Stadler uspěl v Polsku, PKP Intercity dodá 12 Flirtů
Jednotka Stadler Flirt v provedení pro PKP Intercity. Foto: Stadler
Společnost Stadler vyhrála soutěž na dodávku dvanácti elektrických vícesystémových jednotek pro PKP Intercity. Naváže tak na dřívější dodávky dvaceti stejných
Dart mi uvnitř vyhovuje o něco víc, ale i tímhle se cestuje pěkně. Srovnávat s InterPanterem se to ani moc nedá, stejně tak je to výrazně komfortnější než Leošův Flirt. Tomu napomáhá i to, že to není nízkopodlažní. V porovnání s InterPantery to ale jezdí i mnohem delší relace, například Krakov – Štětín přes Lodž, vše v kategorii IC, ne TLK. Nenapadá mě ale, na co chtějí vícesystémové jednotky – na jaké relaci by se to mělo nasadit? Do Košic po přepnutí na 25 kV? 🙂
Ta vícesystémovost je nějaký překladový šum, nikde v primárních dokumentech se o ní nepíše, budou pouze na 3 kV.
Ano, je dost dobře možné že se to urodilo nějakým nesprávným uchopením slov „electric“ a „multiple“, resp. něčeho podobného v jiném jazyce. Přece jen z Varšavy do Vídně bych tím zase asi jet nechtěl 🙂
Kéž by tyhle jednotky nakoupil JM kraj…
Zdá se, že i kvalita může někdy v některé zemi v soutěži vyhrát.
To ano. PESA má v Polsku vážně nic moc pověst.
Tyhle jednotky by v rámci provozu snesly srovnání s našimi Interpantery. Akorát, že Stadler má restaurační část. Sice malou, ale má. Člověk si tam posedlí, nají se. V našem Interpanteru je jen automat. Týden zpět jsme i s kočárem a dětmi jeli Stadlerem z Olštýnu do Varšavy na IC Kolberg a příjemné svezení. U mě dobrý.
Roman Svačina: interpanter má pět vagónů, Stadlery osm vagónů, čili i prostor pro restaurační vůz.
Srovnání by nesnesly. Určitě ne ve srovnání chodových vlastností pojezdu, hlučnosti a kvality dílenského zpracování. Stadler hraje první ligu, panter okrsek.
S Pantery (ani regio ani Inter) nesrovnatelné. Je to jak srovnávat zboží z kvalitního obchodu(Stadler) a zboží z tržnice(Škoda).
Také cena je dost rozdílná-500 mil s údržbou na 15 let u Stadlera,versus 200 milionů u Pantera.
A za těch 200 mega je taky údržba na patnáct let, že si můžeme dovolit srovnávat rozdílnost ceny?
Není.Také není uveden rozsah té údržby.Nevíme,co platí majitel a co výrobce.
Ale cenu údržby si Stadler účtuje menší,než 10 % ceny vozidla.Takže samotná souprava Stadler stojí jako 2 pětivozové Interpantery.
10 % ceny na 15 let? To se mi moc nechce věřit. Vždyť je to půlka životnosti.
Tady je polský článek:“ Kosztorys PKP Intercity opiewa na 1 025 713 000 zł brutto. Tylko oferta Stadlera się w nim mieści; opiewa ona na 1 014 750 000 zł brutto, w tym 60,024 mln zł za jeden pojazd i 4,67 zł stawki za świadczenie usług utrzymania“
Z toho vyplývá cena jedné soupravy 360 milionů, asi 30 milionů za služby údržby.Zbývajících 110 milionů do poloviny miliardy je možná za náhradní díly.Jinak jednotka je jen na stejnosměrný proud,takže nemá trakční trafa,vstupní měniče,které Interpanter má.
Má délku 150 metrů,což je jen o 15 metrů více,než pětivozový Interpanter.Není nízkopodlažní.
Jenže toto je taky osmivozovka..
Tím srovnáním Stadlera s InterPaterem jsem myslel v rámci provozního nasazení. Jak v PL tak v CZ kvalitní pomalejší rychlík. Srovnávat tyhle jednotky po technické stránce nejde. Blbě jsem to napsal a Stadleru se omlouvám…