‚Podmínky tendru napadla neúspěšně Škoda Group‘ – Litevci se Skode nenechali pripravit o kvalitni vlaky na evropske urovni. Stadler to je jiny level nez zkostnatela postkomunisticka skodovka. Bohuzel tady by to dopadlo jinak.
Petr
1 rok
Bude mít souprava od Stadleru širokou skříň, nebo standartní 2820mm ?
Hans
1 rok
No, viděl jsem novou dvojpodllazni jednotku pro Bratislavský kraj na výstavě v Ostravě, ale nepřipadá mi nijak zvlášť lepší, než Škodovky. Záleží, jak budou jednotky Stadler vyrobeny a vybaveny, může to být skok kupředu. Ale důležité je, že existuje konkurence a musí se s ní počítat. Týž Stadler nedávno vyhrál 3x po sobě oproti Škodě konkurz na dodávku tramvají do Košic a po dalším napadení podal žalobu na úmyslně zdržování a obstrukce se žádostí na náhradu nákladů plynoucích že zpoždění. Takže také záleží, jak se ke konkurzu postaví jeho zadavatel. Prostě: My to platíme – My si rozhodneme a HOTOVO!
Závidím Litevcům. Škoda, ze u nás nema cokoliv jiného než panter šanci. Ano, není úplně nejhorší a ve srovnání co nahrazuje tak je super ale kdo se jednou svezl jinejma jednotkama tak musí vidět ten rozdíl. To je nebe a dudy. Jsou daleko tišší, jízdní vlastnosti o rad lepší a uvnitř většinou průchozí bez jediného schodu, žádná překážková dráha.
Jo, vidíš další výhoda konkurence.Pri úklidu rozhodně nezanedbatelná.
Prostě Panter je druhá ne-li třetí liga mezi jednotkama. Už by to chtělo novou generaci a pokud možno s jacobcasma.
Mohlo to být tak, že Škoda považovala podmínky za diskriminační a tak napadla podmínky soutěže. Příklad z minulosti: Škoda vyhrála (jako jediný účastník) zakázku na čtyři regionální jednotky, protože jako jediná splnila podmínku na 1.5m široké dveře, zatímco všechny ostatní jednotky na trhu měly dveře o šířce 1.3m. Ostatní výrovbci pak napadli podmínky soutěže, s tím, že jsou na míru ušité RegioPanterům a o žádnou soutěž tak nejde. Nakonec ÚOHS rozhodl že taková podmínka diskriminační není (byť si o tom můžeme myslet co chceme).
Jedná se o veřejné peníze, proto je žádoucí aby se vybíralo z více nabídek a zabránilo se tak korupci. Pokud zadavatel vytvoří takové podmínky, že je splní jediný výrobce na trhu (např. na milimetr přesně široké dveře, přesný výkon motoru, přesná tloušťka stěny, … ) pak se jedná o přímé zadání a nikoli soutěž a cena tak může být arbitrárně vysoká. Pokud by se jednalo o 200 jednotek je to něco jiného než pokud jde o 4 jednotky. Stejně tak se musí posuzovat to, zda daná podmínka je pro zadavatele důležitá. Lze např. pochopit, že Ústí n. Labem požaduje dvě… Číst vice »
Karl vB.
1 rok
„Podmínky tendru napadla neúspěšně Škoda Group, podle litevského serveru LRT.lt ale soud žalobu odmítl.“
1. Docela by mně zajímaly podrobnosti napadení tendru ŠG.
2. Mám dojem, že ŠG si docela úspěšně buduje image „sudiče z povolání“, což může, kromě pozdních dodávek, potenciální klienty docela účinně odrazovat.
Han van Meegeren
1 rok
ČD si něco objednají, rozčilují se s nimi léta, tak co.
Litevcům už asi došly nervy.
‚Podmínky tendru napadla neúspěšně Škoda Group‘ – Litevci se Skode nenechali pripravit o kvalitni vlaky na evropske urovni. Stadler to je jiny level nez zkostnatela postkomunisticka skodovka. Bohuzel tady by to dopadlo jinak.
Bude mít souprava od Stadleru širokou skříň, nebo standartní 2820mm ?
