Potvrzeno: DB koupila od Westbahnu dvoupodlažní vlaky, nasadí je k Baltu

Stadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche BahnStadler Kiss v barvách DB na vlaky IC. Vizualizace: Deutsche Bahn

Deutsche Bahn podepsaly kupní smlouvu s rakouským soukromým dopravcem Westbahn na nákup 17 dvoupodlažních jednotek Stadler Kiss. Jako náhradu si

Deutsche Bahn podepsaly kupní smlouvu s rakouským soukromým dopravcem Westbahn na nákup 17 dvoupodlažních jednotek Stadler Kiss. Jako náhradu si Westbahn koupí u Stadleru nové vlaky za výhodnějších finančních podmínek než ty původní.

DB se o vlaky soukromého dopravce přetahovala s rakouskými drahami ÖBB, německý státní dopravce nakonec nabídl vyšší cenu. Zánovní jednotky (většina je do dvou let stáří) mají sloužit k posílení dálkové dopravy.

DB počítá s vlaky na linku IC z Drážďan do Rostocku přes Berlín. Díky tomu dojde i k výraznému posílení spojení mezi saským a německým hlavním městem a současně i jednodušší cestě k Baltskému moři. Vlaky mají jezdit v dvouhodinovém taktu a výrazně tak rozšíří spojení Drážďan a Berlína, kde dosud jezdí přímé vlaky jednou za dvě hodiny.

Chceme zdvojnásobit počty cestujících v dálkové dopravě a toto je způsob, jak můžeme dál růst,“ řekl člen představenstva DB odpovědný za osobní dopravu Berthold Huber. Podle něj nákupem jednotek Westbahnu dojde k posílení o zhruba 7 tisíc míst. Pro DB je i výhodou, že vlaky jsou již hotové a mohou být prakticky hned nasazeny k provozu.

Deutsche Bahn přebere jednotky ve dvou etapách, první část dostane už letos v prosinci. Westbahn kvůli tomu rozvolní svůj takt mezi Vídní a Salcburkem z půlhodiny na hodinu. Soukromý dopravce si zároveň objednal u Stadleru 15 nových šestivozových jednotek Kiss 3. Ve srovnání s obdobím svých začátků využije nižších úrokových sazeb a lepších finančních podmínek. Jednotky by měl obdržet v roce 2021 a následně obnovit půlhodinový takt, informoval rakouský list Die Presse.

Westbahn se tak odklonil od svých původních prohlášení, podle kterých měl nahradit jednotky Stadler Kiss čínskými soupravami. V dnešním vyjádření pro novináře není o čínských vlacích zmínka. Vlaky sice není problém v Číně vyrobit, ale dlouho může trvat jejich schvalování.

Westbahn je jedním z prvních open-access dopravců na evropské železnici, jezdí na trase z Vídně do Salcburku, letos má nově prodloužit svoji trasu až do Mnichova. Majitel Hans Peter Haselsteiner dnes uvedl, že firma od svého založení nakumulovala ztrátu 80 milionů eur. „Nemám ve sklepě žádného oslíčka otřes se,“ řekl dnes podnikatel. Jde o volnější překlad, Haselsteiner použil slovo „Geldscheißer“.

(Aktualizováno 16:15 o další informace ohledně postupu Westbahnu)

Tagy Deutsche Bahn Stadler Kiss Top Westbahn
38 komentářů