Stadler poprvé uspěl v Litvě, dodá elektrické i bateriové jednotky

Elektrická jednotka Stadler FLIRT pro LTG Link. Foto: Stadler RailElektrická jednotka Stadler FLIRT pro LTG Link. Foto: Stadler Rail

Nové jednotky se budou vyrábět v Polsku.

Po více než dvou letech uzavřel litevský státní dopravce LTG Link soutěž na dodávku desítek nových elektrických a bateriových jednotek. Vítězem se stala společnost Stadler Rail.  Hodnota kontraktu je 228 milionů eur. Smlouva je až na 54 jednotek. Nové jednotky se budou vyrábět v polském závodě Stadleru.

První objednávka počítá s dodávkou patnácti jednotek FLIRT, rámcová smlouva pak počítá s opcí na třináct elektrických jednotek, patnáct bateriových s dojezdem 100 kilometrů a jedenáct s dojezdem 70 kilometrů.

Podmínky tendru napadla neúspěšně Škoda Group, podle litevského serveru LRT.lt ale soud žalobu odmítl.

V rámci první objednávky dodá Stadler devět elektrických jednotek pro dálkovou dopravu a šest bateriových jednotek pro jízdy mimo elektrifikované tratě. Pro Stadler půjde o první širokorozchodné bateriové jednotky.

Dopravce věří, že nasazení nových jednotek přinese větší zájem cestujících o železnici. „Výrazně zvýšíme kvalitu cestování,“ řekl Linas Baužys, šéf LTG Link.

Jednotky pro dálkovou dopravu budou pětivozové s kapacitou 200 sedících včetně 16 míst v první třídě. Každá jednotka zvládne přepravu až 30 jízdních kol. Na palubě bude i bistro oddíl. Bateriové jednotky budou třívozové pro 128 cestujících a až 30 kol.

(V textu byla původně nesprávná informace, že Škoda podala nabídku. Za chybu se omlouváme)

Tagy BEMU Litva LTG Link Stadler Flirt BEMU Stadler Rail
24 komentářů