No, viděl jsem novou dvojpodllazni jednotku pro Bratislavský kraj na výstavě v Ostravě, ale nepřipadá mi nijak zvlášť lepší, než Škodovky. Záleží, jak budou jednotky Stadler vyrobeny a vybaveny, může to být skok kupředu. Ale důležité je, že existuje konkurence a musí se s ní počítat. Týž Stadler nedávno vyhrál 3x po sobě oproti Škodě konkurz na dodávku tramvají do Košic a po dalším napadení podal žalobu na úmyslně zdržování a obstrukce se žádostí na náhradu nákladů plynoucích že zpoždění. Takže také záleží, jak se ke konkurzu postaví jeho zadavatel. Prostě: My to platíme – My si rozhodneme a HOTOVO!
V Košicích to byla PESA
Závidím Litevcům. Škoda, ze u nás nema cokoliv jiného než panter šanci. Ano, není úplně nejhorší a ve srovnání co nahrazuje tak je super ale kdo se jednou svezl jinejma jednotkama tak musí vidět ten rozdíl. To je nebe a dudy. Jsou daleko tišší, jízdní vlastnosti o rad lepší a uvnitř většinou průchozí bez jediného schodu, žádná překážková dráha.
A taky konkurence má už sedačky kotvené do bočnice. Přitom tohle uměla i Studénka.
Jo, vidíš další výhoda konkurence.Pri úklidu rozhodně nezanedbatelná.
Prostě Panter je druhá ne-li třetí liga mezi jednotkama. Už by to chtělo novou generaci a pokud možno s jacobcasma.
Já tedy nejsem expert, ale mně to tady kotvené do boku na první pohled připadá.
https://cs.wikipedia.org/wiki/RegioPanter#/media/Soubor:Interior_of_EMU_class_530_%22Moravia%22.jpg
Nezavisi tohle nahodou na zakaznikovi jaké budou sedačky?
Taky myslím. V případě, že je to technicky proveditelné. Což se zdá, že je.
Tym inym jednotkam tu vsetci nadavaju, ze to neni vlak ale tramvaj.
Ezop: Liška a hrozny. Liška na hrozny nedosáhla, takže byly kyselé.
Jsem jediný, komu ten nátěr dost připomíná nové barvy PID?
Černá, červená a bílá jsou barvy litevského osobního železničního dopravce LTG Link.
https://www.nordisch.info/wp-content/uploads/2021/01/ltg-link.jpg
„(V textu byla původně nesprávná informace, že Škoda podala nabídku. Za chybu se omlouváme)“
Tak Škoda nepodala nabídku, ale u soudu napadla výhru Stadlera ? Nějak to nechápu.
Mohlo to být tak, že Škoda považovala podmínky za diskriminační a tak napadla podmínky soutěže. Příklad z minulosti: Škoda vyhrála (jako jediný účastník) zakázku na čtyři regionální jednotky, protože jako jediná splnila podmínku na 1.5m široké dveře, zatímco všechny ostatní jednotky na trhu měly dveře o šířce 1.3m. Ostatní výrovbci pak napadli podmínky soutěže, s tím, že jsou na míru ušité RegioPanterům a o žádnou soutěž tak nejde. Nakonec ÚOHS rozhodl že taková podmínka diskriminační není (byť si o tom můžeme myslet co chceme).
Napadala zadávací podmínky
Snad si zadavatel může pokládat své podmínky, ne? A buď je výrobce splní anebo ne.
Samozřejmě.
Jedná se o veřejné peníze, proto je žádoucí aby se vybíralo z více nabídek a zabránilo se tak korupci. Pokud zadavatel vytvoří takové podmínky, že je splní jediný výrobce na trhu (např. na milimetr přesně široké dveře, přesný výkon motoru, přesná tloušťka stěny, … ) pak se jedná o přímé zadání a nikoli soutěž a cena tak může být arbitrárně vysoká. Pokud by se jednalo o 200 jednotek je to něco jiného než pokud jde o 4 jednotky. Stejně tak se musí posuzovat to, zda daná podmínka je pro zadavatele důležitá. Lze např. pochopit, že Ústí n. Labem požaduje dvě… Číst vice »
„Podmínky tendru napadla neúspěšně Škoda Group, podle litevského serveru LRT.lt ale soud žalobu odmítl.“
1. Docela by mně zajímaly podrobnosti napadení tendru ŠG.
2. Mám dojem, že ŠG si docela úspěšně buduje image „sudiče z povolání“, což může, kromě pozdních dodávek, potenciální klienty docela účinně odrazovat.
ČD si něco objednají, rozčilují se s nimi léta, tak co.
Litevcům už asi došly nervy.
Došly nervy na čím? Od Škodovky tam jezdí pouze ešusy staré 8 až 12 let a o nějakých výhradách není známo.
Protože odtamtud není moc informací.