asi každému připadá špatné když člověk kouří v restauraci….z ní se dá vyjít a z vlaku z salzburgu do vídně to je nějaká streka a lidi to nevydrží
Dost mě zaujal automat na kávu v každém voze. Jedná se o automaty na mince, nebo pro bezplatný výdej kávy? V případě placené služby mě zajímá její rentabilita.
Jedná se o automat jako na nádraží…hodíte mince a vám to dá kávu….a vedle toho i automat na studené nápoje….a nebo můžete objednat na sedadle kávu a stevardka tu stejnou kávu donese na místo
Automat na nápoje mají i ČD v Panterech – docela slušný nápad. JLV to tam má dost nepraktické na ježdění s vozíkem ptže jsou tam všude schody.
JLV by InterPantery stejně minibarem neobsluhovaly, protože ty jednotky nemají žádnou restaurační ani „bistro“ část – kdyby tam někdo měl dělat servis s minibarem, tak jedině ČD.
Automaty na kavu boli uz v prvej flotile. V druhej sa v nich uz da platit kartou ci hotovostou. V druhej generacii su uz aj automaty na vydaj napojov ci malich jedal 😉
„… u druhé generace má být zvýšena rychlost ze 160 na 200 kilometrů za hodinu“
Ale vždyť i současné jednotky KISS WEST prodávané DB mají 200 km/h.
https://www.stadlerrail.com/media/pdf/2019_1029_media_release_westbahn_2019_en.pdf
Předpokládám, že ve Stadleru vědí, co uvádí ve svých materiálech.
Všechny KISSy Westbahnu jezdily denně 200km/h. Stejně tak měli povolení jezdit na DB Netz, když nějakou dobu zajížděli s cestujícími do Freilassingu a zkoušely se jízdy do Innsbrucku přes Rosenheim.
Ale možná neměly povolení na 200km/h na DB Netz.
No očividně ve Stadleru nevědí. V tom materiálu, co jste použil do článku, podle mě ve Stadleru zmotali do jednoho souvětí vícero nesouvisejících či nedostatečně vysvětlených věcí.
K jednotkám Westbahnu Stadler vydal už před mnoha lety tiskovou zprávu, která je odcitovaná na wikipedii (https://en.wikipedia.org/wiki/WESTbahn) a přes wikipedii, resp. wayback machine, je i k nalezení. Jasně se v té zprávě píše 200 km/h 😉
https://web.archive.org/web/20130124044609/http://www.stadlerrail.com/media/uploads/KISS_DOWBZ0110d.pdf
Přesně! Jen proto, že je to v nějaké prezentaci hned neznamená, že je to nutně pravda a vlaky wb jezdí 160..
Vlaky WB jazdia 200km/h som u nich rusnovodic…
Zajímavé, že diskutující z celé zprávy zaujaly jen a pouze ty hajzlíky 🙂 (excuse my French)
Však už podle titulku článku je to z obsahu to nejdůležitější. Číňané neměli odvahu rozdělit WC a proto neuspěli.
Nebo možná neuspěli v tom rozdělování hajzlíků.
WC rozdělená podle pohlaví? Takže jich bude 38 nebo kolik je aktuální počet?
Když to na mě přijde, tak neznám bratra. A fakt, jaký bude na WC „identifikátor“ mě nezajímá, protože lepší použít jakékoliv WC, než položit kabel přímo v uličce.
No ono to je spíš o požadavcích zákazníka. A také o morální vyspělosti použivatele WC. Děláte to tak i v restauraci?
Morální vyspělost? No, to máte asi jako s tím „Lepší hovno ve stanici, nežli v mojí nohavici.“ 😀
Když nemí zbytí… tak na firmě přehodí cedulky a jedno patro je místo dámských pro pány. Nebo naopak.
PS: Víte jak se říká chlapovi, který musí na dámský záchod? Instalatér.
Je to sice mim o téma, ale v něděli jsem byl na jedné akci, odskočil jsem a ktyž takhle močím do pisoáru, z kabinky vyběhla slečna, která se asi cítila být mužem, protože před dámskými záchodky stála fronta.
