Stadler uspěl u soudu. Vyhrál soutěž na 186 dvoupodlažních jednotek KISS pro ÖBB
Jednotka Stadler Kiss v barvách DB. Foto: Deutsche Bahn
Spor se týkal formality: uznávání švýcarského elektronického podpisu. Vítězství Stadleru napadl Alstom.
Ty jsou ještě vyrobené za dob ADTranz, ne?
Kiss je všude kolem jen né u nás.
Oni jsou asi proti nám všichni blbí 🙂
My budeme muset objevit kolo. V Plzni.
Trochu OT, ale kdo vše dnes v EU nabízí patrové jednotky na 200 km/h? Stadler KISS na 200 má, ale co ostatní? Desiro HC, Twindexx…to vše je jen na 160 pokud koukám správně…
Jen doplním, že nemám na mysli VR soupravy.
Alstom Coradia Stream HC. Desiro HC existuje u DB Regio Bayern ve verzi pro 190 km/h.
Twindexx rovněž 200 (RABDe 502).
Mireo HC nabízeno 190 avšak všechna objednána 160.
Ale nejlíp to asi fakt umí Stadler… Kissy první generace Rostock – Drážďany, kissy dva pro Malartåg… Kdo se svezl, zaplakal po návratu 🤷
A ještě bych dodal kapacity to vyrobit. To není zakázka pro každého. i kdyby nějaký výrobce dokázal vyrobit kvalitněji,levněji ale s dodávkou o pět let delší , ale zase čas jsou peníze.
Stadler v poslední době vyhrává soutěže jak na běžícím pase. Ostatní hráči jen paběrkuji. Jak se říká klobouk dolů
Vyhrává naprosto zaslouženě! Kvalita výroby, výrobků, spolehlivost. Někteří jiní výrobci za sebe musí nechat mluvit soudy aby něco prodali, Stadlery prodává jejich jméno.
Skvělé, gratuluji ÖBB a Stadlerům.
A mezitím na Slovensku kupují kolik takových jednotek… dvě nebo čtyři?
Dokonce 4, ale je to moc. Jedna by stačila.
Jenže to nestačí na takovou šaškárnu. ÖBB – to je jiná zakázka za jiné peníze.
inu, rakousko-uherska tradice se nezapře.
sice nikdo nepochybuje, kdo to podepsal, ale není to se správným razítkem (a kolek měl utržený rozek nebo úplně chyběl, o ta hrůza….)
Když to neumím jinak, použiji právníka. On sice také neumí nic, ale má na to právní vzdělání.
Hcete říct, že Alstom je bezvýznamná firma, co postavila pár motoráčků? Ono toho Alstom umí docela hodně.
A právníci se toho taky musí naučit docela hodně. Jen to spousta lidí nechce znát.
A pak jsou z toho takové výkřiky jako zbourat Vechtrovnu a majitelům domy.
No, když jsem ještě studoval, tradovalo se, že právo skončí každý, koho za 4 roky nepřejede tramvaj. To ještě nikdo netušil, jak se za pár let změní poměry.
A je velký rozdíl mezi učením a biflováním na zkoušku.
Asi to byl jen zoufalý pokus Alstomu. Přeci jen je to velká zakázka.
Jako kdyby v našich domácích luzích a hájích žádný výrobce nabídky svých konkurentů, i u zdaleka menších zakázek, nenapadal…
Taky bych řekl… no v důsledku je to stálo akorát soudní náklady…