Na benzínových pumpách při příjezdu autobusu s turisty zcela běžný úkaz 😀
Pro úplnost, těch pohlaví je 63. Což je dáno jako kombinace z těchto kritérií:
„Jedna úroveň je chromozomální: jestli má jedinec samičí chromozomy XX nebo samčí XY. Ale pak je taky gonadální pohlaví, tzn. zda má varlata nebo vaječníky. Pak je genitální pohlaví, tj. zda má penis nebo dělohu a pochvu. Pak je hypotalamické pohlaví, které rozhoduje o tom, jestli máte mužskou nebo ženskou hormonální soustavu. A potom taky samozřejmě psychické pohlaví.“
viz: https://dvojka.rozhlas.cz/cyril-hoschl-mame-minimalne-63-pohlavi-7630382
Situace na frontě je nepřehledná a mění se každou chvíli. Už jsem viděl i list stodvanacti….
Do biologie sice nevidím, ale pokud máme 5 binárních kategorií, tak kombinací je „jen“ 32 a ne 64.
„38 nebo kolik je aktualní počet“ má být „genderů“.
„gender“ = „rod“, NIKOLIV „pohlaví“.
Dokud tohle nepochopí aspoň novináři, budou ty blbosti o „38 pohlavích“ dál tupě papouškovat svým čtenářům.
Možná by se to v Rakousku ani moc u zákazníků nesetkalo s pochopením – ta Čína.
To je ale krok proti kurzu směřujícího ke gendrově neutrálním toaletám.
Aspon vidíte, že není tak horké co čtete na idnesu
Náhodou jako vtip je to docela dobré.
Chyba.
Záchody byly i dnešních i předchozích westbahnech odděleno
…..mimochodem odelene panske pisoary jsou napr. i v sinkansenu a spise me neustale prekvapuje, ze to neni obecnym standardem. Ma to zasadni prinos v tom, ze toalety na sednuti nejsou pany znecisteny pri konani ve stoje. Mimochodem konkretne v sinkasenu si muzete dokonce stale vybrat mezi tradicni japonskou toaletou (varianta tureckeho zachodu) a klasickou toaletou + v sinkansenu jsou oddeleny velke prostorne umyvarny ci hygienicke kouty.
“ ze toalety na sednuti nejsou pany znecisteny pri konani ve stoje.“
No stejně tak je znečišťují dámy,protože většina se štítí sednout na prkénko a vykonávají potřebu v podřepu.
Zažil jsem i vlaky, které disponovali wc s dezinfekcí prkénka po každém použití, nebo alespoň jednorázovým hygienickým krytem prkénka. A v ČR to nebylo.
Jednorázové kryty prkénka mě jako dítě fascinovaly při čtení knížky Toulavý autobus od Steinbecka, vyšlo poprvé 1947 v USA 🙂
Přesně!
SC Pendolino to jednu dobu mělo.
A to já už viděl WC, která prkýnka vůbec neměla. A bylo to v ČR.
Včera jsem jel pendolínem a tam jednorázové kryty prkénka jsou 🙂
…predpokladam ze akrobaticky vykon dam je implikovan predchozim problemem muzu „dobre zacilit“.
To už je výsledkem otázky, jestli základní poloha prkénka je v poloze dole, nebo v poloze nahoře. Muži jsou příliš líní, než aby před močením pokládali prkénko, když to ani nedává smysl. Takže problém bude asi spíš v dámách, kterého po sobě nezvedají. A nezvednou si ho ani když se rozhodnou močit z podřepu.
Tak třeba v takové Reionově na výměnách, je to vestoje opradu na hraně akrobatického výkonu, natož po pár pivech. Jednou rukou se pevně drž a druhou rukou drž a dobře miř. Sednout si na prkno jsem nenašel odvahu, neb ten „mini-ha*zlík“ normální chlap naplní eins-zvei a při představě kousek nad tou kapalinou sedět..no nebudu to rozvádět dál. Nebo když ten Regiokrám zpomaloval/zrychloval/házel na všechny strany, bál jsem se, abych omylem „nevyplavil“ WC. Když to nejde zastavit, volný objem se rychle plní a přejedete přes výměnu. Hlavou mi blesklo, jak nesu vrchovatý talíř polévky a bojím se každého otřesu. 🙂 Ale… Číst vice »
V čínských vlacích též. 🙂